Camping Monplaisir

8.3Fantastisch

Frankrijk, Poitou Charentes, Les Mathes / La Palmyre (Poitou Charentes)

8.3Fantastisch

• 8.5Staat v/h sanitair
  • 7.3Eetgelegenheden

Camping Info

Meer campinginfo

18 reviews over Camping Monplaisir

• 2018
    8Nelleke17-09-2018

Fijne kleine camping tussen reuze campings

Bij aankomst is de eigenaresse zeer hartelijk. In september is het er rustig en kan je gewoon een plekje uitkiezen. Veel schaduw of halfzon is beide mogelijk. Wij stonden aan de achterkant van het terrein grensend aan een weiland met 2 paarden. We hadden uitzicht op een paar huuzen van het dorp. De eigenaresse poetst zelf het toilet. Er is een goede invalide toilet/douche. Even de sleutel vragen bij de receptie. De douches zijn heerlijk.

• 9Ans Stegeman06-08-2018

mooi, niet duur en zon en schaduw

Deze camping is een mooie camping met schaduw en zon. Heel schoon sanitair. een leuk zwembad. de zee op fietsafstand (20 min) En niet duur in vergelijking met de campings in de buurt. winkel op loopafstand. Mooie fietspaden. Speeltuin voor kinderen. We hebben hier met de camper een heerlijke week gehad. Grote plaatsen.

• 8Annet06-08-2018

Fijne plek, we komen er graag (nog eens terug)

Fijne camping. Rustig, schoon, mooie ligging.

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

• Oude reviews

9Jan en Hetty25-06-2016

Een genoegen in het voorjaar.

Heerlijk verblijf op de camping, echter zonder caravan. Comfortabele staan caravan, met uitgebreide inrichting is ons zeer goed bevallen. Zeker voor herhaling vatbaar.

• 9jdekievit02-07-2013

Genieten

Velen met ons komen hier al jaren achtereen in voor- of nareizen. Een betere reclame kun je toch niet hebben. Het is dan heerlijk rustig op deze gemoedelijke camping. Plaatsen zijn ruim, sanitair is goed. Ca 5 km van het strand en veel bezienswaardigheden in de omgeving. Wat ons betreft volgen er nog vele jaren.

• 5H211-09-2011

camping met veel langstaanders

Deze camping viel ons erg tegen. De prijs was prima, maar we hadden uit geen enkele beoordeling begrepen dat er op deze camping zeer veel langstaanders waren. Ons kent ons en je voelt je als snel de vreemde eend in de bijt tussen alle anderen. Sanitair niet schoon en gebouw zeer gedateerd. Afwasplaat idem dito. Er werd daar zelfs vis gefileerd en de plek niet schoon achtergelaten. 's Avonds lawaai van het Luna park, soort permanente kermis. Wij hadden er niet overdreven veel last van, maar met kleine kinderen lijkt het me niet fijn. Waterkraan naast onze plek was handig, maar afvoer was dermate slecht dat e.e.a. stonk naar rioollucht en de boel steeds overstroomde en langzaam wegging. Pizzaboer maakte heerlijke pizza's. Fietsen in de omgeving is erg leuk. Bos. Strand mooi, wij gingen iets noordelijker richting La Tremblade. Supermarktje vlakbij, prima. Verder in de omgeving niet heel veel te doen. Je moet echt gaan om het strand en de zee. Cultuursnuiven kan je hier niet echt veel.

• 5Staat v/h sanitair

• 9Juliette19-06-2010

Goed onderhouden en rustige camping

Camping Monplaisir heeft gelukkig niet net als andere campings in de plaats een heleboel toeters en bellen. Als je op dexe fijne camping komt te staan kun je kiezen uit mooie plaatsen, met of zonder zon of beide. Het is mooi aangelegd en de eigenaren zijn betrokken en vriendelijk. Je zult er geen horeca vinden en harde muziek is ook niet wenselijk. Alles heeft te maken met de natuur en rust, de toiletten zijn uitgevoerd met automatische schakelaars waardoor er niet de hele nacht licht brand. Wij omschrijvene camping als prettig en aangenaam. In het dorp zijn diverse kleine winkeltjes te vinden, bij de visboer heb ja na 17u iedere dag verse vis. De kleine supermarkt helpt, wil je meer bereid je dan voor op een ritje van ca 10 km. Ook leuk om heen te gaan. De omgeving van Les Mathes is uitermate geschikt om in te fietsen, er is een fietsenpadennet aangelegd en inde omgeving zijn behoorlijk wat leuke plaatsjes om te bezichtigen. Dagtip: Talmont!!!

• 9Thomas08-09-2008

Ideale rustplaats

Een van de weinge campings waar ik lange tijd kan verblijven. Heel rustig in een toch wel zeer drukke omgeving. Het sanitair is wel aan de magere kant. Bij de mannen hebben de douches enkel een drukknop en het water is eerder koud. Bij de vrouwen zij er draaidrukknoppen en hier is het water op een aangename temperatuur te regelen. Beide blokken zijn donker. Voor onze tent was er genoeg beschutting tegen wind en felle zon. Kleine winkeltjes in het centrum en aan de rotonde. Voor de dichtsbijzijnde (grote !)supermarkt: stel je gps in op l'étrade. De winkel is gelegen op de rotonde van de D14 en Avenue de l'étrade.

• 8Van Peeterssen26-03-2007

Een zeer bescheiden en toch aangename camping. De uitbaters werken hard om het netjes te houden en zijn erg vriendelijk. Sanitair is oud maar goed onderhouden en hed zwembad(je) mag er best wezen. Leuk voor de kinderen, te zonnebaden of om een stukje te zwemmen, meer niet. Er zijn de klassieke kinderspeeltuigen, er hangt een volleynet en er is een jeux de boules. Naast de deur heeft de uitbater een leuke minigolf met een minibar. Op de camping komen er om beurt marktkramers die pizza, kip ed. verkopen en iets verder is er een supermarktje aan gangbare toeristische prijzen. Leuk dorpje met plaatselijke middenstand zonder meer, wel leuk op marktdagen. Warenhuizen op een kilometer of 8. Ga liefst met de fiets naar het strand.

• 8Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 8Kees Smelik07-08-2006

Als u een kleine leuke camping zoekt tussen al de andere "campingfabrieken" is dit een aanrader.

Familie

0 tips over Camping Monplaisir