Camping L'Avelanede

Camping L'Avelanede
8,1

37 reviews over Camping L'Avelanede in het Nederlands

Met oudere kinderen

Een mooie en nette camping.

Familie K. te A.
15-8-2018

In 1999 waren we hier voor het laatst. Toen was het een slecht onderhouden zootje. Nu, met nieuwe eigenaren, heeft het een goede opknapbeurt gehad. Wel zijn er heel veel mobile homes gekomen. Op één veld kun je daar met je tent/caravan tussen geplaatst worden - vind ik minder. Het andere deel, waar veel caravans en tenten staan is gezellig, mooi en net. Nieuw toiletgebouw is eenvoudig, maar schoon. Afwasplekken hadden groter gekund en ook meer. Met de boeking en uitvoering ging helaas wel wat mis: geboekt met schaduw, en gekregen: zonder schaduw. Uiteindelijk wel een plek gekregen met enigszins schaduw. Dat kun je wel gebruiken als de zon schijnt. Net zwembad, heerlijk brood en vriendelijke eigenaren. Plus een pracht omgeving.

Boven verwachting

familie Kamp
12-8-2018

We vonden de camping relaxt. Bij aankomst kregen we een ander plekje, omdat we het gereserveerde plekje te schaduwrijk vonden. Dit was geen probleem en de campingbaas kwam gelijk met een langere stroomkabel aan. We hadden rustige en grote plek achter op de camping, het hele veld voor ons alleen.

Onze 14 en 17 jarige zoon en dochter hadden aansluiting bij een paar andere pubers en dit was voor hen voldoende. Het zwembadje was prima en schoon. Geen overbodige strenge regels, maar een heerlijk relaxte sfeer!

We vonden de washokken voldoende schoon. Het water in de douches was niet heel heet, maar omdat het weer warm was was het prima zo.

De campingbazen (vader en zoon) stralen een vriendelijke behulpzame en relaxte sfeer uit. Kortom: een fijne, rustige camping met keuze uit mooie verschillende soorten standplaatsen! Wij hebben genoten van de sfeervolle omgeving van de Provence op l' Avenanede!! Voor herhaling vatbaar.

Heerlijk: rustige en ruime camping

Familie D
11-8-2018

Wat wij zoeken is een niet al te grote camping, zonder animatie met zwembad. Dit alles heeft L'Avelanede. Het is een rustige, vooral gezinscamping met vooral Nederlanders, Belgen en Fransen. De eigenaren zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Wij hadden een hele grote mooie plek met deels zon, deels schaduw. In de buurt zijn veel mooie dorpjes. Het meertje vlakbij de camping is heerlijk om in te zwemmen. Lac st. Croix is dichtbij en erg mooi.

Het restaurant op de camping is prima en handig voor de dag van aankomst en vertrek en als het een keer mocht regenen.

Het enige wat wij gemist hebben is een klein winkeltje met de hoogst noodzakelijke dingen als water, toiletpapier etc. Al met al was het een heerlijke vakantie en zeker een aanrader.

Grote tegenvaller, voor ons nooit meer.

Bart
12-8-2017

Via mail reageren ze zeer snel. Ze bevestigen dat ze nog plaats hebben en dat we dit online kunnen boeken. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas wordt onze reservering niet bevestigd. Dat wordt ons ook meegedeeld als we aankomen. Ze hebben echter nog wel één plaatsje voor ons, naast het zwembad. Het sanitair is ronduit vies. Het zwembadwater is troebel en licht groenig. Een van de gasten laat zijn zoontje in de struiken naast het zwembad plassen. De gasten zijn tot 's avonds laat rumoerig. Er lopen loslopende honden over het terrein. Na 19 uur weigert de bediening nog ijs te verkopen, ook al staan ze naast de vriezer met ijsjes. 'S morgens bij het uitchecken, moet de eigenaar uit zijn bed getrommeld worden.

Uitstekend

Karin Meij
5-8-2017

Prima camping. Op het eerste gezicht lijkt het een nogal "gewone" camping met de afgepaste plekken. Maar achterin is een heel groot gebied met ontzettend leuke tentplekken, echt geweldig. Ruimte, uitzicht, als je dat wilt en schaduw!

Verder alles prima in orde, er is een bar waar wifi is. Een leuk restaurantje en prima , aardige mensen die echt hart voor de zaak hebben.

ruime zonnige plek

ward
24-8-2016

...

we hadden en heel (heel) grote plaats op het middenveld van "la pinéde"

er was amper schaduw, maar dat wisten we en was geen probleem met onze tarp

het veld is licht afhellend

het nieuwe sanitair is een goede vooruitgang want l' avelanede groeit en je voelt dat de infrastructuur hier niet op voorzien is. het zwembad is aan de kleine kant, voor sommige kampeerders is het een flinke wandeling naar het (oorspronkleijke) sanitaire gebouw of de vuilnisbakken die zich op het oude deel van de camping bevinden.

de eigenaars zijn vriendelijk en behulpzaam ... maar ook hier merk je de groei en kan het bv. soms erg lang duren aan de broodbediening omdat er maar 1 iemand instaat voor brood, bar & eventuele ontbijten.

de receptie sluit om 19.00, maar er zijn plaatsjes in het restaurant voorzien waar je gerust iets kan drinken zonder te moeten eten.

we hadden een reuze tijd, het kleine meertje nabij is zalig en biedt voldoende schaduw en er zijn leuke dorpjes en marktjes in de omgeving.

