Vakantiepark Les Demeures du Ventoux

Frankrijk, Provence - Alpes - Cote d'Azur, Aubignan

5.7Voldoende

• 4.7Activiteiten
  • 4.3Onderkomen

We hebben een aantal aanbieders voor Les Demeures du Ventoux voor je op een rij gezet:

Vakantiepark info

• Kinderopvang
  • Sauna
Meer vakantiepark info
Tonen op kaart

77 reviews over Vakantiepark Les Demeures du Ventoux

• 8Bertus23-09-2014

Erg net vakantiepark

Zeer net park. Groot parkeerterrein. Niet parkeren bij het huisje. af en toe, in het seizoen, staat er een pizzabakker op het terrein, alwaar je pizza's kan afhalen.

• 8Activiteiten

Gereisd met partner in september 2014

• 7Marloes Jansen16-08-2014

redelijk park voor betaalbare prijs

Je bent erg afhankelijk van de plek van je huisje op het park. Wij hebben een prettig huisje gehad aan de rand van het park met uitzicht en ruimte. Er staan veel huisjes zeer opgepropt en in een rij, geen privacy en veel herrie doordat de huisjes daar dicht op elkaar staan. Huisjes redelijk uitgerust, bedden in orde. Personeel bij de receptie aardig en behulpzaam. Het huis is kaal uitgerust maar in orde. Als je aan de rand zit is het ook rustig. Veel belgen en fransen daardoor weinig aansluiting met jeugd als je nederlands bent. Het is heel prettig voor de rust dat het park autovrij is. Het park ligt niet direct in een mooie omgeving maar het is een gunstige plek voor uitstapjes, Avignon, Orange, Carpentras (viel ons erg tegen) en de Mont Ventoux, je kan ook kanoen in de buurt. Voldoende mogelijkheden tot uitstapjes. Het zwembad is goed, drukte viel erg mee. Altijd als we kwamen waren er ligbedden vrij. Wel veel mensen die voor de hele dag stoelen bezet houden met handdoek?!

• 5Onderkomen
    • 5Activiteiten

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

• 9Peter Van de Wiele22-07-2014

Schitterende vakantie !

Reeds voor de vijfde maal beleefden wij een schitterende vakantie. Het is een prachtig domein met mooie vakantiehuisjes. Het personeel is zeer vriendelijk en gedienstig. De kinderen hebben zich reuze geamuzeerd in het speeltuintje, op het speelplein, in het zwembad of op het springkasteel. Het domein is afgesloten met een code. Er is een mooi en groot zwembad. Aubignan leent zich prima als uitvalsbasis voor de mooie dorpjes en markten in de buurt, beklimming van de Ventoux en bezoeken aan de vele wijnhandelaars in de streek ...

• 9Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in juni 2014

• 8an van den veegaete 07-07-2014

Fantastische vakantieplek !!

We zijn er voor de tweede keer en opnieuw bevalt het ons. Prachtig domein en zeer mooie vakantiehuisjes in een mediterrane omgeving (mooie tuintjes). Personeel is gedienstig en het is hier fijn spelen voor de kids. Het domein is afgesloten met een code - er is een mooi zwembad - een springkasteel - pingpongtafel en een multisportterrein. Je kan er ook fietsen huren. Ideaal om de omgeving te verkennen. Huisje F06 : ok !!!

Gereisd met oudere kinderen in juni 2014

• 8Sara Staelens08-02-2014

Aangenaam vakantiepark in een rustige omgeving

Wij bezochten deze accommodatie reeds tweemaal. Het is een zeer proper domein met mooie huisjes. De huisjes van 6 personen zijn meer geschikt voor 4 personen, maar dat is in de meeste vakantieparken het geval. De kamers zijn behoorlijk modern, maar niet zo ruim. Er is een bad en een aparte toilet. Het personeel is niet overdreven vriendelijk, maar helpt wel waar kan. Er is een bar, waar je iets kan drinken (uit een blikje). Ook kan je daar een ijsje of pannenkoek eten, maar echte maaltijden kan je niet nuttigen. Tweemaal per week komen er mensen met een kraampje langs, waar je voor zeer goedkope prijzen eten kan bestellen (mossels met friet voor ongeveer €7, ook ratatouille, kip met frietjes, ...). Het park zelf is ver gelegen van het dorp. Wanneer je dus naar de winkel moet, neem je best de auto. Er is geen winkeltje in het park. Er is geen animatie meer voorzien sinds 2013. Over het algemeen kijken wij zeer tevreden terug op onze twee verblijven daar.

• 5Activiteiten

• 8An Van Den Veegaete01-10-2013

Heel gezellig en zéér verzorgd vakantiedomein !!

Het vakantiedomein is super gelegen om de provence te verkennen. Heel goede ontvangst met veel informatie. De huisjes zijn goed onderhouden, hebben een aangenaam houten terras (privacy iets minder, maar ons stoorde dit niet) en het domein is zéér mooi aangelegd ! Prachtig zwembad waar de kinderen kunnen ravotten en heel tof is de ligweide aan het zwembad.

