Vakantiepark Le Domaine de Fontenelles

6.6Voldoende

Frankrijk, Pays de la Loire, St. Gilles Croix de Vie (Vendee)

6.6Voldoende

Meer vakantiepark info

27 reviews over Vakantiepark Le Domaine de Fontenelles

• 7Marie03-08-2016

Niet voor herhaling vatbaar

Huis van 74m was bij aankomst erg stoffig, veel spinnen, heb na dag 1 hele huis moeten stofzuigen. Huizen zujn slecht onderhouden! Likje verf hier en daar kan zeker geen kwaad. Park en zwembad en omgeving is prima, personeel redelijk vriendelijk. Moest wel 3x vragen om toilet te komen repareren.

• 5Onderkomen
    • 8Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Martin24-07-2016

Heerlijke vrijstaande villa met eigen zwembad

Superschone villa en het afgesloten park beviel ons goed. Heerlijk verwarmbaar eigen zwembad wat we eerst maar onzin vonden maar later erg konden waarderen. Receptie bij ontvangst is inderdaad wat traag maar dat komt volgens ons vooral omdat veel gegevens opschreven moeten worden en handtekeningen! gezet moeten worden. Villa's op het park zijn veelal van Engelsen waardoor alle Engelse zenders beschikbaar waren en we eigenlijk meer Engels nieuws hebben gevolgd dan het Franse nieuws. Geen kinderanimatie, wel golf wat leuk kan zijn.

• 10Onderkomen
    • 3Activiteiten
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 9f.h. strasters28-06-2015

Zeer mooie plek

Wij hebben daar de afgelopen 2 weken in een prima appartement gezeten. Vanaf de eerste verdieping keken we rechtstreeks op het mooie zwembad, 3 tennisbanen en de 1 ste en laatste (18e) hole van het prachtig aangelegde golfterrein. Aardig personeel en waren altijd bereid te helpen.

• 10Onderkomen
    • 7Activiteiten

Gereisd met partner in juni 2015

• 8Lisette Hegge21-06-2015

Leuke plek!

Le Fontenelles is een aanrader, zeker voor de golfers onder ons. Vlak bij Saint Gilles Croix de Vie en Aizenay. Het personeel is Frans en Engelstalig en zeer behulpzaam bij eventuele vragen. Het huisje was schoon en voor 2 personen ruim. De douchekop deed het niet en binnen één uur zat er een nieuwe op.

Gereisd met partner in mei 2015

• 8Leon02-08-2014

Prima park!

Ook al is de afstand tot het strand (12 kilometer) niet ideaal, is dit park wat ons betreft een aanrader. Goed geholpen door receptie (ook Engelstalig), mooie en goed uitgeruste woning. Er is wel sprake van groot verschil in grote van de huizen. Zwembad en plaatsen er om heen zijn groot genoeg, ook omdat villa's op park eigen zwembad hebben. Gratis wifi alleen rond receptie. Beetje animatie voor (kleine) kinderen ontbreekt.Negatief; televisie duur en met alleen Franse zenders.

• 7Onderkomen
    • 6Activiteiten

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

• 7M Boon10-08-2013

Rustig schoon park, prima uitvalsplek voor tochten

Schone bungalow, ontbrekende wasrek werd direct tesamen met een ligbed gebracht. Vriendelijk personeel, klusjesjongen snel en adequaat voor vervangen lamp maar ook een wc/ doucheverstopping. Goede uitvalsbasis voor Puy de Fou, La rochelle, boodschappen bij grote leclair in St Gilles waar ook een Lidl etc is. Open terras grenzend aan grasveld , lekkere restaurants. Frietkot en avondvertier ontbreken en helaas gaat het zwembad dicht bij sluiting receptie op 20.00.

• 8Onderkomen

Gereisd met oudere kinderen in januari 2013

• 5Aahaavee05-08-2013

Huisjes OK, weinig te doen, service waardeloos

Ons huisje was redelijk schoon en lag niet slecht. Receptie is ongekend slecht: eindeloos (en nodeloos!) wachten bij aankomst, onvriendelijk, niet hulpvaardig, defecten en problemen worden NIET opgelost enz. Zwembad is vrij klein. Slechts Franstalige TV-zenders (in een resort met 50% niet-Fransen!). Parkeren vlakbij het huisje.

• 7Onderkomen
    • 3Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 7Ans14-07-2013

Oké

Wij zaten op het afgesloten deel van het park in een villa met zwembad. We hadden een 6-persoons huis met z'n vijven. Het huis was groot en de tuin werkelijk gigantisch. Vooral dat zwembad was leuk voor de kinderen, de eerste week hebben ze er constant in gelegen. Daarna begint de verveling toch wel toe te slaan zonder animatie, speelmogelijkheden en televisie. Je moet de auto in, wil je iets gaan doen. De écht leuke dingen zijn toch redelijk ver weg (half uur rijden). In het dorpje St Gilles (15 autominuten) veel leuke restaurantjes. Ons huisje zag er perfect uit, was op wat stofwebben na keurig schoon. Wel veel rode spinnetjes (mijten) op het terras buiten, maar dat is prima opgelost door het park. Huis was netjes onderhouden. Gras en zwembad werden eens per week gedaan. Contact met andere mensen maak je er niet snel. Tuin is compleet omheind. Erg rustig park.

• 9Onderkomen
    • 4Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 2annette04-09-2012

Druk en slecht onderhouden park, zonder service

De ligging van het park is prima, mooie omgeving, strand dichtbij, genoeg te doen. De huizen staan heel dicht op elkaar. Gehorig. Je hebt een eigen terras, dat uitkomt om een stukje gras, dat door iedereen in de buurt als doorgaand pad wordt gebruikt. Weinig privacy. De medewerkers van het park aan de balie bij de receptie zijn ongelofelijk onverschillig. Je krijgt een inventarisatielijst van je huis, maar dingen die daar niet op staan, of stuk zijn, worden niet door de medewerkers vervangen. Ons tuinmeubilair was door buren weggehaald en de medewerkers kwamen niet eens kijken naar wat er aan de hand was. We kregen er ook niks anders voor in de plaats. Waardeloze service, ze hebben geen idee wat klanten zijn. Hoorden veel klachten van andere vakantiegangers én van de privé eigenaren van de huizen.

• 3Onderkomen
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

• 8Boudewijn09-09-2011

Prima luxe locatie

De negatieve reacties hieronder geloof ik direct en neem ik voor waar aan. M.i. ligt het eraan in welke woning je zit en op welke plek. Het domein bestaat namelijk uit twee gedeelten; een gemiddelde nieuwbouwwijk en een apart afgesloten villa-dorp. In de nieuwbouwwijk zou ik inderdaad nog niet gratis willen zitten; de woningen staan pal op elkaar. Wij hadden een villa in het villa-dorp. Daar staan een kleine 60 villa's op een ruim stuk, goed afgesloten prive-terrein. Het villa-dorp is afgesloten met een electrisch, groot hek waarvan jij als huurder de afstandsbediening hebt. Geen toegang voor ongenode gasten dus. Deze woningen zijn meer dan uitstekend onderhouden van binnen en van buiten. De woning is van alle gemakken voorzien en door het hele "dorpje" loopt een automatisch irrigatiesysteem zodat alles mooi in bloei blijft. Minpunt is de ontvangst; iedereen tegelijk om 17 uur dus een file voor de receptie. Receptie wordt bemand door Engelsen, die dus perfect Engels spreken.

• 9Onderkomen
    • 7Activiteiten
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

5 tips over Vakantiepark Le Domaine de Fontenelles

• M Boon, 10-08-2013 Rapporteren

Paintballen ! folders bij receptie , in middag gewoon erheen, liggend bij klimpark, veel vertier voor weinig

• Aahaavee, 05-08-2013 Rapporteren

Nantes, strand bij St-Gilles, wijngebied ten ZO van Nantes. Geweldige supermarkt E.LeClerc in St-Gilles. Wijnwinkel Millésime85 op de route naar St-Gilles centrum.

• annette, 04-09-2012 Rapporteren

De golfbaan is prima, mensen vriendelijk en alles goed verzorgd. Het restaurant op het terrein is uitstekend. Daar wordt je als een gast behandeld

0 vragen over Vakantiepark Le Domaine de Fontenelles

Vakantiepark Le Domaine de Fontenelles info