We hebben een aantal aanbieders voor Laon voor je op een rij gezet:

Reviews over Laon

Mooi historisch centrum

Titia de Zeeuw
    22-10-2017

Het historisch centrum van Laon ligt helemaal boven op de berg, vanwaar je een mooi uitzicht hebt over de omgeving. Het is leuk een rondje te lopen om de ommuurde stad en een blik te werpen in een gigantische kathedraal. Er zijn ook veel goede restaurants in de omgeving waar je goed kan lunchen voor prima prijzen. Je kunt overigens gratis parkeren buiten de ommuring bij de kerk of bij de ingang van de toren naar het centrum.

Gereisd Met jonge kinderen in Sun Oct 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooie stad

Jack
    27-12-2015

Laon zie je al van verre. De stad torent boven de omgeving uit omdat ze boven op een heuvel is gebouwd waarbij de kerk echt boven alles uit steekt. Parkeer je auto bij het station (parkeren in de oude stad is praktisch onmogelijk zonder ontheffing) en ga de heuvel op met de Poma 2000, een radbaan die je voor 60 cent omhoog brengt, naar beneden kan ook met de Poma maar kan ook vrij eenvoudig wandelend. Vanuit de bovenstad heb je een fantastisch uitzicht over de omgeving. In het gebouw van het Office de Tourisme staat een fantastische maquette van de stad en omgeving en kan je prima je bezoek plannen. Net als in veel andere steden moet je hier niet tussen 2 en 4 zijn, dan gaan de deuren dicht. Voor de stad kan je gerust een halve dag uittrekken, genoeg te zien.

Gereisd Met partner in september 2015

Leuk stadje

Paul
    27-8-2013

Eerlijk gezegd had ik me er iets meer bij voorgesteld. De kathedraal is prachtig en persoonlijk vind ik die zelfs mooier dan die van Reims, maar van het middeleeuwse gedeelte (bovenstad) had ik me een totaal andere voorstelling gemaakt. Iets intiemer met kleiner straatjes, maar die heb ik niet zo beleefd. Het restaurant voor de kathedraal is een leuke plek om te lunchen, maar vraagt wel behoorlijk prijzen

Gereisd Met partner in augustus 2013

Verrassend mooi

Rinus
    23-3-2012

Als men Laon nadert door het vlakke landschap van de Picardie kan men de stad reeds van verre zien liggen, de enorme torens van de kathedraal zijn als een baken in het weidse land. De kathedraal is schitterend, het is een imposant bouwwerk met liefst vijf torens, de façade en de portalen zijn indrukwekkend, ook het interieur heeft enorme afmetingen maar is sober maar zeer mooi is het smeedijzeren koorhek. Het langgerekte stadje heeft schilderachtige straatjes, de gebouwen zien er wel wat vervallen uit maar het stadje maakt indruk door zijn unieke ligging op een heuvel. Een bezoek waard zijn ook de fraaie St. Martinuskerk en het naastliggende abdijcomplex waar in de tuin een aantal fraai in vorm gesnoeide taxusbomen staan.

Gereisd Met partner in Wed Nov 01 2000 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Geweldig mooie stadje een onondekt parelletje

pascal
    27-7-2011

Dit geweldig mooie middeleeuwse stadje is een nog niet door het massa toerisme ontdekt pareltje op slechts 3,5 uur rijden van Eindhoven. De bovenstad is gelegen op een grote rots die uitzicht bied op de gehele omgeving. Ook zijn de orginele stadsmuren nog intackt. De bovenstad is te bereiken per auto of per toeristen treintje. In de stad zelf tref je autentieke middeleeuwse straatjes aan met kinderkopjes en uiteraard is de Katedraal een hoogtepunt van vroeg middeleeuwse architectuur, als u er bent let op de stenen ossen boven in de torens dit is een mooi detail. Verder zijn er gezellige terrasjes en leuke winkeltjes en restaurantjes. Kortom een echte aanrader.

Gereisd Met jonge kinderen in Fri Jul 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Laon scoort een 3,4 uit 10, op basis van 15 reviews