Vakantiepark Les Demeures du Ventoux

Frankrijk, Provence - Alpes - Cote d'Azur, Aubignan

5.7Voldoende

• 4.7Activiteiten
  • 4.3Onderkomen

We hebben een aantal aanbieders voor Les Demeures du Ventoux voor je op een rij gezet:

Vakantiepark info

• Kinderopvang
  • Sauna
Meer vakantiepark info

77 reviews over Vakantiepark Les Demeures du Ventoux

• 8Emma05-04-2012

De plek is heel mooi

De plek is heel mooi. De kamer is groot, schoon, mooi en handig ingericht. Het personeel is heel aardig. Heel rustig in de winter. Ik vond de plek en de verzorgdheid van het park prettig. Niks op aan te merken.

Gereisd met oudere kinderen in januari 2012

• 7r0b3rt_704-11-2011

Leuk voor een keer

Een echt familiepark met een soort van campingsfeer, verder veel huilende en jengelende kinderen. De huisjes staan dicht op elkaar, met geluk heb je een paar relaxte buren. Het huisje is netjes, de bedden zijn niet echt prettig. We hadden allemaal last van onze rug. De locatie van dit vakantiepark is niet echt bijzonder, met de auto kun je wel fijn de mooie streek verkennen. Er is een mooi zwembad voor de kinderen, maar goed... in Nederland kunnen we ook iedere dag bij het zwembad hangen. Eten (Pizza) moesten we met de auto gaan halen buiten het vakantiepark, ergens langs een Franse autoweg stond dan een soort van pizza-car. Dit vakantiepark was handig voor één keer, vanwege de mooie streek.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 9ludwig.martine30-10-2011

mooi bungalowpark

02-09-/2011Mooi onderhouden park met een prachtig uitzicht.Mooi groot zwembad en een klein verwarmd zwembad.We hadden een 6 pers.55m²bungalow die comfortabel en meer dan ruim genoeg was.Goede bedden maar op het terras heb je wel geen privacy.Een minpunt, de verlichting in de bungalow is pover,er stond noch een staanlamp maar daar zat geen lamp in.Drie maal gevraagd aan de receptie en medewerker voor een lamp,maar ze antwoorden we hebben er geen.Dus alleen maar verhuur en geen service.Toch een fijne vakantie gehad en zullen zeker nog eens terugkeren.

Gereisd met oudere kinderen in september 2011

• 7Ria en Marcel28-09-2011

Leven als GOD in Frankrijk

Het domein heeft een prachtig zwembad, 1 zijde is 25 mtr ideaal om baantjes te trekken, wel fris maar heerlijk.De openingsuren van 10-20 u mochten zeker ruimer zijn. Een net fris degelijk huisje.Badkamer met bad ook te gebruiken als douche (glazen douchewand)en toilet. Zowel op badkamer en toilet zeer goede verlucting.Men biedt echter geen slaapcomfort aan. Het 2persoonsbed heeft een dubbbele lattenbodem die jammer genoeg in het midden niet wordt ondersteund, zodat je naar mekaar toerolt. Dan maar van de 2 enkele bedden een lit jumeaux gemaakt. Dit sliep beter ,doch ook deze bedden waren van zeer lichte kwaliteit alsook de matrassen. Er is enkel een zitbank van 1,40 mtr breed (omvormbaar nr 2 perssonsbed),een tafel en 4 stoelen.(voor 6 pers. en van zitconfort is er weingi sprake).Wifi werkte zelden ,35 eur voor 2 weken,(melding:too many users for this card)Toch hadden wij een heerlijke vakantie,een streek die ons 14dagen in de ban hield ,prachtig weer, vriendelijke mensen.

• 6Onderkomen

Gereisd met partner in september 2011

• 8Hans24-09-2011

Mooi vakantie dorp

Een mooi vakantiedorp met vriendelijk (nederlands sprekend) personeel Eén negatief punt : je kan op dit park kiezen voor draadloos internet via : Passman S.A., dat kan je betalen met je creditcard bv € 25,- voor één week , nou dat werkt maar de helft van de tijd de andere helft van de tijd valt de verbinding weg of is de server down. De receptie kan dan binnen ''kantoortijden'' de boel resetten maar het blijft behelpen.

