Camping Les Ecureuils

7.3Goed

Frankrijk, Pays de la Loire, La Bernerie-en-Retz (Vendee)

7.3Goed

Contact

245 reviews over Camping Les Ecureuils

• 2019
    7Richard27-08-2019

Prima als het past bij je verwachtingen

Prima camping. Tijdens 18 dagen veel verschillende weertypen. Weer vaak wel beter dan de voorspellingen in de diverse weerapps. Personeel heel erg hulpvaardig en altijd paraat. Als je een campingplaats boekt via een reisorganisatie dan heeft het geen meerwaarde om te betalen voor opties als zonplaats of dichtbij sanitair. Wij hebben niet gemerkt dat camping rekening hield met onze wensen ondanks dat we daarvoor betaald hadden. Groot deel van de campingplaatsen is aan de zijde van het kasteel van de muziek op zaterdag. Wij hebben ook mogen meedijnen.. tot 02.30 uur.. Sanitair over het algemeen schoon. Wel her en der tegels stuk. Water in de douches warm. Soms zelfs te warm voor het lekkere. In het zwembad zijn shorts niet toegestaan. Pubers moeten zichzelf vermaken. Voor jongere kinderen is er een miniclub. Dorpje is echt een kustplaatsje. Kleine winkeltjes en horeca.

• 6Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Bianca18-08-2019

Leuke camping op goede locatie

Leuke camping, op loopafstand van een gezellig dorpje en het strand. Aangename temperatuur. We zouden de hele week zo’n 21 graden hebben vlgs de weersvoorspellingen, maar het voelde veel warmer. Je moet aan het begin van je vakantie even informeren op welke dagen de waterstand vd zee wat hoger is, want ivm eb is het strand soms erg diep. Op sommige dagen konden we wel in zee zwemmen ‘s middags. Er is overigens een baai waar je wel altijd terecht kunt en in het mooie zwembad op de camping natuurlijk. Wij hadden een huurtent op een mooie plek, dichtbij een (altijd schoon) toiletgebouw. Het enige minpunt was dat het tweepersoons bed in onze tent erg smal was.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 9de Laat29-07-2019

Geweldig!

Erg leuke camping voor kleine kinderen! Zwembad top! Zee/strand op loopafstand. Het eerste strand ideaal voor schelpen zoeken en vliegeren.. loop je iets verder door dan is het een deel afgezet en dat deel is ideaal om te zwemmen in de zee en zandkastelen bouwen. Animatie prima (weinig gebruik van gemaakt)2x per week mini disco. Schone, nette camping. Zeker een aanrader!

• 8Eetgelegenheden

• 9Johan28-07-2019

Heel goed!

Locatie camping, nabij Bernerie en Retz en loopafstand tot grote strand voor Bernerie en Retz. En fiets afstand tot havenstadje Pornic. Sanitaire voorzieningen zeer netjes, worden meerdere keren per dag schoongemaakt. zwembad schoon, veel nette strandstoelen (niet kapot dus) altijd plaats. enigste is dat bar / restaurant wat meer aandacht kan verdienen. Winkeltje was niet erg bijzonder, ook pinnen bij bar onder de € 8,00 was niet mogelijk. Pinautomaat op camping en uitgebreidere winkel zou fijn zijn. maar in dorp op loopafstand en supermarktje en pinautomaat. We waren zelf met de caravan achterop de camping, dichtbij de eerder vermelde feest locatie (hotel), waarbij zaterdagavonden meestal de feesten worden gegeven. Na 23.00 uur gaat de volumeknop op het kasteel omlaag, zodat de overlast beperkt blijft. Wel goede muziek overigens! J Achterste velden bieden overigens veel ruimte en schaduw, meer dan de staanplaatsen voor. aanrader!

• 4Eetgelegenheden

• 7Arjan27-07-2019

Prima camping maar volgend jaar een andere camping

We hebben ruim twee weken op de camping verbleven en goed naar ons zin gehad maar we komen hier niet snel weer terug. De kinderen hebben zich goed vermaakt maar de sfeer die wij zoeken ontbrak. Voornaamste punt van ergernis is de harde muziek op zaterdagavond vanuit een nabijgelegen feesttent (tip: neem geen genoegen met een plaats dichtbij deze feesttent!).

