Bed and Breakfast Manoir Les Mirandes

Bed and Breakfast Manoir Les Mirandes

9.4Fenomenaal

Frankrijk, Poitou Charentes, Montmoreau-Saint-Cybard

Op vakantie geweest naar Manoir Les Mirandes?

9.4Fenomenaal

BedAndBreakfast info

Meer bedandbreakfast info

5 reviews over Bed and Breakfast Manoir Les Mirandes

• 10Valère Dekens25-08-2016

De hemel op aarde!

Olivier en Tinne hebben een echte toplocatie gevonden die een interessante mix tussen gîtes en chambres d’hôtes mogelijk maakt. Toplocatie ook omwille van het unieke uitzicht op de vallei van de Tude én omwille van de prima accommodatie (gîtes, kamers, terras, zwembad, speelweide, …). Opvallend zijn verder het warme onthaal en het ontspannen maar toch immer stijlvolle contact van Olivier en Tinne (en hun kinderen!) met de gasten. Eveneens opvallend zijn het rijkelijke en afwisselende ontbijt en de culinaire hoogstandjes die Olivier op maandag-, woensdag- en vrijdagavond tegen een zeer schappelijke prijs op tafel tovert. Aperitief en amuse-gueule vanaf 19 uur, terwijl de kinderen al om 18 uur kunnen eten. Voor ons was het snel duidelijk: de hemel op aarde ligt in de Charente en heet “Les Mirandes”!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 10Valere8025-08-2016

Les Mirandes: de hemel op aarde

Van 6 tot 13 augustus 2016 verbleven we samen met onze kinderen en kleinkinderen bij Olivier en Tinne (maar ook bij Sieke en Celle en met in de coulissen ook Paul en Agnes, de ouders van Tinne) op “Les Mirandes” in Montmoreau-Saint-Cybard in de Charente. Als ik de eerdere beoordelingen op Zoover en andere sites (ook de Franse en Engelse versie) lees, dan vrees ik dat we in herhaling gaan vallen. Want wat kan je nog toevoegen aan deze terechte stroom van lofbetuigingen? Nauwelijks iets. Of echt niets. Laat wat volgt dan de bevestiging zijn van het zelden geziene enthousiasme van werkelijk àlle gasten die ons op “Les Mirandes” zijn voorgegaan. Een enthousiasme en een gedrevenheid die ook de gastheer en gastvrouw permanent uitstralen. Olivier en Tinne hebben een echte toplocatie gevonden die een interessante mix tussen gîtes en chambres d’hôtes mogelijk maakt. Toplocatie ook omwille van het unieke uitzicht op de vallei van de Tude én omwille van de prima accommodatie (gîtes, kamers, terras, zwembad, speelweide, …). Opvallend zijn verder het warme onthaal en het ontspannen maar toch immer stijlvolle contact van Olivier en Tinne (en hun kinderen!) met de gasten. Eveneens opvallend zijn het rijkelijke en afwisselende ontbijt en de culinaire hoogstandjes die Olivier op maandag-, woensdag- en vrijdagavond tegen een zeer schappelijke prijs op tafel tovert. Aperitief en amuse-gueule vanaf 19 uur, terwijl de kinderen al om 18 uur kunnen eten. Wat we ook op prijs stelden, was dat Olivier – ondanks het feit dat hij nog maar een drietal jaar in de streek woont – een wandelende encyclopedie is op het vlak van toeristische en culinaire tips en aanbevelingen. En dan vergeten we nog bijna te vermelden dat Tine – voornamelijk in de winter – prachtig werk levert als keramiste: bestek, schalen en juwelen. Op “Les Mirandes” heeft zij een werk- en expositieruimte. Voor ons was het snel duidelijk: de hemel op aarde ligt in de Charente en heet “Les Mirandes”!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 9Liesbeth S.24-08-2010

Om verliefd op te worden

Les Mirandes is een prachtig, groot, authentiek landhuis, heel rustig gelegen. We zijn hier 5 nachten geweest in Les Fleurs (een kamer met fantastisch uitzicht!) tijdens het dorpsfeest in Bors de Montmoreau (15 aug). Dit is maar 8 km verderop, en 15 km naar Aubeterre, een ander leuk plaatsje. Tevens liggen grotere plaatsen als Angoulême en Bordeaux op rij- afstand, d.w.z. daar kun je gewoon een dagje naartoe om naar de kust te gaan, cultuur te snuiven of te shoppen oid. Op het terrein zelf is genoeg te doen zoals wandelen, zwemmen, er is een sportveldje en een tv kamer en voor dierenliefhebbers: er is een leuke hond die altijd wil spelen. Ik kan me voorstellen dat het zowel voor mensen met kinderen als voor stelletjes, maar ook voor rustzoekers die even alleen willen zijn, heerlijk is hier. Bovendien zijn de eigenaars superaardig en gezellig. De kamers zijn ruim, van alle gemakken voorzien en de badkamers zijn modern en luxe. De bedden zijn trouwens heel lang en breed. Al met al: top!!

Gereisd met partner in augustus 2010

• 9Schouten27-07-2010

Erg mooie accomodatie, Leuke vakantie

Vreemd dat les mirandes nog weinig beoordelingen heeft, want het is echt een aanrader. In juli met onze kids van 1,5, 3,5, 6,5 bij gastheer frans op vakantie geweest. Erg mooi landhuis op mooi gelegen terrein. Les mirandes in prachtig landhuis onderverdeeld in 5 gites en een aantal chambre dhotes erbij. Gites erg compleet, zelfs wasmachine! Heerlijk zwembad (zonder peuterbad), zeer mooi uitzicht en perfecte gites. Leuk speel voetbalveld voor de kids met mega trampoline. Gelegen bij klein dorpje, met bakker en grote Carrefourre supermarkt. Frans is echt een leuke gastheer, en gaat erg leuk met de kids om. Hond Casper heeft de harten van onze kids gestolen, erg lieve hond. Enkele dagen per week mogelijk om met de pot mee te eten; erg lekker en goed verzorgd. Vanuit gites erg mooi uitzicht op het dak. Kortom heerlijke plek om samen met kids leuke vakantie te hebben. Wij hebben vakantie gecombineerd met weekje Vendee.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 9eveline20-02-2010

Super gites, erg leuk voor kinderen

Hebben vorig jaar erg leuke week gehad, mooie huisjes en kamers, prima ingericht. Maar vooral erg leuk voor kinderen in de leeftijd 3-8 jaar. Leuk zwembad, trampoline en lekker eten. Dorpje op korte afstand (met heerlijke bakker). We komen zeker terug.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

Bed and Breakfast Manoir Les Mirandes info