Gereisd met partner in september 2011

• 8r_schuurbiers16-09-2011

Mooi park

Liggen t.o.v. Avignon en Orange is perfect. Carrefour op paar minuutjes. Zwembad vond ik persoonlijk erg koud. Ligbedden verhaal in september niet van toepassing voldoende beschikbaar. Huisje is KLEIN woonkamer en keuken is zo'n 5x5 en boven nette badkamer, 2 slaapkamers maar geen overloop ja 1x1 dus boven ook klein.

Receptie de meiden waren erg netjes, 1 sprak goed engels en werd hartelijk ontvangen. Parkeerplaatsen voldoende maar park zelf is autovrij (niets mis mee).

In Aubignan zit 1 eettentje (wel lekker) en Carpentras wat meer.

• 7Onderkomen

Alleen gereisd in september 2011

• 8Fam. Goossens23-08-2011

Prima locatie

Les Demeures du Ventoux ligt dichtbij enkele interessante steden, én dichtbij de Ventoux, handig voor de fietsende vakantieganger. Lopers kunnen terecht op het (schaduwrijk) pad langsheen het Canal de Carpentras. Woning vrij klein en eerder sober ingericht, ik miste vooral heel wat keukenspulletjes.(Geen tooster, geen klopper, enz). Heel proper, en mooi meubilair. Had wel graag ligstoelen gehad voor op het terras, aangezien die aan het zwembad toch gereserveerd worden. Al haalde de redder daar regelmatig handdoeken weg van mensen die niet aan het zwembad te bespeuren waren. Leuke activiteiten georganiseerd door Mélissa en haar team, dikke chapeau voor die meiden! Mijn dochters en ikzelf vonden de danslessen tof! Ook de andere medewerkers : zeer vriendelijk. Wij overwegen om volgend jaar terug te komen!

• 7Onderkomen

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

• 9peter (limburg)22-08-2011

super

Voor ons was dit een supervakantie !! Zeer veilig park voor de kindjes, nieuwe, goed ingerichte huisjes... Park is zeer goed gelegen als uitvalsbasis om uitstappen te doen in de directe omgeving : Mont Ventoux,Avignon, mooie dorpjes, provencaalse markt... Wij keren zeker nog eens terug !

• 9Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 8Peter B. Moeskroen15-08-2011

Goede vakantie beleefd

Het vakantie park krijgt van ons een goede waardering: - het is een aangename verblijfplaats, vooral goed voor de kinderen die overal kunnen spelen want het domein is niet toegankelijk voor auto's. - Die huisjes (met 4 namen we een huisje voor 6), voor ons met 2 slaapkamers was zeer grieflijk. keurige living , eetplaats , keukentje, 2 badkamers(in ons huisje). elk heeft een eigen terrasje met meubilair, zo opgesteld dat je elk toch wat privacy hebt. -zwembad was goed, ons 2de week wat druk maar al bij al viel dat nog mee. Je hebt wel geen ligzetel als je wat laat aankomt. - de ligging van het domein is goed want er zijn veel bezoekmogelijkheden in een boog van 50km rond het domein.

We hebben met ons gasten een goede vakantie beleefd op het domein.

• 9Onderkomen
    • 7Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 9Fam Minten Gouda01-08-2011

Een goed en mooi vakantie park.

Bij aankomst wordt men ontvangen door een aantal dames bij de receptie,die met een verfrissing klaar staan,in verband met de warmte. Op dat moment was er ook een medewerker die goed nederlands kon,dit is ook handig verder was er ook een engelstalige medewerker aanwezig. We kregen de sleutels en toegangscode van het toegangshek tot het park.(in de nachtelijke uren loopt er security rond op het park en de parkeerplaats ligt achter het geslloten hek. Het huis was perfeckt,geen opmerkingen. alleen is het jammer dat er geen restaurant aanwezig is op het park.(in dorp Abignan zij eindelijk geen restaurants)hierdoor moet men eens wat verder rijden. animatie zowel voor de kinderaktiviteiten en de avond aktiviteiten kant zou ik een klein zesje voor geven. Het park ligt zeer centraal ,Carpentas ligt 6 km en Orange.Avignon op ongeveer 20 km.Avignon is wel de mooiste stad.de Mont Ventoux,Dierentuin de Labarben,Lavendel museum,La ferme Crocodiles.Grotten de Thouzon. Het was perfect

• 7Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

13 tips over Vakantiepark Les Demeures du Ventoux

• Sara Staelens, 08-02-2014
    • Neem voldoende gerief mee om je avonden mee te vullen. Het park ligt ver van café's/ontspanningsmogelijkheden af.
    • Bezoek zeker Vaison-La-Romaine. Dit is een mooi middeleeuws stadje. Heel gezellig om eens te lopen.
    • Winkelcentrum Orange Les Vignes: Veel winkels in 1 complex.
    • Als je de markt van het domein wil doen, hoef je niet veel tijd in te rekenen. Deze telt slechts vijf kramen.
    • Zoek vooraf veel info op op internet. WiFi is behoorlijk duur.

• An Van Den Veegaete, 01-10-2013

Hele leuke dorpjes en steden om te bezoeken in de directe omgeving. Tip: uitstekend restaurant in Murs-en-Provence : Le Grillon! Evenals de vele gezellige provençaalse marktjes zijn een uitstap waard! Vb. Bédoin, Vaison-la-Romaine: zeker doen ! Prachtige streek !! En vergeet de Mont Ventoux niet te beklimmen !!

• Eric en Truus, 23-09-2012
    • autoroute gorges d'ardeche, sisteron, avignon met palais de pape, gordes, iets verder rijden maar erg leuk is le calanque (tussen marseille en cassis)

9 vragen over Vakantiepark Les Demeures du Ventoux

• Els, 23-04-2014

kinderstoel

Weet iemand of er kinderstoelen te verkrijgen zijn?

Martine, 20-07-2014

Jawel hoor, ik heb zelf gezien dat in de huisjes met kleine kindjes dezelfde kinderstoelen stonden!

an van den veegaete , 07-07-2014

We hebben 3 kinderen maar geen kleintjes meer. Helaas kan ik je daar geen antwoord op geven. Er is wel een mini-club en een klein verwarmd zwembad voor de allerkleinsten. Ook een klein speeltuintje is aanwezig. In ons huisje zie ik alvast nergens een kinderstoeltje staan.

• martine, 21-12-2013

dorpje

Is het ver stappen naar het dorpje en is dit dorpje wat gezellig? Kan men in het park brood en pistolets kopen voor te ontbijten?

Sara Staelens, 08-02-2014

Stappen naar het dorpje is enorm vermoeiend in temperaturen van 35 graden. Je bent zo'n drie kwartier onderweg heen en drie kwartier terug. Omdat onze auto stuk was, waren we verplicht, maar anders hadden we het nooit meer gedaan. We waren telkens doodop van in de zon te lopen.. Zeker geen aanrader te voet! 's Morgens vroeg is er brood te verkrijgen aan een kraampje dat naar het park komt. Het is wel haasten geblazen, want het brood is snel weg. De mevrouw is wel bereidwillig er nog achter te rijden naar de bakkerij.

• ann, 27-06-2013

bedlinnen

Er staat in de beschrijving : bedlinnen :startkit aanwezig. Ik neem dus aan dat je niets van bedlinnen hoeft mee te brengen ?

An Van Den Veegaete, 01-10-2013

Je kan dit huren ter plaatse, maar ik heb mijn eigen bedlinnen meegedaan.

Vakantiepark info

• BBQNiet toegestaan