Géén boekingskosten

Vakantiehuis Domaine De La Laigne

FrankrijkPoitou CharentesSt. Jean-d Angély (Charente Maritime)

We hebben de beste aanbieders voor Vakantiehuis Domaine De La Laigne voor je op een rij gezet:

7.8GoedScore uit 23 reviews

• Sportfaciliteiten
Meer vakantiehuis info

23 Reviews over Domaine De La Laigne

• 8Familie F04-01-2018

Superplek met erg vriendelijke eigenaren

David en Priscilla heetten ons welkom met een flesje rose. Dat begint al goed :-) Heerlijk ruime, schone huisjes in karakteristieke domaine. Huisjes zijn in t echt mooier dan de foto's en van alle gemakken voorzien. Er is een wasmachine die kosteloos gebruikt kan worden. Zoals ook de BBQ + de kolen. Eigenaren super klantvriendelijk en behulpzaam. Omheind zwembad en trampoline (niet omheind) favoriet bij de kinderen. Je zit wel wat ver van alles, kust is uurtje rijden. ile de Re is wel een must, prachtig eiland om een dagje naar toe te gaan. La Rochelle is ook de moeite waard om te bezoeken. En in de buurt is een kasteel waar je je als bezoeker (ook de volwassenen) mag verkleden als ridder of prinses. Een superleuk uitje met de kinderen. Domaine is zelf heerlijk rustig. Elke ochtend komt er een Frans bakkertje. Het echte vakantiegevoel! Er is een hele groot grasveld waar een extra speelplaats prima zou kunnen staan. Dat zou het helemaal af maken!

• 9DebbEs29-06-2017

Voor ontspanning, landelijk gelegen cottages.

In Asnières-la-Giraud ligt deze voormalige cognacboerderij Domaine de La Laigne. Wij hebben een week verbleven in één van de charmante in-tact gebleven cottages op het kleinschalige complex. Aan de buitenkant 18e-eeuws, van binnen zeer schoon en comfortabel in de stijl van het complex en, niet onbelangrijk, van alle gemakken voorzien; van een televisie tot een vaatwasmachine, van koffiezetapparaat tot een heerlijke douche. Saint-Jean-d'Angely ligt op een kleine 10 minuten afstand en is met de auto makkelijk bereikbaar voor alle denkbare boodschappen, een mooie wandeltour door het oude centrum en gezellige restaurantjes, die je wel van te voren even moet reserveren. De huidige eigenaren van La Laigne doen er alles aan om het je naar de zin te maken, altijd vriendelijk en beschikbaar voor tips over uitstapjes in de omgeving, het huren van een fiets, het lenen van de barbecue, of gewoon een gezellig praatje. Alle vragen die wij van te voren hadden, werden per mail beantwoord, het contact was zeer prettig. Aanraders zijn de markt op woensdag- en zaterdagochtend in Saint-Jean-d'Angely, het strand op het eiland Ile d'Oleron en een dagje La Rochelle. In de omgeving vind je prachtig weidse wijn-, tarwe- en zonnebloemvelden. Het zwembad op het complex gelegen onder een oude kersenboom, geeft verkoeling op warme dagen en is zeker een aanvulling op het complex. Onze cottage lag aan de 'buitenring' van het complex met daardoor extra privacy. Wij hebben hier een heerlijke en onvergetelijke week gehad en zijn volledig ontspannen doch met enige tegenzin naar huis gegaan.

• 9nienke.kodde22-01-2015

Zalig onthaasten temidden van de wijngaarden.

Wij hebben met z'n vijven een heerlijke week in december 2014 doorgebracht in het Domaine. Ondanks het winterweer zijn we elke dag ruimschoots naar buiten geweest: de omgeving is geschikt om te rennen en te trainen voor een (halve) marathon, geschikt om te fietsen en zeker ook geschikt om te wandelen (het grotere dorp Saint Jean d'Angély is te voet in een uur te bereiken). En hoe lekker is het na een dag in de buitenlucht 'thuis' te komen in een heerlijk verwarmd appartement (elektrische kachels) en de houtkachel ook nog aan te steken. Op het Domaine zijn grotere en kleinere appartementen, ooit allemaal behorend bij een cognac-boerderij. De buitenkant is intact gelaten, binnen is het schoon, knus en aangenaam. Het zwembad was (in de winter) helaas gesloten, ook als het koud is neem ik graag een duik :-). In Saint Jean zijn meerdere leuke en goede restaurants te vinden. Elke woensdag- en zaterdagochtend Markt in Saint Jean d'Angély. En 'last but not least': wij hebben zalig geslapen!

• 8r_s_huizenga29-12-2014

Leuke plek en kleinschalig

Bij aankomst was het park wat verlaten maar dat bleek in de middag al snel anders te zijn ivm dagtripjes. Park is kleinschalig opgesteld en je komt echt terug in een oude Franse stijl en omgeving. Wij hadden app. Distillerie die voorzien is van maar liefst 3 slaapkamers en 2 badkamers. De eigenaren zijn zeer behulpzaam en ze organiseren ook een pizza-avond in de week waarvoor je kan inschrijven. Prima zwembad met voldoende ligbedden en parasols. Veel verschillende nationaliteiten, van Nederlands, Belgisch en Engels. Leuk om weer eens terug te komen.

• 8Anke03-10-2014

Zeer aangenaam!

Kleinschalig complex in rustige omgeving. Er zijn fietsen ook voor kleintjes. Heuvelachtige omgeving. Goed onderhouden terrein en individueel ingerichte huisjes van comfortabel niveau. In seizoen komt bakker en worden er activiteiten georganiseerd, bijv. wekelijks diner en wijnproeverij. Miniwinkeltje met lokale lekkernijen. Grotere plaats, St.Jean d'Angely, zeer dichtbij voor boodschappen. Markt en supermarkten. Binnen een uur aan de kust met prachtige plaatsen, o.a La Rochelle. Vriendelijke eigenaren, hulpvaardig en informatief. Fijn zwembad met ligstoelen. Grote speelweide. Kortom: prettig, rustig en overzichtelijk. Kindvriendelijk.

• 8wieme.thomas15-07-2014

Een aanrader!

Een heel gezellig domein met een 15-tal huisjes. Wij verbleven in een huisje op het binnenplein (de andere kant van het zwembad) omdat we nog met 2 jonge kinderen zitten. Het domein was jammer genoeg maar voor 1/3de bezet maar we hadden al snel contact met onze buren waarmee we ook enkel uitstappen deden.

Het domein is verzorgd, elke dag waren de eigenaars in de weer om het nog fraaier te maken. O.a. petanquebaan was nog niet bruikbaar. De eigenaars zijn heel vriendelijk en zeer behulpzaam. Zwembad is goed onderhouden.

Ons huisje zelf was prachtig. Heel proper en alles was aanwezig. Een barbecue (inclusief kolen) kan je verkrijgen op aanvraag.

Het domein ligt op een uurtje rijden van de zee. Fouras, Royan en La Rochelle zijn zeker aanraders. Op 5 min van een stad met vele bakkers en een Intermarché en E. Leclerc

Kortom: een aanrader!

• 9Mr et Mme Jeurissen03-11-2013

Excellent séjour en Charente au Domaine

Le domaine est très bien situé pour découvrir la région: îles de Ré et d'Oléron, Fouras, la très jolie ville de Cognac, Saint-Jean d'Angély, ... Les propiétaires, très accueillants, sont de très bons conseils pour les visites sans trop influencer. La visite "gratuite et sans obligation d'achat" de la maison de Cognac Martell est très intéressante à faire. Elle est proposée en partenariat avec le Domaine. La télévision de notre lodge "le four à pain" était un peu petite mais ça ne constitue pas un handicap majeur et hormis ça, c'était confortable et très propre. La région offre un très bon rapport qualité/prix en matière de gastronomie et plus particulièrement le soir à Saint-Jean d'Angely.

• 9Jolanda Rutten17-09-2013

Fantastische accomodatie, perfect voor gezinnen

De accommodatie is heel sfeervol, elk appartement heeft zijn eigen identiteit en ligging. Alle plekjes zijn mooi. Het wordt allemaal prima onderhouden en als er iets is wordt het meteen opgelost. In het hoofdseizoen zijn er 80% Nederlandse gezinnen met kinderen tussen de 0 en de 12 jaar. Doordat het aantal appartementen beperkt is vinden de kinderen elkaar vanzelf en kunnen ze ook zelfstandig over het terrein spelen. Er staat een pingpongtafel met badjes, fietsen voor kinderen zijn gratis. Het uitzicht over de zonnebloemvelden is prachtig. Wij hebben heerlijk gefietst, ook vaak naar St. Jean 'd Angely, prima te doen op de fiets. Het winkeltje is leuk, vooral voor drank, snoep en ijsjes. De wekelijkse etentjes zijn van prima kwaliteit, echt leuk om elkaar (vooral ook de kinderen) te leren kennen. Bedden worden 1x per week verschoond, alles gaat heel gemoedelijk. Erg behulpzame mensen. En ze zijn nog druk bezig om alles nog mooier/beter te maken. Echt een aanrader

• 6kessels kurt08-10-2012

voor mij nooit meer hier

Als je saai ok vind, doen! Een uur rijden voor een mooie stad of restaurant. Dorp in de buurt... niks te zien. Huisjes zijn vuil, zwembad is koud 18°C en dat als het buiten 33° is,en geen kussens op de ligbedden. Nederlandstalig, ja. Maar de verantwoordlijke hebben we 2x 5min gezien. Terug thuis hoorden we van mensen die er ook geweest waren net hetzelfde verhaal. Wij zijn 35j oud, dachten eerst dat het aan ons lag, maar de andere waren rond de 50j en ook zij vonden het maar niks.Jammer want hun website is veelbelovend.

• 3cardinael jean25-09-2012

nooit meer.nieuwe eigenaars komen er aan.

Zeer slechte ontvangst en geen toelichting van het huisje. Potten en pannen in niet te gebruiken toestand, tefan pannen afgebladerd en vies. 3 lampen kapot en niet vervangen.geen zetels aanwezig enkel 4 stoelen. tuin en speeltuin in verwaarloosde staat.en slechts 9 ligstoelen voor 14 huisjes aan niet verw.en vuil zwembad. De nieuwe eigenaars hebben hier veel werk te doen.

Vakantiehuis Domaine De La Laigne info

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)