Appartement Le Petit Mas d'Ile

Meer appartement info

39 reviews over Appartement Le Petit Mas d'Ile

• 2019
    9Mieke03-08-2019

Mooie plek, wij komen zeker nog een keer terug!

Een prachtig gelegen, kleine camping met grote plekken. De eigenaars zijn heel gastvrij, koken heerlijk en zij hebben ons leuke tips gegeven over activiteiten in de omgeving. Er is van alles te ondernemen: wandelen, zwemmogelijkheden, heerlijk eten in een fantastisch restaurant, museabezoek.

Gereisd met partner in juli 2019

• 2018
    8Joke van Empelen31-10-2018

Midden in de natuur en toch overal dichtbij

Heerlijke ruim opgezette (mini) camping op een groot veld. De kampeer plaatsen liggen aan de buitenrand waardoor je veel privacy hebt. Leuke bezienswaardigheden op fiets en auto afstand. Omdat wij in het voorseizoen zaten zijn er weinig kinderen wat voor ons prima was. Ook de honden hebben zich heerlijk vermaakt.

Gereisd met partner in juni 2018

• 8Marion Lede-Diepenmaat21-09-2018

Fantastisch!!

Een fantastische groene camping met zeer grote plaatsen. Het prachtige uitzicht, rust, ruimte en gezelligheid. Hier wordt je gastvrij ontvangen. Lekker zwembad met een speelgelegenheid voor de kinderen. In de omgeving kan je heerlijk wandelen.

Gereisd met partner in september 2018

• Oude reviews

10ingrid11-11-2016

Leuke vriendelijke gastheer en gastvrouw .mooie omgeving en prima hotel kamer en een geweldig zwembad

Gereisd met partner in september 2016

• 9B.Gunderson11-11-2016

Pittoresk en rustgevend

De gites stralen een heerlijke romantische en authentieke sfeer uit die hoort bij het bouwjaar van het huis. Het sanitair is daarentegen afgestemd op de hedendaagse eisen, maar dat misstaat zeker niet en draagt bij aan de belevenis. De gastheer en gastvrouw zijn behulpzaam en bieden je alle vrijheid. De dag start met een heerlijk Frans ontbijt met vers gebakken baquets en croissants. De omgeving is mooi en er is genoeg te zien en te doen. Ideaal voor een ontspannen vakantie, voor een tussenstop richting het zuiden of een heerlijk midweekje. De naastgelegen en bijbehorende camping is kleinschalig maar met zeer ruime plaatsen die je een groot gevoel van vrijheid geven. Het lijkt bijna wildkamperen, maar dan wel met alle noodzakelijke voorzieningen.

Gereisd met partner in september 2016

• 8Lies Vester28-08-2016

Les Petits Mas is n mooie accomodatie in Confolens

De omgeving is prachtig, je hebt wel n auto nodig.

Gereisd met vrienden in augustus 2016

• 10Janneke van der Pol30-08-2015

Wij blijven terug komen!

Zoals voorgaande jaren vond ik het weer heerlijk bij jullie. De kinderen hebben super gespeeld en dit jaar het "bosje" ontdekt waar ze hutten hebben gebouwd en brandhout hebben gesprokkeld. Verder was het paardrijden heel leuk en natuurlijk was het kampvuur weer populair. En wij hebben weer genoten van het heerlijke eten! Wij komen zeker weer eens terug!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 8J.Schuurmans01-09-2014

Heerlijke Chambres D'Hotes

Een week overnacht met twee kindere (4-6) samen met vrienden en hun kind (1 Jaar). we verbleven in de boederij woning en Belle vue. Bij Belle Vue zit een heerlijk tuinhuis, waarin je bij minder weer binnen zit, maar toch het gevoel hebt dat je buiten eet. De kamers zijn netjes, ruim en schoon.

De gite bevindt zich aan de kant van de weg waar ook het zwembad zit, waardoor de kinderen niet hoefte over te steken. Als ze naar de camping wilden dan moest dit wel. De weg is verre van druk, maar zoals overal rijden de fransen wel lekker door en dus moet je altijd even opletten met oversteken.

Veel nederlandse gezinnen met (jonge) kinderen dus genoeg vriendjes en vriendinnetjes. 's avonds rond het kampvuur marshmallows roosteren, of hotdogs maken, spelletjes spelen of gewoon kletsen. De kinderen genieten er van.

De dorpjes in de buurt stellen niet zo veel voor, maar rij naar het meer (20 min) en je hebt een lekkere dag of geniet gewoon van een boek, zwembad en spelen met je kinderen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

• 9albert meijer23-04-2014

super plek en gastvrije eigenaren

wij zijn super ontvangen door Caroline et Arthur. we hadden de koffers uitgepakt en we konden daarna lekker aanschuiven bij hun aan tafel. wat kunnen hun koken zeg subliem. er is voor groot en klein de ruimte. niet te groot en niet te klein je voelt je er zo thuis, net een warme deken. het ziet er allemaal schoon uit.

Gereisd met vrienden in april 2014

• 10Nienke23-04-2014

Genoten van de gastvrijheid en prachtige omgeving!

Zelfs in het voor seizoen is overnachten bij Appartement Le Petit Mas d'Ile een echte aanrader!

Gereisd in april 2014

4 tips over Appartement Le Petit Mas d'Ile

• albert meijer, 23-04-2014 Rapporteren

wij hebben in de boerderij woning gezeten en veel buiten in de tuin tot ver in de avond lekker relaxen met een goed glas Pinot.

• Co Vastenhouw, 17-02-2014 Rapporteren

Ga er heen om te genieten van het franse leven

• Jacco Feenstra, 28-05-2013 Rapporteren

Vraag de gastheer naar de mooiste en beste hardloop-, fiets- en zwemroutes!

1 vraag over Appartement Le Petit Mas d'Ile

• Carola, 29-09-2013 Rapporteren

Weer en kinderen

Hoe is het weer in deze omgeving , qua zon en temparatuur in juli en aug.en is het in de avond niet te koud? En komen hier wel ouders met kinderen die ouder zijn dan 13? Zodat onze dochter wel leeftijdsgenootjes heeft om mee om te gaan?

carolien, 11-01-2015

Wij gaan komende zomer naar le petit mas d'ile, en hadden eigenlijk precies dezelfde vraag wat de leeftijd van de kinderen betreft. Onze zoon is 15 en onze dochter 11 jaar. Het zou erg leuk zijn als er leeftijdgenoten zijn. Beiden hebben geen behoeft aan een animatieteam, maar omgang met leeftijdgenoten is natuurlijk wel leuk. Het weer in juli en augustus zit volgens mij wel goed in de Charente, temperaturen van gemiddeld 25 gr.

Appartement Le Petit Mas d'Ile info

• Aantal personen8 tot 12