Camping Le Champ Neuf

Meer camping info

89 reviews over Camping Le Champ Neuf

• 7Casper24-08-2020

Geen 4 sterren.

Plus : binnenzwembad ( helaas geen buitengedeelte), omgeving. Schone mobilhome Minder: mobilhome kaal er ontbreken basic dingen, slechte bedden, kapotte lampen. Voor zoon geen Nederlandstalige kinderen. Bijna alleen Frans. Bar weinig geopend en dat in hoogseizoen. Personeel vlak. Onderhoud, aankleding kan beter.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2020

• 8Lieve01-08-2020

Nette en aangename camping

• Erg ruime plekken afgebakend met heggen. Er zijn veel huisjes op de camping, wat het echte kampeergevoel wat wegneemt, maar je kan eventueel ook terecht op het trekkersveld met open plekken voor wie dat leuker vindt.
    • Veel faciliteiten, allemaal erg goed onderhouden en schoon.
    • Schoon en verzorgd sanitair.
    • Gelegen naast het Parc du Marquenterre (wandelafstand). Ietsje verder van de zee en andere bezienswaardigheden.
    • Heel wat fietsmogelijkheden hier.
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 2019
    8Fam van Erp04-08-2019

Heel leuk, fantastische vakantie

Leuke camping met zeer nette mobile homes. Veel Fransen maar dat maakt het ook leuk. Soms wel lastig met de animatie ( filmavond) maar voor de rest prima te doen met handen en voeten.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 7Cindy20-01-2019

Schone echt Franse camping wel veel chloor in zbad

Leuke Franse camping. Zaten echt tussen de Fransen ik hou ervan, alleen beheers ik de taal niet heel erg goed dus soms handen en voetenwerk. Kinderen vonden contract maken met Franse kinderen wat lastiger, gelukkig waren er nog een paar Nederlandse kinderen. Caravan super schoon. Minpunt grootte hoeveelheid chloor in het zwembad, niet fijn om te dagelijks te zwemmen voor de kids sloeg op hun ogen en luchtwegen. Blijkbaar andere chloornormen dan in Nederland . Tijdens ons verblijf waren ze het zwembad aan het uitbreiden. Omgeving erg mooi met schattige huisjes en badplaatsen . Amiens is zeker een bezoek waart. Deze regio heeft mij echt verrast.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 2018
    8Kristof10-04-2018

Mooie verzorgde camping

Achteraan gelegen zijn er mooie en vrij grote plaatsen, allemaal netjes omheind door hagen voor wat privacy. Er staan veel verhuur mobil-homes, maar die zijn centraal gelegen dus stoorde niet echt. Ook zijn er nog mooie (meer open) plaatsen op een veld naast de ingang. Proper en leuk zwembad, kinderen hebben hier veel plezier in gehad. Al zal dit misschien niet voldoen bij een volzette camping. Maar een nieuwe buiten zwembaan is reeds in aanbouw! Proper sanitair, niets op aan te merken, zelfs goed naar Franse normen (idd geen wc-bril... maar dan liever een proper toilet zonder dan een vuil met) Ook heel vriendelijke mensen aan het onthaal. Winkeltje heel beperkt van aanbod, maar ze hebben zéér lekker stokbrood (flûte) op bestelling.
    De minpuntjes die we zouden kunnen opnoemen (te weinig cabines aan zwembad) weet de camping, dit hangt op dat ze eraan werken en blijven investeren, en dat merk je.

Je moet misschien wel snel de auto nemen, maar toch is er dichtbij voldoende te doen. Le Crotoy, Saint Valéry sur Somme (met de stoomtrein natuurlijk), fort-mahon plage, Le hourdel & Le treport vonden wij een leuke uitstap. (Cayeux-sur-Mer of Ault vonden we maar niets)

Gereisd met jonge kinderen in april 2018

• Oude reviews

8Petunia Koevreugd24-08-2017

Fijne camping, maar verwacht niet teveel

Mooie camping met veel groen. Het sanitair is erg netjes, al zouden toiletbrillen geen overbodige luxe zijn geweest. Goede voorzieningen voor rolstoelgebruikers.

