Camping Municipal du Vieux Moulin

Camping Municipal du Vieux Moulin
7,1

We hebben een aantal aanbieders voor Municipal du Vieux Moulin voor je op een rij gezet:

10 reviews over Camping Municipal du Vieux Moulin in het Nederlands

Prima, rustige camping op 700 km van NL

Carla en Rob
12-7-2017

Mooie grote plek voor onze vouwwagen onder de bomen op een parkachtig gedeelte van de camping. Omgeving prima om te fietsen, om iets te ondernemen moet je echter wel wat verder rijden. Tours ligt op een uurtje rijden.

Restaurant: eenvoudige kaart

Sanitair: alles is aanwezig, alleen jammer dat bij aparte (af te sluiten) wastafelhokjes er alleen warm water uit de kraan komt, wat voor tanden poetsen niet fijn is. Ook is er een aparte ruimte met wasmachine en grote bakken voor handwas, voldoende afwasplaatsen.

Het terrein wordt zeer goed bijgehouden en ziet er daardoor verzorgd uit.

Voor ons een prima start van de vakantie (1 week), zeker gezien de afstand van NL.

Oude reviews (archief)

Leuke, mooie camping. Niet te groot qua toerplaatsen. Wel veel huurfaciliteiten die vooral door Fransen zelf gehuurd worden.

Sanitair is het typische 1-knop, 1-temperatuur systeem waar je geluk moet bijhebben qua temperatuur. Het werd wel onderhouden en regelmatig schoongemaakr.

Zwembad staat overal genoteerd (ook bij hen aan de ingang) als verwarmd maar bij mooi weer doen ze dat niet. Dat maakte dat het water met veel moeite 22 graden was. Dan kunnen ze beter de periode vermelden wanneer ze dat wel doe. Het was heel goed onderhouden en heel proper.

Ze hebben ook een speeltuin maar die bestaat enkel uit een piepende schommel.

Enigste echte nadeel: iemand te pakken krijgen om af te rekenen. Zelfs tijdens de uren dat de acceuil open was.

Kan een heel mooie camping worden!

Hengelaar,
12-7-2016

Titel is ook de algemene indruk. De camping vertoont op vele gebieden flink achterstallig onderhoud. Het slechte weer (overstroming etc.) is misschien excuus voor het terrein maar niet voor de voorzieningen. Wij vonden met name de toestand van het sanitair ronduit slecht. Veel douches en wc's defect en onbruikbaar. Schoonmaak kan ook beter. De beheerders zijn allervriendelijks en behulpzaam. De omgeving is overigens prachtig en de plaats van de camping perfect. Winkel (grote aldi) op loopafstand; het dorp zelf een beetje gewoon. Alles bijeen jammer maar helaas.

Geweldige vakantieplek!

Marianne
8-7-2016

Heerlijke relaxte camping, beheerd door Karolien en Angelo. Twee prachtige mensen met liefde voor hun werk.

Wij hadden een mobielhome voor een week gehuurd om langs de Loir te gaan fietsen. Een geweldige ervaring in een mooie streek. Na de soms wel inspannende tocht een frisse duik in een heerlijk zwembad en een verrukkelijke maaltijd van Angelo zelf! Het stadje zelf is een plaatje uit een Frans boek.

Een heerlijke week waar we lang van na hebben genoten.

Vieux Moulin in een nieuw jasje

Simon Cornelis
10-8-2015

Mooie kleine camping met restaurant en zwembad. De nieuwe eigenaren zijn bezig met vernieuwen van het sanitair, de huurcaravans, het restaurant en een voorziening voor tieners. In maart 2016 moet het klaar zijn. Er is dan ook een uitbreiding van het zwembad met glijbaan gepland. De eigenaren zijn Nederlands en Belgisch. We waren van plan enkele dagen te blijven. Dat werden twee weken. Het is er zo heerlijk en rustig. Je kunt overal makkelijk naar toe. Le Mans, Tours, Blois, Vendome en Chambord zijn goed te bereiken met de auto. De mooie dierentuin Beauval is iets verder, maar ook dat kan vanaf de camping. Vergeet dan vooral de prachtige vogelshow niet te zien. De Fransen op de camping en in de omgeving zijn vriendelijk en heel toegankelijk. Wij gaan zeker nog een keer.

Fantastische plek!

Ans
3-6-2015

Gelegen aan de rivier is het een groene oase van rust. Zeer vriendelijke eigenaars. Onze labrador cappi was snel goede maatjes met isa. Wandeling langs de loir naar marcon was zeer de moeite waard. Veel vlinders onderweg en prachtige vergezichten. Voor een korte stopover was dit een absolute topper. De vorige recensie betrof de oude eigenaars. De nieuwe hebben het sanitair prachtig vernieuwd en zijn nu bezig een restaurantje neer te zetten. Dit met het zwembad maken deze plek een top bestemming ook voor langer dan twee dagen.

Vervelende sfeer

Suzan Mes
13-1-2013

De camping ziet er netjes en verzorgd uit. Mooie velden, keurig sanitair en leuk zwembad. We zouden hier een paar nachtjes blijven staan. We verbaasden ons over de vele lege plekken in het hoogseizoen. Echter 's avonds brak er een luidruchtig feest los van vaste gasten, dat uitmondde in ruzies en gedoe, en duurde tot diep in de nacht. De volgende ochtend hebben wij onze spullen gepakt. Jammer van deze knappe camping dat de sfeer bepaald wordt door vaste gasten. Er waren overigens veel mensen die voor 1 nachtje kwamen.

Rustige mooie camping

Wim De Ranter
24-7-2011

Begin juli 2011 was het ondanks het zonnige weer nog enorm rustig op deze camping.

Zeer aangenaam zwembad en riviertje.

In de omgeving kan je volop wandelen en fietsen.

Een goede, mooi gelegen camping

Bert Brands
21-6-2010

De camping is gelegen langs de Loir op loopafstand van het dorp met meerdere goede eetgelegenheden. In het dorp zijn verschillende winkels die ruim voldoende voorzien in de dagelijkse behoeften (brood, vlees, drank enz.) Ook bevinden zich binnen een straal van 2 km 2 grote supermarkten. Het terrein van de camping is vlak met goed onderhouden gras en begroeiïng. Het biedt zowel zonnige als schaduwrijke plaatsen. Het sanitair is goed, maar wordt niet altijd goed schoongehouden.

Wij hebben de camping in juni bezocht. In die tijd was het heel rustig op de camping alleen in het weekend werd het drukker.

gezellige familie camping vooral met kleinere kinderen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Municipal du Vieux Moulin in La Chartre sur le Loir (Sarthe), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Municipal du Vieux Moulin zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Municipal du Vieux Moulin scoort een 7.07 uit 10 op basis van 17 reviews.