Camping Les Chardons Bleus

4.2Onvoldoende

Frankrijk, Pays de la Loire, La Turballe (Loire Atlantique)

4.2Onvoldoende

23 reviews over Camping Les Chardons Bleus

• 2017
    9Louise28-08-2017

prachtige plek

Het is blijkbaar een municipal maar die indruk wekt het niet. We hadden een prachtplek, vlak aan zee. We wilden 1 nacht blijven maar uiteindelijk werden het er 4. Het weer was dan ook super. Er was een kleine supermarkt. Sanitair : zoals bijna overal te weinig haken om je spullen te hangen. Het was redelijk schoon. Receptie keurig verzorgd en engelssprekend. het strand was gedeeltelijk naturistenstrand. Mooi schoon strand. langs zee kun je naar het stadje lopen. Of met de fiets, het is twee km. Je kunt er goed fietsen in de omgeving. De zoutpannen zijn erg mooi en ook Pen Bron op het uiterste puntje van het schiereilandje is mooi. In het stadje is genoeg te beleven, veel terrasjes aan de boulevard. Ik kan echt geen minpunt verzinnen over deze plek.

• 8Mieke en Jan04-05-2017

Les Chardons bleus in La Turballe

De camping is idd onlangs in andere handen over gegaan. Vanaf 6 mei 2017 zijn ze weer in bedrijf. Wij waren er 2 dagen van tevoren en de nwe eigenaar was zo vriendelijk om ons op de, voor de rest lege, camping te laten overnachten. Er werd hard gewerkt om de camping startklaar te maken. Fijn dat zo'n leuke camping blijft bestaan.

• 10B.wisniewski.23-03-2017

Een mooie camping

Wij komen er al 16 jaar. Maar hebben nu gehoord dat de camping verkocht word dat zou erg jammer zijn. Wij hebben onze reservering en de aanbetaling terug gekregen we konden dit jaar niet bespreken. Ze wisten niet wat er met de camping gebeuren gaat dus afwachten.

• 7Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

• Oude reviews

7A De Cruz07-07-2015

Leuke camping aan zee

Leuke camping aan zee. Voor een camping direct aan zee met mooi zwembad vind ik het juist NIET duur. Sanitair verouderd en redelijk. Weinig schaduw. Vriendelijk personeel ook al spreken ze nagenoeg geen Frans. Op een enkel speeltoestel na niet veel voor kinderen. Veel Fransen, niet storend

• 6Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Met jonge kinderen

• 7hansbalk04-07-2015

Redelijke municipal, wel te duur

Nette municipalcamping Schone speciale brilloze toiletten (dus niet verouderd) korte wandeling naar het strand, naaktrecreatie geen punt. Honden mogen tot 15-6 op het strand, dat is belachelijk Je moet namelijk wel dokken voor je hond na die tijd. Veel lawaaiige fransen hier Supermarkt in La turballe

We vonden de camping ook knap aan de prijs met 22,50 per dag voor twee personen, vouwwagen en 2 honden in het voorseizoen

al met al was het eenmalig wat ons betreft.

• 9Setek28-12-2014

Deze camping geeft een (wadden)eilandgevoel

Een middelgrote camping met ruime plekken. Weinig schaduw, maar veel heggen die wind keren. Er zijn 2 ingangen naar het schone strand. Het ruime zwembad heeft 3 baden: peuters, kinderen en echte zwemmers. Tijdens het hoogseizoen is er een kleine supermarkt en een terras met restaurantje. WIFI is gratis in voor- en naseizoen, tijdens seizoen redelijk geprijsd. De elektrapunten zijn dun gezaaid en soms is een verlengsnoer nodig. . Het sanitair is eenvoudig en wordt goed schoongehouden. Er zijn enkele leuke omheinde speeltuintjes. In de omgeving kan goed gefietst worden op "gewone" fietsen. La Turballe is een gezellig vissersstadje en er zijn meerdere leuke plaatsjes in de omgeving die een bezoek waard zijn. Op een paar kilometer is een grote Super-U en bij Saint-Nazaire is een groot "centre commercial". De camping wordt voor een groot deel bewoond door gezinnen; veel Nederlandse kinderen zijn er niet, maar de kleintjes trekken zich niets aan van nationaliteit en spelen met elkaar.

• 7Eetgelegenheden

• 5henky6716-07-2014

het is een camping

De ligging is mooi bij het strand. Veel luidruchtig Fransen. Het sanitair is verouderd. Het camping personeel spreekt geen woord Duits of Engels wat ze wel beweren, ze weten bijv niet eens wat fire en smoke betekend.

• 4Staat v/h sanitair

Met oudere kinderen

• 9Ria13-08-2011

Zeer goede camping

Wij zijn dit jaar 3 weken op deze camping geweest, heel goed bevallen. Goed sanitair, dat zeer goed schoon gemaakt wordt, leuke bar waar je ook lekker kunt eten. Voor onze kinderen (7,9,15 jaar) mogen iets meer Ned. Deze camping ontdekken. Geweldig mooie omgeving, strand, zoutwinning, div plaatsjes. Een omgeving die uitnodigt om te gaan fietsen.

• 9Staat v/h sanitair

Met jonge kinderen

• 9bw29-06-2011

supercamping

wij komen er al tien jaar en het voelt altijd weer goed. In het dorpje is er altijd wat te doen: mooie vissershaven en gezellige terassen.

• 9Staat v/h sanitair

Met vrienden

• 8LB02-01-2011

perfecte vakantiestek voor een betaalbare prijs

Betaalbare camping; goed sanitair; mooi (bewaakt) strand; zwembaden; goede winkel; gezellige authentieke plaatsjes en marktjes in de directe omgeving en niet te vergeten het interessante zoutwinningsgebied. Hopelijk gaan er meer Nederlanders deze camping ontdekken.

Met vrienden

2 tips over Camping Les Chardons Bleus

• Bart, 29-05-2009

• Setek, 28-12-2014

Leuke fietstocht: door de zoutvijvers naar het zoutmuseum en vervolgens naar het leuke plaatje Le Croisic (aquarium). Daar vandaan met een klein pontje oversteken naar Pen Bron. Hier begint een fietspad naar de camping.

1 vraag over Camping Les Chardons Bleus

• Wim, 01-11-2013

Foto's interieur cottages

Heeft er iemand wat foto's van deze cottages ( interieur en bv ook tuinmeubilair ) ? En was er geen last van muggen vanwege het moerassige achterland ?

alvast dank grt Familie Annink

henky67, 16-07-2014