Vakantiepark Les Demeures du Ventoux

Frankrijk, Provence - Alpes - Cote d'Azur, Aubignan

5.7Voldoende

• 4.7Activiteiten
  • 4.3Onderkomen

We hebben een aantal aanbieders voor Les Demeures du Ventoux voor je op een rij gezet:

Vakantiepark info

• Kinderopvang
  • Sauna
Meer vakantiepark info
Tonen op kaart

77 reviews over Vakantiepark Les Demeures du Ventoux

• 8familie uit gruitrode20-07-2010

goede prijs kwaliteits verhouding

een splinternieuw vakantiepark,mooi uitzicht op de mont ventoux;mooi zwembad maar iets te klein,te weinig ligstoelen,geen of weinig avondanimatie en geen gelegenheid tot s'avonds iets te gaan drinken op het park

• 6Onderkomen
    • 5Activiteiten

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

• 8familie uit gruitrode20-07-2010

goed vakantiecomplex

uitstekend vakantie complex,mooi uitzicht op de mont ventoux,uitstekende huisjes,mooi zwembad,mocht iets groter zijn. echter een paar min punten, geen avond annimatie,geen bar aanwezig om s'avonds iets te drinken,het sociaal contact valt dn een beetje weg.

• 5Activiteiten

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

• 8Familie H.C., Genk13-07-2010

Voor herhaling vatbaar!

Wij zijn al tweemaal in Les Demeures du Ventoux geweest. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Heel aangenaam zwembad, hou er wel rekening mee dat dit in april nog gesloten is. Centrale ligging om uitstappen te maken naar Mont Ventoux, Avignon, Carpentras, Vaison la Romaine enz. Huisjes zijn voldoende ruim.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 8Fam Berko12-07-2010

Leuk en fijn bungalowpark

Wij hebben de laatste twee weken van juni 2010 in dit bungalowpark vakantie gevierd. Wij hadden een 6 persoons bungalow geboekt; schoon, ruim en nieuw. Parasol zit bij de inventaris in. Vriendelijk pesoneel en zeer behuplzaam. Ik kan me idd voorstellen als alle bungalows bezet zijn dat het zwembad aan de kleine kant is. Leuke uitstapjes in de omgeving, Orange, Mont Ventoux, Isles sur la Sorgue, Vaison la Romaine!! Geen eetgelegeheid op het park. Wel staat 2x per week een pizzakar op het terrein en organiseren ze bijv een wijn proeverij. Wij hebben hier een ontzettend leuke tijd gehad!

• 9Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in juni 2010

• 8Frank10-06-2010

Prima gelegen vakantiepark

Dit vorig jaar opgeleverde park is een prima plaats om een weekje te verblijven, leuke huisjes voorzien van de essentiele zaken, TV te huur en wasmachine centraal geregeld. Tweede gedeelte park werd aferond door de bouwploeg tijdens ons verblijf dat was minder. Veel fietsers op het park ivm nabijheid Mont Ventoux. Keurig onderhouden park, huisjes zijn vrij dicht op elkaar gelegen waardoor wij het weleens gekscherend de camping noemde maar dit doet niets af voor wat betreft je krijgt voor de prijs, wij betaalden nog geen € 200,- voor 8 nachten. Allerlei leuke plaatsen in directe nabijheid en Carpentras op 5 kilometer. Zodra het tweede gedeelte is opgeleverd zal de zwembadcapaciteit ontoereikend blijken te zijn dus hang je het liefst de hele dag bij het zwembad dan is dat een issue. Voor wat ons betreft een prima plek om nog eens heen te gaan.

• 6Activiteiten

Gereisd met partner in juni 2010

• 7Bram en Ina27-09-2009

prachtige omgeving

We zijn in september in het prachtig mooie aubignan geweest. Het splinter nieuwe vakantie park,beviel ons zeer goed! Het zijn eenvoudig maar zeer complete wonigen.Het enige wat eigenlijk ontbrak is een parasol,want het kan er ,zelfs in September behoorlijk heet wezen.Het zwembad is heerlijk,wel mogen er wat meer bedden bij komen .Maar wat zeur ik eigenlijk,het park is pas sinds July 2009 geopend.Het persneel is super vriendelijk.Een heerlijk ontbijt service is mogelijk.Dus ik zeg DOEN!!!!!

Gereisd met partner in september 2009

• 7Jan06-09-2009

Prima vakantiepark

Les Demeures du Ventoux is een nieuw park. Het zwembad is nu nog groot genoeg. Als er in juli 2010 100 nieuwe huisjes extra zijn zal dit zwembad te klein zijn. Het receptie-personeel is vriendelijk en spreekt goed engels. De huisjes ademen een vriendelijke sfeer, maar staan op sommige gedeelten van het park erg dicht op elkaar, waardoor je het idee krijgt op een camping te zitten. Eetgelegenheid is er niet op het park, wel kun je 's morgens een ontbijt laten verzorgen. Ook is er geen winkel op het park. Brood bestellen voor de volgende ochtend is wel mogelijk. Dichtstbijzijnde supermarkt op anderhalve kilometer (Shopi in Aubignan). Het park ligt in een mooie omgeving met uitzicht op de Mount Ventoux en de Dentelles de Montmirail. Je kunt er mooi wandelen en fietsen. Midden in een beroemd wijngebied (Beaumes de Venise, Vacqueyras en Gigondas). Twee avonden per week bij het zwembad waterpolo en disco tot 23:00 uur. De muziek is dan over het hele park te horen maar stopt op tijd.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2009

• 8Esther26-08-2009

super vakantie

Geweldige vakantie gehad in dit nieuwe vakantiepark. Personeel is erg vriendelijk en welwillend. Het park ziet er goed verzorgd uit. Zwembad is nu nog groot genoeg. Aan ligbedjes is volgens mij altijd een tekort, zeker als deze 's ochtends vroeg al worden gereserveerd dmv een handdoek! Voldoende privacy. Voor kinderen is de opzet geweldig, ze maken snel contact en er wordt veel met elkaar gespeeld. Ligging is perfect. Inrichting van de huisjes is gezellig. Misschien laat de kwaliteit van de apparatuur te wensen over, maar nu functioneerde alles gewoon goed. De receptie geeft weinig informatie over de omgeving en het weer. Even naar de VVV in Aubignan lost dit op. Entertainment viel tegen. Vooral gericht op oudere jeugd. Niet duidelijk wat er georganiseerd werd.

