Camping Domaine de L'Orée

20-8-2018

Never nooit meer!!!

Fam. De Boer
18-8-2018

Het enige goede aan de camping is, dat het in de buurt van Les Sables d'Olonnes is..Wat een verschrikkelijke camping. Het sanitair is echt te ranzig voor woorden. Camping is volledig Frans georiënteerd, je vind er bijna geen andere nationaliteiten. (Kleine) kinderen lopen tot 23:00 te schreeuwen over de camping. Als je het echt slecht treft sta je met je voorkant van je tent of caravan bij de vuilnis en met je achterkant tegen een manege aan.

Ik snap niet dat er reviews geschreven zijn dat het een prima camping is. Echt nooit meer!! Ook het zwembad was vies en het water heel troebel.

Met eigen ogen gezien dat de toiletten met 1 spons worden schoongemaakt: eerste de vloer, dan de wc pot, dan de wc bril en tot slot het deksel. Brrrr

Pascal
17-8-2018

Ook wij hebben op nr 46 gestaan met een caravan, dus niet zo'n last gehad van de kuilen. Zo'n privé sanitair hebben wij nog nergens gezien, ook niet in NL. 3 separate deuren naar de wc, douche ruimte en naar de keukenruimte met koelkast en afwas mogelijkheid. Wat de drukke weg heeft de vorige persoon wel gelijk. Best druk, maar na n paar dagen wende je er ook weer aan. Wat ons wel stoorde was dat de (glas)containers wel heel vroeg geleegd werden. Soms om 7u, en daar stonden we 3 plekken vanaf. Het personeel is super vriendelijk. Zowel in restaurant, receptie als in camping winkeltje. Zwembad hebben we bijna niet bezocht ivm drukte ( ook veel bedden bezet door handdoekleggers, maar zelf dan niet aanwezig zijn), en omdat er te weinig schaduw plaatsen waren op de zeer warme dagen (30gr). Er staan maar enkele parasols. En wij zijn daarom veel gaan fietsen. Want fietsen kun je er juist wel! Dit is de reden dat we naar de Vendee zijn gegaan dit jaar. Bij de receptie is een fietsroute kaart verkrijgbaar met alleen maar routes van de drukke wegen af. Alle routes afgescheiden van de drukke weg, door de bossen, langs de kust, door rustige dorpjes. Zelfs soms enkele kilometers waar geen auto's mogen komen. Perfect, snel te bereiken via de achteruitgang van de camping, via het pad langs de paardenbak. Luwe routes zo naar Les Sables D' Olonnes en nog verder. Je kan de hele Vendee doorfietsen ( mbv de groen getekende fietsen op de fietspaden icm de fietskaart) echt top.

Wij gaan zeker nog een keer terug!

Nooit meer!

Fam. van I.
4-8-2016

Wij stonden op een staanplaats met geweldig mooi privé sanitair. Dat was ook meteen het enige positieve op deze camping n.a.v. onze ervaring. Bij aankomst moesten we al wachten omdat de receptie tussen 12.00 uur en 14.00 uur gesloten is.De grond had zeer diepe kuilen waardoor het lastig was een juiste plek te vinden om de tent op te zetten en de grond was zo hard als beton..De camping zelf bestaat uit 2 delen, en wordt opgesplits door een hoofdweg waar tevens ook de uitgang van de camping was. Wij stonden zelf op nummer 46 oftewel precies aan de doorgaande weg. Al het verkeer wat de camping af moest kwam de hele dag door voorbij onze tent, tevens ook de campinggasten van het achterste deel van de camping wat voor veel rumoer en onveilige situaties zorgde tot zeer laat in de avond. Na 23.00 uur hoort het volgens de folder stil te zijn, maar niks is minder waar. Zelfs de animatie gooit na deze tijd het volume nog wat hoger.De naastgelegen manege is leuk, maar zorgt ook voor een ware vliegenplaag op de camping. Badmeesters zijn er wel bij het zwembad, maar niet de hele dag en op zondag helemaal niet, waardoor het zwembad ook niet gedesinfecteerd en schoongehouden word. Het stonk die dag verschrikkelijk en onze dochter heeft er een bacterie opgelopen waardoor ze 2 dagen aan het overgeven is geweest. De omgeving is leuk, maar in een weekje heb je het wel gezien. Fietsen is in de omgeving ook niet echt aan te raden wat ons betreft, zeker niet met jonge kinderen aangezien het voornamelijk (drukke) hoofdwegen zijn. Verder geen Nederlanders te vinden op deze camping. Op een enkele belgische gast alleen maar Fransen. Wij verwachten en willen in het buitenland uiteraard geen Nederlandse enclave, maar het had voor onze dochter leuk geweest als ze wel wat meer vriendjes had gehad om mee te spelen..

