Camping Les Ecureuils

Camping Les Ecureuils
7,1

213 reviews over Camping Les Ecureuils in het Nederlands

Een verrassing, en hier gaan we terugkomen!

Jochem Messbauer
14-8-2016

Eigenlijk moeten we niet te positief zijn, anders wil iedereen hierheen! In 2015 stonden we één week op deze topcamping. Dit jaar hebben we er twee weken van gemaakt. En nu al weten we dat het volgend jaar drie weken zullen zijn, al is het al alleen om Harriëtte van de receptie weer te zien. Over 'je welkom voelen' gesproken..

Vorig jaar hadden we een zespersoons stacaravan, en die was gewoon te groot. We zijn maar met zijn drietjes. Dit jaar mochten we in een practisch nieuwe vierpersoons stacaravan verblijven. En het enige nadeel was dat we te weinig schaduw hadden.

Ja, er zijn regels op deze camping, maar dankzij die regels is het schoon, veilig en leuk. Het voelt hier snel vertrouwd, en voor onze dochter van vijf is het gewoon al als thuiskomen. De animatie, receptie, service en locatie; kan weinig tegenop.

La Bernerie en omgeving zijn rustiek, met mooie stranden en natuur. Er is genoeg te doen en te zien.

Gezellige camping

M.B.
7-8-2016

Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Er was genoeg animatie voor jong en oud waar je aan mee kunt doen, ze waren enthousiast en professioneel. Leuk zwembad, gezellige bargelegenheid en dicht bij het strand en het dorpje. De camping was prima, het plaatsje Pornic ook maar verder in de omgeving is vrij vlak en saai. 2 weken kun je goed ontspannen op het strand en een markten bezoeken. We waren tevreden.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Prima camping, maar 1 keer is genoeg.

Rogier van der Gugten
4-8-2016

Wij waren hier in juli 2016 met twee gezinnen met jonge kinderen (2 - 6 jaar).

Stacaravan is basic, maar op zich prima. Bedden zijn wel keihard (je ligt op de veren). Aan te raden om dekens eronder te leggen. Verder missen inderdaad lekkere zitstoelen voor buiten. Er is alleen een picknickbank en binnen staan alleen krukken.

Voor de kinderen wel erg weinig speelplek. Wij zaten aan het einde van de camping en de enige speelplek is bij de ingang. Animatie is er wel, maar voor de kleine kinderen alleen in de ochtend. Er waren wel erg veel regels in het zwembad (geen opblaasballen, geen opblaasbootjes, etc. , niet eten en drinken). Wel ideaal dat er een verwarmd binnenzwembad is. Zeker met kleine kinderen en het wisselende weer in deze omgeving.

Strand is goed aan te lopen en erg leuk (grote eb- en vloedverschillen). Het dorpje Bernerie en Retz is gezellig maar erg klein. Pornic (op 10 minuten met de auto) is erg leuk. Het safaripark is erg leuk en ook Noirmoutier is een aanrader. Verder een wat eenzijdige omgeving (hoop zoutwinning).

In de ochtend broodverkoop bij de bar. Verder alleen een snacktentje. Geen campingwinkel (supermarktje) of restaurant.

Op zich een prima vakantie gehad, maar 1 keer is genoeg.

D-reizen

Net terug van 2 weken vakantie.

Camping is schoon, maar voor de kinderen (wij in dit geval 2 kids van 4 en 9 jaar) te weinig vertier.

Zo is er maar 1 klein speeltuintje op het begin van de camping waar o.a 2 trampolines staan die nota bene tot laat in de ochtend met een hangslot gesloten blijven.

Bij slecht weer, wat toch redelijk vaak voor kan komen in dat gebied, dien je dus zelf wel spelletjes, kleurboeken o.i.d. mee te nemen om de dagen door te komen met de kinderen.

De stacaravans hebben een picknicktafel op het terras, tip, neem je eigen strandstoel mee.

Animatie was onder de maat, we wisten vaak niet hoe en wat er georganiseerd werd, de kids club 's ochtends werd wel creatief georganiseerd.Het zwembad is mooi en schoon met voor de kinderen een paar leuke glijbanen, alleen je mag niks te eten meenemen naar het bad.

Het strand is lekker dichtbij, via een tunneltje onder het spoor door te bereiken (+- 300 meter)

Het gebied heeft wel een aantal leuke uitstapjes te bieden, zo is er een grote safaridierentuin, stadje pornic en een aantal leuke vissersdorpjes aan de kust.

Wij hadden bijna 2 weken mooi zomerweer dus erg veel gezwommen.

gezinnen met oudere kinderen is deze camping geen aanrader

prima camping

jeroen
31-7-2016

Net terug van 2 weken vakantie in La Bernerie-en-Retz. We hebben via touroperator een 6 persoon stacaravan gehuurd op deze camping. Een prima schone caravan, zou alleen een paar stoelen mee nemen voor buiten. de tuinbank is nogal hard. Prima zwembad, ook netjes schoon. Halverwege de dag worden de handdoeken van ligbedden gehaald die niet in gebruik zijn. geen campingwinkel maar wel elke dag lekker brood, supermarkt op loopafstand. veel plezier gehad op het strand dat op loopafstand ligt. leuke uitstapjes gemaakt oa naar Les Machines de l'île in Nantes en naar oa Pornic.