• 4Activiteiten

• 6Rooymans19-08-2009

tegenvaller

Hadden grootste huisje geboekt ivm jaccuzi die er helemaal was en ook niet komt bij het huisje !! Waren verkeerd voorgelicht want er was ook geen restaurant, geen bar en geen klein winkeltje voor de meest noodzakelijke dingetjes. Ook een speeltuin ontbrak! Bovendien lag het park verscholen aan een doorgaande weg zodat je ook niet even te voet het dorp in gaat voor je boodschappen. Verder was park wel ok maar er was ook geen privacy. Je kon bij je overburen zien wat ze aten. Daarvoor ga ik wel naar een camping !! Zwembad was nu ok maar is inderdaad veel te klein als alles af is ! Te weinig zonbedjes zorgen ervoor dat je op de harde betonnen vloer je handdoek moest leggen ! wij waren dus voor het huisje MET jaccuzzi gegaan, maar die komen er helemaal NIET !! Wellicht dat het park wat beter functioneert over een aantal jaar....

• 7Aex16-08-2009

Opzet park leuk met minpunten

• zwembad / ligging / leuke huisjes / weer in Provence :-) / 23:00 's avonds werd er echt gestopt met animatie/ vriendelijk personeel / niet teveel Nederlanders op park / idee dat dingen wel verbeterd worden/

• goedkoop interieur / "fitness i.c.m. prijs" / te weinig stoelen zwembad / onervaren personeel/ idd. zwembad te klein na voltooiing park/ privacy terras huisjes (positief punt hierin is wel dat Fransen over het algemeen op zichzelf zijn en erg goed vooruit kunnen kijken :-) ) / faciliteiten algemeen

Al met al goede vakantie gehad, we zijn zover zuidelijk gegaan voor "goed-weer-garantie" en goed weer hebben we gehad. Sfeer op park was OK.

• 6Activiteiten

13 tips over Vakantiepark Les Demeures du Ventoux

• Sara Staelens, 08-02-2014
    • Neem voldoende gerief mee om je avonden mee te vullen. Het park ligt ver van café's/ontspanningsmogelijkheden af.
    • Bezoek zeker Vaison-La-Romaine. Dit is een mooi middeleeuws stadje. Heel gezellig om eens te lopen.
    • Winkelcentrum Orange Les Vignes: Veel winkels in 1 complex.
    • Als je de markt van het domein wil doen, hoef je niet veel tijd in te rekenen. Deze telt slechts vijf kramen.
    • Zoek vooraf veel info op op internet. WiFi is behoorlijk duur.

• An Van Den Veegaete, 01-10-2013

Hele leuke dorpjes en steden om te bezoeken in de directe omgeving. Tip: uitstekend restaurant in Murs-en-Provence : Le Grillon! Evenals de vele gezellige provençaalse marktjes zijn een uitstap waard! Vb. Bédoin, Vaison-la-Romaine: zeker doen ! Prachtige streek !! En vergeet de Mont Ventoux niet te beklimmen !!

• Eric en Truus, 23-09-2012
    • autoroute gorges d'ardeche, sisteron, avignon met palais de pape, gordes, iets verder rijden maar erg leuk is le calanque (tussen marseille en cassis)

9 vragen over Vakantiepark Les Demeures du Ventoux

• Els, 23-04-2014

kinderstoel

Weet iemand of er kinderstoelen te verkrijgen zijn?

an van den veegaete , 07-07-2014

We hebben 3 kinderen maar geen kleintjes meer. Helaas kan ik je daar geen antwoord op geven. Er is wel een mini-club en een klein verwarmd zwembad voor de allerkleinsten. Ook een klein speeltuintje is aanwezig. In ons huisje zie ik alvast nergens een kinderstoeltje staan.

Martine, 20-07-2014

Jawel hoor, ik heb zelf gezien dat in de huisjes met kleine kindjes dezelfde kinderstoelen stonden!

• martine, 21-12-2013

dorpje

Is het ver stappen naar het dorpje en is dit dorpje wat gezellig? Kan men in het park brood en pistolets kopen voor te ontbijten?

Sara Staelens, 08-02-2014

Stappen naar het dorpje is enorm vermoeiend in temperaturen van 35 graden. Je bent zo'n drie kwartier onderweg heen en drie kwartier terug. Omdat onze auto stuk was, waren we verplicht, maar anders hadden we het nooit meer gedaan. We waren telkens doodop van in de zon te lopen.. Zeker geen aanrader te voet! 's Morgens vroeg is er brood te verkrijgen aan een kraampje dat naar het park komt. Het is wel haasten geblazen, want het brood is snel weg. De mevrouw is wel bereidwillig er nog achter te rijden naar de bakkerij.

• ann, 27-06-2013

bedlinnen

Er staat in de beschrijving : bedlinnen :startkit aanwezig. Ik neem dus aan dat je niets van bedlinnen hoeft mee te brengen ?

An Van Den Veegaete, 01-10-2013

Je kan dit huren ter plaatse, maar ik heb mijn eigen bedlinnen meegedaan.

Vakantiepark info

• BBQNiet toegestaan