Camping Au Petit Port de l' Houmeau

7.7Goed

Frankrijk, Poitou Charentes, l'Houmeau (Charente Maritime)

7.7Goed

• 7.3Eetgelegenheden
  • 8.7Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

We hebben een aantal aanbieders voor Au Petit Port de l' Houmeau voor je op een rij gezet:

326 reviews over Camping Au Petit Port de l' Houmeau

• 8Anoush04-09-2019

Klein intiem groen mooi park.

Klein intiem park op landtong. Aan alle kanten zee en vanaf veel plekken ook zeezicht. Langs de kampeerplekken aan zee loopt klein wandelpad, dit gaat ten koste van de privacy, maar het uitzicht maakt veel goed. Alles staat redelijk dicht op elkaar, maar omdat het zo'n klein park is, geeft dat een intieme indruk. Zeer schoon sanitair, ook alle heggen en verder groen erg goed bijgehouden. Klein restaurant met minimale kaart, jammer dat er niet wat meer regionaals te eten is, maar prima voor een frietje, pizza en dergelijke. Wij vonden het rondrijden door de omgeving fantastisch, overal mooie baaitjes, leuke dorpjes, heel veel bloemen. Fantastische wandelpaden. Typisch een omgeving voor de 50-plusser die wil genieten van de omgeving en de historie, of voor families met kleine kinderen (mooie nieuwe speeltuin). Heel klein zwembadje voor wat afkoeling.

• 6Eetgelegenheden

Anders

• 2017
    7Will HOEBEN (BOOKING)05-09-2017

_

Prima verblijf gehad, stand meest dicht bij de camping had minder comfort maar met de fiets de brug over was qua stand goed te doen. Geen gebruik van het zwembad gemaakt...

Anders

• Oude reviews

6Karin03-08-2014

Uitvalsbasis

Leuke plek om de omgeving te verkennen. 800 m van zee. Hartelijke ontvangst, zelfs in het Nederlands. Niet al te grote plekken, maar wel met zon en schaduwmogelijkheden. Sanitair smerig en stinkend. Geen toiletpapier. Meer verhuur huisjes dan kampeerplaatsen.

• 2Staat v/h sanitair

• 5e.c.30-07-2013

Teveel honden op deze zeer matig schone camping

De website van Camping Le petit Port de l'Houmeau ziet er heel vrolijk uit, maar toen wij er twee nachten waren was het er behoorlijk vies. Er liepen veel honden rond die ook op de camping werden losgelaten, ondanks de regel dat dat niet mag. Er werd ook niet ingegrepen. Twee keer hondenpoep naast onze tent. De huisjes zijn inmiddels afgebouwd, ze staan erg dicht op elkaar. De locatie van deze camping is wel erg leuk, vlakbij een keienstrand met oesterbanken en visrestaurants en in een rustig dorpje, een supermarkt dichtbij. Ook kun je vanaf 8 uur stokbrood halen bij de snackbar.

• 4Staat v/h sanitair

Met oudere kinderen

• 5N15-05-2013

Onrustige en slecht onderhouden camping

Men is bezig allemaal nieuwe vacantiehuisjes neer tezetten met veel herrie. De camping wordt veel gebruikt voor overnachtingen van werkers waardoor het erg onrustig is. Om 0.600 uur vertrekken er al werkers met het nodige motor lawaai. Af en toe warm water, na klagen bij de receptie wel weer warm water. Dit 2 dagen achter elkaar. Ook het gras stond erg hoog op de plekken waardoor wij de indruk hadden dat er geen onderhoud werd gepleegd. De receptie was 's-avonds na 20.00 uur en 's-morgens voor 09.00 uur gesloten. Dit alles bijelkaar besloten we na 2 nachten maar naar een andere camping te gaan.

• 5Staat v/h sanitair

• 7ferrie02-09-2011

Prima uitvalsbasis voor Ile de Re

Fietsers opgelet. Dit is een prima startpunt om La Rochelle en het Ile de Re te bezoeken. Mooi terrein met goed snaitair. Winkelvoorzieningen (bakker, supermarkt) op loopafstand in het dorp. Rustig terrein.

• 8familie de Kam29-08-2009

prima camping op fietsafstand van heel veel moois

Prima camping voor oudere en jonge stellen of gezinnen met jonge kinderen. Geen zwembad, geen animatie maar een rustige camping. Aardige beheerders Dominique en Monique die met hun team hun hun best voor je doen. Veel Fransen. Het sanitair is eenvoudig maar goed schoon. 5 km fietsen naar de mooie stad La Rochelle en 3 km naar de brug naar Ile de Re, waar het prachtig fietsen is. 800 meter van zee, het leuke haventje van l Houmeau en een mooi fietspad langs de kust. Bakker en slager op loopafstand, Intermarche op 2 km en op de camping kun je friet, pizza of salade eten en 's ochtends vers stokbrood en croissants halen en een espresso drinken. Wij hebben genoten, vonden het fijn om vanuit de drukte van La Rochelle en Ile de Re hier terug te komen en hebben geen zwembad of animatie nodig.

• 8Eetgelegenheden

• 8Judith30-07-2009

Gezelige camping

Wij hebben een leuke vakantie gehad op deze camping. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Ruime plekken. De kinderen konden zich prima vermaken. Je kan op de camping goede fietsen huren. Je loopt met 10 minuten naar het strand en ile de re is op de fiets 20 minuten. Tot 's middags 15.00 uur kan je terecht voor vers stokbrood. Het sanitair is goed en ruim voldoende.

Met jonge kinderen

• 8C.L.30-07-2008

goede kamping

Een goede kamping, met veel schaduw (ideaal als het erg warm is) met zeer vriendelijke eigenaars. Op de eerste dag toen we aankwamen werden wij heel hartelijk geholpen. Over de sanitair ben ik ook heel positief, de mensen doen hun best om het zo proper mogelijk te houden. Bij de bar kun je s'ochtends een stokbrood kopen, en smiddags vb frietjes of pizza. Kortom, ik ben tevreden van deze camping!

• 9Staat v/h sanitair

2 tips over Camping Au Petit Port de l' Houmeau

• N, 15-05-2013

Vanaf deze camping is het eiland Ill de Re goed te bereiken met de fiets, maar de brug is lang en behoorlijk steil. Fietsers betalen geen tol.

• familie de Kam, 30-08-2009

Wandel of fiets naar zee bij zonsondergang. Ga lekker zitten op de stenen en kijk naar de brug. Of fiets of rijdt naar La rochelle, erg toeristisch als je dat leuk vind, maar er zijn ook rustige pleintjes waar je met de locals een espresso of glas wijn drinkt.

0 vragen over Camping Au Petit Port de l' Houmeau

• SchaduwplaatsenAanwezig