Camping Les Dunes

5.7Voldoende

Frankrijk, Pays de la Loire, Longeville sur Mer (Vendee)

5.7Voldoende

• 5.7Eetgelegenheden
  • 7.8Staat v/h sanitair

Meer camping info

81 reviews over Camping Les Dunes

• 8Sandra30-08-2016

Leuke camping

Op zich leuke camping. Winkeltje stelt weinig voor zit wel een grote supermarkt met 10 min rijden maar kleine dingen die je vergeet zijn niet verkrijgbaar. Geen groente of fruit geen toiletpapier. Of althans het lijkt op is op. Laatste week van augustus geen animatie meer en faciliteiten maken af. (Receptie en winkel minder open) zwembad klein maar voldoet goed. Kwartier lopen naar de zee wel over flinke duim dus is een behoorlijke klim. Als je veel spullen meeneemt beter met de auto anders sjouw je behoorlijk. Stacaravan prima. Kampeerplaatsen minimaal en niet groot en in het zand. Jammer dat steeds meer campings vooral in stacaravan en huurtenten doen waardoor er minder plek is om met eigen middelen te komen. ( door omstandigheden zijn wij uitgeweken naar stacaravan ipv de geplande standplaats )

• 6Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 7Mo15-08-2016

Redelijk

Net terug van 2 weken les dunes met 2 kinderen (8 & 11 jaar). Kleine camping met bijna alleen Fransen. De animatie is Frans en stelt niet veel voor. Buitenbad is leuk voor de kinderen en genoeg ligbedden. Strand is een stukje lopen. Beter kun je met de auto naar het strand rijden (links de camping af). Daar is een eetgelegenheid en toilet. Daar is ook wat meer leven in de brouwerij dan het stuk strand wat op loopafstand is. Hoge golven dus veel plezier in zee. Ik vond de rest van de camping wat gedateerd. WiFi is er alleen bij de bar. Als je er een drankje besteld en je vraagt om WiFi krijg je een bonnetje voor een uur WiFi. De caravan was niet heel schoon en het keukengerei erg beperkt.

Wij hebben wel een fijne vakantie gehad. De kinderen hebben zich zelf goed vermaakt op het voetbalveldje en in het zwembad. Ook het weer was prima dus dat maakt een hoop goed voor ons.

• 4Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9Ingrid11-07-2016

Heerlijk!

Fijne camping zo in het voorseizoen met hond! Echt lieve mensen die er werken, attent, vriendelijk en hartelijk!!!! We kunnen een paar woordjes frans en dat was voldoende om elkaar te begrijpen. We hebben genoten van de rust, het klimaat, de buien dreven meestal het binnenland in en op het strand, waar je door het bos zo bent, hebben we veel zon gehad! Het eten op de camping vonden we erg lekker, de pizza's waren jammie! In de buurt een mooi eiland om te bezoeken, leuke stadjes in de buurt met gezellige markten. Frankrijk gaat ons nooit vervelen!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2016

• 8Drummer226-07-2012

Klein, erg persoonlijk en knus!

Camping is relatief klein met 250 plaatsen. Eerste avond een welkomstborrel, al het personeel wordt voorgesteld. Geeft een gezellig familie-gevoel.

"Restaurant" is een snackbar (wel erg lekker pizza's!).

Goede camping, klein stukje lopen van de zee. Animatie alleen in het Frans, niet geschikt voor kleine nederlandse kinderen. Geen drukke gezellige dorpjes voor 's avonds in de buurt van de camping.

Vreemd: douches/afwasgelegenheden gaan dicht na 22:30. Gelukkig eigen toilet in mobile-home.

Mobile home (touroperator) was zo goed als nieuw, mooie vlonder, nieuwe inrichting!

Gereisd met oudere kinderen in juni 2012

• 4Slimpie19-11-2011

Wat een oplichterij

Van deze camping krijg je nou echt een verkeerd beeld via de diverse media... Wat een afzetterij! Kale en hutje-mutje bedoening voor een belachelijke prijs. Zeer onvriendelijk en onfatsoenlijk personeel die op voorhand al denken een toerist te kunnen uitknijpen. Viel ze vies tegen dat ik een behoorlijk woordje Frans spreek en dus goed kon verstaan wat ze achter de balie allemaal voor commentaar gaven. Wij kregen een plaats waar voorheen een mobilhome had gestaan en dus ook tussen alleen maar mobilhomes. Vreselijk. Het enige mooie was de lokatie van de camping zelf, op 750 meter van het strand en tussen de bossen. Dit had ook z'n nadelen, veel zwervers, surfers en wildkampeerders die bij regen zich verschansten in de toilethuisjes. Mede daarom was het ook waarschijnlijk niet al te schoon, soms zelfs ronduit belachelijk smerig. Nooit meer hier naar toe!

• 3Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

• 5Bert B.28-09-2011

What you see is not what you get

Foto's (touroperator) geven geen beeld van de werkelijkheid. Restaurant is niet meer dan een snackbar. Personeel ongeduldig en niet meegaand. Animatie alleen in het frans en dan ook nog mondjesmaat. Mobilhome niet "hollands" schoon. Sterk verouderd tuinmeubilair. Onvolledige inventaris in mobilhome (geen inventarislijst, maar 2 soeplepels kan niet kloppen) Op aanbevolen strand geen enkele voorziening. Longeville-sur_Mer (op 5km. ) is zo dood als een pier.

• 2Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

• 6Familie Boogaard26-08-2011

"Les Dunes", opmerkelijk Frans.

Stacaravans staan heel dicht op elkaar. Hygiëne met de Franse slag. Geen gras, maar zand bij de stacaravans De website is niet up-to-date en geeft een veel mooier beeld dan de werkelijke staat van de camping. Binnenzwembad ronduit vies met lange zwarte haren. De tennisbaan is alleen nog te herkennen aan de afmetingen. De baan en het hekwerk zijn volledig overwoekerd door mos en onkruid. Fitness bestaat uit 2 apparaten, model 1980. Personeel spreekt gebrekkig Engels. Mooi buitenzwembad (verwarmd) met voldoende nieuwe ligbedden. Strand op loopafstand. Geen faciliteiten zoals toiletten, standtenten etc.

Camping is duidelijk niet voldoende naar Nederlandse maatstaven en verouderd

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

• 6Piet en Alice06-08-2011

ongeschikt voor sportieve jeugd

Beelden op internet zijn niet up to date, de tennisbaan ligt verstopt onder een 10 cm dikke laag mos, de fitnessruimte heeft nog 2 apparaten, het voetbalveldje is een 50 vierkante meter zandbak. Tussen de caravans is ook nauwelijks speelruimte. Het frans vermaak is gericht op 70 jaren disco en jeu de boules. Het zwembad is goed met voldoende ligbedden en onze caravan stond mooi in het bos. Gelukkig hadden we ons eigen sanitair. De tentbewoners moeten het doen met slecht stinkend sanitair. Personeel spreekt slecht/geen engels. Samengevat ; geen aanrader!

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

• 6Nova01-09-2010

Frans georienteerd

Na jaren van vakantie vieren op verschillende plekken in Frankrijk viel de vendee ons toch wat tegen. De eerste indruk van de camping was niet echt goed. Frans georienteerd. Caravan was klein maar wel schoon. Onze caravan stond op een kleine plek (rest had ruime plekken), dat was wel een minpunt. Onze kleine jongen van 1,5 heeft een super vakantie gehad leuk pierebadje met glijbaan, . De eerste week stonden er wel wat nederlanders en de grote meid van 11 had dan ook genoeg vriendinnen. Alleen de 2e week (we zijn eerdere teruggereden) was alles in 1 dag over. 1 sep gaan de meeste franse weer werken en dat hebben we gemerkt. Alles dicht terras werd opgeruimt en er was geen ijsje meer te krijgen in een dorpje. Strand is wel prachtig, maar met kleine kinderen: pak de auto want te voet is het niet te doen. Nu gaan wij nooit terug naar een caming, omdat wij van mening zijn dat er veel meer mooie plekken in de wereld zijn dan 1 camping. Vendee is nee voor ons. camping nee geen aanrader.

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

• 7Haarlem21-08-2010

schoon maar nooit meer

mooie camping maar als je geen engels of frans bent heb je mooi pech vooral de kinderen hadden er niks , mooie fotos op t net maar de werkelijkheid is echt anders zie de zwembaden alleen al nee je bent er goed af om te stranden en de zee maar verder helaas niks heb er zelf wel lekker in de omgeving ( 80 a 90 km ) gefietst maar nee mn kinderen 16 en 18 hadden niks te zoeken daar zijn ook eerder weggegaan

• 8Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden