Kasteel Château de Peyrolles

8,4

27 reviews over Kasteel Château de Peyrolles in het Nederlands

ongedwongen Zuid-Franse sfeer

Peter Henderickx, 24-10-2017

Wij kunnen Chateau De Peyrolles ten zeerste aanraden. Met ons gezin van vier zijn we in januari 2014 via het internet op het adres van Katherine en Tom van Herwaarden in Apt terechtgekomen. Onze dochters waren toen 9 en 7 jaar en we hadden daarvoor al heel mooie reizen gemaakt samen, telkens alleen met ons gezin in gites en huisjes in Zuid-Europa, die we huurden via een online organisatie of via kennissen.

We waren op zoek naar een adresje van ‘logeren bij Belgen’, omdat we een lokaal Nederlandstalig beheer en contact belangrijk vinden. We zochten ook iets kleinschalig en rustig in de Provençaalse natuur, geen groot druk domein maar eerder een rustig adresje dat de authentieke charme van de streek uitstraalt. We zochten ook de mogelijkheid om deel te nemen aan een wekelijkse tables d’hotes. En uiteraard een zwembad voor af te koelen na een uitstap.

Vanaf dag 1 hadden we het gevoel een tweede thuis te hebben gevonden. Het eerste telefonisch contact met Katherine voor de reservatie was zéér aangenaam en openhartig. We kregen info over de soorten logies en wat er voor ons mogelijk was op het domein en in de streek.

Positief ook is dat de aankomst- en vertrekdag in het hoogseizoen op zondagen ligt. Scheelt enorm in verkeersdrukte t.o.v. rijden op een zaterdag, zelfs in de gevreesde zwarte weekends. We vertrekken rond 3u ‘s nachts en rond koffietijd 16u zijn we ter plaatse, inclusief de nodige tussenstops onderweg.

Bij aankomst kregen we een uitgebreide rondleiding van Katherine. Dat persoonlijk contact zorgde er ook voor dat we ons direct thuis voelden, ook onze dochters. Vriendjes waren snel gemaakt en voor we het wisten hadden ze de hele tuin verkend.

Verspreid op het domein zijn er 5 gites, allemaal met veel privacy, maar toch niet ver van de 2 zwembaden, die elk apart in de grote kasteeltuin liggen. Daardoor is het er nooit druk en heb je altijd plaats om rustig te zonnen, te zwemmen of te genieten van een boek uit de bib van het poolhouse.

De gites liggen in en rond het kasteel en de kasteeltuin, vlak aan een groot bos, dat ook nog tot het domein behoord. Je verblijft in het gerenoveerde kasteel en de stallingen uit de 17de eeuw, tussen de oorspronkelijke dikke natuurstenen muren en gewelven, die de hitte in de zomermaanden buitenhouden. De gites zijn met veel smaak en stijl ingericht naar de landelijke Provencaalse sfeer. Bezoekers met een afschuw voor een sporadische hagedis of mini-schorpioentje horen hier niet thuis. Verder zitten er wilde herten, evenzwijnen en loirs in het bos. Wij vinden dat fantastisch.

Tables d’hotes meemaken is mogelijk en wordt gehouden op dinsdagavonden. Voor ons is dit een prachtige gelegenheid om te genieten van de typische Provençaalse keuken, samen met de andere gezinnen, buiten geserveerd onder een prachtige sterrenhemel. Meestal gaan de oudere kinderen dan nog avondzwemmen in het verlichtte zwembad, terwijl we samen nog nagenieten van een zwoele avond onder een prachtige sterrenhemel.

Hoogtepunten zijn voor ons na 4 bezoeken in 2014, 2015, 2016 en 2017 nog steeds: de ongedwongen Zuid-Franse sfeer op het domein, de kinderen die de tijd van hun leven beleven op het domein met spelletjes, avondzwemmen, meehelpen in de keuken tijdens tables d’hotes en de leuke verhalen en babbels met de familie van Herwaarden. Tot volgend jaar Katherine! Peter, Caroline, Amber en Axelle.

Heerlijk genoten. We'll be back!

Familie Nuyttens, 14-10-2017

Lieve gastfamilie, geweldig domein, mooie ruime functionele gite met behoud van ouwe stijlelementen. Bij aankomst lag een fles rosé voor ons klaar. Elke ochtend vers stokbrood... Kortom alle ingrediënten om te kunnen genieten.

100% genieten

Jan Baron, 31-8-2017

Wil je echt relaxen in een typisch zuidfrans decor, dan is dit echt wat je zoekt. Wij verbleven in de toren en konden genieten van de rust op een megagroot terras op boomniveau. De ongelimiteerde gastvrijheid van Catherine (gastvrouw) was de kers op de taart! Zeker een aanrader!

Schitterend verblijf

Henderickx Peter en Caroline, 20-8-2015

Het was de tweede keer voor ons in Chateau De Peyrolles.

Opnieuw werden we door de familie Herwaarden zeer hartelijk ontvangen. Het voelde alsof we terug thuiskwamen, met een gezellige babbel, een overzicht van de nieuwigheden sinds vorig jaar en een korte update welke andere 4 families er nog op het uitgebreide domein aanwezig zijn. Dat maakt het voor onze kinderen ook gemakkelijker om contact te zoeken die eerste dag.

