Camping Séquoia Parc

7.4Goed

Frankrijk, Poitou Charentes, St. Just-Luzac (bij Marennes)

7.4Goed

• Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna
Meer campinginfo

Camping Séquoia (Poitou Charentes) is een fijne camping voor het hele gezin met grote en schaduwrijke plekken. De camping heeft twee grote zwembaden en een groot peuterbad, zodat iedereen kan genieten in het water. Ook de kust is niet ver weg. Bezoek bijvoorbeeld de stranden bij het eiland Île d’Oléron en het aquarium La Rochelle.

619 reviews over Camping Séquoia Parc

• 7Elma13-09-2019

Leuk gehad maar voor ons geen tweede keer

Een mooi ruim opgezet park. Wij verbleven in een keurig netjes huisje/chalet (premier) Winkeltje prima assortiment.

Voor onze kinderen (15,12,9) viel het wel tegen. Game hal was bijna alles defect. Voetbalveld vergane glorie. Zwembad prachtig maar in juli/augustus moet je rekening houden dat niks mag. Geen bal ook geen formaat tennisbal, geen bommetjes, geen zwembanden(snappen we wel met zoveel mensen) om 10:00 gaat het hek open en om 9:15 staan de eersten al in de rij. Om 10:15 geen bedje meer vrij overal liggen handdoeken op. Onze kinderen gingen er soms gelijk 10:00 heen maar kwamen weer terug omdat er verplicht een volwassene bij moet zijn. (begrijpelijk als ze klein zijn en geen diploma’s hebben) maar kom op zelfs onze dochter van 15 moest onder begeleiding. Binnen bad mochten wij ook niet in. Animatie doet van alles en maken er echt wat leuks van.
    70% Nederlanders op de camping

• 6Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

• 8Gerard29-08-2019

Mooie camping en zwembad. Voor herhaling vatbaar

Mooie grote camping met een groot zwembad complex. Alles ziet er netjes en verzorgd uit. Op zondag was er ook nog een circus. Was ook erg leuk. Heerlijke pizza`s. Elke ochtend lekkere verse croissants en stokbrood in het winkeltje. Alleen het terras bij het podium zou wat gezelliger aangekleed mogen worden en misschien wat meer personeel achter de bar. Wij hadden een stacaravan A228 van de camping zelf en deze viel best wel tegen. Oud en stond totaal niet gezellig. Aan het einde van een doodlopend pad met uitzicht op een grote haag. WC ruimte in de caravan was niet veel groter dan de wc zelf. Gevraagd voor een andere caravan maar dan moesten we €1000,- bij betalen. En veel last van muggen op de camping. De caravans van andere touroperators zagen er veel beter uit en stonden ook gezelliger. Ondanks de caravan en de plaats waar van wij iets anders hadden verwacht toch een hele geslaagde vakantie geweest.

• 5Brunner26-08-2019

Mooie camping, voel me alleen in de zeik genomen

We zaten voor 10 dagen in een mobile Home van de camping. Mooi aangelegd park met prachtig zwembad, gezellig terras en de campingwinkel had een prima assortiment. Bij aankomst al meteen melding gemaakt dat het huisje vies was en er waren een aantal gebreken aan het huisje ( losse vlonderplanken, kapot hekje, kapot bed ), er zou de volgende dag iemand komen voor de gebreken ( nooit gezien ), en dezelfde avond kwam er iemand vd schoonmaak ( kwamen even kijken en zouden de volgende dag terugkomen, aangegeven het nu zelf wel te doen zodat ik zsm van Mn vakantie kon genieten ). Na een heerlijke vakantie hier te hebben gehad even langs de receptie, de schoonmaakster had nl. Gezegd dat als we gingen niet zelf schoon hoefde te maken en we wilde ook niet opdraaien voor de defecte aan het huisje uiteraard. Bij de receptie wisten ze van NIKS ! Nada.. er stond niks in het systeem, er is geen bewijs zei ze.. dus gaan wij hiervoor opdraaien ? ?

• 5Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

• 8Cindy22-08-2019

Super vakantie!