Eenvoudige maar prima camping

K. Fuite
11-8-2016

Wij hadden een Chalet 100% bois Bioclimatique Nouveauté 2 slaapkamers gehuurd. Prachtige plek met mooi en vrij uitzicht, zelfs een eigen plek voor een tent erbij, dus achter onze eigen plek. Chalet zelfs had -ondanks dat het nieuw was- wat kleine mankementen (schuifdeur die moeizaam werkte) maar niet onoverkomelijk. Heerlijke veranda waar je mooi uitzicht had, 2 slaapkamers met redelijke bedden. Grote douche en aparte toilet. Allemaal prima.

Eigenaars (vader en zoon) spraken resp. Engels (zoon) en Belgisch (vader) waren vriendelijk en behulpzaam. Leuke mix van nationaliteiten (Frans, Ned, Engels en Belgisch) en gemoedelijke sfeer. Wifi alleen bij de receptie en dan nog werkte hij niet altijd even goed maar ach, het is vakantie. Ligging is prima, 10 min van het stuwmeertje van waaruit je fluitserbootje/kanoë kunt huren en de Gorges du Verdon in vaart. Het Lac de Sainte Croix zelf is ong 15 min rijden door de bergen.

Persoonlijk vond ik het zwembad aan de kleine kant voor het aantal gasten. Voor de receptie waren een aantal zitjes waar de jeugd zich 's avonds vermaakte met ping-pong en voetbal (veldje). Jammer was dat hier geen verlichting was dus vrij snel kon er niet meer gevoetbald/geping-pongd worden. Ook was er geen toezicht en kon je niet gezellig wat drinken. Als onze kinderen een ijsje wilde moesten ze naar het restaurant en daar zeiden ze dan dat als iemand tijd had er een ijsje gekocht kon worden maar dat duurde rustig een half uur. Een baropening daar was gezellig geweest. Maar ook hier gold dat de kinderen zich goed vermaakte; er was een leuke groep leeftijdsgenootjes (12-15 jaar).

Al met al een leuke week gehad en een prettige sfeer en een leuke mix van mensen/nationaliteiten.

Opnieuw naar deze camping geweest en niet alleen omdat onze dochter dit zo graag wilde. Vooral de zeer grote, rustige campingplek die wij hadden en de heerlijke omgeving met fantastische zwemplekken heeft ons doen terugkeren. In tegenstelling tot de vorige schrijver vind ik het juist een erg sfeervolle camping. Aardige eigenaren die tolerant zijn maar ook durven aanspreken op a-sociaal gedrag.

Camping heeft veel verscheidenheid in plaatsen. Aan het begin van de camping sta je behoorlijk dicht op elkaar en is er niet overal even veel schaduw. Ik zou daar niet willen staan. Wij stonden op de aire naturelle en dan heb je zeer grote plaatsen in het bos. Nadeel is dat het een flinke klim is naar het sanitair en de watertappunten. Ook heb je minimaal 100 meter kabel nodig als je stroom wilt. Zwembadje is mooi en wordt elke dag schoon gemaakt. Brood op bestelling en lekkere pizza's. Veel kinderen en jongeren die elkaar vinden bij het voetbalveld, de pingpongtafel of de wifiplek ongeacht de nationaliteit. Wifi is trouwens matig maar dat vind ik niet storend. Tip: ga douchen in het sanitairgebouw onder het restaurant. Oud maar schoon, geen wachtrij en heerlijke douches!

mooie locatie maar sfeer is minder

marije van der Vlis
9-8-2016

De camping heeft een prachtplek, maar de eigenaren hebben weinig oog voor sfeer en comfort.

Wij hebben enorm genoten op deze camping, een geweldige plek met uitzicht over het veld. Onze dochter en zoon hebben zich super vermaakt met alle andere kinderen, die vonden elkaar heel makkelijk. Hoewel de camping en de plekken groot zijn is het toch overzichtelijk. Een fijn niet te groot zwembad met pierebadje voor de jongsten en een gemoedelijke sfeer. Veel mooie meren in de buurt en aantal leuke plaatsjes in de omgeving. Van onze dochter moesten we wel iedere avond voor acht uur thuis zijn voor het voetballen op het veldje. Zij wilde eigenlijk alweer terug toen we weg gingen...en wij stiekem ook

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L'Avelanede in Artignosc sur Verdon , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L'Avelanede zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.