• 2Activiteiten

• 7Jacqueline15-09-2013

Mooi huisjes in Provence stijl

Dit is een mooi nieuw park met leuke huisjes in Provençaalse stijl. De ruimte is prima met een mooi keukenblok. Mooie badkamer en slaapkamer. Alleen het matras van het 2 persoonsbed was al wat slap en zat een kuil in het midden. Het zwembad is mooi maar helaas wat weinig ligstoelen erom heen.

• 6Activiteiten

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

• 8A. den Toom13-09-2013

Prima uitvalbasis!

Leuk park, mooi centraal gelegen. Boeking via touroperator prima verlopen. In het naseizoen geweest, mooi weer een de omgeving tot en met Marseille vekend.

Huisjes prima, bakker op loopafstand of soms op het partk!

Hopelijk blijven ze het goed onderhuden, dan is dit lang een goede vakantiebestemming.

Gereisd met vrienden in september 2013

• 8iJaap05-08-2013

Mooi park, perfecte ligging

Binnen 30 minuten in Avignon, Orange, Mont Ventoux, Vaison la Romaine, dat kan vanaf dit park. Carpentras met veel winkels ligt op 5 minuten. Huisjes zijn schoon, goede bedden, basic keuken. Ook in hoogseizoen staat park mooi in bloei dankzij beregening 's nachts. Animatie is er wel, maar vooral Frans. Opvallend veel Belgische gasten. Auto's mogen alleen op vrijdag en zaterdag op park, dus alle ruimte voor spelende kinderen en lekker rustig. Zwembad is mooi en schoon.

• 8Henk Wim07-11-2012

Mooie locatie

Mooi park. Bezoekje Mont Ventoux zeker de moeite waard. Veel fietsliefhebbers op het park aanwezig. Mooie omgeving om in rond te fietsen.

• 6Activiteiten

Gereisd met partner in september 2012

13 tips over Vakantiepark Les Demeures du Ventoux

• Sara Staelens, 08-02-2014
    • Neem voldoende gerief mee om je avonden mee te vullen. Het park ligt ver van café's/ontspanningsmogelijkheden af.
    • Bezoek zeker Vaison-La-Romaine. Dit is een mooi middeleeuws stadje. Heel gezellig om eens te lopen.
    • Winkelcentrum Orange Les Vignes: Veel winkels in 1 complex.
    • Als je de markt van het domein wil doen, hoef je niet veel tijd in te rekenen. Deze telt slechts vijf kramen.
    • Zoek vooraf veel info op op internet. WiFi is behoorlijk duur.

• An Van Den Veegaete, 01-10-2013

Hele leuke dorpjes en steden om te bezoeken in de directe omgeving. Tip: uitstekend restaurant in Murs-en-Provence : Le Grillon! Evenals de vele gezellige provençaalse marktjes zijn een uitstap waard! Vb. Bédoin, Vaison-la-Romaine: zeker doen ! Prachtige streek !! En vergeet de Mont Ventoux niet te beklimmen !!

• Eric en Truus, 23-09-2012
    • autoroute gorges d'ardeche, sisteron, avignon met palais de pape, gordes, iets verder rijden maar erg leuk is le calanque (tussen marseille en cassis)

9 vragen over Vakantiepark Les Demeures du Ventoux

• Els, 23-04-2014

kinderstoel

Weet iemand of er kinderstoelen te verkrijgen zijn?

an van den veegaete , 07-07-2014

We hebben 3 kinderen maar geen kleintjes meer. Helaas kan ik je daar geen antwoord op geven. Er is wel een mini-club en een klein verwarmd zwembad voor de allerkleinsten. Ook een klein speeltuintje is aanwezig. In ons huisje zie ik alvast nergens een kinderstoeltje staan.

Martine, 20-07-2014

Jawel hoor, ik heb zelf gezien dat in de huisjes met kleine kindjes dezelfde kinderstoelen stonden!

• martine, 21-12-2013

dorpje

Is het ver stappen naar het dorpje en is dit dorpje wat gezellig? Kan men in het park brood en pistolets kopen voor te ontbijten?

Sara Staelens, 08-02-2014

Stappen naar het dorpje is enorm vermoeiend in temperaturen van 35 graden. Je bent zo'n drie kwartier onderweg heen en drie kwartier terug. Omdat onze auto stuk was, waren we verplicht, maar anders hadden we het nooit meer gedaan. We waren telkens doodop van in de zon te lopen.. Zeker geen aanrader te voet! 's Morgens vroeg is er brood te verkrijgen aan een kraampje dat naar het park komt. Het is wel haasten geblazen, want het brood is snel weg. De mevrouw is wel bereidwillig er nog achter te rijden naar de bakkerij.

• ann, 27-06-2013

bedlinnen

Er staat in de beschrijving : bedlinnen :startkit aanwezig. Ik neem dus aan dat je niets van bedlinnen hoeft mee te brengen ?

An Van Den Veegaete, 01-10-2013

Je kan dit huren ter plaatse, maar ik heb mijn eigen bedlinnen meegedaan.

Vakantiepark info

• BBQNiet toegestaan