Bed and Breakfast Alegria

Met jonge kinderen

Droomplek in Zuid-Frankrijk!

Kim
24-4-2016

M'n vader, zusje en ik zijn 4 nachten verbleven in Alegria en al bij aankomst voelden we ons thuis. Wat een prachtige plek! Cindy en Dieter zijn enorm gastvrij en hebben met veel smaak een prachtige plek gecreëerd in Zuid-Frankrijk. Iedere kamer heeft een eigen privéterras en het zwembad kijkt uit over de schitterende omgeving. Het is ideaal dat iedere kamer een eigen kookeiland heeft waar niets ontbreekt. De kamers zijn sfeervol ingericht en daardoor voel je je meteen thuis. Echt als een eigen plekje, heel erg fijn! Werkelijk aan alles is gedacht. Het is slecht 5 minuten lopen naar het centrum van het dorp Aups en de ligging van van deze plek is een perfecte uitvalsbasis om de omgeving te ontdekken. Zoals: Moustiers Sainte-Marie (prachtig dorp!), de Gorges du Verdon (Must see! Mooi om te varen of om te wandelen), Lac de Saint Croix (ultiem relaxen aan het helderste water), Sillans-la-Cascade (wandel zeker naar de waterval!), Cotignac, Salernes (servies en brocante), Entrecastaux, Tourtour (mooiste dorp van Frankrijk!), Villecroze, Bauduen, Flayosc, Lorgues, Draguignan, Moissac-Bellevue (diner bij Bellevue!) en natuurlijk Aups zelf (de leukste markt!). Ook ideaal om een dagje de Cote d'Azur te bezoeken: Monaco / Monte Carlo, Nice, Antibes / Juan les Pins, Sint Paul de Vence (prachtig dorp met veel kunstenaars) Cannes, Saint Tropez, Sanary-sur-Mer (aanrader!), Cassis (ideaal om met een boot de Calanques te bezoeken!) en verrassend mooi Marseille, liggen allen op ongeveer 1,5-2 uur rijden. Eigenlijk gewoon teveel om op te noemen. We hadden er wel weken kunnen blijven, maanden zelfs. Maar wij komen zeker terug! Lieve Cindy en Dieter, hartelijk bedankt voor de prachtige en bijzondere dagen!

Sublieme klasse

Deurinck
19-9-2010

Al van bij het oprijden van het domein, viel er een gevoel over ons van "dit is het". En onze eerste indruk was juist, en werd alleen nog maar versterkt gedurende de 2 weken dat we bij Alegria logeerden. We verbleven in een mooi ingerichte kamer, kraaknet, ruim, met veel oog voor detail. Het domein zelf is heel groot, met een mooi zwembad, en overal gezellige verborgen zithoekjes. Het ontbijt was heel lekker en uitgebreid, een verademing in vergelijking met het eeuwige stokbrood met confituur dat in de rest van Frankrijk voor ontbijt doorgaat. Wij hebben ook meerdere keren kunnen genieten van de geweldige table d'hôtes, met heerlijk lekker eten en onnoemelijk veel sfeer tot in de late uurtjes, waarbij een aparte maaltijd voorzien werd voor de kindjes. De eigenaars zijn echt supersympathieke mensen, heel gastvrij, heel kindvriendelijk. Enige minpuntjes die ik kan bedenken: geen airco en geen koelkast op de kamer, maar verder was Alegria voor ons een superbeleving!

Mooi en verzorgd.

Aldegonda
8-7-2010

Deze B&B ligt rustig gelegen op korte afstand v/d bijzonder gezellige dorpskern. De 5 kamers hebben elk 'n eigen sfeer. Romantische suite. Ruime kamer m badkamer. Open douche vormt een geheel met badkamer ook voorzien is van bad op pootjes. Dit heeft 'n ruimtelijk effect maar je spettert wel de hele badkamer nat. Deze kamer heeft ook 'n ommuurd dakterras: In alle rust lekker zonnen of romantisch keuvelen. Op de kamer is wel 'n cd/radiocombi met enkele cd's. Er is geen televisie en ook geen (wireless) internet. Er is 'n gezamenlijke televisieruimte met slechts enkele zenders. Dit B&B ligt op 'n ruim grondgebied voorzien v olijfbomen. Ontbijten doe je op het grote terras. Het zwembad ligt enkele treden lager. Het water was aan de koude kant, volgens uitbaters kwam dat door de koude nachten. Minpunt was dat overal geen eigen meegebrachte etenswaren genuttigd mochten worden. Dat deed afbraak aan de beleving van een verder prettige omgeving, uitstekend geschikt voor talloze uitstapjes.

We hebben een aantal aanbieders voor Alegria voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Bed and Breakfast Alegria in Aups, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Bed and Breakfast Alegria zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.