Camping Huttopia Saumursterstersterster

8Fantastisch

Frankrijk, Pays de la Loire, Saumur( Maine et Loire)

8Fantastisch

Tonen op kaart

133 reviews over Camping Huttopia Saumur

• 8Jaap27-08-2019

Fijne camping

Wij hebben in augustus met onze kinderen (1,5 en 4) hier 3 nachten in een Safaritent overnacht. Een prima en rustige gezinscamping met voor ons voldoende faciliteiten, die je van Huttopia mag verwachten. Sanitair werd goed schoon gehouden en is vrij nieuw. Zwembad was goed, tijdens ons verblijf was het peuterbad helaas gesloten. Het zou mooi zijn als er voor de peuters (>4jr) wat meer speeltoestellen in de speeltuin zijn. En wij vinden de tenten vrij dicht op elkaar staan waardoor ruimte en privacy wat beperkter is. Bezienswaardigheden en winkels vanaf 10 auto minuten maar daarmee is deze camping wel rustig gelegen en een prima uitvalsbasis om een weekje te vertoeven met het gezin.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 2018
    9Paul24-08-2018

Mooie, schone camping aan de Loire

Camping ligt in een bos met besloten plaatsen. Enkele plaatsen hebben een uniek uitzicht over de Loire. Nieuw, mooi en schoon sanitair. Goede uitvalsbasis voor een fietstocht langs de Loire

• 10Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

The campsite manager, Responsable réservation, 24-10-2018

Dear Paul, Thank you for your comment about our campsite! We are pleased that you enjoyed your stay here with us! Indeed, our camping is situated in the nature, with a very nice view over the Loire and that offers many opportunities. We will be happy to see you again in our campsite or in another of the brand Huttopia.

Gereisd met partner in augustus 2018

• 8Eline21-07-2018

Niet nog eens.

Deze camping is tussen 10 en 11 uur savonds compleet uitgestorven. Het is niet mogelijk om savonds nog een wijntje en een spelletje te doen, want dan heb je direct allemaal mensen aan je tent die je vragen of je stil wilt zijn, want zij kunnen dan niet slapen. Voor tieners en twintigers is dit niet echt een leuke camping. En dan nu de goede dingen, ligging is goed, mooi uitzicht vanaf het restaurant met inderdaad hoge prijzen (maar dat is gewoon frans). Mooi sanitair, niet ontzettend ruim, maar wel schoon en nieuw. De receptie is zeer professioneel met personeel wat alle talen spreekt. Voor gezinnen met kleine kinderen (tot 8) is het een top camping en kun je lekker slapen als je kinderen ook slapen.

• 9Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Dear Eline,

Thank you for sharing your experience in our campsite. It is a pleasure for us to understand that you liked our campsite, his services and his staff who is giving his best to welcome the customers in a language they can understand. Indeed, our offer is target to families with children or to people who like to be in the nature enjoying the quietness and the beauty of the landscapes.

We would be happy to welcome you again in our campsite or in another site of Huttopia.

Gereisd met vrienden in juli 2018

• 7Fraai gelegen rustige camping.24-06-2018

Rustig gelegen camping. Onpersoonlijk. Bedrijf.

De camping is rustig en fraai gelegen nabij Saumur. Ik kan me totaal niet herkennen in de beoordelingen van 4,5 ipv 5 sterren! De camping wordt bedrijfsmarig (organisatie van buiten) bestierd en dat voel je: studenten runnen de zaak, weten niet veel en voelen zich amper betrokken. Zijn wel vriendelijk! Vreemd was dat bij aankomst voor een paar nachten eerst Direct €42,- moest worden betaald: werd verrekend. Het ‘winkeltje’ stelt niets voor. Het restaurant is matig: halve liter rode wijn €8,-.. Twee porties frites (om mee naar de caravan te nemen) kostten €8,90 ! We hielden er geen sfeervol kampeergevoel aan over en vertrokken eerder dan verwacht. Een factuur krijg je een dag later (‘als het dossier is gesloten’,) en via de email. Een beperkt aantal plaatsen gaf (zodra je opstond..) een beetje zicht op de Loire en kostten meteen €11,- duurder dan de overige. Dus die ‘mooiste’ plekken kostten €28,-. En daar gold géén clubkorting (EuroKey Card) voor.

