Camping Le Lac des Varennes

6.3Voldoende

Frankrijk, Pays de la Loire, Marçon (Sarthe)

6.3Voldoende

• 5.4Staat v/h sanitair
  • 5.9Eetgelegenheden

Camping Info

• Kinderopvang
Meer campinginfo

We hebben een aantal aanbieders voor Le Lac des Varennes voor je op een rij gezet:

24 reviews over Camping Le Lac des Varennes

• 2018
    6Michel26-08-2018

Goed voor een paar dagen.

Wij zijn op doorreis een dagje langer gebleven, omdat het weer onverwacht beter was. Terrein is netjes, niette kleine plekken, wel zeker 50% stacarvans met veel vaste eigenaren. De centrale afvalbak helemaal achter op terrein. Het water van het meer was erg groen, leek mij niet heel fijn om te zwemmen. Sanitair niet heel bijzonder, wel warm water, maar schoonheid en uitvoering mwah.. Valt me op al die Franse campings op, er word nooit boven ooghoogte schoongemaakt . Mobiele ontvangst in de omgeving is slecht. Dus Wifi is nodig, deze koste helaas 3,50 per dag pp. Geluiden dragen over het water wel ver in de avond en je loopt verhoogde kans op veel (luide) Britten. Voor een paar dagen prima, maar ik zou hier geen 2 weken willen staan.

• 5Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• Oude reviews

9Leo24-06-2015

Prima camping

Mooie schone camping aan zwem en vismeer. Nieuwe receptie en nieuw sanitair dus de oude beoordelingen kunnen vervallen. Heerlijk rustig. In het vismeer zitten helaas veel poissons de Chat dus karpervissers moeten rekening houden met de aassoorten. Poissons de Chat zijn kleinblijvende meervallen welke je om de paar minuten vangt. Visvergunning verkrijgbaar aan de balie. Er zijn voldoende mooie visstekken op de camping. De vliegvissers kunnen terecht in de rivier aan de andere kant van de camping. Grote plekken maar wat meer waterpunten zou prettig zijn. Er kan goed worden gefietst maar voor 60 plus is een E-bike aan te bevelen vanwege de hellingen.

• 9Staat v/h sanitair

• 5Lepez- Van Linden 24-01-2014

Het kan verkeren..............

Voor ons was camping Lac des Varennes een "thuis" geworden we verbleven er langere periodes, kenden vaste gasten, de omgeving was ons zeer geliefd, we overwogen zelfs de aankoop van een bungalow op de camping. Voor 2013 werd beslist nieuwe uitbaters aan te stellen....we gunden hen ons volle vertrouwen het is immers niet makkelijk een camping over te nemen. Hun gebrek aan organisatie en taalkennis namen we er graag bij. Naar mate het seizoen vorderde werden wij ons er van bewust dat de gezelligheid verdwenen was met de vorige uitbater. Als stukje van de familie leefde hij voor de camping, stond van 's morgens vroeg paraat, behandelde iedereen op dezelfde vertrouwde manier met inzicht in het kampeergebeuren. Nieuwe uitbaters startten met vernieuwde sanitair gebouwen, elektrische personeelswagentjes enz.... maar vinden jammer genoeg dat een camping uitbaten een 9 to 5 job is en ontwijken elke vorm van verantwoordelijkheid. Gelukkig zijn er nog anders campings bij keten.

• 10Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

• 8jeanne15-08-2013

prima camping

grote plaatsen, fijn zwemmeer, vriendelijk personeel

Met jonge kinderen

• 9Lotte03-08-2013

Heerlijk genoten

Super leuke camping voor jong en oud. Heerlijk meer en er is genoeg te doen. Voor een winkel moet je wel iets verder rijden. Ieder dag kon je vers brood bestellen, zelfs op zondag!

• 9Rosalie en Rob10-07-2013

Mooi gelegen aan groot meer

Camping Lac de Varennes heeft nu een nieuwe eigenaar en is daardoor verbeterd. Vriendelijke ontvangst en behulpzaam personeel. Het sanitair was schoon. Groot meer met zandstrandje. Vers stokbrood dagelijks.

• 5Judith25-08-2012

Mooie sta plaatsen, walgelijk sanitair!

Camping is ruim opgezet met een wijds meer waar vertier is. Ligt wel 10 min rijden van de winkels en in de buurt is er geen leven in de brouwerij. Het is er heerlijk groen en rustig. Douchen en naar het toilet gaan is echter een straf. Het sanitair is in gore staat, wc brillen zitten niet op het toilet en de geur van de urinoirs overheerst. Echt een genante vertoning!

• 2Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

• 9Lepez- Van Linden02-08-2012

oase van rust

Eigenlijk wilden wij op deze camping verblijven voor een paar dagen, op doorreis naar de kust maar we bleven er een maand plakken. Door ons enthousiasme kwam onze dochter met twee kids achterna en ook de zoon met vriendin arriveerden, het werd voor allen een zalige vakantie. Zeer enthousiaste ontvangst, vriendelijke medewerkers, je wordt herkend! Ook de vaste gasten leveren hun bijdrage, geven kooktips en leverden ons zelfs de ingrediënten uit eigen tuin. Onderhoudsploeg doet enrom zijn best om sanitair in orde te houden, veel hangt af van de gebruikers! Patron 7 op 7 aanwezig van 's morgens vroeg, hij is een echte controlefreak, stelde zelfs een nachtwaker aan. Mooi strandje en zaaaalig meer voor zwemplezier. Gratis toegang tot ernaast gelegen vakantiepark. Leuke animatieavonden die eindigden om 23.30 dus geen geluidsoverlast. Kortom: een zalige plek om tot rust te komen, mooie omgeving veel informatie aan onthaal over "wat te doen". Wij komen zeker terug

• 8Eetgelegenheden

• 2Mesman04-09-2011

Nooit meer!!

pfff, slechte camping met slecht sanitair, kapotte toiletpotten en vies!! Er liepen ratten rond!! Bah. Voor de kinderen was er niets te doen en in onze laatste week was het barretje ineens dicht, zonder bericht. Nee, voor ons nooooooit meer deze camping een afknapper.

• 3Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

Met jonge kinderen

• 4familie14-08-2011

Nooit meer

De Camping doet zich mooier voor dan dat hij inwerkelijk is, de fransen mogen meer dan de toeristen met name op vis gebied en vergunningen die er bij horen.

vooraf div mailtjes gestuurd met wat wel en niet mogelijk was en alles werd toegezegd maar als je er terplekke komt worden de regels per dag aangepast. als je via een bepaalde touroperator boekt en daar aankomt dan blijkt de gereserveerde plek niet eens te bestaan op de camping.

Het sanitair was oud en is nodig toe aan vervanging, warm water was een uitzondering!

Jammer maar helaas we zijn een ervaring rijker maar een illusie armer, nooit weer !!!

• 1Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

1 tip over Camping Le Lac des Varennes

• Leo, 24-06-2015

Wandel eens om het meer! Bij de receptie kun je een code krijgen voor de toegangspoort.

2 vragen over Camping Le Lac des Varennes

• B, 06-01-2014

Animatie

Wie is hier vorig jaar nog geweest? En zo ja, komen er veel nederlandse gezinnen met kinderen tot een jaar of 8. En spreekt de animatie Frans?

Alvast bedankt

• Ingrid, 28-06-2011

recent

Zijn er nog mensen recentelijk op deze camping geweest??? Het lijkt ons een fantastische camping, maar ik lees alleen positieve verhalen over de oude eigenaar. Is het nu werkelijk een vuilnisbelt en slecht onderhouden? Kunnen we er met een gerust hart naar toe of is het beter naar een andere camping uit te kijken??? Alvast bedankt voor de reacties. m.vr.gr. Ingrid

Ingrid, 21-07-2011

Fijn dat het goed bevalt, misschien dat we volgend jaar deze camping aan doen, alleen wij zullen dan met onze eigen caravan gaan.

sas, 15-07-2011

Wij gaan morgen voor 2 weken ben zeer benieuwd vind het ook wel een beetje eng door sommige negatieve reacties. Maar goed wij hebben al een stacarvan en hoeven geen gebruik te maken van de cam * wc's. Als de stacarvan vies is maak ik die zelf wel even schoon dus dat zal het grootste probleem niet zijn. We laten het maar over ons heen komen.

sas, 19-07-2011

Hier was ik weer. Nou degene met die negatieve reactie kan je laten kletsen hoor. De carvan ziet er mooi weer uit voor Nederlandse begrippen misschien wat klein voor 6 personen maar alles zit erop en eraan. Niet vies en oud. Het personeel is erg vriendelijk en met de animatie doen ze er alles aan om de nederlandse kinderen erbij te betrekken. Het meer is top ze hebben er waterfietsen kano's je kan hier paardrijden boogschieten echt een aanrader

sas, 14-07-2011

Zijn jullie ondertussen al geweest ben benieuwd naar ervaringen

Ingrid, 14-07-2011

We hebben besloten om dit jaar niet te gaan. Mochten u wel gaan, wil ik graag uw reactie vernemen.

Ingrid, 15-07-2011

Alvast een hele fijne vakantie, en ik ben toch benieuwd wat je van de camping vond ook al hebben je een stacaravan.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig