Camping Plein Sud

8.6Fantastisch

Frankrijk, Pays de la Loire, St. Jean de Monts (Vendee)

Op vakantie geweest naar Plein Sud?

8.6Fantastisch

Meer camping info

20 reviews over Camping Plein Sud

• 5Bos31-12-2017

Nooit meer

Mede door meerdere positieve recensies kozen we voor Plein Sud. Helaas vonden we de camping tegenvallen. Speeltuinen die pas om 10.00 uur open gaan, een pietluttige eigenaar en een koud zwembad... allemaal niet zo relaxed.

• 7Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 7H12-08-2017

Leuk maar rumoerig

Pas teruggekomen van deze camping, vooral onze kinderen hebben het naar hun zin gehad. Er komen hier voornamelijk Fransen en een enkele verdwaalde Nederlander en Duitser.

De pluspunten: goed onderhouden camping, ruime stacaravan (Super Mercure), vriendelijk personeel, fijn zwembad, leuke waterspeelplaats voor kleine kinderen, dichtbij de oceaan.

Minpunten: veel animatie die erg luidruchtig is, vooral als je vooraan staat (zoals wij). Soms trilden de ramen vd caravan en dat tot ongeveer middernacht. Vrij kleine staplaatsen waardoor je niet veel privacy hebt en je de buren naast je hoofd hoort praten (en dat deden die van ons tot diep in de nacht) Caravan was niet zo erg schoon De animatie voor kinderen is echt op Franse kinderen gericht

Verder is de omgeving erg mooi met duinen en een soort polderlandschap. Stadjes en dergelijke zijn er weinig.

De omgeving van Saint Jean de Monts is heel erg toeristisch en Plein Sud ligt aan een lange weg met de ene na de andere camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 6JansenNL13-08-2015

De eerste en de laatste keer Plein Sud

Plein Sud is een kleinschalige camping met mooie stacaravans, prima speelgelegenheden en een aardig zwembad. Nadeel is ligging aan een lange, drukke weg, die je moet oversteken als je naar het strand wilt. Auto's razen voorbij en om te kunnen oversteken moet je geduld hebben. Vooral fietsen is levensgevaarlijk op deze D-weg. De camping ligt kilometers buiten het dorp, dus de auto is onmisbaar Plein Sud is een camping met veel jonge gezinnen. Jongeren van de nabijgelegen camping komen 's avonds echter ook geregeld naar Plein Sud en zorgen dan voor (geluids)overlast. De eigenaar heeft nu (nachtelijke) beveiliging ingehuurd om de problemen op te lossen.

Ander nadeel is dat speeltuinen pas om 10.00 uur opengaan. Lastig met jonge kinderen.

• 6Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 9fam. te Dorsthorst10-08-2015

Super vakantie! op mooie camping!

We zijn met twee kinderen (7 en 9 jaar) op Camping Plein sud geweest. Prima bevallen. Wij raden aan om fietsen mee te nemen omdat het een lange camping is en de leukste kampeerplekken achteraan op de camping liggen. Het sanitair is erg schoon op ieder moment van de dag. Het is er een aangename mengeling van Fransen en Nederlanders. Het strand is 5 minuten fietsen dus heel goed te doen! Ook de plaatsen in de omgeving zijn goed te bereiken op de fiets (ook met kinderen)!

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 9diana meijer05-08-2015

geweldige camping

Plein sud is een mooie schone camping met zeer vriendelijk personeel dat meerdere talen spreekt , zelfs een die nederlands spreekt. De toiletgebouwen waren erg schoon! Plein sud ligt op redelijke afstand van verschillende leuke dorpjes met erg gezellige markten.Een aanrader is de ijssjes te eten bij de kantine van de camping zelf!!

• 10Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2015

• 9Mariëlle24-09-2014

Eén van onze beste vakanties

Wij hebben hier met vrienden gezeten. Allebei een stacaravan en dat was ideaal. Een kleine, gastvrije camping. Heerlijk zwembad en waterspeeltuin voor kinderen. Er is een barretje om wat te drinken, maar je kunt er niets eten. Wel kan je iedere ochtend vers brood bestellen. De stacaravan was top. Ze zagen er erg nieuw uit. Het personeel is bijzonder vriendelijk en behulpzaam. De omgeving is mooi. Voor het strand moet je wel een eindje lopen, over een weg en andere camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

• 10joriekenijland23-09-2014

Heerlijke vakantie gehad!

Wat een geweldige camping! Gastvrij en vriendelijk personeel, dat hun uiterste best doet om zich in het engels verstaanbaar te maken. Een mooi zwembad, met een apart peuterdeel, netjes en schoon. De accommodatie was keurig, nieuw en schoon, de plekken zijn voldoende ruim en afgeschermd met een haag zodat je wat privacy hebt. Onze kinderen hebben zich geweldig vermaakt (8,6 en 2 jaar oud). Geen gebruik gemaakt van de kidsclub, maar lekker in de speelgelegenheden en in het zwembad. Strand op loopafstand, maar we vonden zelf een strand wat verderop bij St. Jean de Monts mooier, met veel (gratis!) parkeergelegenheid. Het is dat we nooit 2x naar een zelfde bestemming willen, anders was deze camping hier zeker voor in aanmerking gekomen!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 8Marieke van den Hof10-08-2013

fijn voor jonge kinderen

Vriendelijke persoonlijke e kleine camping, kinderen hebben zich prima vermaakt. Onze mobil home was super netjes en schoon. De kinderen mochten dagelijks a hter op de aanhanger van de eige aar om de containers te legen, hele vriendelijke mensen.

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

• 9linda schimmel09-08-2011

lekker kneuterig, en wat een lieve mensen!

Wij waren met twee gezinnen met jonge kinderen op deze camping. De camping is erg kindvriendelijk, er zijn 2 leuke speeltuinen en een zwembad dat vooral voor jonge kinderen geschikt is. De camping maakt een heel verzorgde indruk. Er worden leuke, kleinschalige, activiteiten georganiseerd. De beheerders zijn super vriendelijk en geven je een heel welkom gevoel. Voor onze kinderen was het jammer dat er geen andere Nederlandse kinderen waren. Qua ligging is het jammer dat deze camping aan de verkeerde kant van de drukke weg ligt. Maar wanneer je houdt van een gezellige, kleinschalige en rustige camping is Plein Sud zeker aan te bevelen!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in januari 2011

1 tip over Camping Plein Sud

• Mariëlle, 24-09-2014 Rapporteren

Wij zijn naar een safaripark, nantes en point de gois geweest. St. jean de monts heeft een gezellige boulevard. De Mercure caravan had net wat meer ruimte in het woongedeelte dan de Altair.

0 vragen over Camping Plein Sud

Camping Plein Sud info