Camping Les Ramiers

Camping Les Ramiers
9,2

5 reviews over Camping Les Ramiers in het Nederlands

Wat een heerlijke camping! Alles wat je van een Franse camping verwacht vind je hier op camping Les Ramiers!

Ik heb hier 3 weken vertoefd! Eerste week samen met de familie van mijn broer met jonge kids (5 & 8 jaar) en wat een fijne camping, alles wat je nodig hebt is aanwezig: veiligheid (ook voor kinderen om lekker te spelen en rond te fietsen), gezelligheid bij het barretje Chez Marco, in de ochtend voor je pain & croissants en bakje koffie en het heerlijke praatje met Marco, en 's avonds kan je hier heerlijke pizza's eten, of gezellig een drankje doen aan de bar. Marco is vriendelijk en gastvrij voor jong en oud!

Het toiletgebouw is altijd netjes schoon, basis maar meer heb je niet nodig! Gewoon ouderwets met de pleerol onder de arm geeft toch wel hét vakantiegevoel! :)

Op de camping zelf worden en soms in de ochtend dingen georganiseerd; zoals yoga voor jong & oud en in de middag jeux des boules wedstrijd met heel de camping; ook voor jong & oud!

Het is een traditionele camping waarbij de gasten jaarlijks terugkomen en dit is zo mooi om te zien; generatie op generatie zijn kind aan huis en men kent elkaar en ziet elkaar ieder jaar weer terug op de camping. Dit jaar bestaat de camping 40 jaar. Waar ook de camping gerund wordt door dezelfde familie. Anthony de campingbaas en zijn ouders zijn erg vriendelijk, behulpzaam en altijd aanwezig op de camping. Ook komen hier surfkampen, jonge stellen/groepen en is deze camping ideaal voor surfers; dichtbij het strand en dé sufplek: Bud. Of neem gewoon surfles bij Manu Surf, elke dag mogelijk; privé of groepsles!

De camping heeft veel schaduw, rustig, schoon, veilig en kind&volwassen vriendelijk. Reserveren is aan te raden! Er zijn in totaal 90-100 plekken en ook ik had een camping 'complet'. Maar door de vriendelijkheid van Anthony, kon ik met mijn camperbusje op de parkeerplaats staan, met elektriciteit en gebruik maken van de faciliteiten op de camping (toiletgebouw & wifi (wat overigens enorm goed werkt!); top!

In Les Conches is een straat naar het strand waar 2 leuke restaurants zijn; Waya voor heerlijke Thaise Mosselen en Bud cafe; voor de heerlijke pizza's (met locale producten en glutenvrije pizzabodems) en must eat: de vegatarische lasagne. Bud Cafe: is hét low key surfers-barretje met in de avond vaak live muziek, potje tafelvoetbal en potje pool is altijd fijn!

Ik heb een fiets bij me wat ideaal is naar het strand (anders volle parkeerplaats!) en naar de restaurantjes en om de omgeving te verkennen, er zijn zelfs fietspaden langs de autoweg richting La Tranche sur mer (erg toeristisch maar leuk voor een dagje/avondje), hier 10 km vandaan.

Ik zeg: dompel jezelf onder in het Franse campingleventje en ontmoet leuke mensen!

Laatste 2 weken heb ik alleen op de camping gestaan en juist dat was ook heerlijk vertoeven.

Fantastische vakantie gehad hier! :)

ACHALE ANTHONY, GERANT SARL CAMPING LES RAMIERS, 28-8-2016
Vous décrivez si bien le camping ainsi que les alentours que j'en reste bouche bée. pour le snack il ne faut pas oublier que d'être installé à l'entrée du camp ne veut pas dire dirigé par moi Anthony. Il est simplement en gérance avec Marco qui le fait tourner à sa façon. Si pour vous les vacances se sont si bien passé alors revenez avec une réservation en ligne sa sera ma plus belle récompense.

Aangenaam verblijf

Wouter
1-8-2016

Camping ligt in duingebied en daardoor op leuk geaccidenteerd terrein.

Een prima plaats voor de camper, mede door plaats onder bomen.

Alle sanitaire voorzieningen aanwezig, elektra en wifi.

We hebben ons best veilig gevoeld.

Een prima basis om (fiets) uitstapjes in de omgeving te maken.

Strandliefhebbers moeten ongeveer 20 min. lopen naar de zee, of de fiets gebruiken.

