Vakantiehuis Vakantieboerderij Le Douvet

13 reviews over Vakantiehuis Vakantieboerderij Le Douvet

• 2018
    10Fam. Van Vlem - Masschelin07-08-2018

Een absolute topper!!

Le Douvet, een eerste contact met dit type van vakantie (vakantieboerderij) en onmiddellijk een schot in de roos. Onze kindjes (4 en 6) hebben er de tijd van hun leven gehad, namelijk diertjes verzorgen/ voederen, de moestuin verkennen (veel bijgeleerd trouwens), spelen in de grote tuin,... kortom elke avond uitgeteld naar bed.
    Aangezien er ook andere gezinnen met kinderen waren, werden er al snel vriendjes gemaakt, gewoon top. Verder is Le Douvet een oase van rust overgoten met een heerlijke saus van gasvrijheid, (kind)vriendelijkheid, enthousiasme, openheid,.... Voor ons een absolute topper. De omgeving is ook zeer mooi en voor de nodige uitleg over de omgeving en naburige dorpjes, stadjes, strandjes en meren kan je altijd bij Joop of Cathelijne terecht. Joop en Cathelijne, doe vooral op dezelfde manier verder, jullie zijn echt top en nogmaals bedankt voor de fantastische week.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• Oude reviews

10Martin Visser16-08-2017

Paradijs

Tja, waar zal ik beginnen? Le Douvet van Joop en Cathelijne is zo'n geweldig leuke vakantiebestemming voor een gezin met kinderen... We zijn net terug van onze tweede keer in gite La Sirene (volgens ons de mooiste gite op de boerderij). Wat steekwoorden: zeer kindvriendelijk, rustig, relaxed, comfortabel, warme sfeer, dieren, tuin. De ideale vakantie op Le Douvet bestaat uit iedere dag buiten leven. We zetten de wekker omdat de kinderen om 8u per sé Joop en Cathelijne willen helpen met de dieren (geiten, pony's, paarden, ganzen, hond, katten). Overdag is er altijd wel een klusje te doen in die prachtige (moes)tuin. Le Douvet is heel kleinschalig (twee gites, een chambre d'hote op de hooizolder (ook aanbevolen) een mini-camping (echt mini)). Daardoor heb je het gevoel bij Joop en Cathelijne op bezoek te zijn. Zij zorgen voor een prettige, warme sfeer. Eens per week is er pizza-avond en daar doet eigenlijk iedereen aan mee. Iedereen mag zijn eigen pizzaatjes maken. Op verzoek kun je een table d'hote krijgen. En dan zit je met een paar andere gezinnen of alleen met Joop en Cathelijne gezellig te eten. Ideale manier van uit eten gaan, want de kinderen kunnen tussen de gangen door lekker rennen, spelen en ravotten. De omgeving is landelijk. Dat heeft als nadeel dat er vooral veel kleine (bijna uitgestorven) dorpjes in de buurt zijn. Je moet vaak wat verder rijden (45-60 minuten) om dingen te doen. Maar dan heb je Angouleme, Limoges tot je beschikking. Vlak in de buurt is er een klimpark en wat verder weg verschillende dierparken (Parc Zoo du Reynou, Vallee des Singnes). En er zijn kastelen, sommige vrij te bezoeken, andere met rondleiding. Grote plus is de plan d'eau, het aangelegde zwemmeertje op 5 minuten rijden. Kwamen we graag. Verderop zijn twee grotere natuurlijke meren. Een speeltoestel voor de kinderen is er niet, dat vinden wij wel een gemis. Alleen al een schommel of klimrek zou al heerlijk zijn voor jonge kinderen. Een zandbakje is er wel. En na de pizza-avond met z'n allen Cubb spelen is ook heel leuk. Dan doen jong én oud mee, iedereen door elkaar. Dat is precies wat Joop en Cathelijne beogen. Kleine kinderen trekken op met oudere. In gite La Sirene heb je de meeste privacy. De tuin ligt vrij en kijkt uit over de weilanden. Heerlijk! Een dikke aanrader voor gezinnen dit paradijsje!!!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 10Jan Schoen25-06-2016

Gewoon een geweldige plek!

Geheel ontspannen, bijzonder aardige mensen en als je van eenvoudig houdt geen negatieve opmerkingen.

Gereisd met partner in juni 2016

• 9Eva Kardinaal04-08-2015

Superfijne camping

Joop en Cathelijne zijn ontzettend gastvrij. Onze kinderen hebben het heerlijk gehad, alles kan, alles mag. Onze oudste zoon Mees (4 jaar) heeft boer Joop elke ochtend met plezier geholpen bij het verzorgen van alle dieren. De camping is ruim en heeft een mooi uitzicht. Vrijdagavond is het pizza avond. Joop stookt de oven op en 's avonds kun je aanschuiven om zelf je pizza te maken. Cathelijne verzorgde lekkere salades en hapjes, het drinken werd verzorgd en tot slot nog heerlijke chocolade taart met ijs.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2015

• 9Mathieu Vons26-10-2014

Warm welkom, leuk voor kids

Wij hadden dit vanuit het zuiden gepland als tussenstop naar huis en al de mogelijkheid open gelaten misschien meer dan 1 nacht te bijven. Even gebeld of we bij aankomst nog wat konden eten en ondanks dat dat wat laat was werd er nog een eenvoudige maar heerlijke maaltijd in elkaar geflanst. Maar wat hadden onze kids en wij het leuk en wat een mooi weer. Uiteindelijk zijn we nog een week blijven staan met ons trekkers tentje en is de bungalowtent ingepakt gebleven. Onze mede campinggasten hebben nog even een speurtocht voor de kids uitgezet en geholpen om er voor onze dochter een onvergetelijk verjaardagspartijtje met pannekoeken van te maken. Ook mochten we nog even meegenieten van het lokale dorpsfeest waar fanatiek gedanst werd. Aanstekelijk, dus voetjes van de vloer! En ja...onze gastvrouw en heer waren er ook bij. Joop & cathalijne...BEDANKT!!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 9Familie Nieman10-08-2012

Heerlijke plek en geweldig voor kinderen

Met vrouw en twee kinderen hier een vouwwagen gehuurd. Heerlijk rustig, fantastische gastvrouw en heer. De kinderen mogen overal mee helpen; kippen in of uit het hok laten, eieren rapen, paarden de wei inlaten, geiten melken, etc. Het leukste hierbij is dat Cathalijne en Joop de kinderen op heel natuurlijke manier de kinderen meenemen en ze het vertrouwen geven aan hen.daar heb ik enorm van genoten. Ook wij hebben veel opgestoken voor respect vol omgaan met de natuur en lekkere natuurlijke dingen eten. Kortom een fantastische vakantie.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

• 9Yvonne Kruk-Scheps12-02-2012

leuk vakantieadres in landelijke omgeving

Ik heb 2x tijdens mijn vakantie gebruikgemaakt van de mooie, ruime gîte. De accommodatie is prima, schoon, leuk ingericht; authentieke détails enz. Rustige, landelijke omgeving; veel dieren; echt rustig en landelijk. mooi uitzicht. Veel variatie voor uitstapjes in de omgeving: steden/kastelen (grote steden Limoges, Périgueux; (zwem)meertjes, goed wandelgebied. Winkels, supermarkten op redelijke autoafstand in kleinere plaatsen in de buurt. Eigenaars vriendelijk, behulpzaam, heel gastvrij. Onrbijt en s'avonds aanschuiven aan het diner is mogelijk. Streekgerechten. Erg lekker. Prijs/kwaliteitverhouding is goed.In de zomer zijn er in de buurt regionale festivals.

Gereisd met vrienden in juli 2008

• 9Johan Van Campenhout07-02-2012

Mooie plek met prachtige mensen!

Schitterende locatie, in een oase van rust. Je kan slapen op de hooizolder, in een kamer dia als een mansarde uitkijkt over de stal met geiten en paarden of kamperen in je tent. Lekker en rijk ontbijt! Grootste troef is de warmte die uitstraalt van Joop en Cathelijne. Je voelt je er meteen thuis. Een plekje om meteen verliefd op te worden en dat je eigenlijk liefst voor jezelf wil houden (Maar kom we zullen 'ns niet egoïstisch wezen :p)...

Gereisd met partner in augustus 2011

• 10Nina07-02-2012

Wat een topper!

Het is super leuk! er zijn dieren en het is rustig maar ook niet , gewoon naar toe gaan

Gereisd met oudere kinderen in januari 2012

• 9Dineke Vugts07-02-2012

Gastvrijheid in een heerlijke ontspannen omgeveing

Vorig jaar hebben we Le Douvet diverse keren bezocht. Elke keer weer een heerlijke ervaring, een plaats waar je tot rust komt, maar ook een plaats waar je een hoop activiteiten kunt ondernemen. Of je nu wilt wandelen, fietsen, zwemmen of een mooie plaatselijke markt wil bezoeken, Het kan allemaal in deze natuurlijke omgeving. Dus echt een aanrader!!!

Gereisd met partner in augustus 2011

Vakantiehuis Vakantieboerderij Le Douvet info