Camping Le Fontarache

Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Speeltuin

16 reviews over Camping Le Fontarache in het Nederlands

Goed, maar niet voor ons.

Astrid,
19-8-2018

Vriendelijke eigenaar was erg behulpzaam om ons andere staanplaatsen te geven na klachten van ons over stank van de paarden en overlast van vliegen. (Fijne en rustige plaats) Heerlijke warme douches. Prima zwembad. Opletten welke staanplaats je krijgt en rekening houden met laagste punt bij regen! Lawaai van doorgaande weg.

Rivier is heel erg zwart en heeft geen enkele toegevoegde waarde. Veel naar lac de serre poncon geweest. Toch nog ruim 30 minuten rijden. Een volgende keer zoeken we daar een camping als uitvalsbasis. Toevallig op nabij gelegen camping rioclar pizza gegeten, erg goed en gezellig. Maar de staanplaatsen zijn daar heel donker en ongezellig en rivier ook zwart.

Gereisd met vrienden in augustus 2018

Top locatie!

Cliff (AESB) Kroon,
3-8-2018

Wederom een heerlijk verblijf in een prachtige & ongerepte omgeving. Voor de actieve natuurliefhebber een absolute aanrader, maar ook voor de rustige genieter (wandelen, zwemmen, boek lezen) een gegarandeerd succes. De camping is top!

Gereisd met partner in juli 2018

geweldige camping hele mooie tijd gehad komen vast terug

K.F. van der Velde,
31-1-2018

geweldige camping hele mooie tijd gehad komen vast terug. Mooi zwembad . mooie mobile home en Hele leuke campingeigenaren in een woord het was geweldig

Gereisd anders in januari 2018

Mooie rustige familie camping in de Ubaye.

Fam Harmsen,
2-9-2017

Een drie sterren camping zoals voor ons een drie sterren camping moet zijn.

Rust, mooie plaatsen, internationaal publiek van alle leeftijden en ontspannen sfeer. Personeel is vriendelijk en sanitair wordt goed bijgehouden.

Gereisd met partner in juli 2017

Top locatie!!!

Cliff (AESB) Kroon,
27-8-2017

Heerlijke rustige camping, met ruime kampeer mogelijkheden en de mogelijkheid tot huur van huisje/ chalet, gelegen in het schitterende dal van de l'Ubaye, aan de noordrand van "parc national du Mercantour", dichtbij de Frans/ Italiaanse grens. Een zeer geaccidenteerd & fotogeniek landschap, met ruige bergen en diepe kloven. Een absolute 'must' voor iedere natuur-, wandel- & fietsliefhebber!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

heerlijk rustige camping

Robbert,
21-8-2017

Bijzonder vriendelijke ontvangst. Eigenaar en eigenaresse doen hun best om je een warm welkom te heten. Prima wifi ontvangst op de camping. Schoon huisje voorzien van alle comfort. Koele zomeravonden ivm de 1100 meter hoogte. Super wandelmogelijkheden.

Prachtig gelegen, schone, schaduwrijke camping. Basketbal annex voetbalveld op asphalt voorzien van boarding. Nieuwe tennisbaan.

Hou rekening met de afstand naar Lac de Serre Poncon, dat is een half uur rijden telkens. Rafting mogelijkheden direct vanaf de camping mogelijk. Voor Canyoning rijd je ook een uur. Het zwembad is relatief klein. 1 pierrebadje en een klein 10 meter bad, voor de allerkleinsten waarschijnlijk voldoende vertier, voor de jeugd onvoldoende uitdaging.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Fijne relaxte camping

Gieperkes,
12-8-2017

Vriendelijk personeel. Behulpzaam bij verlenen van info voor wandelingen of activiteiten (bijvoorbeeld raften) in de buurt. Camping ligt ideaal voor tripjes naar Nationaal Park Mercantour. Je kunt daar prima wandelen in de bergen. Camping is niet te groot van opzet en een beetje gevarieerd met blokhutten, stacaravans, caravans en tenten. Ruime plaatsen. Sportterrein en Prima zwembad. Lekkere pizza.

Af en toe wat animation maar niet te gortig, niet tot laat in de nachts. Tijdens ons verblijf kwam de tour de france langs. Ook erg leuk.

We hebben een fijn verblijf gehad hier.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

komen zeker terug fantastisch

fam.vdVelde,
11-8-2017

Alles was prima goede camping houders zeer actief goed zwembad goede mobile home mooie omgeving voor fietsers omgeving is heel mooi

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Mooie ruime en rustige camping

JJ,
10-8-2017

Mooie ruime en rustige camping. Camping is vrij vlak, plekken zijn wel vlak. Er zijn veel plekken met grasbodem, ideaal voor tentkampeerders. Ontvangst op de camping is uiterst vriendelijk. Er is een ruime keuze aan grootte van de plaatsen. Wij stonden op een van de grootste plaatsen (ruim 140-150 m2). Er is genoeg schaduw van bomen en mooie uitzichten op de bergen.

Verder zijn ze uiterst behulpzaam als je meer info over de omgeving of de activiteiten in de buurt wilt. Bij de receptie wordt Engels gesproken.

Toiletgebouwen worden goed schoongemaakt.

Wifi is gratis (werkt het beste bij de receptie voor, maar op je plek doet hij het soms ook)

Supermarkten (o.a. Lidl) zijn op 5km rijden richting Barcelonnette over nagenoeg vlakke weg, dus ook op de fiets te doen.

Wij zaten in een periode van een hittegolf, temperaturen overdag ruim boven de 35 graden. Gelukkig waait er altijd wel een windje, waardoor het prima te doen is. De nachten koelden af tot een graad of 14. De camping ligt wel op 1100m hoogte, dus bij koudere perioden kan het 's nachts flink afkoelen.

Er worden op weekdagen wat activiteiten georganiseerd, maar in het Frans. Er staan veel Fransen op de camping, maar daar heb je geen last van. Er komen ook wel Nederlandse gezinnen. Er zijn mobilhomes te huur, die zagen er vrij nieuw uit. Naast de receptie kun je o.a. ijsjes, patat en pizza's kopen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Super ontspannend verblijf!

Huybs
16-7-2015

De camping biedt mogelijkheden voor iedereen die tot rust wil komen en wil genieten van natuur! Knap zicht op de bergen, die elke minuut van kleur veranderen. Startpunt voor wandelingen, mountainbikeroutes, ... Op de camping zelf kan je tennis, voetbal, basket, petanque uitoefenen. Het zwembad is verzorgd en lekker warm. Het team is supervriendelijk, behulpzaam en je merkt dat ze op mekaar zijn ingespeeld! Poetsen van de sanitaire blokken wordt dagelijks goed verzorgd, informatie over omgeving, fiets- of wandelroutes worden je met alle plezier gegeven, het vrolijke keukenteam verzorgt de pizza's en snacks super goed. Animatie wordt wat aangepast aan het aantal kinderen op camping. ... kortom ... we hebben er ontzettend van genoten!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Fontarache in Barcelonnette , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Fontarache zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.