Camping Yelloh! Village La Chênaie

Camping Yelloh! Village La Chênaie
8,5

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh! Village La Chênaie voor je op een rij gezet:

15 reviews over Camping Yelloh! Village La Chênaie in het Nederlands

Anders

Fijne vakantie !

Petra Wattenberg
19-8-2018

Erg leuke camping. Ruime plaatsen, goed sanitair , genoeg animatie voor alle leeftijden. Gezellige muziek en shows in de avond. Fijn winkeltje en bar restaurant was ook prima.

Punten die wat minder zijn .De zwembaden zijn niet erg groot en daardoor is het snel erg druk. De medewerkers bar restaurant kunnen niet of gebrekkig Engels.

Perfecte camping met een top Zwembad !

Marloes
2-8-2018

Bijna alles perfect ! Nette sta-caravan vriendelijk personeel, fijn zwembad met veel ligbedden, goed restaurant. Voldoende speelmogelijkheden. (trampolines, tafeltennis, voetbalveld, speeltuinen etc) Genoeg Nederlandse kinderen in het hoog seizoen( juli) om mee te spelen in diverse leeftijds categorieën. (onze kids 6 en 12) Ligging ook prima, dicht bij een grote supermarkt en een leuk stadje. Ze hebben pendelbussen naar de Oceaan en het dorp Pornic.

1 nadeel ontdekt. Animatie is alleen in het Frans terwijl er erg veel Nederlanders en ook wat Engelsen waren. Ook zwembad personeel spreekt geen Engels. Voor zo'n grote camping eigenlijk wel een must.

Heerlijk 12 dagen verbleven in een nieuw chalet in de wijk Zen Natura. Super overkapping, waardoor we ook buiten een spelletje konden doen, ondanks de regen. De plekken hadden iets groter mogen zijn. Het verblijf /chalet was top. Zwembad met nieuwe glijbanen ook top. Wifi kan beter, zeker voor het geld dat je er voor moet betalen (wij hadden 1x gratis en een extra wifi). Service is uitstekend. Bij de receptie helpen ze je in het Engels en bellen ze voor je om te reserveren, of het nu een restaurantje of paardrijden is. Leuk restaurantje voor gezinnen is LE JARDIN à l'italienne, hier is een stukje grasveld aanwezig voor de kinderen om te spelen, ook het eten is erg lekker. Ook Crêperie de la Source met een super uitzicht op zee is erg leuk. En natuurlijk de ijsjes op de hoek in Pornic zijn heerlijk. Wij hebben ons heerlijk vermaakt.

Ook zijn er verschillende soorten strandjes, het mooie zandstrand is Les Rochelets. Ongeveer een 20 min.

heel mooi en verzorgd

Janssen
23-7-2018

Prima camping en uitstekende uitvalsbasis voor leuke dingen in de omgeving.

Wij zaten in een stacaravan (Anthemis), maar ook het sanitair was mooi. Mooie zwembaden, met vanaf deze zomer super nieuwe glijbanen, echt top!

Voor kids t/m basisschoolleeftijd is het geweldig. T/m 14 jaar jaar het nog wel als kinderen gezelschap hebben. Met nog oudere kinderen zou ik niet gaan.

Gezellige en nette camping

Loes
11-9-2017

Cottage heel schoon, en heel vriendelijk en behulpzaam personeel

Verrassend

Jacqueline
18-8-2017

Dit is een leuke camping voor gezinnen met kleinere kinderen. Het kan ook leuk zijn voor tieners, maar dan moet daar wel ruimte aan worden gegeven door andere kampeerders. Voor de tieners is er achter het pandaveldje een grote witte tent met licht en een stroompunt. Onze jongens hadden zelf een groep opgetrommeld, Nederlanders, Fransen en Engelsen. Ze kletsten wat en hadden hun muziek aan. Gaven geen overlast, want er is geen enkele keer bij ze geklaagd. Kwamen iedere avond terug met verhalen en hebben zelfs nu, thuis, nog contact met enkelen. Volgende week ontmoeten ze elkaar weer in Utrecht. Nogmaals; geef ze de ruimte en laat ze met rust, dan gaat dat allemaal prima. Potje voetballen en lopen naar de Mc Donalds, lekker zwemmen.

Er is een goed animatieteam met ook in de avonden leuke animatie voor de volwassenen. Het viel me op dat er niet veel mensen afkwamen op het avondprogramma. Sfeer moet je toch echt zelf samen maken.

Het zwembad is mooi en ook onze mannen hadden lol op de glijbaan en in het bad. Je mocht een balletje mee het water in, om over te gooien, mits je rekening hield met andere gasten.

Het restaurant daar ben ik wisselend over. De pizza's waren goed, maar de sla met rups was minder! Toen we er melding van hebben gemaakt, werd het voorval afgedaan met de woorden "kunt u zien hoe vers onze sla is!"

Daarnaast weer de andere kant,... toen we problemen hadden omdat er wat spullen bij de Mc-Donalds waren gestolen, is een baliemedewerker met ons mee naar het politiebureau gegaan om te vertalen. Mijn vakantiefrans is prima, maar formulieren voor officiële aangifte invullen is toch wel lastig. Dank je wel Alban!!!

Het terrein van de camping is erg glooiend, ook de kampeerplekken! Niet handig in je tent! We hadden zelfs mensen op het rijtje met een caravan, die deze niet recht gesteld kregen door de helling op hun plek.... Het beste kun je, als je aan komt, eerst even met een formulier het terrein verkennen en op die manier een plek zoeken die je aanspreekt, want er is veel verschil in.

