Camping Les Airellessterstersterster

Tonen op kaart

45 reviews over Camping Les Airelles

• 8Bart12-08-2019

Mooie omgeving, fijne camping

Met de vouwwagen in de periode half juli tot half augustus op deze camping verbleven. Camping is mooi gelegen tussen de bergen en vlakbij Embrun en het meer (strand op 15 minuten). Makkelijk om te rijden naar Gap en het nabij gelegen Parc des Ecrins. Mooie grote plekken (ruim 100 m2) op een terrascamping. Veel gasten uit Frankrijk, Belgie en Nederland. Opvallend dat veel mensen hier al meerdere jaren terugkomen, zelfs met tieners. Zwembad is gewoon fijn maar niets bijzonders, speeltuin is geschikt voor kleine en grotere kinderen en biedt ook voor jonge tieners voldoende vermaak. De stilte vanaf 23 uur wordt in acht genomen. Wij stonden op plek 107 direct aan de speeltuin (wel hoogteverschil) en hadden er af en toe last van. Enige minpuntje is het sanitair, het gebouw bij de receptie is erg klein, maar het gebouwtje wat hoger is qua ruimte prima. Het aantal douches is echter vaak te klein en warm water niet altijd beschikbaar.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2017
    10Vandervorst20-07-2017

Mooiste camping ooit!

Wij huurden een tent trappeurs, gewoon fantastisch, alles wat je nodig had, was er! Mooie, rustige familiale camping! De kids (13 en 14) amuseerden zich enorm!! Zeker voor herhaling vatbaar!!!

• 10Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• Oude reviews

6cstuij22-09-2016

Koud!

Tent gehuurd op deze camping. Helaas wordt het hier 's-avonds behoorlijk koud, vooral omdat je aan de schaduwkant van de berg zit. Het slapen is wel aangenaam. Op de camping is niet veel te beleven. Het zwembad is wel leuk, maar is al vroeg gesloten. Verder is het om 23.00 helemaal stil en vreselijk donker. Er is nl. geen 1 lamp te bekennen in de straatjes waar de tenten staan. In restaurant kan je pizza bestellen en meenemen (behoorlijk prijzig). Zijn wel groot, maar voor hetzelfde geld eet je in een nabij gelegen pizzeria lekkerder. Sanitair is erg verouderd, en vaak koud water met afwassen en douchen. De verlichting gaat om 23.00 uit, dus dat is douchen met een zaklamp. In de buurt wel veel te doen, dus in dat opzicht hoef je je niet te vervelen. Dus als je puur een slaapplaats zoekt en verder de hele dag op pad bent, is dit goed te doen.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 9Fam Meinen16-08-2015

Fijne vakantie in super omgeving

Mooie nette camping. Vriendelijke hulpvaardige eigenaren. Mooi zwembad en speelveld. Er zijn een aantal erg mooie sta plekken, met veel ruimte, privacy en schaduw maar ook een paar een aantal waar ik liever niet zou willen staan. Er zijn 3 toilet gebouwen. het gebouw het laagst gelegen heeft helaas vaker koud dan warm water voorradig. De omgeving is super en je ligt behoorlijk centraal. Voor de fietsers onder ons (ik ben er 1 van) is het een fantastisch uitgangspunt van verschillende tochten. Col de Vars, Col dízoard, col Agnel zijn vanuit de camping goed te fietsen. Wij zijn van plan om hier vaker naar toe te gaan.

• 4Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 8rob24-11-2013

Uitdagende omgeving en relaxen op de camping

Een prettige camping die als basis voor onze sport en anders soortige activiteiten dienden. De ontvangst is persoonlijk en behulpzaam. Naast het Frans spreken de eigenaren ook Engels. Het brood op de camping is top, ieder ochtend vanaf 8.00 uur. Voor fietsers (Race & MTB), wandelaars en zelfs watersporters een prachtige omgeving. Lekker luieren aan het zwembad is ook mogelijk. Onze kinderen vonden de meer nationaliteiten vooral leuk. Het sanitair is schoon en kent ruime cabines (kind/ouder). Ondanks de hoogteverschillen op de camping zijn de kampeerplaatsen vlak en ruim. Gezinnen met jonge kinderen kunnen op deze camping ook een heerlijke tijd hebben. Naast het zwembad zijn een "voetbal/basketbal" veld en div. speeltoestellen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 9linda24-09-2013

super omgeving en prima camping

Wij hebben in een huurtent gezeten, mooie plek. Sanitair wat verouderd maar wel schoon. Restaurant vonden wij prima, heerlijke pizza's. Zwembad prima, ligbedjes soms bezet. Maar dan handdoek even op het 'kunstgras' even opletten en veelal had je dan toch snel een bedje. Kinderen van 9 en 12 hebben zich prima vermaakt, met leeftijdsgenootjes die elkaar ontmoeten op het sportveld. Leuk is ook dat de camping niet totaal nederlands is, begin augustus 40-60 % nederlanders-fransen. Wij willen volgend jaar weer deze kant op en twijfelen nu, of weer naar les airelles of een andere camping 50-100 km hier vandaag. Maar dat we misschien weer terug willen., zegt genoeg. Omgeving echt top, les orres, alle weggetjes die het ecrins inrijden, raften, klimparken, te veel om op te noemen.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 7wendela_verwaal16-09-2013

Leuk maar erg veel verhuur

Het kampeerdeel (boven) is prima maar pas toen we er stonden ontdekten we dat het een erg groot complex is met heel veel chalets en verhuurtenten. Dat maakte ook dat het zelfs aan het eind van het seizoen, met weinig echte kampeerders, toch druk was bij het zwembad. Voornamelijk Franse gezinnen. Daardoor waren de logbedjes vaak bezet, al was het maar met de handdoeken van de kinderen. Voor ons een reden om te verhuizen naar camping les deux bois, een kilometer verder. Ook stopte op 31 aug de broodverkoop en ging het restaurant dicht! Overigens wel een keer lekker en niet duur gegeten in het restaurant. Verder ook mooi sanitair.

Gereisd met partner in augustus 2013

• 9Raymond en Marjet18-08-2013

Prima stacaravan op mooie camping!

Wij zijn 2 weken op Les Airelles geweest. Mooie camping, fijn zwembad, elke dag vers brood. De camping is rustig. In de omgeving is veel te doen en te zien. Jammer dat er nogal wat honden (van campinggasten) los rond liepen. Het geweldige Lac de Serre-Ponçon, supermarkten en andere winkels zijn 5 minuten rijden.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 8zita bebenroth13-08-2013

Heerlijke camping in prachtige omgeving

Vriendelijke, gezellige camping met een prachtig uitzicht op de bergen rondom. Goede uitvalsmogelijkheden naar het schitterende meer (Lac Serre Poncon) waar je allerlei soorten boten kunt huren, of klimmen bovenop de berg in de bossen bij Les Orres. Leuk zwembad op de camping voor kleintjes (helaas geen glijbaan), met extra speelmogelijkheden zoals een trampoline. In onze periode (begin augustus) waren er ongeveer 70% Fransen en verder vooral Nederlanders, wat wel een leuk vakantiegevoel geeft. Van mij had er wel iets meer georganiseerd mogen worden voor de kinderen (5 en 7 jaar); een knutselochtend, speurtocht of een disco o.i.d. waar ze elkaar kunnen ontmoeten. Nu was er alleen een voetbaltoernooi, kleine goochelshow en een petanque toernooi, 1 keer per week. Het restaurant van de camping vond ik prijzig en niet supergoed. De eigenaar heb ik 1 keer voorbij zien flitsen, een iets meer persoonlijke benadering had ik prettig gevonden.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

• 9Martijn29-07-2013

Super relaxte en prachtige camping

We zijn er een week in een stacaravan geweest en dat is ons uitstekend bevallen! Prachtige omgeving, lekker rustig gelegen en heel geschikt voor gezinnen met kleine kinderen. Zwembad is perfect met springkussen en trampolines, leuk speeltuintje ernaast, alles overzichtelijk en duidelijk. De plekken zijn ruim en hebben lekker veel schaduw. Zeker voor herhaling vatbaar!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

4 tips over Camping Les Airelles

• rob, 24-11-2013

Vanwege de steilte van het terrein is het mogelijk om je caravan naar de plaats te laten rijden. Zeker laten doen als je niet je koppeling kapot wil hebben. Fietsers: Col de Vars, Col d'Izoard, Col du Parpaillon, Col du Pontis, Rondje Lac de Serre Poncon

• wendela_verwaal, 16-09-2013

Mooie omgeving! Genoeg te zien en beleven.

• zita bebenroth, 13-08-2013

De camping heeft zelf zulke mooie nieuwe accomodaties (safaritent, lodges, mobile homes, pipowagens) dat ik geen gewone huurtent meer zou nemen. Die zijn zelfs duurder! De tenten van Tentsetters gaan door voor luxe, maar zijn erg basic vind ik.

9 vragen over Camping Les Airelles

• Susanne, 29-01-2015

Bezetting ook nederlanders

Wij willen misschien naar deze camping deze zomer, komen er ook genoeg Nederlandse gezinnen? En is het leuk voor kinderen tussen de 4 en 9 jaar?

• anita, 29-12-2013

ligt het riviertje op de camping

Kan iemand me vertellen of het riviertje op de camping ligt, zodat de kinderen er zelf naar toe kunnen of moet je de weg over?

• Alicia, 04-11-2013

bezetting eind augustus

hoe is de bezetting in de laatste 2 weken van augustus? is het dan stil of is er nog genoeg leven voor kinderen van rond de 11-12 jaar?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig