Camping Le Clos des Pins

17 reviews over Camping Le Clos des Pins in het Nederlands

viel een beetje tegen

carla
12-8-2012

Deze camping ligt aan een weggetje met heel veel campings en aan de grote weg langs het strand liggen nog veeeeeeel meer campings, erg toeristisch. Wij vonden de camping erg hutje mutje, zeker waar wij zaten, we zaten in een stacaravan van een toeroperator, weggepropt in een straatje met Nederlanders en de rest van de camping is Frans. De auto pastte amper bij de caravan.

Het strand is daar overal prachtig, de kinderen vonden het geweldig in de golven met het bodyboard.

Verder in de omgeving niet heel veel te zien en te doen, alles is zeer toeristisch. Wel voldoende winkels en leuke eettentjes in de buurt, lekkere mosselen, etc. We waren er 10 dagen en ons verder wel goed geamuseerd maar 7 dagen was ook voldoende geweest!

Mooie rustige en bosrijke omgeving. Het strand ligt te ver van de camping (20min. wandelen). Weinig toeristische bijzonderheden in de omgeving. In de buurt is er weinig te beleven.

Verzorgde camping met overwegend vaste eigenaars van stacaravans. Weinig ruimte tussen de caravans waardoor er minder privacy is. De auto kan geplaatst worden naast de caravan. Wij hadden de waikiki caravan, hier zijn we zeer tevreden over, proper, ruim en met mooi terras.

Verzorgd buitenzwembad. Het binnenzwembad was niet verwarmd en koud.

Er is een klein maar amusant speeltuintje. Het sportveldje is meestal bezet. In de cafataria kun je ook een paar dingen kopen zoals stokbrood, croissants, drinken en snoep. De menukaart is beperkt. Vriendelijk personeel. De amusementshal is betalend en beperkt.

Algemeen zijn we tevreden maar het is geen camping waarvan je afhankelijk kunt zijn van wat er te bieden is.

Voor herhaling vatbaar

Familie de Wit
25-11-2011

Le Clos des Pins in St. Hilaire-de-Riez is een kleine familiecamping met voornamelijk stacaravans. Erg vriendelijk personeel. Wij zaten in een vrij nieuwe en schone stacaravan, die van alles was voorzien. Omdat het een kleine camping is kunnen de kinderen er vrij rondstruinen. Mooi zwembad met 2 glijbanen, binnenzwembad en bubbelbad. De campingwinkel heeft niet erg veel te bieden, boodschappen kun je daarom het beste doen in een hypermarche, die een paar km verderop ligt. Er is een restaurant aanwezig, waar je ook kunt afhalen. Niet al te veel keus en behoorlijk aan de prijs. In hetzelfde gebouw zit ook een kleine speelhal en worden de animatie-avonden gehouden (alleen in het Frans). Met speeltuin, tafeltennistafel en voetbal/basketbalveld. Als je naar het strand wilt, moet je toch wel met de auto of fiets. Lopend is het te ver, zeker als je dingen moet dragen. De directe omgeving heeft leuke dingen te bieden (survivallen, quad, elastiekjumpen, strand, midgetgolf, musea etc.).

gezellige franse camping

fam. Coppens
    22-8-2010

camping die wat rommelig oogt maar het niet is.

De tenten/caravans staan door elkaar. Geen straatje met alleen maar huurtenten maar vanalles wat.

Weinig nederlanders op de camping maar aardige Fransen en Engelsen.

Tent gehuurd via recre-a-france. Mooie tent. Piet is een aardige gastheer met leuke tips om te doen in de omgeving.

Zwembad is erg leuk, glijbanen in trek bij de kinderen. Fietsen gehuurd. Alles is eigenlijk op fietsafstand. Je bent in een erg toeristische omgeving maar op de camping merk je daar niets van. Leuke camping en omgeving.

Niet slecht, maar geen aanrader

Ron
    30-7-2010

Op zich geen verkeerde camping, maar wel heel erg gericht op vaste (franse) gasten, welke ook nog eens luidruchtig kunnen zijn. Wij zaten in een huurcaravan, dus geen ervaring met het sanitair van de camping. Wel met de winkel.....als je een vitrine met wijn, bier, snoepgoed en brood een winkel wilt noemen. Gelukkig zitten er zat supermarkten in de omgeving, maar het zou makkelijk zijn als je op de camping ook terecht kan voor wat groente en dat soort zaken. Het zwembad is netjes maar als je te laat bent voor een ligbed of stoel, is er weinig ruimte om je spullen kwijt te kunnen.

Sinds kort is er ook wifi aanwezig, maar daar moet je je niet al teveel van voorstellen qua snelheid. Je kunt bij aankoop van een drankje een kaartje krijgen met een code voor een half uurtje internet. Het strand is op een 20 minuten lopen te vinden, mooi strand met fijn zand. Aanrader: Feeling Forest, beetje klauteren in de bomen (folder bij receptie te vinden)

Leuke camping.

Fam. Giesselink
    23-12-2009

Wij vonden de (sta)caravans vrij dicht bij elkaar liggen. Zwembad was wel mooi maar als het erg warm was, was het erg druk en moest je met je handdoek op de grond liggen. De afstand naar het strand was met de fiets ongeveer 5 minuten. Prachtig strand veel ruimte behalve als het vloed werd. In de omgeving veel leuke dingen te zien.

disoc-camping

Fam Ketelaar
    3-8-2009

Op de camping is elke! avond disco tot 00.30 uur. Weinig tot geen animatie voor kinderen (als het er is, is het in het frans alleen). Toiletten wel schoon, maar geen wc bril. Plekken dicht op elkaar. Met eigen caravan wordt jer ergens tussen gestopt waar alleen sta-caravans staan. Men houdt zicht niet aan de regels. Geregeld na 23.00 uur nog luid, schreeuwerige fransen. Kleine kinderen in de gaten houden want ipv 10 km per uur rijden ze het liefst 40 of harder. Wel redelijk dicht bij het strand, een mooi zwembad maar na 19.00 uur doen de glijbanen het niet

Prima vakantie.

Fam. Fraanje
    1-8-2009

Deze camping is inderdaad geen 4 sterren waard. Het is een camping met veel vaste gasten in stacaravans en weinig gewone kampeerplaatsen.

De vaste gasten zijn over het algemeen erg luidruchtig.

Het is een prima camping als je het fijn vindt om op jezelf te zitten in je stacaravan maar als je van gezellig kamperen houdt is dit niet een aanrader.

Het zwembad ziet er prima uit. Je kunt binnen en buiten zwemmen. Het is verwarmd maar wij vonden het best koud. Helemaal voor kleine kinderen. (1 jaar oud).

Het strand is ongeveer een kwartier lopen.

Als je gebruik wilt maken van de mobile homes op deze camping vraag dan bij de reservering om een recent model. Dit scheelt een tegenvaller bij aankomst.

Zomer 2008. Tever van het strand, via de openbare weg kan je aan het strand komen,maar deze is te gevaarlijk om met je kinderen over te wandelen. sanitair proper maar sterk verouderd. Caravan Waikiki is prachtig en proper. Zwembad simpel, kinderbad klein. Restaurant verouderd en nodigt niet uit om er gezellig te tafelen. kinderanimo enkel frans.

Goed.

John
    25-8-2008

Leuke, verzorgde camping. Mooi zwembad en leuke glijbanen. Genoeg ruimte voor allerlei activiteiten (jeu de boule, voetbal e.d) Dagelijks 's avonds in het café activiteiten. Helaas is alles alleen in het Frans en wordt geen rekening gehouden met andere nationaliteiten.

Eten in het café is matig.

We hebben een aantal aanbieders voor Le Clos des Pins voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Clos des Pins in St. Hilaire-de-Riez( Vendee), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Clos des Pins zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Clos des Pins scoort een 7.75 uit 10 op basis van 108 reviews.