Bed and Breakfast Le moulin de Douzy

Bed and Breakfast Le moulin de Douzy

6Voldoende

Frankrijk, Poitou Charentes, Lesterps

6Voldoende

We hebben een aantal aanbieders voor Le moulin de Douzy voor je op een rij gezet:

BedAndBreakfast info

Meer bedandbreakfast info

14 reviews over Bed and Breakfast Le moulin de Douzy

• 2018
    10Nancy21-08-2018

Toffe plek om totaal tot rust te komen!

Rustig gelegen, een paradijs voor Kids die graag op ontdekking gaan en ouders die ondertussen willen relaxen. Comfortabele en nette kamers. Verzorgd ontbijt en een gastvrouw die zeer lekkere maaltijden klaarmaakt. Gewoon de ideale plek om tot rust te komen.

Gereisd met oudere kinderen in januari 2018

• 6Pieterjan07-08-2018

voldoende - niet geschikt voor jonge kinderen

Positief:

• Le moulin de Douzy ligt op een mooi domein. In de nabije omgeving zijn er tal van leuke uitstapjes mogelijk.
    • De kamers zijn eenvoudig maar voldoen.
    • Het zwembad is prima en wordt perfect onderhouden.
    • Het eten is heel eenvoudig maar er valt prijs/kwaliteit zeker niets op aan te merken

Negatief:

Niet geschikt om te reizen met kleine kinderen aangezien de eigenaars hier weinig (tot geen) voeling mee hebben: - Op het domein lopen steeds 4 grote (weliswaar lieve) honden los wat heel overweldigend is voor kleine kinderen - Het avondmaal loopt heel vaak uit: het is bijvoorbeeld knap lastig als je de peuter tot 21 uur moet stil houden totdat het eten opgediend wordt

Aangezien de eigenaars vaak onderlinge geschillen hebben en bekvechten krijg je niet echt een vakantiegevoel.

Conclusie: voldoende maar écht niet kindvriendelijk

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 5Ilse21-07-2018

Jammer van de onprofessionele eigenaars.

We zijn hier in juli op vakantie geweest. De kamers waren oké. Wel jammer dat het toilet en het bed zich in dezelfde ruimte bevonden. Het domein is ruim, rustig gelegen en leuk voor de kinderen dankzij een riviertje dat er doorheen loopt en het zwembad. Interessant om weten (en niet vermeld op de site!) is dat de vier grote honden van de eigenaars buiten loslopen. Eén van de andere gasten werd tot bloedens toe gebeten door de grootste hond. Maar meestal waren de honden erg lief en de kinderen vonden het heerlijk om met hen te spelen. Er is veel te bezoeken in de omgeving, maar reken voor de meeste uitstapjes wel op een verplaatsing van 30 à 60 minuten, aangezien de molen vrij afgelegen ligt. Het eten is basic. Maar alleen de eigenaars waren voor ons echt een tegenvaller. Als je een probleem hebt met één van de gasten los je dat niet op door deze aan een eettafel van 14 personen het hoofd vol te schelden tot de andere gasten vragen om hiermee op te houden. Daar bestaat alleen de term 'onprofessioneel' voor. Ook het commentaar over het dieet dat onze dochter moet volgen was weinig klantvriendelijk. Ons zien ze hier in elk geval nooit meer terug!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• Oude reviews

7j v rijbroek27-07-2015

Niet meer onze keuze

De mensen waren netjes en gast vrij. Alleen we hadden onze hond bij en daar vond ik het toch niet helemaal praktisch voor. Ook vond ik de kamer wat minder i.v. dat de wc en slaap gelegenheid in 1 ruimte was.

Gereisd met partner in juni 2015

• 9Caroline Bouckenaere14-07-2013

Ons thuis voelen en genieten in La Douce France

We voelden ons met zijn vijven al gauw thuis in Le Moulin de Douzy: toffe eigenaars, een leuke safaritent, elke dag lekker zwemmen in het zwembad, ... alles in een ongedwongen vakantiesfeer. Het domein ligt in een mooie vallei met veel bossen, riviertjes; in alle rust. Voor uitstapjes wel een eindje rijden, maar zeker te doen. Een aanrader!!

Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

• 9Guido en Rita08-08-2012

een plaatsje om tot rust te komen

het is zeer rustig en vriendelijk ontvangen,mooi ontbijt en een goed diner. Een mooi zwembed en alle comfort is aanwezig.

Gereisd met vrienden in juni 2012

• 4arie197405-08-2012

Schijn bedriegt!!

Wij zijn in de maand juli 10 dagen op de camping geweest en eerder vertrokken! Het zag er op de website mooi uit. Echter de informatie en foto's (!) op website komt op diverse punten niet overeen met de werkelijkheid: 1. Zwembad is niet verwarmd of kapot (?) 2. De camping wordt gescheiden van de gites en zwembad/ toilet door een weg waar de Fransen met 90 km/h overheen racen. 3. Speelfaciliteiten: alleen een halflege zandbak. Eén van de aanwezige ouders heeft nota bene zelf een schommel bij de rivier gemaakt!! Verder geen speeltoestellen. Het riviertje verveeld toch redelijk snel. 4. Rivier is NIET afgeschermd. Op de camping bedraagt het hoogte verschil tussen maaiveld en water 1,5 tot 2 meter! 5. Op de website wordt gesproken over dieren / kinderboerderij.Deze is/ zijn niet aanwezig. Alleen wat koeien van een boer naast de camping. 6. Als camping bezoeker ben je een tweede rangs gast. Het gaat de eigenaren voornamelijk om de gasten van de gites. 7. slecht sanitair

GEEN aanrader!!

• 8Gertjan05-08-2012

Een ontspannen vakantie op het Franse platteland

Wij hebben in juli een week op deze camping gestaan. De safaritent was inderdaad heel compleet ingericht en van alle gemakken voorzien. Er stond een goed bed en zelfs voor onze dochter stond een campingbedje en een kinderstoel klaar. Het veld waar we zaten was heerlijk rustig. Het zwembad was ruim en mooi aangelegd, maar wel wat fris. Daarnaast moesten we even wennen aan alle kleine dieren in de tent (maar ja, dat is kamperen.....).
    Het is een heerlijke plek voor een rustig en ontspannen vakantie midden in de natuur. Voor uitstapjes moet je echter toch al snel een half uur tot uur rijden. Ook wij vonden de zuidelijk gelegen meren een fijne uitstap. En ook de avondmarkten met streekproducten zijn echt een aanrader!

• 9Marc Wegerif04-08-2012

Heerlijk

Prachtige safaritent, zee van ruimte en zelfs luxe ingericht (bank, kamerlamp, houten vloer), volledig goed ingerichte keuken. Wij stonden op een heel flink grasveld met 1 tent tegenover ons. Prachtige rustige natuurlijke omgeving, ga vooral naar de meren en de wandelroutes. Behulpzame eigenaren en vooral Belgische gasten. Hou je niet van loslopende honden sla deze camping dan wel over. Het terrein is prachtig, mooie oude gebouwen en voor de kids heel leuk stroompje (die overigens wat verderop wel wat minder fris wordt) en zwembad. De tent heeft geen binnentent, dus wel rechtstreeks contact met de natuur.

• 9Jurrie DELPORTE18-06-2012

De ideale plek voor een ontspannende vakantie

Bed and Breakfast Le moulin de Douzy in Lesterps (Frankrijk) is gelegen op een heel rustige plaats, midden de natuur. Perfect voor natuurliefhebbers. Het zwembad is een groot pluspunt. Op 20km ligt het dorpje ORADOUR, waar de SS op 10 juni '44 alle inwoners vermoord heeft (in Kerk en schuren) - het dorpje is zoals het was op 10/06/'44! Tijd om even stil te staan bij de gruwelen van WO II. Het is ook leuk om even de auto te nemen en één van de Cognac-routes te volgen en te "zwalpen" tussen alle wijngaarden. Bezoek even een boertje en degusteer zijn Pino de Charente of zijn cognac.

Gereisd met partner in juni 2012

Bed and Breakfast Le moulin de Douzy info