Camping La Campière

30 reviews over Camping La Campière in het Nederlands

Ok voor paar dagen

Charlotte
24-8-2018

Vlakbij strand, veel Fransen die vaste plek hebben, weinig wc's en niet zo schoon. Ook best duur. Prima voor paar dagen maar snap de 4 sterren van de camping niet.... Leuk eiland.

Wij hebben genoten op deze sfeervolle, rustige en zeer goed verzorgde camping. Eigenaren Carole en Francois, zijn aller hartelijkst en staan van 's ochtends vroeg (om 7.00u bakt Carole zelf croissantjes!) tot 's avonds laat 22.30u voor je klaar. Niets is te veel gevraagd, altijd informatief en gezellig! Ze genieten zelf ook van hun eigen plek en de gasten en dat merk je aan de hele sfeer! Het is er heerlijk, zo direct aan het prachtige strand, mensen houden rekening met elkaar, geen lawaai na 23u , 's ochtends geen krijsende kinderen om je tent; heerlijk! dus niet alleen voor uitslapende pubers :o) Het sanitair is niet nieuw maar wordt wel 2x per dag brandschoon gehouden. De paar (muziek)avonden waren heel gezellig en ook mijn zoon (16) had leuke aansluiting met een gezellige groep (80% frans) kids, waar hij de hele tijd mee heeft opgetrokken. Kortom een aanrader voor wie van de rust, natuur en franse familiale gezelligheid houdt!

Kom hele graag terug!!

Duco Ferwerda
8-8-2018

Ik heb 3 weken met mijn vrouw en dochter van 3 jaar op deze fantastische camping mogen staan. Het was een ongelofelijke fijne tijd!!

Geweldige rustige Camping,dicht bij zee en strand

Fam.Malfliet
21-10-2017

Wij zijn al verschillende keren op Camping La Campière geweest met altijd een goed gevoel ,meestal voor wat langere tijd .We hebben alleen maar positive ervaringen gehad ,iedere keer weer .

De Camping eigenaars Carol & François doen alle moeite om het hun gasten het naar hun zin te maken .Je caravan wordt met hulp van Carol of François op zijn plaats gezet met een mini tractor ,als men dat aangeeft .Heb je tijdens je verblijf een of ander probleem Carol & François proberen hier voor altijd een oplossing te bedenken .Het sanitair wordt twee keer per dag goed gereinigd .

De Camping is heel rustig gelegen op ongeveer 400 meter van de zee en een formidabele strand .

De staan plaatse zijn meestal van elkaar gescheiden door heggen en begroeiing,wat een aangename scheiding van de plaatsen geeft.Het eiland leent zich uitstekend voor heerlijke fiets tochten over van het overige verkeer gescheiden fiets paden ( meestal gravel ondergrond ).

Rust, bosrijk en dicht bij strand

Job Borg
15-8-2017

Camping la Campière in Chaucre op het eiland Ile ‘d Oleron is een rustige, in een bosrijke omgeving gelegen camping. Er zijn circa 65 ruime staanplaatsen, die verschillend van aard zijn. Er zijn plekken met gras en met bosgrond. Er zijn schaduwrijke plekken, maar ook half of helemaal in de zon. Er zijn door struiken omheinde plaatsen, maar je kunt ook een tent vrij tussen de bomen neerzetten. De meeste plaatsen hebben elektriciteit. De camping is hier en daar aan vernieuwing toe, maar over het algemeen ziet het er goed uit. Er is één wasgelegenheid, om te douchen, te wassen, de was te doen of om af te wassen. De ruimte was nooit overbezet in de periode van 10-26 juli 2017 dat wij er waren. Twee keer per dag wordt er schoongemaakt. De hygiëne en frisheid zijn redelijk. Bij regen loop je algauw bosgrond in de wasruimte en daar valt niet tegenop te werken met een emmer en een waterspuit. Voor uitgebreide faciliteiten en activiteiten moet je hier niet zijn. Er is een klein zwembad, een piepklein speeltuintje met wat attributen, een receptie, en een winkeltje waar je s’morgens brood kunt halen en waar je eventueel terecht kunt voor een hapje. Glijbanen en sportvelden zul je hier dus niet aantreffen. De camping lijkt ons daardoor minder geschikt voor tieners. De camping is overzichtelijk, dus goed voor gezinnen met kleine kinderen. ’s Avonds om tien uur is het overal stil. Twee keer in de 16 dagen dat we er waren was er een muzikale activiteit in het restaurantje. Geen pop, maar jazz en volksmuziek. Ook worden er activiteiten voor kleine kinderen georganiseerd. Het echtpaar dat de camping runt, is heel erg vriendelijk. Ze spreken 1 woordje Nederlands en Duits, en een paar woorden Engels. Je kunt je ermee redden als het Frans niet gaat.

De afstand tot het strand is ideaal. Vijf minuten door het bos lopen, een straatje oversteken, weer een bospad, dat overgaat in een zandpad. Een stukje over een duin en je bent er. De auto kun je heerlijk laten staan. Strand ziet er goed uit. Lekker breed, soms wat keien, hoge golven en enthousiaste surfers. Veel jongeren.

Het eiland is in het midden wat saai. Niet veel bijzonders te zien. Plaatsen als Boyardville (haven), Le Chateau (burcht) zijn leuk om te bezoeken, evenals de vuurtoren (Phare de Chassiron). In La Bree les Bains troffen wij een grote markt. Boodschappen kun je doen in Saint Pierre: daar heb je een Le Clerc; en een Lidl en een Super U naast elkaar. De le Clerc is altijd druk. Saint Pierre ligt ca. 7 km van Chaucre, naar het zuiden. Je moet altijd over de hoofdweg (een smalle weg) en die is altijd druk. Dus aansluiten maar.

Je kunt op het eiland mooi fietsen. De fietspaden zijn niet zoals in Nederland. De ondergrond is meestal voorzien van een soort grind. Verder sluiten alle paden ook niet altijd goed op elkaar aan, waardoor je soms een poosje gebruik moet maken van een ‘hoofdweg’ met voorbijrijdende auto’s.

Ile d’Oleron is qua oppervlakte ongeveer net zo groot als Schiermonnikoog. We vonden het eiland redelijk mooi. Hier en daar kleine dorpjes met kleine op elkaar gepropte huisjes, oud. Wat ons ook opviel de rommel hier en daar: zomaar ergens bergen stenen, een berg zand of een weiland met versleten caravans.

Als de zon schijnt is het altijd direct behaaglijk. Voor het strand zouden wij wellicht nog een keer gaan. En ook naar deze camping. Gemoedelijk, rustig en lekker dichtbij.

fantastische week gehad

Caroline, regio utrecht
5-8-2017

Wij waren met zijn tweeen een weekje met een tent en hebben een fantastische week gehad. Grote plek, alleen een beetje achteraf op de camping. Wel onder de bomen, veel schaduw. Kleinschaligheid en traditionele Franse camping door zeer gastvrije mensen gerund. Ook Nederlands stel, wel fijn als je geen Frans spreekt. Wij waren nu zonder onze kinderen, maar voor tieners is het hier niet leuk. Geen vertier, disco oid. Ze zouden kunnen golfsurfen, maar daarnaast is er weinig voor ze te doen. Wel aan te raden voor kinderen tot maximaal 10 jaar oud. Klein en overzichtelijk. Lekker zwembadje op de camping wat verfrissend is na het strand. Erg schoon ook.

Lekker brood bij de bar verkrijgbaar, op bestelling.

Strand is binnen een paar minuten te voet bereikbaar via leuk pad door de duinen. Je kunt daar fantastisch vliegeren en golfsurfen.

Op t eiland zijn grote supermarkten voor je dagelijkse boodschappen.

Samengevat: voor ons tweeën was het heerlijk vertoeven en uitrusten op deze camping

S u p e r ... in één woord geweldig!

Vera de Groot
27-1-2017

La Campière is een hele fijne camping. Zeker voor gezinnen met kleine kinderen. De kinderen lopen er niet verloren, omdat de camping klein en overzichtelijk is. Een zwembad kan zorgen voor een prettige verkoeling en voor de strandliefhebbers is de Atlantische Oceaan op een wandelafstand van 10 minuutjes te bereiken. Een pad tussen de bomen en door de duinen brengt je op een mooi breed strand.

In de bar is 's morgens brood te verkrijgen. Heerlijke croissantjes en chocoladebroodjes worden zelf gebakken en allerlei soorten (stok)broden kunnen worden besteld.

Er is geen kampwinkel, maar wel zijn de eerste levensbehoeften (melk, rijst, pasta e.d.) te koop in de bar. 's Middags is er gelegenheid om op het terras naast het zwembad een verfrissing te nuttigen of een lekker ijsje. Onze kinderen wisten de "schatkist" snel te vinden!!

's Avonds is de bar geopend voor kleine snacks, zoals pizza en frites. Op bestelling kunnen ook mosselen gegeten worden. En een glaasje wijn van het eiland of een "buitenlands" biertje, voor ieder wat wils.

Onze kinderen zijn nog te jong, maar wel hebben we gezien dat een enthousiaste studente in de ochtend de kinderanimatie verzorgde.

Voor de oudere jeugd (vanaf 15-16 jaar) biedt de camping zelf geen vertier. Geen disco, geen reuze glijbanen in het zwembad. Daarentegen voldoende actie op het strand waar een plaatselijke surfschool surflessen geeft.

Als je voor rust komt is deze camping zeker een aanrader! Na 3 weken waren we helemaal bijgetankt en gingen we uitgerust weer naar huis.

We komen zeker nog een keer terug! Bedankt crew van La Campière!

Gewieldig, uitmuntend.

Eduard Bruinink.
3-10-2016

Ik snap de vorige beoordelaar van de 5 absoluut niet, ik herken er niets in.

Wij hebben er een geweldige tijd gehad, zeer behulpzame eigenaren die zelfs het bestelde eten in het restaurant in hun eigen pannen bij je aan de caravan komen brengen en betalen, doe dat morgen maar, ook dat is OK. We moesten door omstandigheden langer blijven, we zijn alleen maar aan alle kanten geholpen.

Zelfs een ander plekje gekregen omdat die wat meer schaduw had, daar moet je wel even op letten, want het kan er flink warm zijn. Er hangt een zeer gemoedelijk sfeer van een kleine en rustige camping. Kortom naar onze belevenis, meer dan terecht at deze camping aanbevolen wordt.

Je hebt natuurlijk altijd van die zeurpieten, maar kijk dan eens in de spiegel!, is het bij jou thuis voor 150% in orde, geef gewoon aan wat je niet bevalt, en het wordt hier opgelost!!!!!

Deze camping is en blijft dus een absolute aanrader, daarnaast is het eiland en absolute aanrader, we komen zeker weer, al zal dat oer een paar jaar zijn!

La Campiere is een camping die de potentie heeft om tot beste camping van Frankrijk gekozen te worden. Echter, door een gebrek aan onderhoud en interesse van de huidige eigenaren in de campinggasten en hun klachten over bijvoorbeeld het sanitair is het verworden tot een camping die nauwelijks meer dan twee sterren verdient.

De schoonmaak wordt halfbakken uitgevoerd met alleen een tuinslang en een doekje. De zeepresten van voorgaande jaren zitten nog steeds op de muren en worden niet verwijderd. Onderhoud aan kitranden, voegen en kranen wordt niet uitgevoerd. In geval van een verstopping van een douche wordt de klant gevraagd een vinger door de afvoer te halen om het ergste zand te verwijderen. (echt gebeurd!)

Bijna twee weken lang was er een probleem met de waterdruk. Het warme warem kwam slechts met druppels tegelijk uit de douche. Als oplossing werd gegeven dat niet iedereen tegelijk moest douchen. Vorig jaar echter was dit probleem er niet en douchte iedereen ook tegelijkertijd.

Een duurder wifi met slechtere ontvangst is nog zo'n voorbeeld.

Deze desinteresse door de beheerders van de camping doen echt serieus onrecht aan de fantastische plek op het eiland, de uitstekende toegang tot het prachtige strand en de rust die de camping als geheel uitstraalt.

Alleen daarom krijgt de camping twee sterren.

Wat een verademing iedere keer weer .

Fam Daris
1-8-2016

Rust ,bos ,strand ,rust ,heerlijke fiets routes over Hèèl het eiland ,afgeschermd van de hoofdwegen ,als men het een beetje plant (plan van het eiland met fiets routes verkrijgbaar op de receptie ) voor kom je dat je niet veel of geen auto's tegen komt.Langs oude vervallen dorpjes waar nauwelijks nog iemand lijkt te wonen ,tot levendige bad plaatsen met restaurants voor elk wat wils .

Na al de jaren dat we er komen op Ile d'Oleron is Camping La Campière echt een uitzondering ,een kleinschalige camping met TOP uitbaters en tevens eigenaar Carol & François ,die er in de maten van het mogelijke er een fijne vakantie ervaring voor je van proberen te maken ,ze weten dat ik ziek ben SBMA maar houden daar altijd rekening mee ,waar vind je dat nog ?.

Wij hebben ander campings geprobeerd ,maar na een paar dagen hebben wij iedere keer weer ,nee dit is het niet, we gaan weer naar Camping La Campière .

20 Augustus gaan we weer tot de camping dicht gaat voor het einde van het seizoen eind September .

Wij kijken al weer uit naar de rust die we daar vinden ,iedere keer weer ,gewoon Zalig .

Dank je Carol & François !

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Campière in St. Georges d'Oleron (Ile d'Oleron), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Campière zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.