Camping Les Ecureuils

213 reviews over Camping Les Ecureuils in het Nederlands

mooie nette camping

Dennis
9-5-2016

In de Mei-vakantie in een splinternieuwe sta-caravan geweest. Lekker rustig op de doordeweekse dagen. In het weekend komen de Fransen naar de camping en is het gelijk druk. Het overdekte verwarmde zwembad was groot genoeg om elke ochtend wat baantjes te trekken. Het strand in Bernerie is niet ideaal voor zwemmers. In de zee liggen zeer veel stenen en schelpen waar je je voeten aan kunt bezeren. Als het eb is liht de zee ineens 500 meter verder weg. Ze hebben wel een rond zwemgedeelte gemaakt waar altijd water is zodat je niet perse naar de zee hoeft te lopen. Binnen een uur zit je in Nantes (45km) Vergeet niet naar de Castle of Dukes te gaan en naar het kunstproject Les machines waar o.a. een olifant van 10 meter hoog en een spin zijn nagemaakt die door mensen bestuurd worden. Het eiland Noirmoutier ligt 60 km naar het zuiden en is ook zeker een bezoek waard. Het strandje (plage des dames) in het stadje Noirmoutier deed ons denken aan een tropisch eiland.

Door vertraging op de heenreis konden we niet voor 19.00 uur bij de camping zijn. Gelukkig had ik even met de camping gebeld en lag de sleutel van de caravan klaar in een postvak naast de receptie. Het was ook handig dat de receptioniste een nederlandse vrouw was.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2016

Prima camping.

Annet
2-5-2016

Mooie camping, mooi zwembad voor zowel de aller kleinsten als ook de iets grotere kinderen prima vermaak. Dicht bij de zee. Stacaravan zag er goed uit.

De receptioniste was wel een beetje bot (zal de aard van het beestje wel zijn|) dat is jammer was niet nodig

Leuke georganiseerde camping

Martijn
1-2-2016

Normaliter zitten we op campings met weinig faciliteiten maar omdat we laat waren met boeken en aan zee wilden zitten, kwamen we hier terecht en werden we positief verrast. We troffen een passend huisje op een goed georganiseerde camping met vriendelijke Nederlandse en Franse gasten. Het zwembad is netjes en er werd veel voor de kinderen georganiseerd. De receptie was vriendelijk en behulpzaam. In de avond en nacht loopt er bewaking en in de ochtend een schoonmaakploeg voor het zwerfvuil. Ze handhaven hun regels goed en daarom is het er ook aangenaam. Strand heeft last van getijden. Soms kan je er lekker zwemmen en soms trekt de zee zich 300 meter terug en kan je er vooral schaaldieren zoeken. Er is wel een speciaal zeebassin aangelegd zodat er altijd gezwommen kan worden onder toezicht van kustwacht. Het dorpje heeft een normaal aanbod van eettentjes, markt en winkeltjes maar in de bereisbare omtrek zijn er veel plekken en stranden waar het leuk toeven is.

Viel heel erg tegen.

Marije
12-1-2016

Normaal gesproken nemen wij negatieve beoordelingen met een korreltje zout, maar deze camping viel heel erg tegen.

Nederlandse animatie: Er waren inderdaad 2 Nederlandse jongens die de kinder animatie deden. De jongens waren echter drukker bezig met het vrouwelijk schoon dan met de kinderen. Er is alleen 's ochtends 1 uur kinderclub in een soort bunker zonder ramen of aankleding. De mini disco is na de kinderclub en niet 's avonds, waardoor er 's avonds niets te doen is voor kinderen tussen de 4 en 10 jaar.

De stacaravans moet je zelf schoonmaken om je borg terug te krijgen na een controle. Onze stacaravan was echt niet schoon bij aankomst!

De (Nederlandse) medewerkster bij de receptie is zeer onvriendelijk. Tevens ben je verplicht om een oranje bandje te dragen op de camping. Deze zijn in 1 maat, waardoor mijn man met een veel te strak bandje moest lopen.

