Camping La Garangeoirestersterstersterster

8.4Fantastisch

Frankrijk, Pays de la Loire, St. Julien des Landes (Vendee)

8.4Fantastisch

• 7.3Eetgelegenheden

• Animatie
  • Kinderopvang
  • Sauna
Meer camping info
Tonen op kaart

Aandacht voor het milieu op La Garangeoire Campsite. Niet alleen Nederlanders maar ook Fransen kamperen hier. Er wordt dan ook veel Frans gesproken. Een geschikte camping voor rustzoekers met kleine kinderen. Die kunnen naar het zwembad of de speeltuin. De staanplaatsen zijn ruim en groen. Wil je naar het strand? Daar sta je binnen 30 minuten.

75 reviews over Camping La Garangeoire

• 2019
    7Anoniem01-10-2019

Mooiiiii maar niet eten in restaurant

Prachtige camping. Geweldig privé sanitair Wel maar 2 stuks op hele camping. Restaurant zeeeer slecht. Kwaliteit echt slecht.

• 2Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2019

• 9Annemieke28-08-2019

Een mooie camping

Een zeer actieve camping. Wat wordt hier veel georganiseerd zeg. De caravan Azure van touroperator was schoon. Ze stonden snel voor je klaar als je een vraag hebt voor touroperator. Een winkeltje en 2 restauranten zijn aanwezig. Wel veel Engelsen. Onze dochter had er helaas geen aansluiting mee. De Super U en Lidl zijn op 1 kwartier rijden van de camping vandaan in La Mothe Archand. Het strand is op 30 minuten rijden.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Fam. Willems25-08-2019

Top vakantie!

Leuke overzichtelijke camping met heel veel te doen voor onze kinderen (5&8jr): Animatie: Er is een animatieteam van de camping en van touroperator. Er is de hele dag van alles doen voor alle leeftijden en in ook in het nederlands. Omgeving: Veel mooie stranden in de buurten en veel supermarkten. Tip is het Klimbos op 5 min. Heel leuk voor het hele gezin. Zwemmen: Overzichtelijk zwembad, waar het niet druk is. Geen handdoekje leggen en leuke glijbanen. De lagoon is vooral voor de allerkleinste leuk. Accommodatie: Wij hadden een stacaravan van touroperator. Die van ons was wat ouder maar de meeste zijn heel modern. Eten en drinken: Drinken en ijs kun je halen in de poolbar. Pizza en patat zijn prima te betalen en te halen bij de takeaway. camping supermarkt is goed met heerlijke broodjes! Op deze camping zitten vooral (nette) engelse gezinnen en een paar NL. Wij hebben ons super vermaakt op deze hele verzorgde camping met alleen vriendelijkheid!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9fam. H.15-08-2019

Heerlijke vakantie op top camping

We hadden een hele ruime kampeerplaats vlakbij de faciliteiten. Toch hoorde je helemaal niks van muziek/geluid van animatie, bar, restaurant, het was heerlijk rustig. Er is zoveel sanitair op diverse plaatsen dat je amper iemand tegenkomt en het wordt 3 tot 4 keer per dag schoongemaakt. Leuke grote speeltuin waar onze kinderen van 6 en 8 zich uren in hebben vermaakt. Ook het zwembad is heerlijk, goede temperatuur van water, overzichtelijk en altijd wel een bedje beschikbaar. De camping is groot, maar door de gezellige straatje vonden wij dit niet echt te merken. Wat wij een groot pluspunt vonden is dat je een lege fles kan kopen met een qr-code waarmee je op diverse punten koud drinkwater (plat of bubbels) kon tappen. Scheelt enorm aan flessen, altijd koud water en je hoeft geen voorraad in te slaan. Diverse keren naar het strand geweest, leuke boulevard in de buurt. Wij komen graag nog eens terug.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Willeke12-08-2019

Een aanrader!

Prachtige camping met vriendelijk en servicegericht personeel. Mooi en ruim opgezet, met vele voorzieningen. Ons chalet was prima in orde. We kwamen twee uur te vroeg maar mochten er meteen in. Relaxte sfeer en voor wie wil een zeer uitgebreid en afwisselend animatie programma (voetbal, yoga, Franse les, schilderles, aquagym, natuurexcursie, boogschieten etc). Sympathiek dat bijvoorbeeld waterfietsen of midgetgolf gratis is. Oppasservice voor kleine kinderen als ouders in restaurant willen eten ook ;-). Prima zwembad, het overdekte deel is 's ochtends gereserveerd voor baantjeszwemmers, heerlijk! Het overgrote deel van de campinggasten komt uit Groot Brittannië, slechts een minderheid is Nederlands.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Martine08-08-2019

Wat een fantastische schone en ruime camping. Plekken zijn ruim opgezet, sanitair echt heel erg schoon! Wordt meerdere keren schoongemaakt. Worden veel activiteiten georganiseerd op de camping, engels en Nederlandse animatie. Leuk zwembad wat goed te overzien is. Altijd een ligbedje beschikbaar, en vaak niet al te druk. De lagune en het strand is een leuke afwisseling. Omgeving en vonden wij verder niet bijzonder en het klimaat is wisselend.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 7Pletman05-08-2019

Goede camping, vooral als wifi niet belangrijk is.

Mooi gelegen camping op zo'n 25 minuten van mooie stranden aan de Atlantische kust. Zeer grote plaatsen met veelal goede schaduwmogelijkheden. Vriendelijk en behulpzaam personeel die (helaas) standaard Engels met je willen spreken. Geen wifi op de campingplaatsen, slechts bij enkele wifispots. Dat hadden we al jaren niet meer meegemaakt tijdens onze vakanties en vinden wij niet passen bij een 5 sterren camping. Daarnaast is de camping vooral gericht op gezinnen met jonge kinderen (onder 10 jaar). Neem daarbij het feit dat 90% van de campinggasten (en toeristen in deze streek) uit Groot Brittanië komt en zo hadden onze kinderen van 12 en 14 jaar dus geen aansluiting op deze camping. Dat was wel erg jammer en anders dan wij gewend zijn.Wij hadden een campingplaats met eigen sanitair. Dat kost wat maar dan heb je ook wat. Niet meer met een plee-rol over de camping is sowieso wat waard, maar je eigen douche, wc en wasgelegenheid is top.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Emy28-04-2019

Ik wil nog een keer terug! :)

Camping La Garangeoire van touroperator is een echte aanrader! Gezellig camping met lief personeel en uitgebreide & mooie faciliteiten! Voor zowel kinderen als oudere. TIP: kom met de auto als het mogelijk is en ontdek zo veel mogelijk van de omgeving!

Alleen gereisd in mei 2017

• 9M & P14-01-2019

Heerlijk

We hadden een heerlijke vakantie! Mooie propere stacaravan met groot overdekt terras. Heel groot domein waar vanalles te doen is: speeltuin, zwembad met glijbanen, sporten, activiteiten voor kinderen en volwassenen, mooi bos om te wandelen, meer met bootjes... Supervriendelijk personeel, zeer behulpzame receptie. Winkeltje en bakker op het domein. De kinderen wilden elke dag naar het zwembad. Er is ook een heel mooi aangelegd zwemmeertje met zandstrand en laag water, ideaal voor kleine kinderen! Aangename familiecamping! In de buurt is er nog een avonturenpark, manège, je kan met de auto naar stranden, stadje les Sables d'Olonne... Overwegend Britse gasten, maar ook enkele Belgen/Nederlanders...kinderanimatie vooral in het Engels maar er was ook een Nederlandstalige animatrice aanwezig!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 2018
    9Esmee30-08-2018

Heerlijk tot rust gekomen

Super camping, zeer mooie plaatsen en wij hadden een doorsteek en waren zo bij het sanitair.

Veel gedaan in de buurt, 2 kastelen (chateau avonturiers) (chateu tiffauges) beide zeer geschikt voor kinderen! Tiffauges was wel alleen Frans maar prachtige shows.

Folie de finfaire was ook leuk, wel alleen Frans maar toch veel opgestoken. Strand was goed te bereiken, en op de camping een heerlijke lagoon met schoon en ondiep water.

Zwembad was ook leuk, soms wat druk, maar wel fijn om te zwemmen of te glijden, met goed zicht en oplettende badmeester.

Eten in het restaurant was goed, de afhaal pizza heerlijk.

Kids gingen graag naar de kids club.

Veel activiteiten, goede yoga. Kost wel 8 euro, maar wel echte yoga. Tennis toernooien waren leuk. Kosten ook 6,50. Net als de huur van een tennisbaan..

Heerlijke koud water tap op de camping dmv een code, heerlijk

Je Engels wordt ook goed bijgespijkerd als je contact wilt met je mede kampeer

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

3 tips over Camping La Garangeoire

• Pieter Joziasse, 17-08-2012

De wasmachines hebben nog wasmiddel nodig, deze worden niet automatisch door de machine toegevoegd.... Is te koop in de kampwinkel.

• fam zon, 09-08-2012

Bezoek kust le sable d`Olonne erg mooi,en Nantes vooral de kathedraal.

• Imke, 25-07-2014

Op dinsdagavond in hoogseizoen is er in chateau Talmont in saint hilaire een avondshow met paarden, fakiers en vuurwerk. Chocolade museum in Roche sur Yon is leuk om te bezoeken, je mag er ook proeven. In saint julien des landes is een boomklimpark wat geschikt is voor klein en groot. Eten kun je lekker en niet zo duur bij Auberge de Jaune, de bordjes zie je als je van de camping richting Aizenay rijdt. Kijk of je een folder van alle markten kunt vinden bv. bij boomklimpark.

4 vragen over Camping La Garangeoire

• Conny, 12-11-2017

Zwembroek

Mag je hier echt geen shorts aan als man?

• Daan, 28-07-2017

Uitgaan in de avond

Hallo,

Ik ga met m'n ouders, zus een vriend van me naar deze camping. Zijn er hier plekken in de omgeving plekken waar je kan uitgaan? We hebben een auto, dus we kunnen er heen rijden.

Ik hoop dat iemand een antwoord geeft, alvast bedankt!

• duijtshoff, 08-11-2012

tuinset / koelkast

wij gaan dit jaar voor het eerst na deze camping , nou waren alle premium plaatsen al vol, wij wouden wel graag een tuinset en een koelkast huren voor de periode dat wij gaan , heeft iemand hier ervaring mee , en weet of dit mogelijk is.

Aline, 28-07-2016

Geen probleem alles kan gehuurd worden zelfs wasrek

Camping La Garangeoire info

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad
  • WaterparkAanwezig

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand> 10 km

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin, Waterpark

• KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, TV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa