Camping l'Etang

7.9Goed

Frankrijk, Pays de la Loire, St. Hilaire-de-Riez( Vendee)

7.9Goed

• 8.2Staat v/h sanitair

Meer camping info

13 reviews over Camping l'Etang

• 10Kroon03-08-2013

Leuke en schone camping!

Camping de l'Etang is een prachtige camping met veel en goed onderhouden groen en uiterst schoon sanitair. Wij hadden echter de pech (of geluk als je het zo wilt bekijken) dat slechts 1/6de van de camping was bezet. De campingeigenaar gaf aan dat omringende campings hier ook last van hadden. Is het geld op in Nederland? Het zwembad was super. Het restaurant was uiterst slecht. Een verbrande (echt waar!) pizza geserveerd krijgen getuigd immers niet van kwaliteit en enige feeling met het restaurantwezen. Ook de service in het restaurant laat te wensen over. Het animatieteam van touroperator op deze camping was geweldig. Aan de tent ontbrak niets. De omgeving is erg leuk. Je zit vlakbij Brissac (kasteel waar diverse eetgelegenheden zijn en waar ook een enorm grote supermarkt is. Ook de reisafstand naar Angers (kasteel, centrum) is te doen. Doué-la-Fontaine (dierentuin) en Rochemenier (grotwoningen) zijn snel bereikbaar.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 8Wenda02-09-2011

nog steeds een prima camping

Dit jaar weer een paar dagen op de camping gestaan. Weer prima naar ons zin gehad.. Leuk animatieteam, schoon sanitair en aardig personeel..

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 8Vakantieganger26-07-2011

Heerlijke camping

3 weken op deze heerlijke camping gestaan in 'n huurtent. Erg ruime plekken, sanitair heel netjes, ook tijdens hoofdseizoen. Kleine speelplekken voor de kinderen + 1 grote speeltuin achter 't hoofdgebouw. Het pretpark tegenover de camping kun je te voet naar toe en is erg leuk voor bijna alle leeftijden. Het weer viel wat tegen maar daar kan de camping niets aan doen. Animatieteam van campingkids was leuk, NL sprekende meiden die erg leuk met de kinderen omgaan. Elke avond mini disco was groot succes, de oudste wil nu thuis ook elke avond ff dansen voor ze naar bed gaat... Enige nadeel vond ik de te koude zwembaden, niet verwarmd, brrrrrr. Een groot bad is wel overkapt maar dat is te diep voor kinderen die nog niet kunnen zwemmen en die moet je dus de hele tijd vast houden. Het pierenbadje is erg koud, dat mag wel verbeterd worden. Ook 'n glijbaantje of ander toestel in 't zwembad zou leuk zijn. Nog 'n tip: koop de wijn van de camping, die is heerlijk, proost!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 8Wenda02-01-2011

leuke camping voor gezinnen met jonge kinderen

Wij hebben 4 dagen op het camping gedeelte gestaan. Mooie ruime plaatsen. Mooi opgezet en netjes onderhouden park. Veel te doen voor de kinderen. Vooral de kinderdisco s'avonds viel in de smaak. Het park wat bij de camping hoort is ook erg leuk...

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

• 9Familie Markey - De Baecke16-07-2010

Aangename, propere camping

Dit was de eerste keer dat we met onze kinderen (4 en 6 jaar) naar een camping geweest zijn, en het is ons 100% meegevallen. Wij hebben rechtstreeks via de campinguitbater een stacaravan O'Phea gehuurd, en dat was een schot in de roos. Vooraf had ik wel wat schrik van de beperkte afmetingen - normaal huren we altijd vakantiehuisjes - maar mede door het mooie weer waren we enkel binnen om te slapen. Overigens is de inrichting voldoende comfortabel, en alles is aanwezig. Dat hebben we in sommige vakantiehuisjes al minder getroffen. Wij hadden een plek centraal vlakbij de ingang, maar vonden het toch erg rustig, en met voldoende ruimte. De faciliteiten voor onze kinderen waren ruim voldoende, en de onze kinderen waren wild van de meertalige animatie van de camping kids. Het internationale karakter van de camping was voor ons een absoluut pluspunt; als Belgen hebben we het nogal moeilijk met campings die enkel door 1 bepaald land wordt bevolkt. Omgeving is oké!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 8renata de wit03-08-2009