• 9Staat v/h sanitair

Dear guest,

Thank you for sharing your experience in Huttopia Saumur! We are very sorry that our campsite did not respond to your expectations. Indeed, the camping facilities are made to provide the comfort to the customers necessary for excellent holidays and the natural setting of the region offers many possibilities. We do our best to preserve the natural aspect of our pitches and to offer tranquility to our customers. It was a pleasure to receive you and we are looking forward to see you again in our campsite!

Gereisd met partner in juni 2018

• 8diana07-02-2018

Prachtige camping

Wat een mooie camping! Was blijkbaar net vernieuwd en open. Wij hadden niet gereserveerd maar er was plek genoeg. Lekker rustig, mooie ruime plaatsen, prachtig nieuw sanitair (wel vaak wc papier op) en een leuk restaurantje met mooi uitzicht. Het restaurantje heeft geen uitgebreide kaart, maar de kwaliteit was goed. Geen kampwinkel, wel verse broodjes op bestelling. Er wordt mondjesmaat wat vertier georganiseerd. Er is een klein zwembadje. Ik zou hier met mijn tieners niet willen zitten, maar voor kleine kinderen is het prima. De verhuurtenten zien er mooi uit en gaan natuurlijk op in de omgeving. Een prima uitvalsbasis om de omgeving te verkennen.

Dear Diana,

Thank you very much for nice words about our campsite. It is a pleasure for us to understand that you enjoyed your stay in our campsite. We are glad to hear that you liked our services and especially the equipment we propose. Hoping to have the pleasure to welcome you again in Huttopia Saumur or another campsite of the brand.

Gereisd met partner in augustus 2017

• 2017
    5JeanJaques02-09-2017

Slechts op enkele plaatsen mooi uitzicht

Er wordt flink geadverteerd met het mooie uitzicht. Er zijn echter nog geen 10 plaatsen die dat hebben. De overige 140 plaatsen staan hutje-mutje op elkaar en kijken dus alleen op elkaar uit. Dat viel flink tegen. Verder is het eten best wel saai (op alle Huttopia campings wordt dezelfde menukaart gehanteerd, en die is inspiratieloos en aan de prijs).

Dear guest,

Thank you for sharing your experience on our campsite. We are very sorry that you were not satisfy with your pitch location. We invite you for your next stay to choose a better pitch that suits you. Regards,

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 5Minke Schutten06-08-2017

Fietskampeerders onvriendelijk bejegend

De ontvangst is erg onvriendelijk voor fietsers, vreemd voor een camping die aan twee grote fietsroutes ligt (Loire en Velo Francette): je mag er pas ná 1700 op, en de plekken voor trekkers zijn klein, liggen naast het hek en bestaan uit zand met kuilen afgewisseld met trekkershutten op palen. Jammer. We hadden juist graag Saumur willen bekijken na het opzetten van onze tent, maar hadden dan € 38 moeten betalen in plaats van € 12. Verder is het sanitair schoon, nieuw, voldoende (ondanks dat de camping vol was) en ruim. De camping ligt op een eiland in de rivier naast de stad, goed bereikbaar zowel per auto als per fiets. Er was geen winkeltje, maar Saumur is vlakbij en biedt alles wat je wilt.

Dear Minke,

Thank you for your comment. We are sorry that you were not satisfied with your stay in our campsite. We invite you to check the updated information of our campsite and find out the actualities in our offers and discounts. You can visit our website. Regards,

Gereisd met partner in juli 2017

• 7Burgers02-06-2017

Formidabel uitzicht

Camping Huttopia Saumur Chantepie 20/5 -24/5 2017

Heel lastig om te vinden via navigatie omdat de straatnaam niet geregistreerd is in de navigatie. Ook de plaatsnaam St. Hilaire-St Florent is niet te traceren!.Je moet op Saumur afgaan en hopelijk de goede afslag vinden .(Gennes touristiek volgen) . Camping met veel extra's volgens boekje. Bij aankomst bleek de boel flink in de verbouw te zijn. Geen WIFI geen internet! En geen kampwinkeltje en de Bar pizzeria was nog niet klaar. Verder een beperkt aantal douches en toiletten. Zeer modern, wat krap, maar zeer schoon.. Nog geen chemisch toilet afvoer. Alles zou na 10 dagen klaar zijn! De kampeerplaatsen vergoedden veel! Wat een fraai uitzicht over de Loire, aan de rand van de camping. Wel dertig kilometer ver. Door de hoge ligging is afdalen naar de Loire niet direct mogelijk. Als alles afgewerkt is binnenkort, zal dit een leuke en gewilde camping zijn voor families ook met kleine kinderen. Veel kinderspeeltoestellen, Zwembad overdekt en een open bad. Elektriciteit 16A.Watertappunt in de buurt..Veel vogels o.a. Nachtegaal. De acceuil is alleen open vanaf 8-12 u en vanaf 16.00- 20.00 u. Er zijn diverse tentappartementen met houten vloer te huur. Ook zijn diverse fietsen te huur. Lastig is het regelmatig terugkeren van kleine propellervliegtuigen die langs de Loire vliegen. Super U en Leclerq op 3-4 km van de camping. Zondags gesloten.