Mij iets te veel Nederlanders

Voogd
30-7-2016

Mooie nette grote camping op loopafstand van strand en centrum. Ik vond er alleen een beetje teveel Nederlanders op de camping die ook nog eens allemaal bij elkaar worden gezet. Daar hou ik persoonlijk niet zo van. Sanitair is netjes en wordt vaak schoongemaakt. Bij de receptie wordt Nederlands gesproken of Engels. Ze zijn erg hulpvaardig. Als je achterin op de camping staat is het wel even wandelen voordat je bij het zwembad bent en ook het toiletgebouw is even weg. De omgeving is mooi, veel mooie dingen te zien.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Mooie camping met kleine plekken

Fam. van Schijndel
29-7-2016

Sanitair wordt dagelijks goed schoongemaakt. Zwembad ziet er goed verzorgd uit, neem wel extra zwembandjes mee, want door de glijbanen heeft mijn jongste drie paar versleten. Animatie doet zijn best om voor alle leeftijden iets leuks te bedenken.

De staanplaatsen zijn wat klein. Ik kon mijn auto niet meer plaatsen. Mijn buurman had een plek, waarvan ik niet eens vindt, dat deze verhuurd mag worden, nr 149. Aan het begin van de camping zijn de plekken groter. Ik zou tien staanplaatsen inleveren om de staanplaatsen iets groter te maken. Op de camping zijn ook weinig speelplekken voor de kinderen, alleen aan het begin van de camping. Met wat kleine aanpassingen kan deze camping groeien van een 7 naar een 8.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Wij gaan er niet meer naar terug

Fam. Jans
23-7-2016

Wij zijn op veel campings geweest, maar ik heb nog geen camping meegemaakt met zoveel regeltjes (geen speelgoed, eten, drinken en lol in het zwembad, om twaalf uur moet het op de gehele camping stil zijn enz. enz.). Zwembad is mooi en schoon, maar er mag alleen niets. Als je een camping zoekt voor kinderen t/m 8 jaar zou ik zeker boeken, want het is een mooie, schone camping met genoeg te doen voor deze leetijd. Zijn je kinderen ouder (mijn dochter is 16) dan zou ik zeker verder zoeken, want de animatie voor hun en voor volwassenen is er niet tot heel weinig en van de Nederlands-talige animatie ('s-avonds) merk je zeer weinig. Nederlands-talige dame aan de receptie is wel handig. Accommodatie (caravan van 29m2) zag er wel erg netjes uit, televisie zat er alleen niet in (staat wel op de foto) en was ook niet te huur en voor wifi betaal je €20,= per week per apparaat. Op de varanda staat alleen een picknicktafel, dus als je lekker wilt zitten of liggen bij je caravan neem dan zelf iets mee. Dorp (La Bernerie en retz) is klein maar wel erg gezellig en er wordt erg veel georganiseerd. Er is geen winkeltje op de camping, maar genoeg andere plekken in de buurt om boodschappen te doen. Er is ook geen restaurant op de camping, maar erg leuke en lekkere mogelijkheden in het dorp (loopafstand) om uit eten te gaan. De plaatsen Pornic en Nantes zijn zeker de moeite waard om naartoe te gaan. Al met al hebben wij een fijne vakantie gehad, maar zeker niet dankzij de camping.

Hele leuke camping!

M
16-6-2016

In Augustus 2015 zijn we voor het eerst met onze vouwwagen op vakantie gegaan met onze kinderen van bijna 2 en 4 en deze camping gekozen. Leuk speeltuintje aan het begin van de camping. Zwembad was mooi en de kids vonden het geweldig in het kleine kinderen gedeelte, maar wel een beetje koud.(ook het grote bad) Douche is ook niet echt warm en de temperatuur kan niet geregeld worden, maar in de baby/kinder douche weer wel. De animatie om 10 uur is in een keet, maar wel heel leuk met spelletjes en disco er achter aan.Dan had je 2/3 keer in de week in de avond kinderclub en dit was wel heel leuk met een toneelstukje. Verder vonden wij het een super leuke camping. Het personeel sprak goed Engels en bij de receptie zelfs iemand Nederlands. Ze waren allemaal heel vriendelijk en grotendeels Nederlandse gasten. Op loopafstand van een super leuk dorpje, waar van alles te doen is en direct aan zee. Door eb en vloed konden wij niet echt met onze kids zwemen, maar die vonden het geweldig om aan het water te spelen en op zoek te gaan naar krabbetjes. (waterschoentjes meenemen) Verder ook een super mooie omgeving en heel veel te doen. Havenstadje Pornic is heel leuk. Aquarium L'ocearium ook en Les machines de L'ile in Nantes. Wij gaan dit jaar ergens anders naar toe in Frankrijk, maar hebben besloten, dat als we het echt een keer niet weten, dat we hier weer naar toe gaan. Kortom een super vakantie!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Gemoedelijke camping

Miranda
14-6-2016

Op loopafstand van een mooi strand met een prachtig eb en vloed. Veel krabbetjes. Leuk zwembad, gezellige bar en prima afhaalrestaurant. Mooie plek waar onze grote tent prima paste. Leuke activiteiten zoals karaoke. Leuk stadje (la bernerie) op loopafstand.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Ecureuils in La Bernerie-en-Retz (Vendee), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Ecureuils zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.