rustige camping

We hebben 4 dagen in een tent van touroperator op deze camping doorgebracht en hebben het erg naar ons zin gehad. De plaatsen zijn enorm ruim. De camping is schoon en het groen wordt goed onderhouden. Er waren bv. ook bloembakken met verse kruiden die je mocht plukken. Voor jonge kinderen (tot 10 jaar) was de animatie erg leuk. Voor oudere kinderen is er weinig te doen. Ook de speeltuin naast de camping is vooral leuk voor jonge kinderen. Wij kregen korting op de entree, verder hoefde je voor attracties niet te betalen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

• 7stevens05-09-2008

gemoedelijke,rustige en zeer franse camping

Laatste twee weken van augustus geweest. Zwembad was overdekt met een doorzichtige tent waardoor de tempratuur van het zwembadwater lekker was. Algemene indruk van de camping is goed. Men sprak ook engels. Mooi ligging goed onderhouden groen voorziening. Parkje dat er bij gelegen is,is grappig voor kleine kinderen. Kinderen tot een jaar of 9 kunnen zich er prima vermaken. Winkel is niet veel, wel leuk dat men er wijnen kan kopen die daar gemaakt worden. Op nog geen 10 minuten rijden is een Hyper U supermarkt. Wij hadden alleen een mobile home gehuurd type concorde. Deze had wel een afgeleefde indruk en was niet schoon. Dit laatste is wel de reden om niet meer op deze manier naar deze camping te gaan.

Gereisd met familie in september 2008

• 6Woning07-02-2008

We hebben hier samen met onze twee zonen van 2 en 4 jaar onze vakantie doorgebracht. Persoonlijk vonden wij het tegenvallen. Zoals ook al anderen schrijven was de omgeving erg vlak en naar ons inziens nogal saai. Ook wij gaan voortaan weer richting de bergen of dichterbij zee. Het sanitair was goed schoon. Een internationaal karakter op een camping spreekt ons aan, maar deze camping was gewoon engels. Inderdaad 90% was engels met enorme grote campings volledig uitgerust met magnetron en noem het maar op (op zich al een bezienswaardigheid) en wij maar denken dat wij al een flinke caravan hadden van ruim 7 meter. Animatie was niet bijzonder, maar prima geregeld. Het zwembad viel voor tegen. Buitenbad was erg koud en in het overdekte gedeelde weergalmde het geluid enorm. Het pretpark aan de overkant van de camping was best leuk, maar voor de echt leuke dingen moest je alsnog betalen. We hebben best een leuke vakantie gehad (we hadden goed weer), maar wij komen hier niet terug.

Gereisd met familie in augustus 2006

• 9Mieneke van Herwerden11-08-2007

Goed verzorgde camping, vriendelijke ontvangst, zeer dienstverlenend en een zeer schone camping. Geweldig initiatief om mensen met een verstandelijke beperking de verantwoordelijkheid te geven voor de groenvoorziening, zag er dan ook zeer verzorgd uit.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2006

• 7Sylvia de Jonge02-08-2007

Leuke vakantie gehad op deze camping. Inderdaad opvallend veel Engelsen met gróte caravans. Het internationale karakter is wat ons betreft een pré, Nederlanders zien we het hele jaar al. Staanplaatsen op de camping zijn prima: groot en in meer of mindere mate in de schaduw. Water en drainage op plekken aanwezig! Het restaurant op de de camping is ons slecht bevallen: een uur wachten op bevroren EN VERBRANDE diepvriespizza's. Dat moet beter kunnen! In de kampwinkel kun je een beperkte avondmaaltijd samenstellen. Voor een viersterren caming vonden we dit nogal mager. De animatie voor kinderen is aanwezig, maar weinig verrassend (alleen wat knutselen) en er is ook niet op alle dagen animatie. Al met al geen slechte camping, we hebben het gevoel dat de camping nog in opbouw is.

Gereisd met partner in juli 2007

Camping l'Etang info