Camping Les Deux Bois

8.9Fantastisch

Frankrijk, Provence - Alpes - Cote d'Azur, Baratier

Op vakantie geweest naar Les Deux Bois?

8.9Fantastisch

• 9.2Staat v/h sanitair
  • 8.8Eetgelegenheden

Meer camping info

23 reviews over Camping Les Deux Bois

• 2018
    9Inge23-08-2018

Leuke camping

Vriendelijk ontvangst, aardige eigenaresse. We hadden keuze in plekken om de tent neer te zetten, plekken rijk aan schaduw. Twee sanitair gebouwen, beide schoon en netjes, het sanitair achter op de camping is wat kleiner waardoor je soms even moet wachten, maar je kan dan ook naar het eerste gebouw kan gaan hier is altijd ruimte. Mooi zwembad, water ook goed verkoelend en voldoende ligbedjes. Restaurant is zeker een aanrader, goede service en lekker eten. Broodjes te bestellen bij de camping of een bakkertje op loopafstand van de camping. Wij waren zeer tevreden!

Gereisd met partner in augustus 2018

• Oude reviews

7Veerle20-08-2017

Te veel verkeerslawaai op onze kampeerplek

Zwembad is netjes en mooi gelegen. Er zijn ruim voldoende ligzetels. Ook het restaurant is gezellig. Het eten is lekker en fijn afgewerkt. Vriendelijke gastvrouw Zeer schaduwrijke camping.

Onze kampeerplek vonden we niet goed gelegen. Achteraan op de camping, waar er vlak langs een weg liep. Hier was (te) veel verkeer. Geen 'rustgevoel' op de kampeerplek zelf dus. Een aantal avonden was er ook luide muziek. Daarom niet vanop de camping zelf, maar wel vanuit omstreken.

Bovenaan (vooraan) en in het midden van de camping veel minder verkeerslawaai.

Er zijn 2 sanitaire blokken. Betreft het sanitair blok voor de kampeerplekken achteraan: koud en lauw water: voor afwassen en douches. Dit is een groot minpunt ! Er zijn 2 toiletten (+ frans toilet): 1 toilet werkte regelmatig niet.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9Atw31-08-2016

Mooie schaduwrijke camping met goed restaurant

Heerlijk ruime plekken in de schaduw uitzicht op de bergen,goede gastvrouw,schoon en modern sanitairgebouw,dicht bij grotere supermarkten ,per fiets te bereiken en hét stadje embrun. Voor watersporters het meer is op 1km afstand, en bergen alom om te beklimmen.Agenda van omgeving en allerlei folders en tips aanwezig op receptie,tevens broodjesservice.Prima prijs !!! Het restaurant is super,en je kamer ook voor alleen een drankje terecht . Pizza's zijn aan te bevelen ! In punten bij wijntje ook mogelijk. Tip ..fietsverhuur bij intersport.mooie routes!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in augustus 2016

• 8Pieter10-08-2016

Prima camping op mooie plek

Mooi en modern mobile home: Tao. Zeer goed en veel beter dan normale mobile homes. Prima zwembad en zeer gastvrije Franse campinghoudster.

Wel slechte WIFI (gratis) en daarnaast was restaurant op camping soms (twee keer in twee weken) wat luidruchtig. En in dit gebied zijn veel vliegen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 8Marin02-08-2016

Ruim en voordelig en een beetje streng...

De camping is qua indeling niet zo strak georganiseerd. De plekken zijn nogal wisselend. Dit heeft iets gezelligs. Over het algemeen ruim en schaduwrijk, maar ook wel behoorlijk schuin.. Er zijn wel veel beestjes die overal krioelen en muggen die flink prikken. Francoise houdt zeker de regie op de camping. Je mocht bijvoorbeeld geen waslijntjes tussen de bomen spannen, de jongens mogen geen shorts aan in het zwembad. Op dat soort dingen word je wel aangesproken. Francoise en haar dochter Marie zijn van de persoonlijke benadering en vragen regelmatig als je ze tegenkomt: Ca va? De prijs is zeer acceptabel, vrij goedkope camping. Het restaurant had wel hoge prijzen. Het zwembad is heel mooi en heeft luxe stoelen (geen witte plastic stoelen). De omgeving is heel mooi. Veel te doen. Het leuke bakkertje in Baratier dat in onderstaande recensies regelmatig genoemd wordt, is helaas failliet. Het sanitair wordt prima verzorgd, al blijft het vreemd: wc's zonder brillen en van tevoren bedenken hoeveel wc-papier je nodig hebt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 9klaas en carin31-07-2016

