Camping L'Avelanede

Camping L'Avelanede
8,2

34 reviews over Camping L'Avelanede in het Nederlands

Grote tegenvaller, voor ons nooit meer.

Bart
12-8-2017

Via mail reageren ze zeer snel. Ze bevestigen dat ze nog plaats hebben en dat we dit online kunnen boeken. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas wordt onze reservering niet bevestigd. Dat wordt ons ook meegedeeld als we aankomen. Ze hebben echter nog wel één plaatsje voor ons, naast het zwembad. Het sanitair is ronduit vies. Het zwembadwater is troebel en licht groenig. Een van de gasten laat zijn zoontje in de struiken naast het zwembad plassen. De gasten zijn tot 's avonds laat rumoerig. Er lopen loslopende honden over het terrein. Na 19 uur weigert de bediening nog ijs te verkopen, ook al staan ze naast de vriezer met ijsjes. 'S morgens bij het uitchecken, moet de eigenaar uit zijn bed getrommeld worden.

Uitstekend

Karin Meij
5-8-2017

Prima camping. Op het eerste gezicht lijkt het een nogal "gewone" camping met de afgepaste plekken. Maar achterin is een heel groot gebied met ontzettend leuke tentplekken, echt geweldig. Ruimte, uitzicht, als je dat wilt en schaduw!

Verder alles prima in orde, er is een bar waar wifi is. Een leuk restaurantje en prima , aardige mensen die echt hart voor de zaak hebben.

Oude reviews (archief)

ruime zonnige plek

ward
24-8-2016

...

we hadden en heel (heel) grote plaats op het middenveld van "la pinéde"

er was amper schaduw, maar dat wisten we en was geen probleem met onze tarp

het veld is licht afhellend

het nieuwe sanitair is een goede vooruitgang want l' avelanede groeit en je voelt dat de infrastructuur hier niet op voorzien is. het zwembad is aan de kleine kant, voor sommige kampeerders is het een flinke wandeling naar het (oorspronkleijke) sanitaire gebouw of de vuilnisbakken die zich op het oude deel van de camping bevinden.

de eigenaars zijn vriendelijk en behulpzaam ... maar ook hier merk je de groei en kan het bv. soms erg lang duren aan de broodbediening omdat er maar 1 iemand instaat voor brood, bar & eventuele ontbijten.

de receptie sluit om 19.00, maar er zijn plaatsjes in het restaurant voorzien waar je gerust iets kan drinken zonder te moeten eten.

we hadden een reuze tijd, het kleine meertje nabij is zalig en biedt voldoende schaduw en er zijn leuke dorpjes en marktjes in de omgeving.

Eenvoudige maar prima camping

K. Fuite
    11-8-2016

Wij hadden een Chalet 100% bois Bioclimatique Nouveauté 2 slaapkamers gehuurd. Prachtige plek met mooi en vrij uitzicht, zelfs een eigen plek voor een tent erbij, dus achter onze eigen plek. Chalet zelfs had -ondanks dat het nieuw was- wat kleine mankementen (schuifdeur die moeizaam werkte) maar niet onoverkomelijk. Heerlijke veranda waar je mooi uitzicht had, 2 slaapkamers met redelijke bedden. Grote douche en aparte toilet. Allemaal prima.

Eigenaars (vader en zoon) spraken resp. Engels (zoon) en Belgisch (vader) waren vriendelijk en behulpzaam. Leuke mix van nationaliteiten (Frans, Ned, Engels en Belgisch) en gemoedelijke sfeer. Wifi alleen bij de receptie en dan nog werkte hij niet altijd even goed maar ach, het is vakantie. Ligging is prima, 10 min van het stuwmeertje van waaruit je fluitserbootje/kanoë kunt huren en de Gorges du Verdon in vaart. Het Lac de Sainte Croix zelf is ong 15 min rijden door de bergen.

Persoonlijk vond ik het zwembad aan de kleine kant voor het aantal gasten. Voor de receptie waren een aantal zitjes waar de jeugd zich 's avonds vermaakte met ping-pong en voetbal (veldje). Jammer was dat hier geen verlichting was dus vrij snel kon er niet meer gevoetbald/geping-pongd worden. Ook was er geen toezicht en kon je niet gezellig wat drinken. Als onze kinderen een ijsje wilde moesten ze naar het restaurant en daar zeiden ze dan dat als iemand tijd had er een ijsje gekocht kon worden maar dat duurde rustig een half uur. Een baropening daar was gezellig geweest. Maar ook hier gold dat de kinderen zich goed vermaakte; er was een leuke groep leeftijdsgenootjes (12-15 jaar).

Al met al een leuke week gehad en een prettige sfeer en een leuke mix van mensen/nationaliteiten.

Opnieuw naar deze camping geweest en niet alleen omdat onze dochter dit zo graag wilde. Vooral de zeer grote, rustige campingplek die wij hadden en de heerlijke omgeving met fantastische zwemplekken heeft ons doen terugkeren. In tegenstelling tot de vorige schrijver vind ik het juist een erg sfeervolle camping. Aardige eigenaren die tolerant zijn maar ook durven aanspreken op a-sociaal gedrag.