Bij het zwembad gelden heel veel regels. Strakke zwembroeken, geen slippers, geen eten en drinken, verplicht douchen bij binnenkomst etc etc. Echter loopt de badmeester met zijn schoenen op de camping en vervolgens weer bij het zwembad??? Iedere dag dook het animatie team met kleren aan het zwembad in???? Het zwembad gaat pas om 11:00 uur open en dan zijn er heel wat handdoeken leggers die voor het hek staan te wachten (overigens een heel grappig gezicht om die mannen te zien rennen naar de bedjes). Het zwembad is echt veel kleiner dan op de foto's overkomt en er is niet echt een diep bad.

De plaatsen zijn echt heeeel erg krap. Op zaterdagen (wisseldag) rijdt het personeel behoorlijk hard met auto's, golfkarretjes en grasmaaiers over de camping (kon nog net op tijd mijn zoontje voor de grasmaaier wegtrekken die de hoek om gescheurd kwam.

Het sanitair is wel heel erg schoon!

Gelukkig hadden we hele leuke buren met kinderen, dus uiteindelijk toch een leuke vakantie gehad.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Wij hebben drie weken met geweldig weer op deze camping gestaan. Nederlandse animatie en een heerlijk verwarmd zwembad met glijbanen, meer hadden onze meiden niet nodig.

Elke dag werd er de hele dag door wat georganiseerd.

Sanitair was echt keurig verzorgd, zo heb ik het nog niet eerder meegemaakt.

Schoon, en op elk tijdstip lekker warm water onder de douche.

Een paar keer per dag werden de ongebruikte handdoeken zonder pardon van de ligstoelen bij het zwembad gehaald. Daar kunnen veel campings een voorbeeld aan nemen!

Wij gaan nooit twee keer naar dezelfde camping, maar we zouden hier nog graag een keer terugkomen!

Camping viel tegen

Mies
16-8-2015

Pluspunten:

Mooi zwembad

Vers brood smorgens

Minpunten :

Koude douches

Klein plek

Nat toiletpapier

Geen waterpunt dichtbij de vouwwagen

Kinderentertainment in 'donkere bunker' , kwaliteit vd entertainment matig

Veel herrie op de camping tot laat op de avond/nacht ( geen 'portier' die rondloopt om herrie te beperken)

Superleuk!

Familie Verschuur
10-8-2015

Dit was het eerste jaar voor ons op deze camping. Maar zeer waarschijnlijk niet de laatste keer. Een gezellige familiecamping voor ieder wat wils. Wij zaten in een sta caravan: zag er prima onderhouden uit! Duidelijke regels. Bv geen strandstoelen reserveren bij het zwembad zodat iedereen de kans heeft om hier gebruik van te maken. Ook toezicht bij het zwembad. Enthousiast animatieteam zowel Nederlands- als Franstalig.

Klein minpunt bij de grote glijbaan. Loopt af met grove structuur waardoor de kans op lekke zwembandjes en schaafwonden aanwezig is.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Zeer schone, mooie familie camping.

W.H. Drogt
9-8-2015

Leuke camping, gezellig opgezet. Mooie accommodatie (mobile home) en schoon. Dorpje is niet zoveel te beleven, maar wel makkelijk voor de boodschappen (loopafstand). Ook loop je via het dorpje naar het strand, overdag eb en pas tegen de avond vloed. Op camping zelf alleen een snackafhaalpunt, wel jammer, geen restaurant. Verder wel netjes en lekker. Enthousiast animatieteam! Leuke activiteiten voor de kinderen.

Prachtige camping

Fam. Nijhuis
8-8-2015

Prachtige camping met mooie ruime plekken en veel bomen. Heel mooi en overzichtelijk zwembad, vriendelijk personeel en schoon sanitair.

Wederom fantastisch!!!

van Merkestein
5-8-2015

Het was super!!! Geweldig animatie voor de kids! !

Super vriendelijk personeel! !

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Ecureuils in La Bernerie-en-Retz (Vendee), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Ecureuils zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.