Locatie van de camping is prima (dichtbij een aangenaam strand en leuk dorpje) evenals de gastvrije instelling. Heeft daarnaast een prima zwembad (gaat wel om 19:00 dicht, zou ook wel uurtje langer open mogen zijn). En belangrijk: goed en schoon sanitair.

• 5Eetgelegenheden

• 8Jelle23-07-2019

Prima camping. Netjes, schoon en welkom.

Leuke camping, nette douche en toiletten. Het strand is mooi, alleen met eb is het water (letterlijk) ver te zoeken (200! Meter minimaal). Zwemmen is er dan niet bij. En dat is het grootste gedeelte van de dag. Er is wel een ‘meertje’ langs het strand. Daar is wel altijd water. Alleen voelt dat niet als zee. Verder aardig dorpje, niet groot. Heerlijk ijs.

• 3Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 6AR20-07-2019

Voor ons nooit meer.

De camping is erg veranderd. Drie jaar eerder hier geweest en dat was geweldig. Er zijn veel chalets gekomen waardoor er veel minder plekken zijn voor tenten en caravans. Die chalets trekken veel gezinnen met kleine kinderen aan zien wij. Daardoor is er bv ook veel meer geluidsoverlast, zelfs op de zeer vroege ochtend of avond, kinderen schreeuwen, spelen en huilen. Daarom ws voor jonge gezinnen ideaal maar niet voor ons. Uitslapen zat er niet bij.. Het sanitair is erg schoon en netjes! Evenals het zwembad. Het barretje en restaurantje is zeer chaotisch en duur. Het echte campingleven is hier niet meer dus dit was voor ons de laatste keer..

• 2Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 10Sander Versfeld12-07-2019

Fantastische supercamping.

Super. Gezinscamping waar veel animatie voor de kinderen is. Leuk overzichtelijk zwembad. Heel schoon en netjes. Supervriendelijk personeel met altijd glimlach op t gezicht. Enige minpuntje is dat er geen campingwinkeltje is maar dorp is heel dichtbij en je kunt verse broodjes bestellen bij receptie.

• 10Eetgelegenheden

• 9A. Brokamp11-03-2019

Voor herhaling vatbaar (2019 gaan we weer)

een mooie gezellige familie camping voor kinderen tot 15 jaar. super mooi sanitair mooie ligging 1 kilometer van strand. veel uitgaansmogelijkheden. Elke dag iets voor de kinderen. De camping zelf doet alle moeite om het hun gasten naar de zin te maken. Leuk dorpje waar in de zomermaanden veel voor de gasten gedaan wordt. weekmarkt zowel woensdag en vrijdagavond een gezellige avondmarkt waar men veel onderneemt voor de gasten. o.a. spellen dansavonden etc.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2018

• 2018
    9Manon26-08-2018

Camping op een fantastische ligging (strand/dorp)

Dit jaar voor de 5e keer onze vakantie gevierd op deze zeer fijne, gemoedelijke camping. Alle mensen van de camping zijn zeer vriendelijk, je hebt absoluut niet het gevoel dat je een 'nummer' bent. De camping is zeer goed onderhouden en bestaat uit kampeerplekken en huuraccommodaties. Het zeer levendige dorpje en strand is op loopafstand wat maakt dat deze camping op een uitstekende plek ligt. De camping is voor zowel jonge gezinnen als gezinnen met oudere kinderen zeer geschikt. Wij hebben in al die keren dat wij hier zijn geweest veel dezelfde mensen (zowel NL als FR) gezien. Dit betekent dat niet alleen wij maar ook andere mensen zeer te spreken zijn over Les Ecureuils. Wij gaan hier zeker weer naar terug. Echt een aanrader!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Camping Les Ecureuils info

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Peuterbad

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• Huishoudelijke apparatuurKluis, Wasmachine