Camping Les Ecureuils

2006

Wij zijn in juli 2006 op deze camping geweest

Fam . Rietveld
10-11-2006

Wij zijn in juli 2006 op deze camping geweest.Onze accomodatie (een mobil home) was prima in orde. Het animatieteam doet erg haar best, zo is er 's morgens een miniclub voor kinderen van 5 tot 12 jaar. 's Middags is er wat te doen voor de oudere kinderen.Het zwembad is mooi maar de vloer is ruw dus kinderen halen gauw hun voeten open. Daar mag niet veel, geen balletjes, waterschoentjes en dergelijke want ze schijnen als de dood te zijn dat een filter verstopt raakt. In je mobilhome heb je de ruimte en privacy maar als je met je tent komt kan je het treffen dat je niet zo'n mooie plek krijgt (bermtoerisme). Vraag dan om een mooie plaats want die zijn er zeker ook.Je kunt er stokbrood krijgen en je telegraaffie. De pizza's schijnen er heerlijk te zijn.Snackbar is aanwezig (soms wel lang wachten) ook een bar waar je ijs kunt krijgen. Wij hebben het er best naar onze zin gehad.

Gereisd anders in november 2006

Wij zijn in de bouwvak 2006 2 weken naar deze camping geweest. Wij vonden het een leuke familiecamping, een keurig zwembad. Wel wat jammer, voor vooral wat oudere kinderen dat er inderdaad niet veel toegestaan is en dat de glijbanen pas 's middags open gingen. Nederlandsprekende dame bij de receptie en Nederlandstalige miniclub en annimatie. Wij liepen met onze kinderen (bijna 4 en net 5) dagelijks naar het dorp en strand. Deze afstand is prima te doen. Bij eb kan er wel gezwommen worden in het bassin, dat onafhankelijk is van eb en vloed. Hier is ook een zandstrand. Een leuke aanrader : ga eens mosselen eten bij het restaurant l'Oceanic in het dorp.. heerlijk !!

Gereisd anders in september 2006

Wij zijn net terug van 2,5 week vakantie vieren op een super camping, vooral omdat alles bij de hand is, wil je zwemmen in het zwembad kan dat, wil je naar de zee, ben je ook zo, en 's avonds door het stadje lopen je bent er ook zo. Dat het strand met eb en vloed te maken heeft hebben ze handig opgelost door een bassin te bouwen waar je naar hartelust kunt zwemmen. Supervriendelijk personeel, anematie doet ook zijn best, soms een beetje onderbroekenlol. Verder is het zwembad voor ieder wat wils ! Super dus ! goed verzorgd en voldoende sanitair, nooit wachten met je afwas of om te douchen !

Gereisd anders in augustus 2006

D-reizen

Deze camping word aangegeven als een gezinscamping met kinderen tot 12 jaar.Dit is wel zo voor de nederlanders maar niet voor de fransen wat voor enige overlast zorgt (vooral in weekends). De camping is schoon en verzorgt vooral het zwembad is zeer netjes. Dit komt omdat er weinig mag. Animatie is aanwezig, in de ochtend miniclub, in de middag sport en spel en in de avond vermaak in de bar. Dit is alleen veel te laat voor kinderen tot 12 jaar en te veel op fransen gericht. Er is wel nederlandse begeleiding aanwezig. Achterop de camping is de nederlandse enclave waar het zeer gezellig verblijven was. Neem een fiets mee voor de rit naar het strand en het dorp. Het weer was uitmuntend gem. 35 graden.

Gereisd anders in juli 2006

Leuke camping

Fam. de Haan
24-1-2006

Leuke camping. Vorig jaar juli geweest, met 2 kinderen van 1,5 en 4 jaar. 1e week zeer rustig en geen animatie, wel lekker kunnen genieten van het zwembad. 2e week wel leuke animatie voor zowel kinderen (ook nederlandstalig, wel laat) als volwassenen. Mooie caravan, camping viel ons niet tegen, leuk zwembad voor de kids. Alleen afstand naar strand was lopend te ver. Helaas weinig zon gezien.

Gereisd anders in januari 2006
2005

Nette, rustige familie-camping

Familie Wietsma
7-8-2005

Nette, rustige familie-camping. Wij zaten in juli 2005 in een vrij nieuwe chalet met veranda. Veel Fransen (ong 70%)en Nederlanders (ong 30%). Veel kinderen tussen 4 en 12 jaar. Het nabijgelegen strand (5 min lopen) is niet echt leuk (bij eb kun je niet zwemmen). Het dorpje is klein , maar wel gezellig. Tegenvaller was het zwembad. Is wel netjes en schoon, maar je kan en mag er niets; springen, duiken, balletje, eten, drinken, insmeren(!), zwemshorts is allemaal verboden. De glijbanen komen uit in een veel te klein badje; voor grotere kinderen en ouders ongeschikt! Vreemd was ook dat het kinderbadje gewoon doorliep naar een dieper gedeelte, dus oppassen met de kleintjes!

Gereisd anders in augustus 2005

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Ecureuils in La Bernerie-en-Retz (Vendee), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Ecureuils zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.