45 tips over Camping Yelloh! Village Le Pin Parasol

• Leonie, 25-02-2019 Rapporteren

Ga naar het Puy Du Fou, is een uurtje met de auto maar dat is het meer dan waard! Prachtig themapark met indrukwekkende shows.

• Hans, 29-06-2014 Rapporteren

De camping ligt niet meteen aan zee, maar goed bereikbaar met de wagen. Mooie stranden in St.Gilles-Croix-de-Vie of in Les Sables-d'Ollone. Ook een uitstapje naar Noimoutier-en-l'ile is de moeite waard.

• Ruben, 07-01-2014 Rapporteren

We hebben een kano gehuurd op het meer. Er was die week ook een circus dat zeker de moeite waard was.

• Marion van Sermondt, 09-07-2014 Rapporteren

De plaatsen St. Gilles de Croix de vie, Sables d'Olonne en La Rochelle. Gezellige, wat oudere plaatsen met een mooi strand, boulevard en haven. Ook het eiland Ile de Nourmoutier is mooi. Met eb is daar zelfs naartoe te lopen. Het aquarium in la Rochelle is een aanrader voor een regenachtige dag.

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh! Village Le Pin Parasol voor je op een rij gezet:

• Mees, 09-07-2014 Rapporteren

Uitstapjes: Île de Noirmoutier via de Passage du Gois (let op de eb/vloedtijden), Zoo des Sables (Les Sables d'Olonne), Aquarium du septieme continent (Talmont), Le Puy du Fou (niet geweest, maar moet wel erg indrukwekkend zijn)

• Judith, 05-09-2013 Rapporteren

Ga een dag naar het strand, het schiereiland en rij over de weg door de zee, bij slecht weer het automuseum, binnen speeltuin.

Let op als je gaat camperen de camping is vrij groot. Als je met kleine kinderen bent is het fijn om op het voorste gedeelte te zitten gezien de speeltuin, zwembad enz.

• Boxie, 27-08-2013 Rapporteren

1) zandstrand les Sables (wat hipper en drukker) 2) zandstrand st Gilles (ook voor allerkleinsten erg leuk) 3) klimpark Grand Defi

• vacance , 13-07-2013 Rapporteren

Tip; ga lekker wandelen of naar Sables d'Olonne/Bretignolles sur mer lekker naar het strand.

• michel, 13-07-2013 Rapporteren

Het klimavontuur, is 5 minuten rijden, maar zelfs voor een 3 jarige erg leuk op te doen! Circus wat om de 2 weken komt wel de moeite waard met kleine kinderen! Sables de l'Onne de moeite waard en een erg mooi strand!

• Clien, 30-07-2013 Rapporteren

Klimpark, en kasteel met piraten en dino's

• Sytske, 26-07-2013 Rapporteren

Crèperie, L`auberge. Gelegen aan het meer. Klimpark, le Grande Devi, tien min rijden vanaf de camping.

• laurens, 13-09-2013 Rapporteren

het restaurant aan het meer (op loopafstand) is een aanrader (bespreken vooraf is een pre want het was erg druk).

• Anita, 10-09-2013 Rapporteren

Tip voor leuke ervaring : velorail, fietsen over spoorrail

• Lidia , 24-08-2011 Rapporteren

De poort naar het meer is altijd gesloten, je kunt een sleutel lenen (10 euro borg) bij de receptie en dan kun je er altijd door!! Hier kwamen wij ook pas later achter vandaar hier geplaatst als tip.

• Anna, 12-08-2013 Rapporteren

Als je sportief bent, kun je hier je lol op. Trailrunning (om het meer, er liggen kaarten bij de receptie, maar vergeet je gps niet, verdwalen is makkelijk), hardlopen, mountainbiken, golf en windsurfen, boogschieten, bmx-en (kids), wandelen en er is een fitnesruimte. Deze heb ik niet open gezien. Waarschijnlijk weinig vraag naar.

• Rob, 09-08-2013 Rapporteren

puy du fou (http://www.puydufou.com/nl) is op een uur rijden. Het enige nadeel aan dit atractiepark is dat alles in het Frans is en het is prijzig. Bij de receptie hebben ze hier kortingsbonnen en "inkomkaarten" voor. Ze geven ook korting op het klimpark Le Grand Defi

• Luk, 27-06-2013 Rapporteren

Er is niets in de buurt, tenzij je graag eerst een uur in de wagen zit. Fietsen is prachtig als je op de landwegen blijft, dus best stevige fiets meebrengen, er zijn geen fietspaden, en de franse chauffeurs hebben een zware voet....meer uitleg is niet nodig. Wandelen is een optie, mooie landschappen met een prachtig meer op wandelafstand.

• isabelle, 24-07-2014 Rapporteren

Lekker boodschappen doen bij de super U of bij de hyper U, erg leuk!! Les Sables d'Olonne is een aanrader, mooie boulevard met winkeltjes! Waterfietsen te huur. Mooie kastelen.

• Ruisch, 15-08-2012 Rapporteren

Strand: De La Parée (Bretignolles), schitterend Supermarkt: U-express in Coex Wijnexcursie, kanovaren

• Rob, 17-09-2012 Rapporteren

klimpark le grand defi. Klimplezier van groot tot klein. "Routes" in leeftijd vanaf 2 tot 15 jaar en ouder. Iedereen wordt gezekerd ook de kleinste. De baan vanaf 2 jaar ligt op een halve mtr boven de grond hier kan je als ouder gewoon naast lopen. De "zwarte baan" is op min. 10 mtr hoogte. Het is wel vrij prijzig maar het ligt op maar 10 minuten van de camping. Je hoeft niet gelijk aan de ingang te betalen, en dus kan je er ook gewoon gaan kijken.

• katrien Lambrecht, 28-08-2012 Rapporteren

Wij hadden een super visresto gevonden in Bretignolles sur Mer, echt super! Verse vis, zicht op zee, geweldig!!

• angela, 14-08-2012 Rapporteren

Puy Du Fou. voorstellingen waarbij complete vikingschippen met bemanning en al uit het meer omhoog komen en nog veel meer!

• Judith, 09-08-2012 Rapporteren

Saint Gilles Croix de Vie (met knus centrum en mooie haven) - Bretignolles sur Mer (geweldig rotsstrand) - Les sables 'd Olonne (strand à la Scheveningen, met erg mooie boulevard) - Aizenay (met o.a. mega supermarkt Super U en Lidl) - La Roche-Sur-Yon (Decatlon - Franse variant van de Intersport waar heel veel sportartikelen veel voordeliger zijn dan in Nederland / mega Esprit/Mango/speelgoedzaken e.d.) Op de camping is erg veel informatie over de omgeving. Er is superveel te doen!!!!

• de , 09-08-2012 Rapporteren

een straat links naast de camping ligt aan het Lac du Jaunay een auberge met lunch en diner mogelijkheden, uitstekend eten voor een zeer redelijke prijs (pannekoek 2.40 en pan mosselen 11 euro)

• Patricia, 25-07-2012 Rapporteren

Bij slecht weer: binnenspeeltuin in de buurt van Challons (gratis wifi). Prachtig strand in Talmont-Saint-Hilaire (Avenue de la Plage) Île-de-Nourmoitier = zeker een uitstap waard!

• Wendy Jansen, 25-07-2012 Rapporteren

Bezoek het eiland Noumortier!

• Hans van der Giessen, 25-08-2012 Rapporteren

Le Pin Parasol ligt in het binnenland, alles hieronder is op een klein kwartiertje rijden, via rustige wegen: Saint Gilles is een gezellig plaats als er markt is. Grote winkels als Leclerc, SuperU en Lidl. In Azenay een HyperU en Lidl. Een heerlijk strand (Les Dunes) in Bretignolles sur Mer. Leuke golven om als amateur te bodyboarden. Schoon water, fijn zand, loopt langzaam af. Aanrader is het Fête du Lac, in de tweede week van augustus. Leuke sfeer met een schitterend vuurwerk ter afsluiting.

• kookboy, 19-06-2012 Rapporteren

De vlindertuin in Noirmoutier. Ik heb er mooie foto's kunnen maken.

• Mensen, 15-08-2012 Rapporteren

Bezoek klimpark Grand Defi op ca.10 minuten rijden. Geweldig!

• Werner,Francis en Nora, 20-07-2012 Rapporteren

Enorme LeClerc supermarkt in St Gilles croix de ville Klimpark Le Fen(?) (10 minuten vd camping) Hyper U supermarkt in Aizenai Markt in Bretignol sur Mere Het circus bij de camping (iedere week een andere) Het strand tussen Brem sur mere en Bretignol sur mere, plage de Normandeliere.

• Marco Kleis, 23-12-2009 Rapporteren

www.suncamp.nl , zoek camping en draai video film af voor overzicht van de camping.

• D. Bloemen, 31-08-2012 Rapporteren

De Jardin de Olfacties in Coex. De markt in Bretignolles-sur-Mer. De stranden. De mooit grote Hyper-U's etc. in de buurt.

• Berry, 28-07-2014 Rapporteren

Neem geen WIFI als je gewoon wil internetten, is maar 60% vd tijd bereikbaar en erg traag. Vooral net buiten de topdrukte erg leuk. Niet voor mensen die niet van regeltjes houden, camping is strak georganiseerd.

• weentje, 04-08-2014 Rapporteren

Heerlijk fietsen op de Velo rail, 2 uur genieten van het Franse landschap.

• Fam Gritter, 11-08-2014 Rapporteren
    • Wij gingen vaak naar het strand in Brem sur Mer, redelijk rustig en de kinderen kunnen mooi diertjes zoeken bij eb en leuke golven bij vloed.
    • We hebben gevist met onze amateurspullen. Tot onze verbazing geen karpersnuit gezien maar wel een paar leuke meervalletjes op mais. Daar waren mijn zoontjes ook tevreden over want die hadden ze nog nooit live gezien.
    • Niet heel bijzonder maar wij vonden het wel leuk: het zee-aquarium op Ile de Noirmoutier en de Zoo in Sables d'Olonne.

• Harald, 02-09-2014 Rapporteren

Aquarium in La Rochelle Bretignolles Sur Mer leuk stadje

• Liesbeth, 31-07-2014 Rapporteren

Pretpark le Puy du Fou, moet je gezien hebben. Ongelooflijk mooi. Klimpark Le grand Defi, goed georganiseerd in naastgelegen dorp (St. Juliene). Markt in Bretinolles sur Mere groot en leuk. Daar kun je ook lekker eten bij kleine restaurantjes. We gingen elke dag naar het strand bij Brem-sur-Mere. Mooi strand met strandwacht , wel veel stenen (waterschoentjes goed idee). Ook Ile Nourmoitier bezocht, maar vonden wij beetje saai.

• Frank Roewen, 25-06-2015 Rapporteren

Aquarium Le 7ème continent in Talmont Saint Hilaire en dorpje St. Gilles Croix de Vie

• Petravanhaarlem, 09-07-2015 Rapporteren

Bij croix de vie mooi Natural (sea) pool, net voorbij de boulevard, waar je krabben kunt vangen en heerlijk rustig kunt zonnen en zwemmen. Sables D ' olonne, leuke plaats om te shoppen en mooie boulevard.

Naast de camping, aan het meer, een restaurantje waar je prachtig uitkijk hebt over het meer.

• d.korevaar, 09-08-2014 Rapporteren

Vertier in de omgeving? In verband met de afstanden verplicht met de auto. Markt in Bretignolles Sur Mer, Kasteel van Talmont St. Hilaire, Sables d'Olonne. Strand op 20 autominuten (Des Dunes). O ja, in het hoogseizoen iedere zondag een circus naast de camping. (niet top, wel leuk!)

• Fam. Scholte, 24-07-2015 Rapporteren

De eetgelegenheden zijn wat beperkt op de camping. Op 15 min loopafstand, lopend langs het meer (rechts), vind je L'auberge de Jauney. Super leuk restaurantje met uitzicht op het meer waar je lekker kunt lunchen, avondeten of gewoon een ijsje kunt eten. Prima prijzen met een uitgebreide menukaart. Mozzelen, crepes etc.

• monique de waard, 10-08-2014 Rapporteren

Zwembad is net vernieuwd met banden glijbaan. Alle baden zijn verwarmd. Altijd plek bij het zwembad, ligbedden genoeg. Verder is het een overzichtelijke camping. Prachtig meer waar je kunt vissen. Tennisbaan, voetbal/basketbalveld, speeltuin.

• Elseline, 11-08-2015 Rapporteren
    • Het mondaine Les Sables D'Olonne met boulevard en breed zandstrand
    • Het levendige Saint Gilles Croix de Vie met winkelstraatje en Grande Plage
    • Wild park Planete Sauvage
    • Velo Rail: fietsen op een spoorlijn (online reserveren via de receptie)

PS: (Stranden van) Bretignolles sur Mer vonden wij tegenvallen

• robin, 13-07-2015 Rapporteren

Stranden rond Bregnolles sur mer. La Rochelle aquarium ( tickets via internet bestellen en uit laten printen bij de receptie scheelt flinke wachttijden ter plekke.)

• Bianca, 09-08-2016 Rapporteren

leuk om te doen, de Velo rail, je kan bellen voor een plek, ze spreken engels. markt Les Sables en het strand. Strand bij Brem sur Mer, heeft hoge golven bij vloed erg leuk, St Gilles Croix de Vie is een leuke plaats om toeristisch te winkelen, markt en mooi strand. Kano tocht maken is ook erg leuk. de zoutwinningen bezoeken bij Noirmoutier en dan gelijk de weg door zee rijden bij Eb. er leuk om te doen.