Vakantiehuis Le Petit Chenac Gîtes

11 reviews over Vakantiehuis Le Petit Chenac Gîtes

• 2019
    10Van Swaay23-11-2019

Fantastisch!

Wij hebben het met onze 3 jonge kinderen fantastisch gehad. Alles was tot in de puntjes verzorgd en zeer kindvriendelijk en veilig!

We komen graag nog een keer terug!

Gereisd met jonge kinderen in september 2019

• 9Tiny IJff de Graaff30-09-2019

Een week om te onthouden!

We hebben 3 nachten doorgebracht in een huisje van Le Petit Chenac, van Jean en Ellen. Het was zo leuk en heerlijk, dat we er nog 2 nachten hebben bijgeboekt. Meer kon ook niet, want het is altijd vol en dat kan ook haast niet anders. Wat een prachtige plek, omgeving, huisje en gastheer en -vrouw. Dicht bij prachtige strandjes van de Gironde, tussen de wijngaarden, mooie stadjes in de omgeving, genoeg te wandelen en te fietsen. Alles ook nog op aanraden van Jean en Ellen, ook de wijnproeverij bij het naburige wijnhuis. Heel lekker! We hebben het thuis bij iedereen aangeprezen. Heel graag tot een volgende keer!!

Ellen, Eigenaar, 08-11-2019

Het is altijd fijn om te horen als onze gasten het zo naar jullie zin hebben gehad. Dank jullie wel!

met vriendelijke groet,

Gereisd met vrienden in september 2019

• 10Jolanda Woestenburg25-09-2019

Een aanrader!

Ik ben voor 2 weken op vakantie geweest in Le Petit Chenac. Gîte le Vallieres. Het is vakantie met een hoofdletter V! Wat een geweldige plek. Wat een rust en vrijheid ervaar je hier. Als je in de avond op je eigen terrasje zit, hoor je niets en kan je genieten van de stilte en de prachtige sterren hemel. Wil je wat meer, dan is er in de buurt genoeg te doen te zien en te beleven. Jean en Ellen zijn op de achtergrond aanwezig en altijd bereid om je tips en trics te geven. Ik heb daar veel aan gehad omdat de omgeving mij geheel onbekend was. Top gastheer en vrouw. Wat ik ook zo heerlijk vond, het prachtige compleet ingerichte huisje. Heerlijk, ik voelde me daar gelijk thuis. Alles is schoon en netjes. Het bed is fantastisch.... Kortom een aanrader voor een ieder die van de Franse westkust houd. Het heeft alles, je kunt wandelen, fietsen, naar het strand(drukke en rustige), leuke pittoreske plaatsjes bezoeken. Fantastisch!

Ellen, Eigenaar, 27-09-2019

Hartelijk dank voor deze fantastische beoordeling! We doen het met plezier, leuk dat je ons bezocht hebt en graag tot een volgende keer.

Met vriendelijke groet,

Alleen gereisd in augustus 2019

• 5Fam. van Hemert17-09-2019

Leuk voor bejaarden maar niets voor gezinnen.

Mooi huisje met alles erop en eraan ook de broodservice was prima. Wat ons erg tegen viel was al in het eerste kwartier. Je bent moe na een rit van 15 uur, krijg je een opmerking van o zijn jullie met 2 auto's had dit even gemeld. hoezo logisch nadenken met 6 personen (3 volwassenen, 1 puber en 2 kids van 8 en 10) en 1 hond in 1 auto? Was doorgegeven trouwens maar goed na een relaas van vooral wat je niet mocht doen, was voor ons die dag al verpest. We hebben ons rustig gehouden tot de kids in het zwembadje wilde spelen, na een ½ uurtje kwam de verhuurder klagen dat de kids te veel herrie maakte omdat de gasten er last van zouden hebben en als dat zo bleef hij het zwembad zou gaan sluiten. Toevallig was er in de andere appartementen op dat moment geen gasten (middag)aanwezig ? Als je een zwembad plaats kan je verwachten dat er wat herrie kan komen, waarom dan vlak voor de appartementen plaatsen en niet 75 meter verderop .

Jean & Ellen, Eigenaar, 25-09-2019

Bedankt voor jullie review. Goed om te horen dat het huis en de broodjes service prima in orde was. Het is jammer dat jullie vakantie niet heeft voldaan aan jullie verwachtingen. En natuurlijk vervelend dat de start moeizaam verliep. Vlak naast de vakantiewoning is een privé-parkeerplaats voor 1 auto, een 2e auto is geen enkel probleem, we hebben voldoende parkeergelegenheid. Bij jullie aankomst werd de 2e auto op het terrein van onze buren geparkeerd, waarop wij vroegen deze auto te verplaatsen. Begrijpelijk dat jullie na een lange reis, je hierdoor niet welkom voelde. Maar we hopen dat jullie ook begrip hebben voor onze situatie.

Met vriendelijke groet,

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 7Familie Van Wemmel18-08-2019

Gun uw huurders privacy

Een tof verblijf ... mooi huisje...prachtige omgeving ... gastvrij ...maar wij hadden wel nood aan alleen zijn en niet telkens het gevoel hebben dat er iemand aanwezig is ... de eigenaars zitten kort op de lip ... dit hebben wij niet zo graag als we met vakantie zijn ... wij genieten graag van ons gezin. Privacy was hier vaak ver te zoeken . Huisje was ook iets te ver van de atlantische kust zoals beschreven ....dit hadden we niet verwacht ... maar dit maakt niet zoveel uit ... want het is een prachtige omgeving ... maar graag meer privacy ! Huisdieren zijn welkom maar aan de leiband ! Vrij rondlopen is niet mogelijk. Tip aan de verhuurders: gun uw huurders hun welverdiende vakantierust en wees niet altijd aanwezig ... niet iedereen is daar happig op... we betalen genoeg ! Ook duidelijker zijn met de eindfactuur ... deed ons even duizelen

Jean & Ellen, Eigenaar, 25-09-2019

Hartelijk dank voor jullie review. Goed om te horen dat jullie heel tevreden zijn over het huis, onze gastvrijheid en de omgeving. Wel jammer om te horen dat jullie ontevreden zijn over jullie gevoel van privacy. Wij maken het onze gasten natuurlijk graag naar de zin, we bieden een welkomst drankje en vragen af en toe of alles nog naar wens is en of er nog vragen zijn. Ons beleid is inderdaad dat je hond aangelijnd moet zijn op ons domein (staat op onze website, om andere gasten te ontzien) We wonen heel rustig gelegen, en buiten ons terrein is volop gelegenheid om je hond vrij te laten rennen en spelen. Het spijt ons dat we jullie hier een aantal keer over moesten aanspreken.
    Met vriendelijke groet, Jean & Ellen

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 10familie Scheepbouwer07-05-2019

Fantastisch, prachtige ligging, gastvrij.

Het gevoel van thuiskomen en gelijk weer terug willen bij aankomst in Nederland.... dat omschrijft het beste onze heerlijke vakantie in Le Petit Chenac. Een week is te kort! De warme ontvangst, gastvrijheid, het enthousiasme en de zorgzaamheid van Jean en Ellen (de eigenaren die ook bij het huis wonen) waren hartverwarmend. Een heerlijke plek om uit te rusten en te ontspannen. We hebben genoten van een luxe vakantiehuis waarin het ons aan niets ontbrak. De omgeving van de Gironde, de natuur, de dorpjes, gezellige restaurantjes, de wijn en pineau en het klimaat maken het plaatje compleet.

Gereisd met partner in april 2019

• 9Marjan30-04-2019

Heerlijke week in een rustieke omgeving !

Een heerlijk weekje bij Ellen en Jean geweest. Naast gastvrijheid, gezelligheid en borreltjes hebben we ook genoten van de schoonheid van de omgeving. De Charente Maritime is een mooie streek waar je honderden plantensoorten, vlinders en vogels kunt zien. We ontdekten de mooiste vogels aan de Gironde. De Zwarte roodstaart, de Torenvalk, de Zwarte wouw, de Patrijs, de Hop, de Roodborsttapuit, en de Veldleeuwerik, om maar eens een paar soorten te benoemen. Je kunt hier ook genieten van het Oranjetipje, de Citroenvlinder, de kleine vuurvlinder en de mooie koningspage. Zomaar een paar voorbijvliegende soorten... Om ze te bekijken is eigenlijk niet veel meer nodig dan een paar goede wandelschoenen, een verrekijker, en een goede veldgids. (mijn partner Ton). Dit gebied is een bezoek meer dan waard !! Het geeft je zin er zelf op uit te trekken, om te genieten van deze mooie natuur.

Gereisd met partner in april 2019

• 9Margreet01-04-2019

Heerlijke ontspannen week met mooie uitstapjes.

Een week in La Coubre. Mooi ingericht en een goed bed. En wat een vrijheid, dat uitzicht! Jean en Ellen zijn erg gastvrij. Ellen geeft leuke tips voor uitstapjes in de omgeving en restaurants met goede keuken, op mooie locaties. Wandelingen gemaakt tussen de wijnranken door. De week is voorbij gevlogen. We komen zeker terug.

Ellen Molenaar, Eigenaar, 30-04-2019

Fijn om te horen dat jullie het zo hebben genoten, graag gedaan en tot een volgende keer!

Gereisd met partner in maart 2019

• 2018
    9Ursula Couwenberg13-12-2018

Heerlijke plek!

We hebben een heerlijk verblijf gehad bij Ellen en Jean in Le Petit Chenac. Wat een fijne rustige plek! In het huisje ontbrak werkelijk niets! We hebben genoten van de rust, ruimte, mooie omgeving en de zee op loopafstand. Leuke kneuterige dorpjes en mooie steden hebben we gezien, en we zijn naar de dierentuin in de nabije omgeving geweest. Kortom van alles te beleven voor jong en oud! Onze kindjes van 2 en 5 hebben het er ook erg naar hun zin gehad. Mede door het warme onthaal en de gastvrijheid van Jean en Ellen was dit een vakantie die we zo weer over zouden willen doen!

Gereisd met jonge kinderen in september 2018

• 10Francis Smal06-11-2018

Landelijk, rustig, luxe appartement, veel te doen

Prachtig gerenoveerde appartement, heerlijk bed/schone handdoeken, volledige keuken, mooi terras met prachtig uitzicht. Vriendelijke gastvrije eigenaren. Veel te doen in omgeving zoals strand/zee, Saintes, Cognac, opgravingen. We zijn er nu 2 x geweest, genoeg te ontdekken , ook voor kinderen, maar niets doen , rust en wandelen bv kan ook

Gereisd met partner in juni 2018

Vakantiehuis Le Petit Chenac Gîtes info