Camping de L'Eve

7.8Goed

Frankrijk, Pays de la Loire, St. Nazaire (Loire Atlantique)

7.8Goed

Meer campinginfo

941 reviews over Camping de L'Eve

• 8Theo06-08-2008

Super

Hele mooie omgeving, vriendelijke mensen en de kids club voor de kinderen was super

• 9Staat v/h sanitair

• 8Teunissen04-08-2008

Niets te klagen! Gewoon genoten!

Wij zijn net 7 nachten verbleven op Yucadi Village! We hebben een heerlijke week gehad. De caravans waren ruim en zeer netjes. Er zat een veranda aan waar je heerlijk buiten kon zitten, er was plaats voor de auto naast de caravan en beneden de veranda kon je heerlijk met je handoekje in het gras liggen. Het eten stelde niet veel voor, maar we zijn gewoon uit eten geweest, eettentjes zijn er genoeg in de omgeving. De minisupermarkt stelde niets voor, maar op 4 minuten rijden met de auto zat een mega supermarkt waar je alles kunt halen. We hadden wel elke ochtend lekker vers stokbrood en croissants op de camping. Je had een ruimte waar wat computerspellen stonden, een pingpongtafel. Een voetbalveld en een speeltuintje voor de kleintjes. De minikidsclub (animatie) was heel erg leuk!!!! Ons kleine ventje van 5 jaar heeft zich daar de hele week prima vermaakt. Ze deden erg leuke dingen met de kids! Er was zelfs gratis internet! Mooie omgeving, leuke dingen bezocht! Zwembad was ook top!

• 9Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

• 7J. de Vries29-07-2008

Redelijke camping

Wij zijn net terug van twee weken op deze camping. Op zich een prima vakantie gehad. Ligging is zoals al eerder beschreven heel mooi. Zo onder de tunnel door loop je na een mooi zandstrand. De omgeving ook erg mooi veel leuke dorpjes en ook voor kleine kinderen (die van ons zijn 1,5 en 4) veel dingen te doen. We zaten in een stacaravan van vacansoleil op zich prima voldoende schoon maar had qua ruimte niet veel over. Campingpersoneel is vriendelijk zowel bij animatie alsook receptie goed Engels en ook Nederlands sprekend. Animatie kan in mijn ogen toch stukken beter, straalde weinig enthousiasme vanaf waardoor onze zoon van bijna 4 na een keer absoluut niet meer naar de kinderclub wilde een tegenvaller dus. Savonds voor volwassenen niet veel te doen op de camping. Wel mooie rustige camping, plekken wat dicht op elkaar maar dat vonden wij niet vervelend. speeltuintje beetje klein ze hadden wel leuke partytent staan met allemaal speelgoed voor de kleinsten. Zwembad best koud wel leuk.

• 5Rob en Daan01-09-2007

Zijn net een paar daagjes terug van deze camping. I.v.m. met een kleintje wilde we dit jaar niet weer helemaal naar het zuiden rijden en eens geen tent maar een caravan. Uiteindelijk via touroperator een stacaravan gehuurd. Deze was prima in orde. helaas hadden wij in de periode zeer matig weer. De zee op 5 min. loopafstand! De staat van de camping was niet wat wij gewend waren. De speeltoestellen voor de kleintjes waren zeer armoedig. Het "restaurant" mag geen naam hebben en de openingstijden werden zonder aankondig veranderd. Ijsje kopen voor de kleine? Allemaal op!!! De sfeer van het "echte" kamperen was ook ver te zoeken daar er alleen maar caravans stonden. De temperatuur van het zwembad was kritisch laag. Dit vonden wij wel erg vervelend daar wij er rekening hebben gehouden met een verwarmd zwembad wat ook in de folder vermeld staat! Hou hier rekening mee! Al met al hebben wij ons in de regio prima kunnen vermaken maar deze camping zullen wij niet meer gaan bezoeken!

• 2Eetgelegenheden

• 6A.Burger29-08-2007

Omgeving was mooi, leuk strand met strandwacht wat echt weleens nodig was vanwege de ruige zee. De camping is niet echt leuk om als gezin daar te vertroeven, er is voor kinderen rond de 13 jaar en ouder niet veel te doen. De winkel stelde helemaal niets voor, ook de bar was niet veel alhoewel, voor sommige wel !!, maar goed, het zwembad water was erg koud en eigenlijk waren de kinderen daar ook snel op uitgekeken. Het personeel was heel behulpzaam en gelukkig was er iemand die nederlands sprak.Caravans stonden heel dicht op elkaar maar zagen er verder wel goed uit. conclusie, zoek met kinderen in de pubertijd een andere camping met meer activiteiten.De foto's die op de site staan komen ook niet allemaal overeen met de camping, iets meer zuiderlijker bleek nog zo'n camping te zijn die veel luxer is ( zie het grote zwembad )laat u dus niet verleiden door al die foto's, lees liever de beoordelingen van een camping.Gelukkig hadden we wel mooi weer,maar was weer blij dat we naar huis gingen

• 3Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

• 6de genieters20-08-2007

De camping ligt op een mooie locatie, dicht bij zee. Heerlijk om daar naar toe te gaan. Zwembad op de camping is erg fris, bij binnenkomst kregen we een blauw arm/enkel bandje. Deze is voor het zwembad maar deze moet je de hele periode dragen, eenmaal vast is dan ook vast. De kids vonden dit zeer vervelend. Wij stonden op een mooie plaats met eigen caravan. Alleen kreeg je haast geen haringen in de grond. De plaatsen zijn nog geen 80m2. Bovenin sta je nog een beetje redelijk. De plaatsjes beneden zijn erg scheef, ook klachten gehoord van mensen die daar stonden met caravan!! Sanitair wordt niet regelmatig schoongemaakt maar dat is redelijk bekend in Frankrijk. Afwas water is erg koud, terwijl de douche temperatuur erg aangenaam was. Bij de receptie spreken ze ook Nederlands. Wie we ook hebben gesproken ze zijn daar erg vriendelijk en zeer behulpzaam

• 4Staat v/h sanitair

• 5fam Huijbers08-08-2007

Kleine camping met slecht onderhouden paden. Accomodatie was prima, geboekt via touroperator. Fijn dat er een nederlandstalige receptie was. Sanitair op de camping was slecht, werd weinig gepoetst en schoongehouden. Ideaal was het strand op loopafstand, vooral voor wat oudere kinderen. Zwembad werd daarom vrijwel niet gebruikt, water was ook kouder als het zeewater. Winkeltje en eetgelegenheid zijn de moeite van het beschrijven niet waard. Gelukkig zat er een grote supermarkt in de buurt. Omgeving was mooi, veel kleine dorpjes om te bekijken.

• 4Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

• 4hangab08-08-2007

Een vrij kneuterige camping, erg klein met een nog kleinere supermarkt, camping heeft een stuk of 3 speeltoestellen, een armetierig voetbalvedlje wat tevens dienst doet als basketbalveldje. weinig animatie. allemaal erg oudbollig. wel leuk strand op loopafstand (5 min). Geen aktiviteiten op het strand. Al met al een flinke tegenvaller. Geen aanrader voor een gezin met jonge kinderen en al helemaal niet voor tieners. Het restaurant, verdiend dat woord al helemaal niet, de kantenklare pizza's worden 1 min in de oven gelegd, kaas niet eens gesmolten en niet te eten. Echt smerig. Laat je niet verleiden door de mooie plaatjes van de camping want in het echt valt zwaar tegen. De camping bestaat voor ca. 80% uit mobile-home's (veel eigen bezit) en slechts 20% tenten.Het zwembad is erg klein, de glijkbanen monden niet uit in het bad maar eindigen in een soort ondiep plasje. Armbandje verplicht in het zwembad. Het personeel is wel erg vriendelijk en spreken goed engels/nederlands/duits.

• 5Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

• 7van Dalen22-07-2007

Kleine, rustige camping. Ligging perfect, zo'n 200 meter van prachtig strand (wel wilde zee en vrij snel diep, maar deskundige strandwachten zijn aanwezig). Binnen straal van 10 km diverse andere mooie stranden aanwezig. Dorpje op ongeveer 1 km. Mini-market op camping stelt niet veel voor, net zoals de eetgelegenheid niet. Animatieteam is actief (ook nederlands), maar voor kinderen ouder dan 13 jaar is er weinig te beleven. Onze kinderen van 7 en 9 hebben zich echter prima vermaakt, o.a. in het kleine maar leuke zwembad met 3 glijbaantjes. In de buurt (binnen 45 minuten) voldoende bezienswaardigheden en leuke dorpjes aanwezig. Gehuurde stacaravan zag er netjes uit.

• 6Eetgelegenheden

• 8Klein Hesselink11-07-2007

Wij zijn vorig jaar (augustus 2006) twee weken op deze camping geweest, in een mobil home. Mooi ruime caravan met prima inrichting. Op onze plek was op zich wel veel schaduw waardoor het aan het eind van de middag soms al echt frisjes werd, terwijl het aan het strand nog heet was. Vond ikzelf overigens niet zo'n probleem. Campingmedewerkers waren zeer voorkomend en vriendelijk. Jammer dat de pizzeria niet zo geweldig was en ook het winkeltje mocht die naam niet verdienen. Wel heel erg leuke kinderanimatie, onze dochter van toen bijna 4 heeft zich er prima vermaakt. Ligging is geweldig, vlak aan zee en de omgeving is werkelijk schitterend voor wandelingen langs de soms wat ruige kust. Wij hebben twee weken lang genoten!

2 tips over Camping de L'Eve

• sandra nieuwenhuis, 03-08-2014

Pizzeria aan het strand bij La Baule (15 minuutjes rijden): zag er niet zo gezellig uit, maar wel aan het strand met super uitzicht en de pizza's waren voortreffelijk!

• Michiel Bootz, 10-08-2014

Aanrader is een strandwandeling naar St Nazaire te maken over de vele strandjes.... Dit geldt ook voor de boulevard van Pornichet/La Baule en het leuke vissersplaatsje Le Crossic. Je kan met de bus voor de camping naar het station van St Nazaire waar je de trein kunt pakken voor een daguitstap naar Nantes. Voor €45 euro reis je 2 dagen met 5 personen vrij met de trein. Absoluut doen!

0 vragen over Camping de L'Eve

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
    • SchaduwplaatsenAanwezig
    • MobilehomesAanwezig
    • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)

• Huishoudelijke apparatuurKluis, TV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig