Camping Parc des Monges

111 reviews over Camping Parc des Monges in het Nederlands

Zeker de moeite waard!

Marijn
12-8-2018

Kleine, maar zeer gemoedelijke camping. Ideaal voor gezinnen met kleine kinderen. Mobile Homes zijn ietwat verouderd, maar wel zeer schoon. Met een kleine crew verzet men hier heel veel werk. De camping was nog niet helemaal klaar, dus in het hoogseizoen wordt er wel geklust, al vonden wij dat niet storend. Sanitair op de camping vonden wij zeer schoon. We hadden wat problemen met de koelkast, maar binnen no-time werd een nieuwe geinstalleerd. Let wel op dat de plekken bij de rivier je niet direct toegang tot de rivier geven, die ligt nog wel een meter of twee onder je campingplek. Er is ook geen strandje o.i.d., dus vooral mooi om naar te kijken. Het zwembad is ruim voor het aantal gasten, restaurant is ook erg goed en aanbevelenswaardig! Een aantal mobile homes ligt op een helling naast de weg en vraagt wat klimwerk. Wij zaten in mobile home 22 en vonden dat een ideale locatie. Mooie uitvalsbasis voor activiteiten! Brood vanaf 9 uur!

Is allesbehalve een "charmecamping"!

Aart
7-8-2018

Wij waren op deze camping 13 nachten (eind juli/begin augustus) Veel voormalige kampeerplekken zijn de laatste jaren opgeofferd voor chalets en mobilhomes waardoor het eigenlijk geen "charmecamping" genoemd kan worden (voordeel is wel dat het sanitairgebouw ruim toereikend is voor de nog overgebleven kampeergasten). Er is een aardig zwembad, een leuk barretje/eetcafé en er is voor een beperkt aantal kampeerplekken een mooi idyllisch uitzicht op de rivier de Siagne. Vanwege alle mobilhomes staan de auto's langs het vrij smalle pad geparkeerd en daardoor is het link om met je brede caravan het terrein op- of af te rijden. Op de camping en in de directe omgeving is er weinig te beleven maar de ligging van de camping is gunstig om de bekende plaatsen aan de Cote d'Azur te bezoeken (naar het mooie plaatsje Grasse is het slechts 7 km). Redelijke tarieven: 2 pers +caravan + elektriciteit = 40 euro per nacht (vroegboeking).

Kleine camping voor rustzoekers

Bert
29-4-2018

Kleinschalige, rustige camping met stacaravans en gewone plaatsen. Een aantal van de kampeerplaatsen liggen aan de rivier. Zwembad maar verder weinig vertier. ‘s Ochtends kun je brood halen mits besteld. Wel snackbar waar je pizza’s kunt eten/halen.

De stacaravan die wij hadden via organisatie was wel aan vervanging toe maar alles was er en deed z’n werk. Voor internet moet je hier nog betalen. Niet meer echt van deze tijd maar past wel bij onthaasten.

Plaats ligt mooi centraal voor zowel de kust als het achterland.

heerlijke kleinschalige camping

RV
15-8-2017

Wat een heerlijke camping! Kleinschalig met een zwembad en verder niet al te veel poespas. op ongeveer 10 minuten rijden van het strand. Animatie voor kleinere kinderen, maar low profile. Gewoon lekker tot rust komen en beetje genieten van de omgeving (Cannes, Frejus) Saint Paul echte aanrader. Ook Antibes is leuk om te bezoeken. Sanitair super schoon en netjes. Zwembad prima. onze zoons hebben zich ondanks dat er geen animatie was prima vermaakt. Gemoedelijke sfeer. goede mix van Fransen, Nederlanders, Belgen.

Kortom aanrader!

Rustige leuke camping

Sophie
10-8-2017

Leuke kleine camping. We hebben 2 weken in een huisje gezeten dat was prima. Verwacht niet een super moder huisje maar het is schoon en de airco werkt prima. Zwembad is klein en soms heb je de pech dat er geen bedje meer te krijgen is.

Qua ligging ia het perfect! Strand op 20 min, meer van cassien op 20 min en steden zoals nice en cannes zijn goed bereikbaar.

Zoek je een kleine camping met een levendige omgeving dan ben je aan het juiste adres. Verwachr alleen heen animatie want die is er niet.

Tegenvallend

Jaap
31-7-2017

Leuke camping. Maar: chaotische incheck. Onkundig personeel. Wel aardig. Kleine schuine plekken. Matige stacaravan, sjofel,krakende vloer. Incomplete inboedel, niet fris. Airco kon niet gelijktijdig met bv. Waterkoker, dan knalde de zekering eruit.10 ampère. Sanitair niet super, lekkende wasbakken en ook verstopt. Douches moeilijk in te stellen op temperatuur, had vaak koude douche. Vage figuren in stacaravans. O.a. arbeiders die behoorlijk herrie maakten. Ook mensen waarvan het personeel dacht dat ze met prostitutie bezig waren, niet op camping zelf. Veel bouwmateriaal verspreid over camping. Ook veel gehamer en gezaag. Hoort niet in hoogseizoen. Vind ik. Vervelende buren die 's nachts lachten en praatten. Voor alle duidelijkheid: een deel van ons zat in stacaravan, ander deel in tenten. Vorig jaar was het allemaal beter bij 'oude eigenaren', die waren meer betrokken.

Wij hebben 1 week in juli in een stacaravan op deze camping verbleven. Het is een kleine, rustige, gemoedelijke camping op ongeveer 20 minuten rijafstand van de stranden. Ook het mooie meer van St. Croix is binnen een half uur te bereiken. De camping wordt door de nieuwe eigenaar momenteel echter wel volgezet met stacaravans. Deze nieuwe caravans staan op vrij krappe plekken. Er is nog slechts een klein aantal plekken voor tenten en caravans beschikbaar. In de stacaravans verblijven voornamelijk fransen. Het zwembad op de camping is recht-toe-recht-aan, maar heerlijk. Er zijn voldoende ligbedden en stoelen. Het was ons niet duidelijk of er in de rivier kon worden gezwommen. De camping ziet er mooi uit door de vele bomen en struiken.

Rustig en toch aan de Cote d'Azur

Theo
20-2-2017

Rustige kleine kraakheldere camping. Grotere plaatsen maar ook veel krappe plekjes.

Voor ons waren 2 opeenvolgende seizoenen heerlijk, maar genoeg.

Het nieuwe seizoen heeft overigens nieuwe eigenaars. Hopelijk zijn zij ook zo gedreven en gastvrij als Isabelle en Henri-Guy Carlier.

Aangenaam

Jaap Wiersma
        30-1-2017

Rustige camping.Sanitair redelijk. Zeer vriendelijke eigenaresse. Fijn zwembad. Leuk riviertje voor echte afkoeling. Stranden op 20 autominuten.veel plaatsen zijn aan kleine kant. Nauwelijks animatie. Auto nodig, niets op loopafstand. Fietsen kan maar veel reliëf.

A hidden gem

Stuart Anstey
        24-8-2016

We visited initially for a week starting 13/08/2016. The campsite was booked due to the fact that we had family staying in a rented villa nearby. The welcome was warm and the pitch we were given was superb, overlooking the river and benefited front a nice cooling breeze during the day. The facilities are are spotlessly clean and very modern, nothing seems to be to much trouble for the owners even at the bar when my Wife asked for a Blanclimonade. We extended our stay by 4 nights and enjoyed them all. We will be back next year.

We hebben een aantal aanbieders voor Parc des Monges voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Parc des Monges in Auribeau sur Siagne, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Parc des Monges zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Parc des Monges scoort een 8.64 uit 10 op basis van 111 reviews.