Camping La Ventouse

9 reviews over Camping La Ventouse in het Nederlands

mijn oordeel

jan rutten
30-8-2017

Fijne camping: vriendelijk, schoon, mooie locatie!

Heerlijk tussen de bomen vlakbij het strand

Wilfred
    30-7-2017

Ruime plekken. Tussen de bomen. Leuk dorp met veel activiteiten en dichtbij het strand. In de omgeving kan je lekker fietsen over ruime fietspaden. Wilde rotskusten maar ook zandstranden met en zonder bewaking.. hoge golven. Eten op de camping is matig. In het dorp aan de boulevard is er echter ruime keus aan restaurants. Grote Supermarkt op fietsafstand.

jard sur mer

MAMOUCHE
    17-7-2017

Zeer vriendelijke ontvangst we mochten zelfs andere plaats zoeken vr bereik antenne TV vr Tour de France op Camper.

Ideaal vr met kinderen , wel geen mooi strand

Oude reviews (archief)

Rustig in voorseizoen, al zal het in hoogseizoen wel druk zijn als alles bezet is. De plaatsen waren niet echt groot.

In voorseizoen prima prijs-kwaliteitverhouding.

Sanitair was schoon, al ging het nieuwe sanitairblok pas op 1-7 open. Tot die tijd alleen wasbakjes in de groteruimte van het blok. Niet echt privacy als je je tanden wilt poetsen of zo.

Eetgelegenheid ging ook pas open op 1 juli. Al is het dorpje niet ver lopen en kan je zo even brood halen.

De haven is dichtbij. Dus fijn om 's avonds nog een ommetje te doen. (met lekker ijs!!).

Zwembad was klein, maar die heb je niet echt nodig met zoveel strand op loopafstand.

Nieuwe boomrijke camping

Fam. Versendaal
    25-8-2014

Deze nieuwe camping kenmerkt zich door allerlei verschillende soorten staanplaatsen verdeeld over het boom- en terrasrijk gebied, een heel prettige balans tussen toerplekken en vaste accommodaties, buiten afwassen met alle gezelligheid van dien, ponyrijden, op een dag regelmatig bezoek van de beheerder aan het zwembad om bv de jeugd te wijzen op het zwembroekregelement, maar ook watercontrole en -schoonmaak, het dagelijkse controlerondje door het personeel, haren invlechten, een snackbusje, de dagelijkse 30 minuten free wifi en internationale bezoekers. Het personeel verdient wat ons betreft een hele grote pluim! Als je als gezin op zoek bent naar een gezellige, bosrijke familiecamping met veel kinderen, aan de mooie kust van de Vendéé, zonder drukke animatie, maar kunt genieten van de natuur en de activiteiten (circus, lokale markten, strand, wandel- en fietsgebieden, winkelgebied, overige grotere plaatsen) die de Vendéé te bieden heeft, dan is deze camping een hele grote aanrader!

prachtige camping

dijkstra
    26-8-2011

Wij vonden het een geweldige camping. Mooie plekken, veel ruimte en schaduw!. Heerlijk in het duingebied. Wij hadden onze tent op een soort van heuvel gezet en daarvoor een fijne prive-plek. Sanitair is basic maar prima. Zeer vriendelijke en goed engels sprekende dame bij de receptie. Fijn dat er 's ochtend brood is.

Jammer dat het dorpje niet leuker is...

Maar voor de camping zelf komen we graag terug!

een Franse camping met meest Franse gasten

Xandra Francke
    19-8-2011

het sanitair moet nodig worden vervangen, en een paar wc's erbij zou geen overbodige luxe zijn. schoon leuk zwembad maximaal 1.20 m diep

voor boodschappen moet je de camping af, er is welgeteld 1 supermarkt in het dorp, die voor kleine en niet te zware boodschappen is aan te lopen.

op de receptie wordt redelijk Engels gesproken. het strand is met laag water erg rotsachtig, en eigenlijk is de zee niet geschikt voor jongere kinderen, omdat er hoge golven kunnen voorkomen.

de plaatsen op de camping zijn voor grotere tenten beslist niet allemaal geschikt (nummers 40, 41 en 42 wel) en daar is zeker voldoende schaduw en zon.

Een voormalige gemeentecamping; nogal groot & onpersoonlijk. Sanitair is prima. Poging tot afgescheiden kampeerplaatsen, maar nogal ielige struikjes doen hun werk (nu nog) niet.

Camping op 5 min. lopen vanaf zandstrand.

Fam. de Boer, Schiedam
    8-8-2009

Op deze camping hebben wij 2 weken gestaan. Er zijn voldoende bomen voor schaduw. Plekken zijn over het algemeen niet vlak en zeer verschillend in grootte.

Op de camping is een snackkar waar salades, kebab, pizza en ijs gehaald kan worden. 's Ochtends zijn bij de receptie baquettes, croissants en chocolade pains te verkrijgen.

Het sanitair is netjes, maar wel snel vies bij slecht weer (paden zijn onverhard).

Er is een klein zwembad en een speeltuintje.

Op 5 minuten loopafstand is de boulevard, haven en strand met verschillende eettentjes en elke avond vermaak. (meestal live-muziek)

Wij betaalden voor 3 volwassenen, 2 tenten, auto en elektriciteit 26 euro per nacht.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Ventouse in Jard sur Mer( Vendee), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Ventouse zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Ventouse scoort een 8.63 uit 10 op basis van 103 reviews.