Camping Les Peupliers

7.8Goed

Frankrijk, Poitou Charentes, La Flotte en Ré(Charente Maritime)

7.8Goed

• Sauna
Meer campinginfo

1082 reviews over Camping Les Peupliers

• 7Steven30-07-2019

Aangenaam verblijf! Alleen wat veel lawaai tijdens da avond, een geluk dat onze dochter hier door sliep

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

• 2017
    8Peter Hollestelle25-09-2017

Fijne camping !

Wij hebben een leuke tijd gehad op deze nette camping met fijn en schoon zwembad. De mobile homes zijn netjes en compleet. Voor ons een aanrader. Joyce en Peter uit Kats in Nederland

• 8Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 6Vriezekolk JARNO25-08-2017

Douches kapot en niet schoon, toiletten vaak smerig. Mooie camping maar onderhoud is erg slecht.

• 1Staat v/h sanitair

• Oude reviews

9Amsterdam7924-09-2016

Heerlijk tot rust gekomen in een mooie omgeving

Het is allemaal goed geregeld, wij hadden een huisje gehuurd en dit was van alle gemakken voorzien, vaatwasser, koelkast, aparte toilet en douche. Heerlijk met een baby, er waren gezien het laagseizoen, veel gezinnetjes met kleine kindjes, dat is ook leuk tijdens het zwemmen voor de kindjes en koppels zonder kinderen. Wij vinden het echte aanrader en hopen in de toekomst terug te gaan. Zwembad, springkussens, sauna, hammam, speeltuin, fietsenverhuur, restaurant alles was keurig en niet te druk. Let op als je een zonneaanbidder bent, dat je goed je plekje kiest met veel zon overdag, de camping is omringd met mooie (naald)bomen.

• 9Staat v/h sanitair

• 7Timmers23-08-2016

Gezellige, kleinschalige camping.

Op deze camping, verhuren ze voornamelijk stacaravans (in alle soorten en maten) en hebben ze slechts 20tal campeerplekken. Wij hadden 1 van deze plekken met onze familietent. Deze plekken zijn niet heel erg ruim, en je kan pech hebben dat je ook enkel schaduw hebt. Sanitair niet denderend, niet superschoon (geen wc brillen...) Douches op 1 temperatuur, en was op sommige dagen super heet! Wel gemeld bij receptie, maar werd helaas niets aan gedaan. Restaurant is erg goed, wij hebben er lekker gegeten. En niet heel prijzig. Camping is wel heel "Frans"... Raar om te zeggen, maar de meeste gasten zijn de Fransen zelf, op wat Engelsen na. Bijna geen Nederlanders. Onze kinderen van 10 jaar oud, daardoor geen aansluiting gevonden bij andere kinderen. Ook animatie is enkel in het Frans. let op bij het zwembad! De mannen/jongens zijn verplicht een "speedo" zwembroek te dragen. Ile de Ré is verder prachtig. Mooi eiland en super mooie stranden.

• 6Staat v/h sanitair

• 8.28-07-2016

Mooie camping in een nog mooiere omgeving. Onze eerste maal op een camping met de kids kon niet beter verlopen

• 10Sfeer in stad
    • 6Activiteiten
    • 8Staat v/h sanitair

• 8Marcella18-01-2016

Locatie heel fijn, mooi zwembad

Les Peupliers ligt op max 10 minuten fietsen van La Flotte. Ile de Ré en plaatsjes als La Flotte en Saint Martin de Ré; echt fantastisch! Wij zijn geen kampeerders, maar nu voor het eerst geprobeerd in een mobile home op Les Peupliers. Een overzichtelijke camping. We houden van rust en dat vind je het beste in de mobile homes die rechts van de ingang liggen, ik dacht nrs 30 - 40, maar weet het niet zeker meer. Eerste nacht in een mobile home pal aan het hoofdpad, vreselijke nacht gehad; veel lawaai. Bij de receptie reageerde men heel vriendelijk en we konden een uur later over naar een rustiger gelegen mobile home. Het zwembad is heel fijn, de kinderen hebben het nog over de glijbaan. Horeca op de camping vonden we niet goed, maar je hebt er van alles en als je even fietst of 5 minuten in de auto stapt zit je al in het fantastische haventje van La Flotte, met tal van restaurants. Animatie in het Frans, maar onze dochter van 7 vond het desondanks helemaal leuk om mee te doen. We kennen het kamperen niet echt en vonden de mobile home wat armoedig en de plek waarop hij stond was zanderig, klein, maar wel met voldoende privacy. Verder wel schoon.

• 4Eetgelegenheden

• 8Patricia25-08-2014

Nette camping,mooi zwembad,fietsen naar dorp

Er zijn voornamelijk mobile homes voor de verhuur, maar achterin op de camping zijn er ook ruime, rustig gelegen kampeerplekken met haagjes als afscheiding en grote bomen. Wel hanengekraai heel vroeg! Je zit aan straatjes, welke namen van planten hebben. De camping heeft een mooi zwembad, maximaal 1.40 meter diep, met een glijbaan en een kindergedeelte dat zo'n 25 cm diep is, een klein glijbaantje heeft en een waterkiepbak. Ook een bubbelbad is aanwezig, alleen toegankelijk vanaf 16 jaar. Een sauna en Turks stoombad zitten in een apart gebouw met de fitnessruimte. Dit is wel gratis, maar ook eenvoudig en voor maximaal 4 personen tegelijkertijd geschikt. Er is een voetbalkooi, twee tafeltennistafels, een speeltuin, een redelijk groot opblaastoestel en trampoline en een podium. Er wordt voor de kinderen elke dag wat georganiseerd, maar in het Frans. Ook is er vaak s'avonds een klein optreden op het podium en soms livemuziek in het restaurant, dat goedkoop is, en een kleine kaart heeft.

• 7Staat v/h sanitair

• 10Henry20-07-2014

Heerlijke camping

Mooie stacaravans, mooi kinderzwembad, luchtkussen. Heerlijk restaurant. Frans georiënteerd; kids club ook en dat is dan wel jammer voor de kinderen. Weinig nederlanders. Het eiland geeft een beetje een miss marple effect qua huisjes en sfeer. La Flotte super plaats, mooie haven met heerlijke terrasjes.

• 9Staat v/h sanitair

• 8Roos Schippers16-09-2013

Een fijne plek, gemoedelijk en kindvriendelijk

Het ziet er vriendelijk uit. Personeel is welwillend en vriendelijk.

1 tip over Camping Les Peupliers

• Patricia, 25-08-2014

Ik zou geen mobile home huren in het begin van de camping, bij het podium of het restaurant in de buurt heb je teveel lawaai s'avonds. De vuurtoren Phare des Baleines is leuk om te beklimmen met mooi uitzicht, St. Martin, ommuurd, en la Flotte zijn leuke dorpjes met haventjes, bij la Porte en Re heb je een mooi en minder druk strand. Goed kijken naar de getijden voor een strandbezoek, veel verschil tussen eb en vloed. Vlieger mee. La Rochelle een mooie havenstad aan land, ile Madame leuk klein.

0 vragen over Camping Les Peupliers

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200
    • MobilehomesAanwezig
    • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Zwembad
    • WaterparkAanwezig

• Afstand tot strand800 m
    • Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
    • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin, Waterpark

• Betaalde wifiGehele hotel