Dear Burgers,

Thank you for your comment for our campsite. It is true that the last year was the first season for our campsite. For this time we improve many of our services and equipment. You can check the updated information on our website.

We would be very happy to see you again in our campsite or in another Huttopia campsite.

Gereisd met partner in mei 2017

• Oude reviews

6Familie Grotenhuis12-09-2016

Eenmalig bezoek

Zwaar verouderde, bijna uitgestorven camping. Uitzicht over de Loire is erg mooi. Sanitair gedateerd, wel perfect geregeld voor kleintjes met aparte familieruimtes en babyruimtes. Matrassen van de tent waren keihard, en het water of te warm of te koud om normaal te kunnen douchen. Er zijn geen winkels in de buurt en de speeltuin is karig. Het personeel is niet geïnteresseerd en vervult alle taken op de camping; de gene die s' ochtends schoonmaakt staat 's avonds te koken. Het eten in het restaurant was erg slecht. Voor kinderen van 3-7 is er wel iets te doen, met oudere kinderen moet je hier niet zijn.

• 5Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

Huttopia Saumur, Responsable réservation, 02-02-2017

Beste gast,

Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring te delen over camping Saumur. Het klopt dat wij een prachtige locatie hebben met een mooi uitzicht over de rivier de Loire en wij zijn blij om te horen dat u dit leuk vond. Echter zijn wij teleurgesteld door te lezen dat de camping niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Wij willen u ervan op de hoogte brengen dat camping Saumur vanaf volgend jaar onder Huttopia valt, na een renovatie waar wij deze winter aan werken. De nieuwe Huttopia Saumur zal zeker aan uw verwachtingen voldoen en wij hopen u nogmaals te mogen verwelkomen op uw volgende reis naar Frankrijk.

Met vriendelijke groet,

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 8Mirloyo29-08-2016

Mooi uitzicht op de Loire

Camping ligt zo'n tien kilometer buiten het leuke stadje Saumur op een heuvel boven het Loiredal. Tijdens ons verblijf midden in het hoogseizoen was slechts de helft van de camping bezet. Vreemd want de omgeving is zeer de moeite waard met vele kastelen, wijnhuizen en leuke stadjes. Zorg wel dat je aan de kant van de rivier staat, hier kun je genieten van het fraaie uitzicht. Verder is de camping een beetje doods en te groot. Rondom de receptie, het zwembad het restaurant en het terras heeft men wel een sfeertje weten te scheppen. Sanitair is deels vrij nieuw en schoon. Geen winkels in de buurt. Je kunt op de fiets naar Saumur, leuke route langs de rivier. Kortom leuke camping voor een paar dagen cultuul snuiven.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

12 tips over Camping Huttopia Saumur

• Maartje, 02-08-2013

een tip is de dierentuin op 20 km afstand in Doue. mooi gelegen in een oude groeve, met een zonnige route en een schaduwrijke route, deels door tunneltjes. mooi aangelegd, je kunt dicht bij de dieren komen, en die hebben grote leefruimtes.

• barrybouma, 08-04-2013

saumur is aanrader, qua stad voor een winkel andere kant loire is een grote lidl

• Heiden, 23-09-2012

Onderweg terug naar nederland is dit een absolute aanrader als tussenstop en neem de tijd om de wijnhuizen en kastelen te bezoeken.

1 vraag over Camping Huttopia Saumur

• koot, 22-06-2012

hoe kom ik daar route

wat zijn de prijzen in het hoog-sezoen

Lisa , 25-07-2012

De prijs voor een standaard staanplaats is 31 euro. Het beste kun je op de camping komen door te kiezen voor de Chemin de Chantepie in de plaats Saumur.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig