Camping Yelloh! Village La Chênaie

Camping Yelloh! Village La Chênaie
8,5

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh! Village La Chênaie voor je op een rij gezet:

11 reviews over Camping Yelloh! Village La Chênaie in het Nederlands

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8

Gezellige en nette camping

Loes
11-9-2017

Cottage heel schoon, en heel vriendelijk en behulpzaam personeel

Verrassend

Jacqueline
18-8-2017

Dit is een leuke camping voor gezinnen met kleinere kinderen. Het kan ook leuk zijn voor tieners, maar dan moet daar wel ruimte aan worden gegeven door andere kampeerders. Voor de tieners is er achter het pandaveldje een grote witte tent met licht en een stroompunt. Onze jongens hadden zelf een groep opgetrommeld, Nederlanders, Fransen en Engelsen. Ze kletsten wat en hadden hun muziek aan. Gaven geen overlast, want er is geen enkele keer bij ze geklaagd. Kwamen iedere avond terug met verhalen en hebben zelfs nu, thuis, nog contact met enkelen. Volgende week ontmoeten ze elkaar weer in Utrecht. Nogmaals; geef ze de ruimte en laat ze met rust, dan gaat dat allemaal prima. Potje voetballen en lopen naar de Mc Donalds, lekker zwemmen.

Er is een goed animatieteam met ook in de avonden leuke animatie voor de volwassenen. Het viel me op dat er niet veel mensen afkwamen op het avondprogramma. Sfeer moet je toch echt zelf samen maken.

Het zwembad is mooi en ook onze mannen hadden lol op de glijbaan en in het bad. Je mocht een balletje mee het water in, om over te gooien, mits je rekening hield met andere gasten.

Het restaurant daar ben ik wisselend over. De pizza's waren goed, maar de sla met rups was minder! Toen we er melding van hebben gemaakt, werd het voorval afgedaan met de woorden "kunt u zien hoe vers onze sla is!"

Daarnaast weer de andere kant,... toen we problemen hadden omdat er wat spullen bij de Mc-Donalds waren gestolen, is een baliemedewerker met ons mee naar het politiebureau gegaan om te vertalen. Mijn vakantiefrans is prima, maar formulieren voor officiële aangifte invullen is toch wel lastig. Dank je wel Alban!!!

Het terrein van de camping is erg glooiend, ook de kampeerplekken! Niet handig in je tent! We hadden zelfs mensen op het rijtje met een caravan, die deze niet recht gesteld kregen door de helling op hun plek.... Het beste kun je, als je aan komt, eerst even met een formulier het terrein verkennen en op die manier een plek zoeken die je aanspreekt, want er is veel verschil in.

Als jee een plek hebt bij de ezels, moet je rekening mee houden met de wind en hoe je de tent zet. Het beste is misschien zijwaarts, want wij stonden met de kap richting straat. Bij slecht weer wind in de kap, bij mooi weer waren we er wel blij mee, want er kwam veel stank van de ezels....

Sanitair was erg goed in gebouw 2. Toiletpapier, luchtverfrissers, zeep en altijd warm water!!! Goede douches. Er werd vaak en goed gepoetst en wanneer er dingen niet naar behoren werkten, werden ze meteen gerepareerd.

Er is genoeg te doen en te zien in de omgeving, maar je moet wel weten wat en waar. Nantes met het chateau en Les Machines en de mooie winkels. Pornic met zijn gezellige haven en lekkere restaurantjes. Het wandelpad langs de Oceaan en de kleine baaitjes waar je bij eb op kunt om te zonnen. St. Nazaire en Noirmoutier zijn ook heel mooi! De camping ligt niet aan het strand! Er was af en toe geluidsoverlast van een in de buurt gelegen camping. De uitstraling en klantvriendelijkheid was erg persoonsgebonden. Er zijn verschillende personeelsleden die goed Engels spreken.

Relaxte en mooie camping

Fam. van Boven
8-8-2017

Twee weken een prima vakantie gehad met een kind van anderhalf jaar. Accommodatie Jasmin is netjes en modern ingericht, tafel met barkrukjes was ideaal om aan te zitten (en luiers te verschonen). Camping wordt goed onderhouden, er wordt veel voor kinderen (4+) georganiseerd. Onze kleine was dol op het springkussen en de dieren van de kinderboerderij. Voor kinderen van 15 jaar of ouder is het denken wij wat te rustig. Diverse animatie 's avonds, voor ieder wat wils. Franse tijden en taal worden aangehouden, maar ja, je zit tenslotte in Frankrijk! Kinderen zijn tot laat op, gevolg is dat het 's-ochtends ook allemaal wat later op gang komt. Rustig wakker worden! Op camping overwegend Franse en Engelse gezinnen. Pornic is een leuk stadje, strandjes zijn aardig (sommigen kunnen bij vloed wel onder water lopen). Supermarkten als Intermarché en Leclerc binnen handbereik, een bezoekje aan de viswinkels daar is uiteraard een must. Nog een aanrader: het lokaal gebrouwen Brigantine bier is niet te versmaden. Al met al een prima vakantie gehad, camping is de Yelloh Village naam zeker waardig!

Heerlijke camping voor jonge kinderen

Esmé
25-8-2016

Na vijf dagen Yelloh Parc de Montsabert (zie recensie daar) hebben we tien heerlijke dagen op la Chenaie gehad! Deze camping bruiste wat meer en de kinderen van vijf en twee jaar oud hebben echt genoten van het zwembad. De aquazone, nieuw dit jaar, was een groot succes! We hebben ook bijna tien dagen lang stralend en warm weer gehad dus dat werkte ook mee. Als het wat frisser was, was het binnenzwembad ook heerlijk warm. De glijbaan ging niet zo hard maar hard genoeg voor onze koters. De speeltuinen voldeden ook, evenals de trampolines en het luchtkussen. Ook de diertjes vielen in de smaak. Onze kampeerplek was erg ruim en vlakbij het douchegebouw en de aquazone (nr. 14). Het sanitair werd veelvuldig schoongemaakt (ook soms met hoge druk spuit), maar oogt al snel groezelig doordat je er met vieze schoenen/slippers weer doorheen loopt. Minpuntje dat er geen wc-brillen waren. Wel heel fijn dat er zowel een kinderbadje, een kinderdouche als een kinderwc aanwezig waren!

Pornic is een heel leuk stadje. Op een bewolkte dag zijn we een stuk gaan wandelen en dit was heel verrassend leuk!

De strandjes in de buurt zijn leuk om naar schelpen, oesters, krabbetjes e.d. te zoeken. Maar echt lekkere zandstranden om te liggen vonden we het niet. Dit is meer zuidelijker, in de Vendee. In vergelijking met de andere camping vonden we het heel fijn dat er zoveel supermarkten in de buurt waren, waar je ook heerlijke (stok)broodjes kan halen als je een keer bent vergeten te bestellen. De paella-avond op de camping was erg lekker en gezellig! Top service verder: we hadden een aantal spullen laten liggen in het sanitairgebouw. Die waren gelukkig gevonden en een t-shirtje van ons dochtertje was zelfs gewassen!

Prima schoon maar niets bijzonders

marije brinkman
5-9-2014

Mooi zwembad, ook 2 overdekte baden met ligbedden. Trampline en spingkussen. Nette en schone camping. Oudere stacaravan. Veel schaduw kleine plek. Terrasstoelen van de 6 waren 4 stuk. Kleine supermarkt. Vlakbij csmping grote supermarkt. Wij vonden het voor inze kleine kinderen niet zo gezellig. Veel vaste franse gasten wejnig contact. Pornic is erg leuk plaatsje. Camping geen aanrader!

Fantastische camping.

Maxime vd Berg
31-8-2014

Super camping. Ik was er met mijn broertje, ouders en opa en oma. 's avonds genoeg faciliteiten, alleen wel harde muziek. Dichtbij plaatsje Pornic. Op 300 m een MC Donalds. Leuke plaatsjes in omgeving. (Nantes, St. Nazaire). Wij zaten in een stacaravan van Yelloh. Was wel klein, maar met mooi weer zit je toch buiten. Ruime plek met genoeg privacy.