Gemoedelijke camping

Wij kwamen in begin juli op de "bonnefooi" naar deze camping en wilden een plaats voor ca 3 weken,Francoise had voor ons een 3 tal plaatsen omdat onze caravan "nogal"groot is(8meter),was de keuze beperkt. De camping was toen voor slechts 1/3 bezet met vnml fransen en belgen,het is een terras achtige camping en er zijn maar weinig plaatsen die vlak zijn(keggen/wiggen meenemen dus) Het terrein heeft iets park achtigs,wat een zeer natuurlijke aanblik geeft,en met de vele bomen(losse sat schotel mee,anders geen beeld) ook aardig schaduw rijk(gelukkig maar temp was gem 32 gr). Op het terrein staan her en der stroomkasten,bij sommige plekken staan ze wel heel erg ver weg dus kabels met min 30 meter zijn dan benodigd. De watertap punten zijn prima voor elkaar en ondanks het warme weer heerlijk koud berg water. Onze complimenten voor het onderhoud van het sanitair gebouw,dit werd ook in het drukke seizoen goed bij gehouden,De douches zijn muntjes vrij en werken met een drukknop en hebben GEEN watertemp regeling,het onderhoud van het terrein zelf kon iets beter(hooggras,op sommige plekken onduidelijke inrit en te smalle doorgangen naar de laantjes)en achterstallig snoeiwerk van de bomen(takken schuren daardoor op je dak v/d caravan) De kampeerplekken zijn royaal(gem 90/100 mtr2),onze caravan en auto konden we er prima op kwijt. Terrein verlichting is prima,het restaurant Adonai bij de receptie, heeft prima maaltijden( maar een beetje chaotische bediening)het lamsgerecht Lefkas en de pizzas zijn super. Het zwembadje is heerlijk verkoelend en is keurig verzorgd,voor kleine kinderen een beetje gevaarlijk omdat het nogal diep is. Het enige wat nog verbeterd kan/moet worden is het WIFI netwerk,dit is zeeer slecht,maar goed we hebben vakantie dus heeft het voor ons geen prioriteit. Leuke plaatsten zijn Briancon,Guillestre,Embrun,Saint Veran,Les Orres(om met de skilift omhoog tegaan)en natuurlijk de prachtige Cols zoals De Agnel,La Bonnette,Vars,Baratier zelf heeft weinig te bieden maar ze zit op loop afstand van Embrun en Plan de Eau/meer/Durance. Echt een mooie plek om weer naar terug te gaan,maar dan wel een plekje bespreken,zeker in augustus. Het is ongeveer 1200km rijden vanaf Amsterdam. Francoise,Marie en staf,merci.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2016

• 10Anneke de Waard29-04-2016

Fantastische camping. Aanrader!

Erg leuke camping. Mooie grote plaatsen, met schaduw maar toch uitzicht op de bergen. Heel schoon sanitair en prachtig zwembad. Hartstikke leuk voor de kinderen 13 en 16 die zich goed hebben vermaakt met zowel Nederlandse als Franse kinderen. Net buiten de drukte van Embrun maar zeer gunstig gelegen bij het meer en de supermarkten en natuurlijk een prachtige omgeving. Wij gaan dit jaar weer!

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 10Daniëlle30-07-2015

Een echte aanrader!

Les deux bois is heel heel gemoedelijke en superschone camping met een gemengde bezetting qua nationaliteiten. Françoise is erg betrokken en doet enorm haar best om het iedereen naar de zin te maken. De camping is een prima uitvalsbasis om de omgeving te verkennen. Zowel de sportieve als minder sportieve vakantieganger zal er zich, op de camping, op/bij het Lac de Serre-Ponçon (1km) of in de bergen prima vermaken. We hebben hier 3 weken enorm genoten. Enig minpuntje is de zwakke wifi verbinding.

• 7Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 8wendela_verwaal16-09-2013

Zeer hartelijke eigenaresse

Verblijf eind aug/ begin sept dus weten niet hoe het is in hoogseizoen. Maar was nu een heerlijke plek. Heel rustig, ruim en schitterend gelegen zwembad met uitzicht op de bergen. Op loopafstand van dorp baratier, bakker. Lekker gegeten bij het restaurant dat op de camping is. ( wel 1 nacht herrie van een feest in het restaurant dus beter niet te dicht bij het restaurant gaan staan). Verder zijn er wel veel schuine plekken. Francoise, de eigenaresse is heel aardig en betrokken, geeft uitgebreid info over de omgeving.

Gereisd met partner in augustus 2013

• 8M.Paul15-08-2013

Fijne camping

Mooie groene camping met ruime plekken. Het sanitair is netjes en ruim. Twee maal daags word er schoongemaakt. Verder een mooi zwembad met ligbedden en ook in het restaurant, met een ruim terras, is het prima eten. De eigenaresse is erg vriendelijke en behulpzaam. Een speeltuintje, twee tafeltennis tafels en een voetbaltafel voor de kids. Camping ligt in/aan het dorpje Baratier waar wekelijks een kleinschalige markt, braderie of een dorpsfeestje is met muziek. Op de camping was het na 23.00 stil. ‘s morgens klein stukje lopen naar de warme bakker/mini supermarkt voor heerlijk vers brood of een kopje koffie aan het dorpspleintje. De camping is verder gunstig gelegen. Niet in de grote drukte en toch maar op enkele minuten rijden met de auto van het meer en twee grote supermarkten. Veel te doen in de omgeving. Wij hebben met onze 2 Jongens van 11 en 14 hier afgelopen juli een prima vakantie gehad.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Camping Les Deux Bois info