Als jee een plek hebt bij de ezels, moet je rekening mee houden met de wind en hoe je de tent zet. Het beste is misschien zijwaarts, want wij stonden met de kap richting straat. Bij slecht weer wind in de kap, bij mooi weer waren we er wel blij mee, want er kwam veel stank van de ezels....

Sanitair was erg goed in gebouw 2. Toiletpapier, luchtverfrissers, zeep en altijd warm water!!! Goede douches. Er werd vaak en goed gepoetst en wanneer er dingen niet naar behoren werkten, werden ze meteen gerepareerd.

Er is genoeg te doen en te zien in de omgeving, maar je moet wel weten wat en waar. Nantes met het chateau en Les Machines en de mooie winkels. Pornic met zijn gezellige haven en lekkere restaurantjes. Het wandelpad langs de Oceaan en de kleine baaitjes waar je bij eb op kunt om te zonnen. St. Nazaire en Noirmoutier zijn ook heel mooi! De camping ligt niet aan het strand! Er was af en toe geluidsoverlast van een in de buurt gelegen camping. De uitstraling en klantvriendelijkheid was erg persoonsgebonden. Er zijn verschillende personeelsleden die goed Engels spreken.

Relaxte en mooie camping

Fam. van Boven
8-8-2017

Twee weken een prima vakantie gehad met een kind van anderhalf jaar. Accommodatie Jasmin is netjes en modern ingericht, tafel met barkrukjes was ideaal om aan te zitten (en luiers te verschonen). Camping wordt goed onderhouden, er wordt veel voor kinderen (4+) georganiseerd. Onze kleine was dol op het springkussen en de dieren van de kinderboerderij. Voor kinderen van 15 jaar of ouder is het denken wij wat te rustig. Diverse animatie 's avonds, voor ieder wat wils. Franse tijden en taal worden aangehouden, maar ja, je zit tenslotte in Frankrijk! Kinderen zijn tot laat op, gevolg is dat het 's-ochtends ook allemaal wat later op gang komt. Rustig wakker worden! Op camping overwegend Franse en Engelse gezinnen. Pornic is een leuk stadje, strandjes zijn aardig (sommigen kunnen bij vloed wel onder water lopen). Supermarkten als Intermarché en Leclerc binnen handbereik, een bezoekje aan de viswinkels daar is uiteraard een must. Nog een aanrader: het lokaal gebrouwen Brigantine bier is niet te versmaden. Al met al een prima vakantie gehad, camping is de Yelloh Village naam zeker waardig!

Heerlijke camping voor jonge kinderen

Esmé
25-8-2016

Na vijf dagen Yelloh Parc de Montsabert (zie recensie daar) hebben we tien heerlijke dagen op la Chenaie gehad! Deze camping bruiste wat meer en de kinderen van vijf en twee jaar oud hebben echt genoten van het zwembad. De aquazone, nieuw dit jaar, was een groot succes! We hebben ook bijna tien dagen lang stralend en warm weer gehad dus dat werkte ook mee. Als het wat frisser was, was het binnenzwembad ook heerlijk warm. De glijbaan ging niet zo hard maar hard genoeg voor onze koters. De speeltuinen voldeden ook, evenals de trampolines en het luchtkussen. Ook de diertjes vielen in de smaak. Onze kampeerplek was erg ruim en vlakbij het douchegebouw en de aquazone (nr. 14). Het sanitair werd veelvuldig schoongemaakt (ook soms met hoge druk spuit), maar oogt al snel groezelig doordat je er met vieze schoenen/slippers weer doorheen loopt. Minpuntje dat er geen wc-brillen waren. Wel heel fijn dat er zowel een kinderbadje, een kinderdouche als een kinderwc aanwezig waren!

Pornic is een heel leuk stadje. Op een bewolkte dag zijn we een stuk gaan wandelen en dit was heel verrassend leuk!

De strandjes in de buurt zijn leuk om naar schelpen, oesters, krabbetjes e.d. te zoeken. Maar echt lekkere zandstranden om te liggen vonden we het niet. Dit is meer zuidelijker, in de Vendee. In vergelijking met de andere camping vonden we het heel fijn dat er zoveel supermarkten in de buurt waren, waar je ook heerlijke (stok)broodjes kan halen als je een keer bent vergeten te bestellen. De paella-avond op de camping was erg lekker en gezellig! Top service verder: we hadden een aantal spullen laten liggen in het sanitairgebouw. Die waren gelukkig gevonden en een t-shirtje van ons dochtertje was zelfs gewassen!

Prima schoon maar niets bijzonders

marije brinkman
5-9-2014

Mooi zwembad, ook 2 overdekte baden met ligbedden. Trampline en spingkussen. Nette en schone camping. Oudere stacaravan. Veel schaduw kleine plek. Terrasstoelen van de 6 waren 4 stuk. Kleine supermarkt. Vlakbij csmping grote supermarkt. Wij vonden het voor inze kleine kinderen niet zo gezellig. Veel vaste franse gasten wejnig contact. Pornic is erg leuk plaatsje. Camping geen aanrader!

Fantastische camping.

Maxime vd Berg
31-8-2014

Super camping. Ik was er met mijn broertje, ouders en opa en oma. 's avonds genoeg faciliteiten, alleen wel harde muziek. Dichtbij plaatsje Pornic. Op 300 m een MC Donalds. Leuke plaatsjes in omgeving. (Nantes, St. Nazaire). Wij zaten in een stacaravan van Yelloh. Was wel klein, maar met mooi weer zit je toch buiten. Ruime plek met genoeg privacy.

Nadeel: Alles is in het Frans of Engels. Niks in het Nederlands.

Suncamp Holidays

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Yelloh! Village La Chênaie in Pornic (Loire Atlantique), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Yelloh! Village La Chênaie zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.