Nadeel: Alles is in het Frans of Engels. Niks in het Nederlands.

Prima camping

N.Ghijsen
14-8-2014

Prima camping in leuke omgeving, een paar kilometer van Pornic. Veel seizoensplaatsen. Prima zwembad (binnen en buiten, niet spectaculair) Het geheel is goed verzorgd, erg gastvrij en behulpzaam, spreken goed Engels. Veel activiteiten voor jong en oud, tot 's avonds laat (23.30 uur) wel rumoer van discoavonden, karaoke etc. Niet voor rustzoekers. Veel Fransen en Britten, relatief weinig Nederlanders. Prima stacaravan, was goed schoon. Gemakkelijk rechtstreeks te boeken.

Uitstekende camping!

Powerruud
1-8-2013

We hadden geboekt via Vacances Directes. De Yelloh caravans hebben een iets groter perceel. Een kleine camping met overwegend stacaravans. Het personeel is uitermate vriendelijk en behulpzaam. Dagelijks zijn er de gehele dag verschillende activiteiten gepland (elke dag weer anders) en deze duren tot 23:30, daarna is het stil. Er is veel personeel met ieder zijn eigen taak. Dus de badmeester helpt niet mee in de bar oid. Er is een campingwinkel, maar je kan ook even met de auto 2 min verder naar de bakker/supermarkt. Het zwembad heeft een toegangsruimte met kleedkamer. We hebben heerlijk gegeten in het restaurant. Er is een gevarieerde kaart met pannekoeken, pizza, kindermenu, maar ook heerlijke pasta's en koude salades. Wekelijks worden er ook gerechten klaargemaakt zoals paëlla, gamba's en mosselen. De kust van Pornic leent zich niet voor strandvertier, maar op 45 km rijden ligt St. Jean de Monts. Wij hebben hier met zijn zessen (7,7,8,10jr) een heerlijke vakantie gehad.

wij komen hier steeds terug

Kampeerders
16-7-2013

Sinds 2006 regelmatig onze zomervakantie hier doorgebracht. Goede sfeer, camping heeft alles wat het aangenaam maakt voor gezinnen met jonge kinderen/schoolkinderen. Eigenaars en personeel vriendelijk.

Elke dag vers stokbrood/croissants. Ruime plekken. Goed schoon kindvriendelijk sanitair en douches altijd warm.

Zwembaden prima, ook buitenbad verwarmd, ideaal voor bibberende kleintjes. Glijbaan is top. Nu nieuw tweede (half) overdekt bad heerlijk voor de iets frissere dagen.

Publiek Franse families maar ook voldoende NL gezinnen voor speelkameraadjes: speeltuin, voetbalveld, springkussen, klein kinderboerderijtje. Animatie Frans maar toegankelijk (bij aquarobic).

Pizza's en frites op de camping zijn prima, ook voor afhalen.

WIj kamperen altijd met tent, maar er zijn veel nieuwe stacaravans op de camping ook vanuit NL te boeken.

Meerdere mooie kleine dorpsstrandjes op 5 a 10 min rijden: scheppen in het zand, klimmen op rotsen, krabbetjes zoeken, mooi groot verschil eb en vloed.

Goed, maar niet spectaculair

albert
20-8-2009

2 weken daar geweest in een prima mobile home. We stonden een beetje achteraf en dat was wel erg rustig. Camping is goed maar eenvoudig, zwembad niet te groot en ondanks dat er niet zoveel bedjes waren geen handoekstress, er wordt niet gereserveerd. Eetgelegenheid niet duur, maar weer heel eenvoudig. Animatie ok voor met name jongere kinderen maar alles in het frans. Verder pingpongtafel, voetbalveldje en basketbalveldje. Omgeving erg leuk, leuke stadjes, veel restaurants winkeltjes en leuke stranden. Je moet vanaf de camping wel alles met de auto doen. De fransen in die omgeving zijn bijna zonder uitzondering erg vriendelijk en behulpzaam.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Yelloh! Village La Chênaie in Pornic (Loire Atlantique), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Yelloh! Village La Chênaie zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Yelloh! Village La Chênaie scoort een 8.46 uit 10 op basis van 32 reviews.