Camping heeft veel verscheidenheid in plaatsen. Aan het begin van de camping sta je behoorlijk dicht op elkaar en is er niet overal even veel schaduw. Ik zou daar niet willen staan. Wij stonden op de aire naturelle en dan heb je zeer grote plaatsen in het bos. Nadeel is dat het een flinke klim is naar het sanitair en de watertappunten. Ook heb je minimaal 100 meter kabel nodig als je stroom wilt. Zwembadje is mooi en wordt elke dag schoon gemaakt. Brood op bestelling en lekkere pizza's. Veel kinderen en jongeren die elkaar vinden bij het voetbalveld, de pingpongtafel of de wifiplek ongeacht de nationaliteit. Wifi is trouwens matig maar dat vind ik niet storend. Tip: ga douchen in het sanitairgebouw onder het restaurant. Oud maar schoon, geen wachtrij en heerlijke douches!

mooie locatie maar sfeer is minder

marije van der Vlis
    9-8-2016

De camping heeft een prachtplek, maar de eigenaren hebben weinig oog voor sfeer en comfort.

Wij hebben enorm genoten op deze camping, een geweldige plek met uitzicht over het veld. Onze dochter en zoon hebben zich super vermaakt met alle andere kinderen, die vonden elkaar heel makkelijk. Hoewel de camping en de plekken groot zijn is het toch overzichtelijk. Een fijn niet te groot zwembad met pierebadje voor de jongsten en een gemoedelijke sfeer. Veel mooie meren in de buurt en aantal leuke plaatsjes in de omgeving. Van onze dochter moesten we wel iedere avond voor acht uur thuis zijn voor het voetballen op het veldje. Zij wilde eigenlijk alweer terug toen we weg gingen...en wij stiekem ook

Super camping voor een super vakantie

Matthijs Verbruggen
    8-8-2016

Wij zijn terug van een super vakantie op camping l'avelande.

Sfeer heel relaxed, grote plaatsen, rustig in het bos, veel schaduw,mooi uitzicht, dicht bij leuke plaatjes in de buurt, en veel plaatsen om te zwemmen.

Heerlijke camping...!

Ank
    21-6-2016

We hebben 9 dagen genoten van deze camping, die vanwege het laagseizoen nog heerlijk rustig was. Vooraan op de camping enkele straatjes met mobiel homes en particuliere stacaravans, meer naar achteren prachtige plaatsen voor tenten en caravans met uitzicht op de omgeving, aan de bosrand of in het bos op het terrein. Heerlijk rustig! Fijn zwembad, restaurant op de camping was alleen in het weekend geopend.

Omgeving is geweldig mooi, de gorges du Verdon, de meren, en mooie plaatsjes als Aups,Bauduen, Tourtour, Baudinard en St. moustiere. Veel wandelmogelijkheden. We zijn ook een dag naar de cote d,azur geweest om in zee te zwemmen, maar waren s,avonds blij weer terug te zijn uit de drukte van de kustplaatsen . Tussen Artignosc en st Laurent ligt, bij de camping municipal daar, een mooi meertje in de Verdon om lekker te zwemmen. Fijne campingbeheerders die goed engels praten en info over de omgeving kunnen geven. Een aanrader!

Prachtige camping, prachtige omgeving!

Jos en Bart
    31-1-2016

De camping was mooi, vooral achterin (de hele hoek van plek 47 tot 52 en van 53 tot 57) zie plattegrond. Je kon vanaf daar zo achter het bos in om te wandelen en hard te lopen. Echt prachtig. Veel schaduw onder de pijnbomen. Thijm groeit naast de tent! Op ca. 15 minuten het prachtige meer Lac du ste Croix. Tip: stop gewoon langs de weg en vind je weg naar één van de adembenemende strandjes beneden. Met een beetje geluk zit je de hele dag alleen aan het helder blauwe meer!

De camping is relaxed, 's avonds wordt er vaak gevoetbald door alle kinderen van de camping (alle nationaliteiten samen). Ook de tafeltennistafels zijn leuk voor onze kinderen van 8 & 8 & 10 jaar. Geen hangjongeren, geen luidruchtige pubers. Het zwembad is echt prima, nooit echt heel druk. Een schattig circusje kwam langs en 1 avond in de week muziek (achterin hoor je dat trouwens helemaal niet). Verder echt super rustig. Wij vonden wel dat in augustus de sanitaire faciliteiten echt te weinig waren voor het aantal gasten. Goede supermarkten op ca. 10-15 minuten. De eigenaar en zijn zoon weten veel over de omgeving en zijn super vriendelijk. Er is heel veel te doen in de omgeving. Een wandeling in de Gorge du Verdon is een echte aanrader, want je ziet echt vale gieren met een spanwijdte van ca. 2.80 cm!!! Kanoën is top daar. St Moustier is echt prachtig (op tijd gaan ivm parkeren), TourTour is ook de moeite waard. Als je van entertainment houdt, moet je echt ergens anders heen!

We hebben een aantal aanbieders voor L'Avelanede voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L'Avelanede in Artignosc sur Verdon , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L'Avelanede zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping L'Avelanede scoort een 8.16 uit 10 op basis van 56 reviews.