• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

Reviews over Ile de Re (Charente Maritime)

Mooie fiets omgeving

Tweeknl, 29-7-2017

Ile de re is een heerlijk eiland aan de Franse westkust. Bij uitstek geschikt om de auto de hele vakantie is niet te gebruiken alles is namelijk zeer goed te bereiken op de fiets. De dorpjes liggen vrij dicht bij elkaar en zijn vrijwel allemaal erg toeristisch (daar moet je natuurlijk wel van houden dan). Het echte Frankrijk is het in de zomer vakantie niet helemaal omdat in de zomer het eiland helemaal vol loopt met toeristen. In de meeste dorpen is zeer regelmatig een toeristen marktje. 'S avonds zijn in de meeste dorpjes de terrasjes goed gevuld en erg gezellig. Voor Saint Martin is gezellig. Voor iets meer "rust" is la Flotte een leuke bestemming.

Kortom heerlijk eiland, erg toeristisch en alles dicht bij elkaar. Wel vrij duur in de zomer om daar een accommodatie te boeken.

Het is echt heel mooi

Vlaaike, 1-8-2015
    Prachtige omgeving om te fietsen met veel sfeervolle dorpjes.

prachtig eiland

Heer Doossche Patrick, 16-2-2015
    mooie aangelegde fietsroutes over het ganse eiland die goed aangegeven zijn.

Heerlijk paradijsje in de Atlantische Oceaam

Erik, 13-7-2014
    Reeds 3 keer op Ile de Re geweest. Over een week gaan we er voor de 4e keer heen. Eigenlijk zijn wij helemaal niet van die mensen die vaak naar dezelfde plek terug gaan, maar iedere keer blijft RE ons fascineren. Idylische dorpjes, leuke haventjes, schitterde natuur, heerlijk eten. Verse oesters, direct uit zee, Top. Zodra je de brug bij La Rochelle afrijdt, kom je in een andere wereld, met palmbomen en mooie stranden. Het weer is super, niet te warm, maar met 300 dagen zon gemiddeld per jaar zal niemand bij terugkomst denken dat het slecht weer is geweest St. Martin en La Flotte zijn prachtige dorpen, met leuke restaurantjes. Het enige wat RE eigenlijk mist is een leuke strandtent, maar voor de rest vinden wij heter super. Een aanrader voor als je van lekker weer, lekker eten, ontspanning en nautische sferen houdt, een dikke 9 wat mij betreft.

fantastisch eiland

Spkk, 17-5-2014

met de tolbrug naar het eiland, wel prijzig, maar de moeite meer dan waard.

zoutwingebied

vestingdorpje

met de auto van dorp naar dorp, erg leuk, hier wordt ook heel veel gefietst.

kenmerkend de kleine witte huisjes aan de smalle weggetjes met de keurige stokrozen!!

Ile de Re (Charente Maritime) scoort een 8,6 uit 10, op basis van 53 reviews