De plaatsen zijn ruim en afgescheiden door heggen, op het trekkersveld bij de ingang na. Er zijn redelijk wat vaste standplaatsen en de camping splitst de niet-Franse bezoekers van de Franse bezoekers. Animatie is beperkt aanwezig en is op de Franse gasten gericht. De receptie spreekt mondjesmaat Engels, de rest van het personeel alleen Frans. Overigens geldt dat verder voor de gehele streek. De beheerder is een onbeleefd, opgefokt mannetje.

Het zwembad is mooi en met aandacht aangekleed. De slecht-weer accommodatie is nogal onderkomen, maar wel groot genoeg. Het speelveld met luchtkussens en speeltoestel is netjes. In het hoogseizoen is er elke avond mogelijkheid tot afhalen van frites/pizza. De campingwinkel is alleen voor het hoognodige en de supermarkten liggen op enige afstand, evenals het strand; daar moet je met de auto naartoe (wij gingen naar Fort Mahon-Plage; mooi strand met veel eettentjes en genoeg parkeerplekken).

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 8Reisgezelschap met camper02-07-2017

Zeer nette camping

Zeer netjes allemaal, gras, heggen enz. bijna Zeeuwse camping gevoel. Zwembad erg leuk, zeker voor de kindjes, sanitair netjes. Mooie plaatsen, camping ook leuk aangelegd, groot maar je hebt het gevoel op een kleine camping te staan. In de buurt zeer aan te raden wandelgebied met vogelbroed gebied, medewerkers die langs de route staan met verrekijkers en uitleg geven, inkom betalen maar zeker de moeite! Verder in de buurt heb je wel auto nodig om iets te gaan doen, of graag en ver fietsen (met kleine kinderen te ver allemaal). Zelfs geen bakker of supermarktje op korte afstand. 1nadeel bij ons: personeel erg onvriendelijk en stug, totaal niet behulpzaam als je ze info vroeg over de regio, of iets van activiteiten, de man die onze plek moest aanwijzen had ik het gevoel bij dat hij er een werkstraf uitdiende, maar dat kon de pret niet bederven aangezien rest op camping prima was.

• 5Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in mei 2017

• 9DSH20-04-2017

Mooie rustige camping in een leuke regio

Mooie rustige camping die zeker geschikt is voor jongere kinderen. Mooi indoor zwembad met 3 glijbanen, 2 sportvelden (gras en verhard), 2 springkastelen die continu klaar staan, weinig verkeer. Het strand is op 10min rijden, Le Crotoy is een leuk dorpje in de buurt (ook startplaats van een stoomtreinrit), in Rue zijn supermarkten. er is een groot natuurgebied ("type" het Zwin) op fietsafstand (bereikbaar via mooie fietspaden), een groot bos van 8000h op 10 min rijden.. Er is voldoende in de buurt te beleven om 2 weken vol te krijgen. Het enige nadeel voor mij is dat er geen toiletbrillen staan op de toiletten. De camping heeft een gezonde mix van jong en oud. Je kan ter plaatse eten maar dit was voor mij geen hoogvlieger. Lekker stokbrood/ontbijtkoeken beschikbaar vanaf 08h30 indien de avond ervoor besteld. 200km van Kortrijk, wij stonden er op 3h.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in april 2017

• 7des08-08-2016

Prima

Animatie was in het Frans, werd bijna tot geen Engels gesproken. Wifi moest betaald worden en werkte amper tot niet. 'S avonds slechte verlichting. Leuke dingen te doen waar je wel even voor moet rijden met de auto. Best afgelegen. Douches waren gratis en vaak wel schoon (spinnewebben aan de muur en haren op de grond). Werd wel 2x per dag schoon gemaakt. Fijne eigen plek alleen veel mensen liepen langs dus weinig privacy. Zwembad is op Zondag heel druk maar doordeweeks prima te doen!

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 7willyw29-07-2016

Leuke camping voor een paar dagen

Kleine plekken met mooie heggen voor wat privacy. Goed sanitair. Vriendelijk personeel. Animatieprogramma was onduidelijk. Overwegend Frans, gericht op Frans publiek. Sowieso onduidelijke info; geen plattegrond. De zee was 2.5 km lopen. Je kunt ook een stuk met de auto over een grindpad met een parkeerplaats op het eind. Anders 20 min. rijden naar het strand. Veel honden en hondendrollen. Onduidelijk beleid over max. aantal personen op plek. Soms 2 soms meer dan 10.. Leuke omgeving; mooi strand, leuke plaatsjes in de buurt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Camping Le Champ Neuf info