De locatie ligt vlak bij een groot bos (op het domein) en de verhardingen op het domein bestaan uit gras, dolomite en heel oude kasteeltegels, dus het is logisch dat dit geen spic en span 5 sterrenhotel is waar je van de geboende vloeren kan eten.

Hoogtepunten voor ons zijn: de ongedwongen Zuid-Franse sfeer op het domein, de kinderen die de tijd van hun leven beleven in de namiddag en avond op het domein (spelletjes binnen en buiten, avondzwemmen, thee maken met de familie Herwaarden), de leuke verhalen en babbels met Katherine en Tom, de wekelijkse table d'hotes.

Trieste vakantie ervaring

sarah_geeraerts, 18-8-2015

Omdat beelden meer zeggen dan duizend woorden, bekijk onze vakantiefoto's, in de rubriek foto's.

Heel erg trieste vakantie ervaring gehad in Chateaux de Peyrolles.

Domein is prachtig gelegen en heel centraal in de Provence, maar geeft een rommelige indruk en is niet onderhouden.

De hygiëne is ronduit schandalig !

Wij hadden voor 8 nachten geboekt en zijn na 1 nacht in een vochtig, nat en klammig bed, met tranen in de ogen weer huiswaarts gekeerd.

Denk goed na vooraleer je je centjes hier achter laat !

NIET DOEN ...

Stukje paradijs in de provençe!

Sofie Lambrechts, 7-8-2014

We zijn een gezin met 2 kleine kinderen en hadden een reuze vakantie! We kregen een warme ontvangst en voelden ons meteen thuis. Ligging is super daar we nooit ver moesten rijden om een leuk stadje of plekje te bezoeken wat een enorm voordeel is met kleine kinderen. Ook op het domein voelden de kinderen hun in hun nopjes. Zeer kindvriendelijk en mooie vakantiebestemming. Mooi uitzicht en prachtig domein en mooie gites . Wij gaan volgend jaar zeker terug.

Charmante logies in unieke safaritent

Fee, 28-7-2014

We hebben als koppel gelogeerd in "La tour" (nog niet op de site), een gezellige safaritent voorzien van alle luxe. Het was zalig ontbijten op het terras in het zonnetje en wakker worden tussen de bomen. De omgeving was mooi voor wandelingen en het bezoeken van de vele mooie dorpjes. Er is enorm veel te doen. Ik zou deze vakantie wel niet aanbevelen zonder auto want veel bezienswaardigheden zijn toch even rijden (zoals altijd op het franse platteland).

Gastvrouw Katrien en haar man en kinderen waren zeer vriendelijk en stonden altijd klaar met hulp. De table d'hotes zou ik ook aanraden, leuke manier om de andere gasten te leren kennen. De keuken is niet "haute cuisine" maar wel eerlijk en lekker voor een lage prijs.

Enige minpuntje zou ik noemen dat ons verblijf niet zo goed gekuist was bij onze aankomst (spinnenwebben en insecten). La tour was ook een iets duurdere accommodatie: 1090/week +60 opkuis (de gites zijn goedkoper) maar je krijgt er wel een unieke setting voor in de ruil!

Provençaalse sfeer en veel ruimte en rust

Ingrid Brosens, 7-1-2014

In chateau Peyrolles kan je tijdens de drukke zomervakantie echt tot rust komen. Het domein is gigantisch ( geen buren), en ligt in de natuur met een prachtig zicht over de vallei van Apt. Na een uitstap ( vele toeristische plaatsen en schattige kleine dorpjes, er is heel veel te zien) kom je altijd terug tot rust op het domein. Plaats genoeg om een boek te lezen in een hangmat, te zwemmen in een van de 2 zwembaden, te zonnebaden , te barbequen, te aperitieven of te wandelen in de omgeving. De kamers zijn nieuw en zeer ruim. Er stond ook fles huiswijn klaar ter verwelkoming. S,morgens hangt er stokbrood aan je deur. Gemoedelijke ontvangst door de gastvrouw. Als je wil reserveert ze voor je in pittoreske restaurantjes. Bij nood kan je er ook altijd terecht. Een aanrader.

Super vakantie gehad

Koen, 6-1-2014

Wij hebben echt een super vakantie gehad in "Chateau de Peyrolles".

Rustig relaxen voor de ouders aan de rand van het bos, super zwembaden voor de kinderen en idyllische dorpjes in de omgeving met fantastische restaurantjes om te eten.

Als "God in Frankrijk"

Rudi Desmet, 6-1-2014

Een prachtig gelegen mooi landkasteel in een streek waar je je nooit kan vervelen.

Een warme ontvangst en een prima service, aangename tuinen en mooie zwembaden.

Een heel sympathieke "table d'hôtes" en niet te vergeten, elke ochtend verse "baguettes" op de stoep van je verblijf. Echt een aanrader !

Overweeg je om een verblijf te boeken in Kasteel Château de Peyrolles in Apt, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Kasteel Château de Peyrolles zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Kasteel Château de Peyrolles scoort een 8.36 uit 10 op basis van 28 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: