Camping Campéole Clairefontaine

18 reviews over Camping Campéole Clairefontaine in het Nederlands

Prima camping!

Inge
11-7-2017

Prima camping, mooi gelegen bij strand, levendige boulevard met kleine winkeltjes, restaurants, bakker en plaats Royan. Plaatsen op camping redelijk tot voldoende groot/schaduwrijk. Vriendelijk personeel. Sanitair en zwembad keurig en worden goed schoongemaakt. Toegangsweg naar camping behoorlijk smal, weinig parkeerruimte voor de slagboom. Receptie in laagseizoen tussen de middag gesloten, waardoor er chaos ontstaat bij aankomst. Je kunt/mag de camping niet op en kunt niet meer voor of achteruit. Heel vervelende situatie. Uitgebreide en vriendelijke ontvangst bij receptie met alle benodigde info. Hierdoor wordt de wachtrij bij aankomst wel steeds langer. Broodkeus op camping beperkt.

GEWELDIG!

pensionados
30-8-2015

Campeole Clairefontaine is een geweldige, rustig gelegen camping met zeer schoon sanitair en vriendelijk&behulpzaam personeel.

De campingbaas Adrien Geus is behulpzaam, meedenkend en betrokken. Ditzelfde geldt voor Ingrid.

De camping heeft kampeerplekken, stacaravans en huisjes. Allemaal in een eigen overzichtelijke zone. Op de camping is een gezellige bar om wat te drinken en te eten.

Het zwembad is schoon en is voor alle leeftijden toegankelijk.

De zee met boulevard bereik je binnen 8 wandelminuten. Bij de zee heb je een breed strand. De boulevard heeft diverse winkels waaronder een bakker. Vlakbij de camping heb je een grote supermarkt.

In de omgeving kun je prachtig fietsen en het is er redelijk vlak.

Wij gaan zeker terug naar deze geweldige camping!

Gereisd Met partner in juni 2015

NOOIT MEER!!!!!

Tump
14-8-2015

Dit was echt ons horror scenario. De camping ligt niet zoals vermeld in groene omgeving maar midden in woonwijk waar je manoeuvrerend met je caravan door smalle doorgang aankomt.Toen wij op aangewezen plek aankwamen schoten werkelijk de tranen in mijn ogen. Kleine plek (later bleek een groot deel door overburen in beslag te zijn genomen),en tussen de plek en zwembad zat 5 meter,vreselijk alles hutje mutje op elkaar. Klagen bij receptie had geen zin,moesten maar met hoofdkantoor bellen. Het staangeld voor 19 dagen wat zonder toestemming was afgeschreven een paar dagen voor onze aankomst hier,kregen we uiteraard ook niet terug en was dit ons lot. (leert ons nooit meer controlenummer van creditcard door te geven) Er is hele slechte animatie,geen wasserette,geen kampwinkel,smorgens brood bij de bar maar dat was niet te eten! In omgeving niets te doen.Enigste pluspunt is ligging dicht bij strand 5 min.Camping verdient nog geen 2 sterren! Wees gewaarschuwd!!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2015

Zààlige camping!

Geert Cauwels
2-9-2013

Perfecte combinatie van ligging (zeer rustig en toch zeer dicht bij strand en stad), accomodatie, ontvangst, ontspanningsmogelijkheden en...bar

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2013

Leuke camping en ligt goed aan de zee

..........
6-2-2012

De camping ligt goed aan de zee en verderop is een mooi stadje te zien, eigenlijk niks te klagen!

Gereisd Met jonge kinderen in juni 2010

Mooie camping heerlijke vakantie gehad

Boer
5-7-2011

In juni 2011 verbleven wij (gezin met 1 kindje van 1,5 jaar) 2 weken in een zgn Pagotel. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad (mede door alle dagen strandweer). De accomodatie is geweldig, verblijf op een camping maar met je eigen toilet, douche en stromend water en zo schoon.... Het sanitair zag er trouwens ook super uit, mooi zwembad zeer geschikt voor kleine kinderen, een klein speeltuintje en een super springkasteel.

Vanaf de camping is het 7 minuten lopen naar het strand en de kleine maar mooie boulevard met een aantal restaurants en shops. In het centrum van Royan (10 minuten met de auto) zijn er heel veel shops en restaurants. TIP: bezoek de geweldige dierentuin heel veel dieren waar je heel dichtbij kan komen.

Gereisd Met jonge kinderen in juni 2011

Leuke vriendelijke camping

Patrick
15-8-2009

Een leuke knusse niet al te grote camping op zeer korte loopafstand van een leuk mooi strand in een baaitje met prachtige golven en weinig hinderlijke stroming ( wij zijn 2 keer zuiderlijker geweest en daar stond veel meer onderstroom) Het sanitair was zeker schoon maar wel wat ouder en de douches zijn heerlijk en de juiste temperatuur met 1 druk op de knop.

Stokbrood gingen wij halen bij de bakker op de boulevard, een superbakkertje (met oranje luifel ;-) )

Voor onze kids (14 en 12) was er weinig te doen op de camping zelf en de gasten zijn voor 80 of 90% fransen. Personeel heel vriendelijk maar geen woord nederlands.

Tennis is na even reserveren gratis, geen muntjes of id voor douchen of warm water, gratis onbeperkt WIFI (in de wifizone in de bar)

Leuke rustige camping, alleen helaas 2 keer alle alcoholhoudende dranken onder de luifel weggehaald ondanks een nachtwaker (maar de code poort was defect)

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2009

Mooi

A
4-8-2009

Ik (17) en mijn vriend (20) zijn vandaag terug gekomen van Clairefontaine.

Er is vrij weinig te doen op de camping zelf. Wel is er elke avond een concert oid. Mensen zeggen hier dat je veel last hebt van jongeren maar dat is dus NIET het geval. Die zitten ergens helemaal achteraan de camping. Als je wilt gaan tennissen/tafeltennissen moet je er wel overheen. Ook om je vuilnis weg te gooien.

Er staan overal dingen in het Nederlands aangegeven maar geen 1 mens van heel het personeel spreekt 1 woord Nederlands. Verder was het stokbrood af en toe zo hard als steen. Personeel was heel aardig. Onze plek was 12 x 12 maar als je dan aan de andere kant van de camping kwam was er een plaats van nog niet eens 5 x 5. Als je voor de omgeving gaat moet je hier zeker heen heel erg mooi. Leuke dierentuin in de buurt en veel te doen. Verder kloppen de weersverwachtingen niet. Ze zeggen dat het 25 graden wordt, is het 35 graden!!

Gereisd Met partner in juli 2008

Redelijke camping aan de kust

Gerry
2-8-2009

Clairefontaine: camping met niet al te grote plekken. Even wennen als je dat niet gewend bent. Zeer dicht bij de zee, mooie hoge golven bij vloed om te bodyboarden en surfen ! Eb en vloed leuk voor kinderen. Als je geen frans of engels spreekt heb je een probleem. Men zegt ook nederlands te spreken maar iemand die dat sprak ben ik niet tegengekomen. Leuk detail: op zaterdagavond wordt er een informatiebijeenkomst gehouden voor nieuwe kampeerders in rap frans! Ook geen A-4tje of zo over het reilen en zeilen. Even zoeken dus voor je alles door hebt ! Sanitair op zijn 'frans' schoon maar dat zijn we gewend in frankrijk . Met een droge dweil door de douches etc. Leuke plaatsen : St Palais sur mer, St Georges de Didonne (geweldig outdoorparcour voor de kids even buiten het dorp), Palmyre, ook de Marennes (mosselbanken) zijn de moeite waard en tochtjes naar de verschillende eilandjes. Kortom : gemoedelijke , gezellige streek. , mediteraans sfeertje zonder de poeha van de zuidkust!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2009
2008

Perfect!

Inge
13-8-2008

Wat een heerlijke vakantie!

Camping is prima. Wij hadden een perfecte plek, waar schaduw en zon precies goed in evenwicht waren. Het personeel op de camping is zeer vriendelijk! Dicht bij het prachtige strand en er is een zwembad op de camping voor een frisse duik. Jongeren zijn er inderdaad, maar overlast is het niet te noemen.

Weer is ook beter dan in de krant en op internet staat. Het zou regen, regen en regen zijn en van de 11 dagen hebben we eigenlijk maar 1 dag regen gehad.

Kortom een echte aanrader!

Gereisd Met partner in augustus 2008

• Privé sanitair mogelijkJa
  • Overige servicesWasserette

• Autovrij parkJa

• TennisbaanAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Campéole Clairefontaine in Royan (Charente Maritime), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Campéole Clairefontaine zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.