ACHALE ANTHONY, GERANT SARL CAMPING LES RAMIERS, 4-8-2016
        Terrain vallonné car resté à l'état naturel avec chênes verts et pins qui sont très apprécié par temps ensoleillé. Le camping reste familial avec des tarifs accessibles à tous et une proximité de la piste cyclable.

Heerlijke natuurlijke camping

Stefan
        24-7-2016

Erg fijne camping met veel schaduw. Plekken voor tenten staan op een terrasheuvel en geeft een leuk overzicht over de camping. Ook hier kan elektriciteit gebruikt worden. Plekken voor caravans zijn er genoeg. Fijne sfeer door de indeling van de camping. De sanitair gelegenheden zijn ietwat gedateerd maar zijn prima en schoon. Ligt in de buurt van het strand, maar is wel 20 minuten lopen. In de buurt kan je plage de rocher met een auto vlak bij het strand komen. Zeer behulpzame staf. Kleine speeltuin voor kinderen.

ACHALE ANTHONY, GERANT SARL CAMPING LES RAMIERS, 27-7-2016
        En parcourant votre commentaire je m'aperçois que vous avez été satisfait de votre séjour et m'en réjouis. Les Terrasses sont installé sur une partie colline naturelle que j'ai préservé. Choix pour la plage Le Rocher= cailloux et pêche, Les Conches= sable blond pour farniente.

Helemaal super

Alejandro en Jelte
        9-7-2016

Op een idyllische plek in een mediterraans bos ligt camping Les Ramiers. Fijne rustige sfeer, prima sanitair en géén muggen (!!). Af en toe wel een mier, maar gewoon goed je binnentent dichthouden volstaat. Voor natuurliefhebbers: in de buurt zit een gigantische populatie iepenpages, te herkennen aan de witte "W" aan de achterzijde van de voorvleugel. De Grote weerschijnvlinder (!) is er ook en verder wat soortjes die je in een duinbos verwacht. Nachtzwaluw en bokkenorchis mochten er ook wezen.

Restaurant Chez Marco, gelegen aan de camping, verkoopt héérlijke pizza's met zelfgemaakte sauzen en fijne espresso's. En Marco is altijd in voor een gezellig praatje. Super.

ACHALE ANTHONY, GERANT SARL CAMPING LES RAMIERS, 27-7-2016
        Enchanté que vos vacances se soient bien passé. Pour les amoureux de la nature il y a beaucoup à regarder faune, flore aussi bien dans le marais avec visites guidées qu'en foret en parcourant celle ci pour rejoindre la plage de sable fin.

Rustige camping in de natuur.

Wienus
        18-9-2013

Fijne rustige camping aan een duinbos. De camping ligt tegen een heuvel. Er zijn terrasvormige kavels voor tenten (geen stroom) en op het vlakke terrein staan de caravans etc. Het ligt aan het dorp Les Conches en op ca. 30 min. lopen van het schitterende strand. Er is een take-away en (eet) terras en er komt iedere ochtend een bakker langs met heerlijke broodjes. De kavels zijn over het algemeen niet erg groot voor Franse begrippen maar zijn wel mooi afgebakend met planten, bomen en hagen. Het sanitair is oud maar wel schoon. De douches zijn wel slecht; de waterdruk is veel te laag en temperatuur is lauw / koud te noemen. Het zou fijn zijn als de camping een bewegingssensor zou installeren op de verlichting in het badhuis want wij stonden regelmatig in het donker omdat het vrij snel automatisch uit gaat. WiFi is er tegen betaling en is van goede kwaliteit maar maar voor 1 apparaat toegankelijk. De omgeving is verder niet erg spannend, je gaat hier echt heen voor de zee/ strand.

ACHALE ANTHONY, GERANT SARL CAMPING LES RAMIERS, 4-11-2013

Bonsoir Madame,Monsieur

Ce petit mail pour vous remercier d'avoir pris du temps afin de me communiquer vos observations sur le Camping Les Ramiers.

C'est un endroit calme ou la piscine , discothèque ne sont pas au rendez vous.

Pour la question de l'eau chaude, il aurait fallu en parler car je ne peux pas tout savoir n'utilisant pas les sanitaires.

La révision sera faite pour cet été.

Egalement pour l'éclairage.

Tous les emplacements peuvent recevoir l'éléctricité meme sur la colline et que pour la Wifi n'importe quel emplacement ou endroit du camping peut en bénéficier , ayant 4 antennes.

J'espère ma réponse complète pour répondre à votre demande.

Bonne soirée et bien cordialement.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Ramiers in Longeville sur Mer (Vendee), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Ramiers zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.