Camping l'Abri des Pins

7.2Goed

Frankrijk, Pays de la Loire, St. Jean de Monts (Vendee)

Op vakantie geweest naar l'Abri des Pins?

7.2Goed

66 reviews over Camping l'Abri des Pins

• 2018
    7Clementien Huesmann13-09-2018

Camping met alleen maar Fransen

Eind juni hier een week een caravan gehuurd. De stacaravans staan op ruime beschutte plekken. De caravan was netjes. Het was nog erg rustig op de camping, soms hadden we het zwembad zelfs voor ons alleen. Toch flinke overlast gehad van een grote groep Fransen die tot 3 uur lawaai aan het maken waren. Door ons en andere campinggasten verzocht dit te stoppen, maar daar trokken zij zich niks van aan. Beveiliger loopt in het voorseizoen niet op het terrein s nachts. Wij vonden persoonlijk het sanitairgebouw er niet uit zien, niet schoon, geen wc bril. Op het strand veel kleine vliegjes, bij Saint Jean de Monts daar geen last van.

• 7Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2018

• 7Paul de Graaf04-09-2018

Redelijke camping maar voor ons eenmalig

We hebben de zomer van 2018 twee weken doorgebracht op l'abris des pins. Al met al was het een prima camping. Het is een compacte camping met voornamelijk (huur-) stacaravans. Met name frans georiënteerd, nauwelijks Nederlanders te bekennen. De zwembaden waren prima, heerlijk binnen- en buitenbad. Tevens kun je gebruik maken van het zwembad van de camping aan de overkant van de weg. Het sanitair was keurig en werd geregeld schoongemaakt. Zoals gezegd is het een compacte camping en sta je dicht op elkaar. De camping bevindt zich aan een weg met heel veel campings. 's Avonds is het dus ook meegenieten van de animatie van de buurcamping maar rond 23:15 is de animatie afgelopen. Wat dan niet is afgelopen is de rumoer op de camping. Nog tot laat in de nacht erg rumoerig met luidruchtige fransen die zich weinig aantrekken van andere campinggasten. Er loopt van 21:30 tot 6:00 beveiliging rond maar ondanks dat het om 23:00 rustig moet zijn op d

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

8Wouter13-08-2015

Prima camping

Keurige camping. Nagenoeg volledig Frans, maar erg netjes. Vriendelijk personeel. Stacaravan keurig schoon. Dichtbij het strand, zeker met gehuurde fietsen. Zwembad prima. Binnenbad heel fijn, zeker als met jongere kinderen het weer wat tegenzit. De camping grenst aan de achterkant aan een mooi bos/duingebied met fietspad langs de hele kust. Fietsen huren is aanrader. Speeltuintje voor jongere kinderen was wat mager.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 8fam heemstra22-07-2013

Rustige camping

Een rustige camping in een bomvolle campingstraat. Daar heb je overigens helemaal geen last van. Accommodatie was prima, net als het zwembad. Wat erg jammer was, wat we ook nog nooit hebben meegemaakt, waren de vliegjes op het strand. Via Cycl 'hop hadden we 2 fietsen gehuurd, prima, ze werden gebracht en gehaald op de camping. Elke avond was er een activiteit bij de bar, gericht op de Fransen, wat ook logisch was, we waren bijna de enige Nederlanders. Hier hadden we totaal geen last van, wel af en toe van de buurcamping, hun muziek konden we beter horen, dat zal uiteraard afhankelijk zijn van de plek waar je staat. De sauna hebben we geen gebruik van de gemaakt. Heerlijk warm weer in een goede fietsrijke omgeving. Goede fietspaden, leuke dorpjes. Een echte aanrader is om via de Passage du Gois naar Noirmoutier te gaan. Fantastisch om via het pad door het water te rijden, wachtend op het eb worden! Het achterland van de Vendee is niet bijzonder, maar het strand gebied is heerlijk.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 8Fam. W.29-08-2011

leuke camping, mooie zwembaden en dichtbij strand

Leuke camping, niet te groot, op loopafstand van een mooi strand. Wij waren hier met 2 kinderen van 1 en 3. hebben in een chalet gezeten. Erg schoon, netjes! Er is een binnenzwembad, groot buitenzwembad en erg mooi peuterbad. Schone camping, goed onderhouden! Erg leuke vakantie gehad!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 7Janssen.06-08-2009

Niet veel bijzonders.

Het was een van de vele zelfde campings die aan de D38 lag. Veel sta-caravans. Het is een hele kleine camping, met een mooi fietspad langs het strand. Qua activiteiten was er iedere avond wel wat te toen in de snackbar tot een uur of 22.00. Ze werken samen met de camping die er schuin tegen over ligt, deze is ook ongeveer precies het zelfde als de camping zelf.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2009

• 8p van doornik17-06-2008

Wij zijn hier enkele jaren geleden geweest.wat ons opviel was de vriendelijkheid van het personeel en de properheid op de gehele camping.alleen de meeneemmaaltijden /restaurant was minder.Het zwembad was toen in de tijd al erg leuk.Geweldige tijd gehad.

Gereisd met familie in juni 2008

• 8Van Paesschen04-08-2007

Heel mooi zwembad en rustig. Speeltuin voor kinderen mocht iets groter zijn en ruimer. Van animatie niet zoveel gezien. Eten in de bar was heel goed en verzorgd. Personeel was heel vriendelijk en behulpzaam.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met familie in juli 2007