Camping Les Clos des Pins

12 reviews over Camping Les Clos des Pins in het Nederlands

Anders

Isabelle
18-8-2018

We komen nog een keer terug

Michael
23-7-2018

Gezellig kleine camping midden in het bos. Hierdoor veel schaduw. Je loopt binnen 5 min naar het strand. Hele leuke vakantie gehad. Ietwat verouderde stacaravan, wel functioneel en vooral erg schoon.

Zeker nog een keer terug

Michael
22-7-2018

Kleinschalige camping (96pl) midden in het bos, op 250 mtr van het strand. Overwegend huur stacaravans maar ook nog een aantal kampeerplaatsen. Door ligging in bos, veel schaduw. Klein zwembad op de camping. Toiletgebouw ietwat verouderd maar wel schoon. Eenvoudig restaurantje. Op een enkeling na erg vriendelijk personeel. Weinig Nederlanders, vooral Franse gasten.

Restaurant simpel doch prima, service van handyman 100%

Antoine
29-6-2018

Restaurant simpel doch prima, service van handyman 100%

Onbekend bij Nederlanders

Fam. Stokkink
14-1-2012

Kleinschalige, in een bosrijke omgeving gelegen camping. Mobil homes en kampeerplaatsen wisselen elkaar af. De camping loopt enigzins op en wij hadden een plek bovenin de camping, aan de rand. Hierdoor geen echte overlast van het centrale gedeelte waar alle activiteiten plaatsvinden. Op de camping is een klein, verwarmd zwembad met glijbaan, tafeltennis en een speeltuintje. Ook wordt er zowel overdag als 's avonds regelmatig wat georganiseerd. Slechts op 250 m van de zee! Wij (met 2 kinderen van 8 & 11 jaar) vonden de afstand zeer goed te lopen. Jammer dat er verder geen NL kinderen op de camping aanwezig waren! Wel hebben we de omgeving goed kunnen bekijken en er is er veel te doen, o.a. het zee-aquarium in La Rochelle, kleine manege in de directe omgeving, stoeterij in La-Roche-sur-Yon, bezoek aan Les Sables d'Olonne, Marais Poitevin en niet te vergeten het klimbos!

Begeef je onder de Fransen...

familie van Hout
6-8-2011

Het is een kleine camping. Fijn voor de kinderen om de weg terug naar 'huis' te vinden.Wij stonden met 8 Nederlandse gezinnen op de camping. Gelukkig troffen onze 2 zonen vriendjes van hun leeftijd. Wat als dat niet was gebeurd? De Fransen zijn erg op zichzelf of met de Fransen. Alles was op de Fransen gericht. Karaoke, bingo, animatie,alles. Een winkel was er niet. Pains (moest je reserveren)baggettes en croissantjes (met chocolade)waren er wel.Accomodatie was prima.Muv de douch. Watertemperatuur was moeilijk in te stellen. Soms gevaarlijk heet.

Afstand naar de zee was te ver om dagelijks te lopen. Binnenbad was prettig bij het slechte weer maar te fris voor onze dochter van 2.We hebben veel geld voor deze vakantie betaald en een beetje voor gekregen, helaas. Het slechte weer gaf ons de gelegenheid om andere campings te bezoeken en dan is het verschil groot onder de 4 sterren-campings.

Begeef je onder de Fransen......

fam. van Hout
6-8-2011

Het is een kleine camping wat in principe wel fijn was voor onze kinderen. Ze konden de weg goed terugvinden naar de caravan. We hadden geluk dat onze kinderen vriendjes vonden uit Nederland en het qua leeftijd ook troffen. We stonden welgeteld met 8 Nederlandse gezinnen op de camping. Verder was alles Frans. Animatie in het Frans, karaoke, bingo echt alles! Dat was erg jammer. Een winkel was er niet. Je kon 's morgens wel brood halen in het restaurant maar dan alleen pains (die moest je reserveren), bagettes en croissantjes.De accomodatie was prima. Alleen de warmte van het douchewater was niet te regelen. We stonden voortdurend aan de kraan te draaien voor een goede temperatuur. Voor de kinderen was douchen in de caravan eigenlijk te gevaarlijk.De afstand naar het strand was te ver om te lopen. Het was te doen maar niet voor iedere dag.Aangezien we het weer tegen hadden konden onze oudsten naar het binnenzwembad water was fris. Het kostte ons veel geld en we kregen een beetje!

2007

Aug 2007 2 weken doorgebracht op deze camping

Kenneth en Enith
28-9-2007

Aug 2007 2 weken doorgebracht op deze camping.De info op site vd camping en reisorg waren aanleiding voor het boeken. Helaas is de camping in het voorjaar van 2007 overgenomen door een Fransman. Ligging voor strandgangers perfect,ca 3 min lopen. Kleinschalige camping met leuke speeltuin voor kids. Weinig kinderanimatie. Stacaravans zien er in 1e instantie goed uit. Helaas kleine plaatsen. Onze plek was gunstig gezien disco&karaoke avond. Ca 150 m. vandaan. Als je pech hebt, ben je 5 m. vd disco en karaoke verwijderd. Let wel: uit eigen ervaring, defecte douche, zijn we geconfronteerd met de zeer slechte klantvriendelijkheid van de nieuwe eigenaar. Na 2 weken vakantie was het probleem niet opgelost. Hij heeft ons niet serieus genomen, heeft ons onbeschoft en ongehoord te woord gestaan. Maw: is er niets aan de hand, prima camping, wel duur gezien de kwalitiet.Onstaan er probemen: sterkte!

We zijn hier juli 2007 geweest, kleine camping op 250 m van een prachtig strand. De engelse eigenaren hebben de tent verkocht aan Fransen. Kampeer plaatsen redelijk, stonden kris-kras stacaravans op de camping. Sanaitair redelijk, werd 2x per dag schoongemaakt maar was na een tijdje weer vies. Recreatie team frans, verstonden geen Engels. Ze probeerden wel wat maar knutsel spulletjes niet aanwezig.

2006

zeer gezellige kleinschalige camping door ons zomer 2006 bezocht,mooi zwembad!!Mooie omgeving naar het strand wel te ver om te lopen zeker met kleine kinderen.Het sanitair is schoon maar ietwat verouderd.Deze camping zou voor ons voor herhalling vatbaar zijn met name door de accomodatie een gehuurde zeer nette bungalow tent

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Clos des Pins in Longeville sur Mer (Vendee), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Clos des Pins zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.