Reviews over Ballans

Zeer sfeervol en autenthiek

Eef wiegman,
    6-9-2016

Netjes verzorgd voorhuis , lekker rustig

BvanOort,
    29-3-2016

Mooie boerderij in een rustige omgeving.

Volledige ommuurd en zo groot dat je het gevoel hebt dat je een heel dorp hebt gehuurd. Naast de voorzieningen van het huis zelf heeft het dorp een tennisbaan, jeu de boules baan, en speeltuin met schommels, etc die je mag gebruiken. maar aangezien niemand dat doet is het eigenlijk een privé tennisbaan.

De omgeving is erg mooi en leent zich goed voor fietstochtjes.

Al met al zeker een aanrader.

Hoe Frans wil je het hebben.

Yntze Heida,
    10-7-2015

In Maison de Ballans zijn we nu twee keer tot volle tevredenheid geweest. Het ligt in een zeer rustig dorp in een agrarische omgeving. Het enige verkeer is een enkele wijnboer. Voor vertier, winkelen en o.a. het fantastische bluesfestival kun je naar het nabijgelegen Cognac. En ook het iets kleinere Jarnac is leuk.

Bij mooi weer, en dat was het beide jaren, is het grote zwembad een bron van afkoeling en vertier.

Rondom het huis is een zeer grote tuin met in onbruik geraakte boerenwerktuigen. Veel schaduwplekken om heerlijk te onthaasten met een boekje en een wijntje.

Het huis, een oude wijnboerderij met alle bijgebouwen is authentiek Frans en in de loop der jaren gerestaureerd en weer bewoonbaar gemaakt en van alle gemakken, zij het niet superdelux, voorzien. Internet, voor ons belangrijk, werkt uitstekend rondom het huis.

Tot rust komen in een prachtig landhuis

Esmé,
    17-6-2015

Met een groep vrienden heb ik gelogeerd in Maison De Ballans. Niet alleen was de ruimte die we hadden heerlijk, het zwembad dichtbij en de pruimenbomen vrijgevig, de eigenaars waren zeer gastvrij en altijd in voor een praatje. Met Cognac en Bordeaux dichtbij hoef je je hier niet te vervelen, maar ook de omgeving is adembenemend. Het huis is prachtig en helemaal in oude stijl. Dagenlang van de zon genieten in de grote tuin onder het genot van een Frans kaasje en wijn.

Mooi landhuis

Fam Keizer,
    15-6-2015

Hebben van Maison de Ballans het statige voorhuis gehuurd en dat is uitstekend bevallen. Mooi klassiek huis met een grote goed uitgeruste keuken en bijzonder veel ruimte zowel in als om het huis. Leuke steden als Cognac en Saintes dichtbij, La Rochelle en de stranden ook op acceptabele rijafstand. De kinderen hebben zich vooral vermaakt in het grote zwembad en in de tuin.

Ballans scoort een 7 uit 10, op basis van 4 reviews