Camping L'Aigle

Camping L'Aigle
8,3

16 reviews over Camping L'Aigle in het Nederlands

Fantastische camping met een adembenemend uitzicht

Diana Sterken
18-5-2017

De camping heeft prachtig gesitueerde en ruime plaatsen, het sanitair is schoon en netjes en het personeel is vriendelijk. Naast kamperen zijn er diverse mogelijkheden om op de camping te verblijven. Zie hiervoor de website. Er is een restaurant bij de camping waar je heerlijk kan eten en kan genieten van een adembenemend uitzicht op Lac de Sainte Croix. Het idyllische plaatsje Aiguines is op loopafstand en ook daar is het prettig vertoeven met kleine winkeltjes, een bakkertje en gezellige restaurantjes.

Vanaf de camping heb je een prachtig uitzicht op het meer. We kwamen eerder aan dan eigenlijk mocht en dat was geen probleem. We konden zelf uit een tiental plaatsen kiezen, erg fijn. Vanaf de camping kon je naar het dorpje Aguines lopen, dat duurt ongeveer 10 minuutjes. Klein leuk dorpje met wat winkeltjes en restaurantjes. In Aups zit een grote supermarkt (20 min). We hadden een mooie plek op de camping en het sanitair was altijd schoon. Boven in het restaurant hebben we genoten van lekkere biertjes. Naar het meer zelf is ongeveer een kwartiertje met de auto, afhankelijk naar welke plek je gaat. Al met al een heerlijk rustgevende vakantie gehad hier!

Camping met prachtig uitzicht over het Lac de Sainte Croix. Zeker vanaf het restaurant en op een aantal staanplaatsen. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam.

De camping is op loopafstand (300 meter) van het Aiguines, een gezellig klein dorpje met leuke terrassen en een paar winkeltjes. Vers brood kan je in het restaurant bestellen (flinke klim naar boven) of in het dorpje. Er is geen campingwinkel maar in het dorpje zit een kleine winkel. Een supermarkt vind je in Les Salles-sur-Verdon (8 km) en een Intermarché in Aups (21 km).

De camping heeft geen zwembad maar voor een frisse duik is het meer met de auto binnen een tien minuten bereikbaar. Voor wie de Gorges du Verdon wil verkennen is dit een prima camping. Een aantal staanplaatsen is erg schuin en niet geschikt voor een caravan, camper, vouwwagen of grote tent. Op de camping is geen animatie, wel een paar speeltoestellen en maakt het over algemeen minder geschikt voor kinderen.

Oneerlijk met betalingen

Jan de Bruijn
3-4-2016

De camping site is behoorlijk ongelijk, er zijn weinig vlakke plekken. Het uitzicht is wel heel mooi.

Wij hebben teveel betaald doordat de camping een fout had gemaakt. Ondanks toezeggingen krijgen we het teveel betaalde niet terug.

nooit meer

JannyenHans
10-9-2015

Ontvangst niet vriendelijk, werden op een plek neergezet die zo scheef was dat de dissel van de caravan moest worden ingegraven. Volgens de receptie was de camping bijna geheel besproken maar was zo goed als leeg ! Geen succes dus, faciliteiten waren redelijk.

Gevoelsmatig werden een beetje afgescheept !

Zal er niet terug gaan.

Twijfel

Lean
19-8-2015

Het uitzicht op deze camping was prachtig!! De meeste plekken waren erg schuin dus moeilijk slapen! Het dorpje vlakbij was heel gezellig en kan je lekker eten bij de tapasbar. Altijd de auto gebruiken om naar het meer te kunnen. Te voet is mogelijk maar terugweg is ontzettend zwaar!!! Hetgeen wat me erg tegen viel was de zeer onvriendelijke ontvangst van de receptioniste. Dat zou voor ons een reden zijn om niet meer terug te keren naar deze camping. Sanitair prima in orde goede douche en schoon sanitair.

fantastische plek

Saveyn
1-6-2015

In roulotte verbleven met zicht op lac de sainte croix.Proper en net.in het restaurant kan je zeer lekker eten.Goeie uitvalbasis om de gorge de verdon te ontdekken.Centrum Aiguines op wandelafstand.Deze plek is een aanrader.

Heerlijke camping!

mariska
25-5-2015

Dit jaar voor de derde keer naar deze heerlijke camping. Fantastisch uitzicht over het Lac St.Croix. Vooral ook vanaf het terras bij het restaurant! Via een trappetje is het dorpje Aiguines makkelijk te bereiken voor een vers stokbrood of een hapje eten. Heeft alles wat wij zoeken.. Wellicht voor kinderen minder geschikt, want er is geen zwembad aanwezig. Echter ben je met 5 minuten rijden bij het meer. Sanitair kunnen we weinig over zeggen. Wij huren altijd een roulotte en deze zijn prima!

Rustige camping

Fam Joosen
31-7-2012

Het nadeel van de camping is dat je altijd de auto nodig hebt. Boodschappen halen is 25 minuten rijden ! En natuurlijk: let op die Fransen.Maar dit weet je van te voren als je voor deze camping kiest. Het sanitair is gedateerd. Aan vervanging toe. Als de camping vol staat minder hygiënisch. Moeilijk om de tent waterpas te zetten. Voor caravans steile hellingen en scherpe bochten. Tevens heel slechte wegen. Diep uitgesleten grind paden en let op: bulten in de asfalt weg. Mooie, fantastische ligging. Rustige camping. Ruime plaatsen. Vriendelijk personeel. Goede uitval basis. Dorp via een padje bereikbaar. Gezellige bakker in het dorp. Heerlijk meer om in te zwemmen.

drie dagen gepland, negen dagen gebleven

jemmei
8-7-2012

Een verpletterend uitzicht over het stuwmeer van St.Croix en vlak bij de camping een adembenemend uitzicht (de klim er naar toe ook trouwens) op de gorges du verdon.

Het is een fraaie camping, speels ingedeeld met vriendelijk personeel.

Het uitzicht vanaf het terras van het restaurant is fraai.

De camping schurkt tegen het dorpje Aiguines met 500 inwoners, een bakker (maandag gesloten) en diverse restaurantjes met terrasjes. Prima gegeten bij hotel " Le vieux chateau" .

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L'Aigle in Aiguines, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L'Aigle zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.