Hele fijne vakantie gehad hier! Mooie ruim opgezette camping. Zwembad is grotendeels verwarmd. Dat is nodig, want het weer kan wisselvallig zijn. Helaas te weinig ligbedden aan het zwembad. Haal die handdoeken nadat ze drie kwartier leeg zijn gewoon weg! Leuk (gedeeltelijk Nederlands) animatieteam. Zeer enthousiast! Bijna elke dag mini-disco. Camping is niet geschikt voor kinderen boven 12 jaar. Genoeg te doen in de omgeving. Camping ligt centraal. Echter je bent wel zeker 20 minuten onderweg. Gemoedelijke sfeer overdag op de camping!

• 7Staat v/h sanitair

• 8S Hagen22-08-2019

Een aanrader !

Mooie groene en sfeervolle camping . Wij vonden het wel een grote camping, maar je ziet daar niks van terug als je er bent. Wij zaten in een chalet. Die was schoon en netjes . Op 1 vies bord na, ach ja , daar hoor je ons niet over klagen. Mooi zwembad, verwarmt. Hier waren ook te weinig bedjes en namen onze strand stoeltjes mee. Maar ach, zo is er overal wat. Kidsclub was leuk en afwisselend . Nederlands personeel . In de omgeving is ook genoeg te doen!

• 8Michelle15-08-2019

Wij komen hier nog wel eens terug!

Wij waren hier nu voor de 2e keer op rij. Prachtige camping en mooie omgeving. Het is een grote camping, maar dat merk je niet. Zeer ruime plaatsen voor je vouwwagen en auto, (100 m2+, plaats T124), veel groen en schaduw. Animatie voor de kids is erg leuk en het team heel enthousiast. elke avond om 19.30u mini disco en om 21.30u show. Om de dag zumba of auqatics bij het zwembad. Om 23u was het stil op de camping. Supermaktje op de camping goed bevoorraad en heerlijk stokbrood en croissants. Bij het toeristenkantoortje bij de receptie kun je veel info en folders krijgen en ook kortingskaarten voor bijv Dierentuin en Aquarium. Er zijn veel leuke dingen te doen in de omgeving: Rochefort met het Viking schip, Brouage oude vestingsstadje, La Rochelle Aquarium (parkeren bij Station is goedkoper), of ook leuk is parkeren in de haven Port des Minimes en dan met het pontje La Rochelle binnenvaren, Dierentuin La Palmyre.

• 5Staat v/h sanitair

• 7Suzanne15-08-2019

Mooie camping, maar ons te druk

Zeer mooie, nette maar grote camping. Wij hadden een mobilhome die erg schoon was. Eerst hadden wij geen warm water dat keurig en snel opgelost werd na dat wij dit gemeld hadden bij receptie. Een ligbed bij het zwembad kun je inderdaad vergeten. Alles ligt vol. Desondanks is het een erg mooi zwembad. De kinderen hebben zich uitstekend vermaakt. Heel veel muggen. Wij zijn allemaal lek geprikt ondanks muggenspray. In de omgeving staan er vooral veel files. Naar het strand etc. Dat weer houd je er wel een beetje van veel te ondernemen. De animatie is top. En de camping ziet er erg mooi uit met alle bomen en perkjes. Ook super is dat je bijna de hele dag broodjes kunt halen. Alles word steeds bijgevuld.

• 6Staat v/h sanitair

• 8Jan12-08-2019

Prima stacaravan, schoon, modern. Fijn zwembad

Helaas geen oplaadpunt elektrische auto’s in de buurt.

• 5Edwin van der Wal11-08-2019

Camping aardig, zwembad verschrikkelijk!

We staan er op dit moment. De camping is aardig en het zwembad ziet er op de plaatjes leuk uit, maar is bedrog! Er mag niets in dit zwembad, niet eens spetteren. Kinderen onder de 16 jaar moeten onder begeleiding van ouders naar het zwembad. Daar gaat je rust en jaren van investeren voor een zwemdiploma. Ik heb daarover mijn beklag gedaan bij de manager, iets wat ik nooit doe, maar deze zwembadregel gaat echt veel te ver, het lijkt wel of we worden heropgevoed! Schandalig! Er word door de manager verwezen naar wetgeving, iets wat nergens is terug te vinden op de site of de regelelementen. Echt een dooddoener van de manager, als we het niet meer weten dan de wet erbij halen. Het mag duidelijk zijn dat je als ouder verantwoordelijk bent voor je kroos
    (vandaar bv het diploma) maar dat ze niet alleen naar het zwembad mogen/kunnen? Verder heerlijk ontspannen😉 maar deze camping nooit weer! Bezint eer gij begint nu kun je nog terug.

• 7Staat v/h sanitair

Met oudere kinderen

• 3Gorter10-08-2019

Nooit meer!

Op het eerste gezicht een mooie camping met voldoende activiteiten voor kinderen. Echter al snel bleek dat het sanitair niet schoon is, en nog veel erger de douches koud waren en warm water een schaars goed was. Van de 2,5 week hebben wij maximaal 4 keer een lekkere warme douche gehad. Klagen bij de receptie helpt ook niet want iedere keer krijg je de reactie dat ze dit nog niet gehoord hebben en jij de eerste bent die dit meldt, ondanks dat ik een paar dagen eerder ook al ben geweest.

Met je kind onder de douche is niet aan te raden. Of een koude douche of de temperatuur slaat om naar extreem heet zonder de knop aan te raken.

Wat ik verder belangrijk vind is dat mijn kinderen vrij kunnen rondlopen of fietsen. Op de wegen op de camping wordt hard gereden door gasten maar ook door personeel in hun golf karretjes. Camping is heel erg tegen gevallen! Zwembad is mooi en gaaf voor de kinderen, maar dat mensen ruim voor openingstijd hun handdoek op een bedje leggen is echt belachelijk! Alles is binnen no time vol...

Kindersanitair zoals op de website is maar in 1 gebouw, voor mn kinderen dus een stuk verder gelopen. Dit viel helaas tegen, kokosnoten douche was koud en spoot alle kanten op waardoor haren wassen een uitdaging werd. Ouder/kind douche was gewoon gevaarlijk, kind douche was bloedheet terwijl hij op koud stond. Dit laatste was ook in het sanitair gebouw vlakbij onze plek, of we hadden een koude douche of bloedheet. Klachten werden niet serieus genomen bij de receptie!!

Kidsclub was leuk, het team deed erg hun best en ideaal dat ze meerdere talen spreken!

• 2Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

47 tips over Camping Séquoia Parc

• Renate, 23-07-2012

de zoo in la palmyre is erg mooi! Niet ver weg van de camping ligt de Lidl. Erg handig! Gewoon richting d'oleron rijden en bij de rotonde van de mc donalds rechts af gaan

• Audrey, 30-08-2013

Neem zelf stretchers mee voor bij het zwembad (liggen nog lekkerder ook).

• mark-hvh, 01-09-2013

dierentuin la Palmyra, Eiland dórleon, vooral plaatsje St Pierre

123 vragen over Camping Séquoia Parc

• Jengel, 03-08-2019

Muggen

Hallo inmiddels begrepen dat niet alle stacaravans horren bezitten helaas. Hoe erg is het op dit moment met de muggen? En wat werkt het beste in deze regio? lees meerdere ervaringen maar niet iets wat echt goed werkt.

• Lotte, 20-07-2019

Opblaasbare zwemartikelen

Mag je hier met opblaasbare artikelen het zwembad in? Zoals een krokodil.

• inge, 06-03-2019

Zwembroek

Ik lees her en der verschillende verhalen over zwembroeken, bij veel aanbieders staat shorts niet toegestaan, maar ergens anders las ik weer dat er amper op gecontroleerd wordt en dat mensen ze wel dragen in het zend. Wie is hier vorig jaar geweest en weet hoe t zit?

Jengel, 09-07-2019

Ik lees graag even mee lees nl ook diverse verhalen.

Mevrijs, 12-07-2019

Vorig jaar werd hier wel op gecontroleerd..

Jengel, 03-08-2019

Ik heb een mailtje ontvangen met daarin foto’s met welke zwembroek wel en welke niet mag maar kan hem hier niet plaatsen. Je kan hem opvragen door een mailtje te sturen.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand7 km
  • Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• Balkon / terrasTerras