Camping Les Ecureuils

Camping Les Ecureuils
7,6

213 reviews over Camping Les Ecureuils in het Nederlands

Met jonge kinderen

Dit jaar voor de 5e keer onze vakantie gevierd op deze zeer fijne, gemoedelijke camping. Alle mensen van de camping zijn zeer vriendelijk, je hebt absoluut niet het gevoel dat je een 'nummer' bent. De camping is zeer goed onderhouden en bestaat uit kampeerplekken en huuraccommodaties. Het zeer levendige dorpje en strand is op loopafstand wat maakt dat deze camping op een uitstekende plek ligt. De camping is voor zowel jonge gezinnen als gezinnen met oudere kinderen zeer geschikt. Wij hebben in al die keren dat wij hier zijn geweest veel dezelfde mensen (zowel NL als FR) gezien. Dit betekent dat niet alleen wij maar ook andere mensen zeer te spreken zijn over Les Ecureuils. Wij gaan hier zeker weer naar terug. Echt een aanrader!

Gegarandeerd een geweldige vakantie!

Gemma Smit
24-8-2018

Mooie schone camping. Het zwembad is erg leuk en ook heel verzorgd en schoon. Onze chalet was ook erg schoon. Strand is op loopafstand. Onze kinderen hebben zich heel erg goed kunnen vermaken. Het personeel van de camping was aardig en behulpzaam en alles is heel goed geregeld. Een paar dagen voor vertrek werd ons gevraagd om ons te melden bij de receptie om een afspraak te maken voor ons vertrek. Vlak voor vertrek komt iemand namelijk controleren of je de boel schoon en heel oplevert. Dit vonden wij erg netjes, En goed geregeld. Eigenlijk kunnen wij niets negatiefs verzinnen over deze camping. Echt een aanrader!

We hebben betere campings gezien

Simome
18-8-2018

Caravan was netjes en schoon maar wel erg klein. We waren met 3 personen in een 6 persons caravan maar dat was krapjes. Tuin meubilair bestaat uit pick nick tafel waar je niet met een witte broek op moet gaan zitten. Ook kun je pas uit checken als de caravan is gecontroleerd en dat kan pas na half negen en als je pech hebt en er zijn meer mensen die weg willen nog later. Zwembad is mooi en netjes toiletten bij het zwembad minder. Ook de douche in de caravan kun je beter niet gebruiken. Koud of weinug water. We misten ook de camping winkel, je kon wel broodjes bestellen voor de volgende dag, maar verder niets. Ligging is vlak bij zand strand en klein dorpje met paar winkeltjes.

Prima camping

Serina Jansen
6-8-2018

Zwembad was netjes en schoon. Speeltuin word ook netjes bijgehouden. Stacaravan was heel klein ondanks 4 personen. Geen eekhoorntje te vinden. Receptie niet professioneel, weten niet dat je vakantie ten einde is en kijken verbaast als je moet gaan. Niet altijd vriendelijk, geen warm onthaal bij binnenkomst. Dichtsbijzijnde levensmiddelen winkel in het centrum.

Nooit meer

Marie-Ceceil
17-7-2018

De camping is goed, niets op aan te merken. De mobile home echter verouderd. Slechte bedden, bestek en servies niet compleet. Dit aangegeven maar is niet aangevult. Dus met vijven met de 4 aanwezige messen eten is niet prettig . De mobile hones staan dicht op elkaar en dus geen privacy. Auto is nauwelijks erbij te parkeren. Voor de mobile home is een veranda met een houten pick-nick tafel. Daar moet je dus altijd aan zitten. De tafel zat vol met hars, dus de helft maar te gebruiken. Met grote kinderen (20,15,12) geen aanrader. Opklap bed in de woonkamer is nauwelijks te gebruiken omdat het bijna niet past. Dus heeft onze dochter maar op de bank geslapen. Douchen doen we bij het algemene sanitair omdat de douche in de mobile home, of heet of koud is. We staan hier maar een week, en maken er het beste van, en zullen hier nooit meer terug komen. Gelukkig in de omgeving wel eea te doen.

Goede faciliteiten, maar veel overlast.

Fam. Logtenberg
7-9-2017

Mooie omgeving, prima faciliteiten en behulpzame medewerkers. Mooi en goed onderhouden zwembad. Keurig sanitair. Verder staan (sta)caravans/tenten/ea strak op elkaar; weinig ruimte.

Veel geluidsoverlast van bar en avondanimatie (tot soms na twaalven) Verder zit er een feestaccomodatie dichtbij de camping. Indien daar feest is (onze vakantie 3x) tot 4 uur s'nachts harde live-muziek.

Heerlijk genoten! Volgend jaar weer!

Marleen
31-8-2017

Wij hadden deze camping last minute geboekt terwijl alles al bomvol was en hoopten maar dat het niet tegen zou vallen. Het bleek een gelukstreffer, want we hebben het er echt heerlijk gehad. Doorgaans lekker zonnig en niet te heet.

De camping zelf is keurig verzorgd en heeft alles wat je nodig hebt. Aan de receptie zit een servicegerichte Nederlands sprekende dame. Dankzij haar kregen wij een rustige plek in de zon, in de zgn Hollandse Hoek. Hier tref je vooral jonge gezinnen en hadden onze kinderen van 3 en 6 altijd wel iemand om mee te spelen. Het zwembad is top! De badmeester handhaafd de regels. Dat kan je vervelend vinden, maar wij vonden het juist wel fijn omdat kleinere kinderen daardoor ook de rust en ruimte hadden. En het blijft er fijn schoon door.

Het strand is slechts 10 minuutjes lopen en het aangrenzende dorpje is klein maar gezellig. Het kan overdag lang eb zijn, maar het water blijft wel in het afgeschermde stuk zeewater.

Wij hebben al geboekt voor volgend jaar

Camping Les Ecureuils, Verantwoordelijk voor de nat./internat reservering, 17-9-2017

Marleen,

Namens het hele team willen wij jullie bedanken voor de complimenten en tot volgend jaar.....

Viel helaas tegen

Mitch
27-8-2017

2 weken verbleven op deze camping. Voor onze caravan van 6 meter was geen fatsoenlijke plek te vinden.

Het zwembad ziet er heel erg mooi uit, maar door de regels in aantrekkelijk. Zo mag je geen schoeisel dragen, eten of drinken meenemen, kinderwagens en buggy's zijn ook niet toegestaan. Dit moet allemaal buiten het hek blijven. Een strak zwembroekje is ook verplicht voor de mannen. Maar ja het is natuurlijk ook Frankrijk.Het sanitair was vaker vies dan schoon.

Geachte heer Mitch,

Het klopt inderdaad dat er regels bij het zwembad zijn. Die zijn er voor de veiligheid en hygiëne. Het sanitair wordt 2x per dag uitgebreid schoongemaakt.

V.w.b. de plaats: voor iedereen die vroeg boekt, proberen we een geschikte plaats te vinden.

Mooi dichtbij dorp en strand

Ellen
23-8-2017

Op loopafstand van dorp en strand. Erg fijn! Staat veel wind op de camping. Zwembad is prima. Mis wel plek om te spelen. Even voetballen op een veldje is er niet bij.

Absolute aanrader

Fam de Bever
15-8-2017

Jaarlijks gaan wij naar de warme delen van Frankrijk. Denk bijv aan de Provence. Dit jaar besloten we op de gok een keer ric hting Bretagne / Vendee te gaan. We hoopten op zon, maar niet al te warm. Het weer was goed. Tuurlijk zo nu en dan een buitje en wat donkere wolken, maar we hebben het super naar ons zin gehad. Camping heft een goed zwembad en ligt dicht bij het stand. (10 minuten lopen) Je kunt er brood kopen en er is een snack en een bar. Je moet niet 's-Avonds een menu-tje willen eten, want dat gaat niet.

Iedere avond is er wel een activiteit.

Ook overdag worden dingen georganiseerd.

Berniere en Retz is klein maar heeft wel een supermarktje. En is is 2 maal per week een marktje.

In de omgeving zijn er de plaatsen nantes en Seint Nazaire waar je heen kunt.

Al met al hebben wij ons prima vermaakt en raden we de camping iedereen aan.

Als je reserveert, vraag om een plaats met zon. Dat is toch prettiger dan achteraan onder de bomen, waar de zon lastig komt. Daarnaast hebben de plekken achteraan op de camping best veel gaten in de grond, waardoor je niet overal goed zit.

Suncamp Holidays

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Ecureuils in La Bernerie-en-Retz (Vendee), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Ecureuils zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.