Wat ons betreft in ieder geval nooit meer naar deze camping en hij is in onze ogen zeker geen 4 sterren waard.

Een onverwacht succes !

Fam. Rigolle
25-8-2013

Onze verlangens voor een camping zijn : privé-sanitair op de kampeerplaats zelf, mooi (kindvriendelijk) zwembad en een kleine afstand naar de zee. Deze camping heeft het allemaal ! Het privé-sanitair is SUPER-DE-LUXE, dit vind je nergens anders ! Het zwembad was perfect, hoewel soms heel druk. De binnenspeelruimte in het zwembad voor de kleintjes is ideaal. En de zee is zeer dichtbij, mooie fietsroutes ernaartoe. Er is animatie voor groot en klein, en de springkastelen zijn top.

Een ideale uitvalsbasis voor het bezoeken van enkele steden dichtbij, en om te genieten van de prachtige stranden.

Prima camping

Simone van der Bij
7-9-2012

Bij aankomst geholpen door Nederlandse receptioniste van de touroperator. Stacaravan was schoon, goed onderhouden met een heerlijke overdekte veranda ervoor, ook makkelijk dat de auto bij de caravan mocht staan. Fijn verwarmd zwembad, lekker overzichtelijk wat fijn is met kinderen. Wel een ruwe bodem zodat de kinderen vaak hun tenen open hadden, maar dat hoor ik veel meer van Franse zwembaden. Kust met aan de ene kant mooie rotspartijen en aan de andere kant mooi zandstrand. Wij waren gewaarschuwd voor hoge golven, maar de dat viel wel mee. Veel gefietst, goede fietspaden en mooie omgeving door het bos en de paadjes door de moerassen. Supermarkt moet je wel met de auto heen, is voor de fiets te ver met kinderen, winkeltje op de camping is prima voor je baguetje, maar verder niet. Kids club stelde niet zoveel voor, moest je ook van tevoren voor opgeven en vol is echt vol. Het is een lekker rustige camping waar de kinderen met een gerust hart hun gang gaan. Wij komen nog wel eens teru

Leuke rustige camping voor gezin met kids

Kuijpers
8-8-2012

Wij waren hier de eerste twee weken van juli 2012 met 2 kids van 3,5 en 5,5 en hebben erg genoten van de rust! De kids vermaakten zich prima in het verwarmde zwembad, manege, speeltuin en de speelhal.het weer was de eerste week wisselvallig de tweede week prachtig. De stacaravan die we via touroperator hadden gehuurd was prima en de veranda was heerlijk! De mensen op de camping waren erg vriendelijk en bij het zwembad werd er door 2 badmeesters goed opgelet en gehandeld als nodig was. In de campingwinkel was wel wat te krijgen maar voor vlees en drank moest je echt naar de super u of leclerc maar deze waren redelijk dichtbij. Er waren wel iedere ochtend heerlijke croissants stokbrood en chocoladebroodjes!!! Sables d'olonne had n mooi stand en een leuke binnenstad en brem sur mer was ook aan te raden vooral met kleine kids.leuke vakantie gehad!

prachtige bossen en eindeloze stranden

Ro&Jo
23-7-2012

Een leuk kleinschalig vakantiepark met animatie voor kleine kinderen en volwassenen. Onze accomodatie een mobilhome was echt prima, ruim van opzet en prettig om een veranda met afdak te hebben, zeker met oog op de wind. Wij hadden veel wisselvallig weer en eigenlijk aldoor waaide het hard wij waren er 1 week van 7 t/m 14 juli en toen was het in heel frankrijk niet al te best weer. Zodra het droog is gewoon op pad gaan, de omgeving leent zich uitstekend voor een goede fietstocht of wandeling (je kunt een sportieve tandem huren op het park, is ook heel leuk) wij hadden onze hond meegenomen en hij had de vakantie van zijn leven. Prima camping, personeel is ook zeer vriendelijk, het is alleen geen camping waar ik 3 weken zou willen staan een weekje is precies mooi en lang genoeg om voldoende van de omgeving te kunnen zien.

Aardige camping

ijsje75
22-7-2012

We hebben hier 2 weken doorgebracht. Helaas stond onze caravan op een vrij kleine plek, zonder gras en zonder zon. Rook erg muf en was niet erg schoon (wel vreemd, als je zag hoe de eindcontrole was, best streng).

De mini-club was wel leuk. Alleen moest je de dag ervoor inschrijven en vol=vol.

Het zwembad was prima, wel jammer dat de tenen van onze kinderen open gingen door de ruwe ondergrond.

Weinig te doen op loop-afstand, geen leuk centrum oid.

Challans autres fois was erg leuk, chateau Talmont was ook erg leuk.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Domaine de L'Orée in Olonne sur Mer (Vendee), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Domaine de L'Orée zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.