Camping Chateau du Deffay

7.2Goed

Frankrijk, Pays de la Loire, Pontchateau (Loire Atlantique)

Op vakantie geweest naar Chateau du Deffay?

7.2Goed

• 6.9Eetgelegenheden
  • 6.3Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Chateau du Deffay voor je op een rij gezet:

Meer camping info

20 reviews over Camping Chateau du Deffay

• 2019
    7JL02-09-2019

mooie camping maar voor niet pubers

prachtige camping met gratis vaatwassers (!) maar voor onze 4 pubers was er niets te doen, ook niet in de omgeving. Veel gesloten, ook restaurants. Nantes op 40 minuten rijden, moeite waard. Strand bij Grand Blockhous/ La Baule prachtig.

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• Oude reviews

8Nik08-08-2015

Mooie, rustige camping

We hebben 5 nachten op deze camping gestaan en in die tijd was het er erg rustig. We hadden een zeer ruime plek, redelijk dicht bij de sanitairgebouw. Wij hadden niet gereserveerd, de plaatsen aan het meertje lijken alleen voor reserveringen beschikbaar. Op dat deel was het ook wat drukker. Het kasteel is niet te bezoeken. Éen avond was er wel een bruiloftsfeest met tot 4 uur 's nachts muziek. Andere avonden was het om 10 uur doodstil en donker. Heerlijk rustig. Het zwembad is aan een opknapbeurt toe, maar voldoet prima. Het sanitairgebouw is een oude schuur, maar wordt (op wat spinnenwebben na) wel prima schoongehouden. Voor deze bezetting was het ook ruim voldoende, nooit wachtrijen. Het water voor de afwas is niet altijd warm, maar er staan gratis afwasmachines (muntje bij de receptie te krijgen). Mede door de prachtige omgeving met volop interessants te bekijken, is dit een camping waar we beslist terugkeren.

Gereisd met partner in juli 2015

• 7Gerrit Stijweg27-07-2015

Mooie plek aan het meer.

Deze camping uitgezcht omdat we het Nationale park Briere wilden bezoeken. Camping was in de tijd dat wij er waren heel stil. Campingplaatsen liggen op verschillende niveau's. Alleraardigste eigenaar die zijn best deed om beter Nederlands te praten dan wij Frans. Restaurant, prima eten voor de prijs die wij betaalden en daarbij een hele aardige en vriendelijke bediening. Sanitair is geplaatst in een oude schuur. Is schoon maar er zijn altijd spinnewebben e.d. te zien. Zwembad is nodig aan vervanging toe. Wij betaalden hier met camping Cheques en deze prijs was het volledig waard. De omgeving is perfect, leuke plaatsen, mooi natuurgebied. We hebben osn prima vermaakt. Bij de receptie heeft men routes om te fietsen, deze zijn alleen niet van de camping. Chateau is niet te bezoeken.

• 8Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2015

• 8vander11-08-2014

Prima camping

Prima camping met klein maar schoon zwembad in een landelijke omgeving. Standplaatsen zijn ruim waarvan sommige met electra. Broodjes bij de receptie te bestellen. Spreken prima engels. Nantes en stranden op 35 minuten. Groot natuurgebied (Briere) waar je prachtig kan roeien evenals op de Loire voor een kanotocht. Voor oudere kinderen is er 's avonds niet veel te doen. Er is een restaurant maar met een beperkte kaart.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2014

• 9Joke Koerselman31-07-2013

Prachtige camping voor rustzoekers

Prachtige, goed verzorgde camping voor mensen die van rust en ruimte houden. Mooie bomen en (bloeiende) struiken. Zon en schaduw op vrijwel elke zeer ruime plek. Uitstekend sanitair. Mooi, half overdekt zwembad. Klein, gezellig restaurant met eenvoudige goedkope maaltijden. Een winkeltje waar je brood kunt bestellen voor de volgende dag. Kinderen hebben hier alle ruimte om te spelen. In de omgeving: La Baule (prachtige badplaats aan een baai met enorm groot strand), Guérande (mooie Middeleeuwse stad met gezellige markt op zaterdag), La Roche-Bernard (mooi oud stadje met prachtige uitzichten). Wij hebben hier 5 dagen gestaan en hebben genoten van deze camping.

• 7Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in januari 2013

• 5arthurhopman18-08-2011

Hele rustige saaie camping

We hadden 2 weken een nieuw chalet gehuurd. Deze was prima verzorgt, wel klein. Uitzicht op het meertje werd belemmerd door een grote kastanjeboom en een hoge heg. Hierdoor hadden we ook geen zon op ons terras (als de zon al scheen). Op de camping is het erg rustig, ook in het hoogseizoen. Voor de kinderen is er heel weinig te doen. Geen animatie, 3 waterfietsen waarvan er 2 in slechte staat zijn, een heel simpel vies zwembad (ga maar eens met een duikbril onder water kijken wat je allemaal tegenkomt). Het restaurant is simpel en redelijk, maar dat is het dan ook. In de buurt is ook weinig te doen. Pontchateau is een lelijk stadje met een mooi zwembad dat vrijwel nooit open is en een paar simpele restaurants die het bezoeken niet waard zijn. Voor de leuke plaatsjes en stranden moet je minimaal 30km rijden. Het weer zat ook niet mee: 4 dagen zon en 8 dagen regen. Koud (door de Atlantische Oceaan)

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 6Anja08-08-2011

vieze mobile home

De camping is zeer geschikt voor rustzoekers. Wij hadden een zeer smerige mobile home. Er was flink in gerookt en het was niet schoon, alles plakte. De douchecabine hing uit zijn voegen. Het tuinmeubilair was oud en gescheurd. En van de 7 MH waren er maar drie bezet. Erg saai plekje en voor ons veel te stil.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

• 8Susanne15-08-2010

Aanrader voor rustige vakantie!

Wij hebben in juli/augustus 2 weken op deze camping gestaan met een vouwwagen. De camping was niet vol en er waren voornamelijk Nederlanders en Engelsen.

Camping heeft mooie ruime plekken en voldoende schaduw. Plekken met of zonder elektriciteit zijn gescheiden. Wij stonden op een plek met elektriciteit aan het meer. We konden zo de hengel uitgooien. 's Avonds wel heel donker op de camping.

Voor de kinderen was het ook prima in orde. Geen gebruik gemaakt van de kinderanimatie. Gratis waterfietsen beschikbaar, trampoline, skelters (te huur). Zwembad ook prima in orde, het grote bad is 1.30 diep en er is een klein kinderbadje.

Geen gebruik gemaakt van restaurant of afhaalmaaltijden. Megasupermarkt op ca. 7 min. (in Pontchateau). Stranden op ca. 30 min., mooi strand voor de kinderen is La Mine d'Or (bij Penestin). Ook leuk is La Turballe (wel meteen diepe zee).

Nog een paar dingetjes: schoon sanitair! En je moet broodjes reserveren voor de volgende dag (in de winkel).

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 8Anika06-07-2009

Fijne weken gehad!

In juli 2007 2 weken in een chalet op dit park geweest. We zaten in een 4persoons chalet met twee slaapkamers, een kleine woonkamer en een kleine badkamer. Douchegel is erg krap maar omdat je er ook kan kamperen kan je je ook uitgebreid douchen in de douchegebouwen. In de omgeving is genoeg te doen maar je moet wel een eindje rijden. La Baule vonden wij schitterend en zo hebben wij nog meer plaatsen bezocht. Camping zelf heeft een klein zwembad welke overkapt kan worden, ideaal als het regent, al hadden wij 2 heerlijke zomerse weken! Verder zijn er trampoline's en een speeltuintje. Ook kan je tafeltennisen....

Wij hebben genoten van twee heerlijke weken op dit park!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2007

• 8bertina Van Haren05-09-2008

wij hebben in juli drie weken in een 4 persoons chalet gezeten op deze camping. het chalet stelde niet echt veel voor, 4 slaapplaatsen, een eettafel met vier krukken, een 2 pits elctr.kookpl. en een koelkast. dat was het eigenlijk. dus alleen geschikt voor mensen die niet al te hoge eissen stellen. het weer in dit gebied is nogal wisselvallig dus bij slecht kun je eigenlijk niet lekker binnen zitten.de plek was wel erg mooi,wij hadden het laatste huisje op een rij(nr.47) dus erg vrij en direct aan het meer.sanitair op de camping is wel erg netjes en personeel is heel vriendelijk.weinig vermaak voor de kinderen, 's ochtends wel een kinderclub maar daar wordt niet echt iets gedaan met de kinderen.pluspunt is het zwembad dat overkapt kan worden bij slecht weer.de wekelijkse bbq die door de camping georganiseerd werd was erg gezellig. in pontchateau is niets te beleven, je moet min. een half uur rijden om iets te gaan doen.we hebben ons prima vermaakt,veel van de mooie omgeving gezien.

Gereisd met familie in juli 2008

Camping Chateau du Deffay info