Camping Les Airelles

Met oudere kinderen

Mooiste camping ooit!

Vandervorst
20-7-2017

Wij huurden een tent trappeurs, gewoon fantastisch, alles wat je nodig had, was er! Mooie, rustige familiale camping! De kids (13 en 14) amuseerden zich enorm!! Zeker voor herhaling vatbaar!!!

Koud!

cstuij
22-9-2016

Tent gehuurd op deze camping.

Helaas wordt het hier 's-avonds behoorlijk koud, vooral omdat je aan de schaduwkant van de berg zit. Het slapen is wel aangenaam.

Op de camping is niet veel te beleven. Het zwembad is wel leuk, maar is al vroeg gesloten. Verder is het om 23.00 helemaal stil en vreselijk donker. Er is nl. geen 1 lamp te bekennen in de straatjes waar de tenten staan. In restaurant kan je pizza bestellen en meenemen (behoorlijk prijzig). Zijn wel groot, maar voor hetzelfde geld eet je in een nabij gelegen pizzeria lekkerder.

Sanitair is erg verouderd, en vaak koud water met afwassen en douchen. De verlichting gaat om 23.00 uit, dus dat is douchen met een zaklamp.

In de buurt wel veel te doen, dus in dat opzicht hoef je je niet te vervelen. Dus als je puur een slaapplaats zoekt en verder de hele dag op pad bent, is dit goed te doen.

Fijne vakantie in super omgeving

Fam Meinen
16-8-2015

Mooie nette camping. Vriendelijke hulpvaardige eigenaren. Mooi zwembad en speelveld. Er zijn een aantal erg mooie sta plekken, met veel ruimte, privacy en schaduw maar ook een paar een aantal waar ik liever niet zou willen staan. Er zijn 3 toilet gebouwen. het gebouw het laagst gelegen heeft helaas vaker koud dan warm water voorradig. De omgeving is super en je ligt behoorlijk centraal. Voor de fietsers onder ons (ik ben er 1 van) is het een fantastisch uitgangspunt van verschillende tochten. Col de Vars, Col dízoard, col Agnel zijn vanuit de camping goed te fietsen. Wij zijn van plan om hier vaker naar toe te gaan.

Een prettige camping die als basis voor onze sport en anders soortige activiteiten dienden. De ontvangst is persoonlijk en behulpzaam. Naast het Frans spreken de eigenaren ook Engels. Het brood op de camping is top, ieder ochtend vanaf 8.00 uur. Voor fietsers (Race & MTB), wandelaars en zelfs watersporters een prachtige omgeving. Lekker luieren aan het zwembad is ook mogelijk. Onze kinderen vonden de meer nationaliteiten vooral leuk. Het sanitair is schoon en kent ruime cabines (kind/ouder). Ondanks de hoogteverschillen op de camping zijn de kampeerplaatsen vlak en ruim. Gezinnen met jonge kinderen kunnen op deze camping ook een heerlijke tijd hebben. Naast het zwembad zijn een "voetbal/basketbal" veld en div. speeltoestellen.

super omgeving en prima camping

linda
24-9-2013

Wij hebben in een huurtent gezeten, mooie plek. Sanitair wat verouderd maar wel schoon. Restaurant vonden wij prima, heerlijke pizza's. Zwembad prima, ligbedjes soms bezet. Maar dan handdoek even op het 'kunstgras' even opletten en veelal had je dan toch snel een bedje.

Kinderen van 9 en 12 hebben zich prima vermaakt, met leeftijdsgenootjes die elkaar ontmoeten op het sportveld.

Leuk is ook dat de camping niet totaal nederlands is, begin augustus 40-60 % nederlanders-fransen.

Wij willen volgend jaar weer deze kant op en twijfelen nu, of weer naar les airelles of een andere camping 50-100 km hier vandaag. Maar dat we misschien weer terug willen., zegt genoeg.

Omgeving echt top, les orres, alle weggetjes die het ecrins inrijden, raften, klimparken, te veel om op te noemen.

Leuk maar erg veel verhuur

wendela_verwaal
16-9-2013

Het kampeerdeel (boven) is prima maar pas toen we er stonden ontdekten we dat het een erg groot complex is met heel veel chalets en verhuurtenten. Dat maakte ook dat het zelfs aan het eind van het seizoen, met weinig echte kampeerders, toch druk was bij het zwembad. Voornamelijk Franse gezinnen. Daardoor waren de logbedjes vaak bezet, al was het maar met de handdoeken van de kinderen. Voor ons een reden om te verhuizen naar camping les deux bois, een kilometer verder. Ook stopte op 31 aug de broodverkoop en ging het restaurant dicht! Overigens wel een keer lekker en niet duur gegeten in het restaurant. Verder ook mooi sanitair.

Prima stacaravan op mooie camping!

Raymond en Marjet
18-8-2013

Wij zijn 2 weken op Les Airelles geweest. Mooie camping, fijn zwembad, elke dag vers brood. De camping is rustig. In de omgeving is veel te doen en te zien. Jammer dat er nogal wat honden (van campinggasten) los rond liepen.

Het geweldige Lac de Serre-Ponçon, supermarkten en andere winkels zijn 5 minuten rijden.

Heerlijke camping in prachtige omgeving

zita bebenroth
13-8-2013

Vriendelijke, gezellige camping met een prachtig uitzicht op de bergen rondom. Goede uitvalsmogelijkheden naar het schitterende meer (Lac Serre Poncon) waar je allerlei soorten boten kunt huren, of klimmen bovenop de berg in de bossen bij Les Orres. Leuk zwembad op de camping voor kleintjes (helaas geen glijbaan), met extra speelmogelijkheden zoals een trampoline. In onze periode (begin augustus) waren er ongeveer 70% Fransen en verder vooral Nederlanders, wat wel een leuk vakantiegevoel geeft. Van mij had er wel iets meer georganiseerd mogen worden voor de kinderen (5 en 7 jaar); een knutselochtend, speurtocht of een disco o.i.d. waar ze elkaar kunnen ontmoeten. Nu was er alleen een voetbaltoernooi, kleine goochelshow en een petanque toernooi, 1 keer per week. Het restaurant van de camping vond ik prijzig en niet supergoed. De eigenaar heb ik 1 keer voorbij zien flitsen, een iets meer persoonlijke benadering had ik prettig gevonden.

Super relaxte en prachtige camping

Martijn
29-7-2013

We zijn er een week in een stacaravan geweest en dat is ons uitstekend bevallen! Prachtige omgeving, lekker rustig gelegen en heel geschikt voor gezinnen met kleine kinderen. Zwembad is perfect met springkussen en trampolines, leuk speeltuintje ernaast, alles overzichtelijk en duidelijk.

De plekken zijn ruim en hebben lekker veel schaduw. Zeker voor herhaling vatbaar!

we komen zeker terug!

Theys
28-10-2012

we waren heel positief verrast door de camping!! de foto's komen echt overeen met de camping zelf.

Heel rustig, heel proper en gezellige familiesfeer. Zwembad is echt de max!

sommige plaatsen zijn wel heel nipt en dicht bij mekaar. Andere zijn dan heel ruim en met nodige privacy

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Airelles in Baratier, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Airelles zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.